Mercedes C220 , W204 - nerovnomerný chod

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Mercedes-Benz fórum
Odpovedať Nová téma
Autor Správa
Szterbinsky
Založený: 12 február 2010
Príspevky: 11
Nabehané: 2 hod 6 min
Predmet: Mercedes C220 , W204 - nerovnomerný chod PríspevokZaslal: 29.07.2020 00:34   
Zdravím páni, som majiteľom modelu W204 C220 OM646.811 s DPF a 5G automatom s nájazdom 340 tisíc km. Počas jazdy na diaľnici mi auto počass akcelerácie začalo trhať a hodilo do núdzového režimu s chybami EGR a poklesom tlaku v sacom potrubí. Starý EGR nebol po vymontovaní zanesený, no napriek tomu som ho vymenil za nový originálny EGR. Podľa diag, ktorú nosím so sebou to trhanie sposoboval naplno otvorený EGR ventil a zároveň som si všimol vysoké hodnoty váhy vzduchu- na voľnobehu 1400mg/HUB. Po výmene EGR nastal ďalší problém: auto 2 týždne fungovalo v pohode, hodnoty sa ustálili, ale po studenom štarte motor nevie udržať otáčky, trasie a pri zaradení do R alebo D niekedy zdochne. Hodnoty korekcií sú uplne mimo striedavo na 2-3 vstrekoch, niekedy na všetkých, kým sa nezohreje. Studený aj teplý štart bez problémov. Originálna diagnostika nevyhadzuje žiadnu chybu. Može niekde chytať falošný vzduch alebo je zabetonované sanie, prípadne vírive klapky? Vstreky boli otestované na stolici 2x a sú údajne v poriadku. Nejaké nápady?
Citovať
xentry
Veľmi obľúbený člen - Ferraro (124)
Založený: 29 jún 2018
Príspevky: 942
Nabehané: 23 dní 0 hod 1 min
PríspevokZaslal: 29.07.2020 05:53   
Ano moze na tomto motore sposobovat tento problem velmi zanesene sanie, nepravidelny chod a stiplavy smrad kym sa nezohreje. Vycistenim sania sa tento problem nemusi hned stratit, budu potrebne nove adaptacie vstrekovacov na volnobeh a v nizkom zatazeni. Hodnota 1400mg na vahe na volnobehi je tiez abnormalna hodnota. Treba nasledne pozriet komplet hodnoty DPF a hlavne percentualnu hodnotu zanesenia DPF, s ktorou pracuje RJ motora pre spustenie regeneracie ak sa dostane cez 200 percent sam uz regeneraciu nespusti, bude zamietnuta. Bacha na to, ze ta percentualna hodnota nemusi byt mrtvy filter alebo zaneseny je to len hodnota pre RJ s ktorou pracuje regeneracie nie zanesenie filtra fyzicke.
_________________
Programovanie klucov MB.
Citovať
Szterbinsky
Založený: 12 február 2010
Príspevky: 11
Nabehané: 2 hod 6 min
PríspevokZaslal: 29.07.2020 07:03   
Díky za odpoveď. Prvýkrát, keď to spadlo do núdzaku asi 4x počas dňa ostala silne zadymená koncovka výfuku ako keby som tam ani nemal DPF. Auto som potreboval ešte týždeň používať v zahraničí, intervaly na regeneráciu boli štandartné +-900km to som sledoval cez diag naplnenie filtra, lebo v núdzovom režime by sa nespustila regenerácia. V jeden deň som si všimol, že EGR bolo celý čas zatvorené a posledný deň pred návratom na SVK pri asi 95% naplnenia filtra, tesne pred generáciou znovu zasvietila kontrola motora s EGR. Po zastavení na odpočívadle a zmazaní chyby o 5 min. nabehla regenerácia. DPF je povodné, bez zásahov, len pred rokom sa na ňom menilo čidlo teploty. Akurát niekedy ukazuje mínusovú hodnotu zanesenia sadzami.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2587)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 21565
Nabehané: 4 mes 8 dní 5 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 29.07.2020 07:47   
Je tam viac než dosť nejasných vecí. Napr....
- Podľa diag, ktorú nosím so sebou to trhanie sposoboval naplno otvorený EGR ventil a zároveň som si všimol vysoké hodnoty váhy vzduchu-

Toto si odporuje.Otvorené EGR spôsobuje menší prietok na váhe....EGR je ako falošný vzduch,ide mimo merania váhy.
Takže ak platili obe veci reálne mne z toho nevychádza ako výlučný vinník EGR.
1400 mg/str je prakticky úplne nereálny údaj a myslím aj nedosiahnuteľný ani full záťažou



- Hodnoty korekcií sú uplne mimo striedavo na 2-3 vstrekoch, niekedy na všetkých,

toto je chabá informácia (pritom závažná) lebo neobsahuje chovanie v režime teplého ani zaťaženého motora



- DPF je povodné, bez zásahov, len pred rokom sa na ňom menilo čidlo teploty. Akurát niekedy ukazuje mínusovú hodnotu zanesenia sadzami.

Aj tomuto by som venoval pozornosť,či sa jedná o údaj ktorý je pokrytý offsetom,alebo je to údaj mimo realitu



Je tam iba otázka nazanesené sanie a vírivé klapky resp netesnosť.
odpoveď..všetko.340 tis km ak nebolo doteraz čistenie robené...je možné zanesenie,mnoho dieslov tým prechádza počas takých km aj tri razy.Najlepšie vidieť (bezdemontážne) problém z upchatým prierezom sania na váhe.To ale treba poznať hodnoty od počiatku a zakaľkulovať možnosť chyby merania na váhe.To že auto s DPF velmi zdymilo naznačuje že sa stala celkom mimoriadna a vážna situácia zlého spalovania.Treba koncovku buď vyčistiť a sledovať,alebo len sledovať,časom sa zanesenie vyčistí na jemný povlak iba akoby slabého začadenia (ak systém žije v poriadku)
Citovať
Szterbinsky
Založený: 12 február 2010
Príspevky: 11
Nabehané: 2 hod 6 min
PríspevokZaslal: 29.07.2020 08:28   
Vozím so sebou ICarsoft MB. Na nejaké vyčítanie základných chýb a údajov to stačí, na origo MB diagnostiku sa to samozrejme nechytá. Opravte ma ak sa mýlim, ale EGR sa otvára na základe hodnot z váhy vzduchu a predpokládam, že pri stlačení plynového pedálu a požiadavku na akceleráciu by mal byť EGR uzatrvorený. U mňa sa dial presný opak, čím viac plynu tým viac otvorený EGR. Bavím sa o rýchlosti 80+kmh.

Ku vstrekom- auto je momentálne v autorizáku. Diagnostika nevyhodila žiadnu chybu. Neviem do akej hĺbky išli čo sa týka analýzy jednotlivých hodnot, ale okrem vysokých korekcií nezistili nič iné. Všetky 4 vstreky sa dali otestovať, ale údajne sú v poriadku. Napriek tomu sa dali repasovať. Po repase sa nahodili znova, ale 3 a 4 valec má korekcie stále mimo tolerancie, takže pojdu nové vstrekovače, ale nejak tomu neverím, že je problém vo vstrekoch.
Citovať
xentry
Veľmi obľúbený člen - Ferraro (124)
Založený: 29 jún 2018
Príspevky: 942
Nabehané: 23 dní 0 hod 1 min
PríspevokZaslal: 29.07.2020 11:19   
Pokial su vstrekovace v poriadku ale napriek tomu vykazuju zle korekcie s tym, ze motor ale netrha ide v poriadku rovnomerne tak pomocou diagnostiky spravim cez adaptacie take hodnoty, ze budu ako nove a motor stichne, a pojde maksie. To by tam vsak mali vediewt od toho to tam je, samozrejme za predpokladu, ze tam nie je iny problem. Ano diagnostika nemusi vykazovat ziadnu konkretnu chybu od toho je tam "1000" testov na vsetko mozne aby sa problem nasiel a maju xy prostriedkov nato aby sa testovalo aj mimo OBD, ktore ich na to odkaze. Posledne 646tky .811 a .821 presli od boschackeho vstrekovania na delphi je to trosku iny system. Kto to cele zaplati? autorizak nemoze oficialne riesit ziadny repas vstrekov, bud idu nove resp. repasovane nove kupene od mercedesu alebo inak zato to mozu prevziat zaruku akurat tak na vlastne triko, mercedes im to nevyreklamuje. Repas vstrekov moze riesit nezavisla dielna. EGR je testovatelny, vaha vzduchu tak isto. vsetko je tam testovatelne. EGRka su testovatelne na 5krokov smerom k zatvoreniu a 5 krokov postupnych naspat k otvoreniu. Klapky v sani testovatelne. Rada je pozriet sa do sania ako to tam vyzera ak to este nebolo riesene nebude to tam pekne a bude to robit problem.
_________________
Programovanie klucov MB.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2587)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 21565
Nabehané: 4 mes 8 dní 5 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 29.07.2020 11:51   
Chcel by som mať peniaze ktoré majiteľia zbytočne vyhodili za vstreky a urobili to zbytočne.Vstrekovač má pomerne slušné možnosti testu aj mimo diesel servisu,ale prakticky sa nezvyknú vyčerpať,teda nie všetko čo sa dá zitovať sa aj zistuje.Akoby bolo vybratie a riešenie repasu jednoduchšia alternatíva.Korekcie sú málo pri posúdení vstreku pretože korekcia sa týka efektivity valca,a teda korekcia bude vysoká aj napr dôvodu zapečeného piestneho krúžku a pod.Ako pomocný ukazovateľ sa robia prepadové dávky.Čo ale takmer vždy servis nerešpektuje pritom platí so železnou pravidelnosťou je to,že vždy treba najprv skúmať nízkotlaký systém.Kým nie je istota že je nepriestrelne v poriadku,do vysokého tlaku sa nesiaha ak sa nejedná o vyslovene jasnú vec.Chyba v nízkotlakom okruhu má takmer detailne podobné vonkajšie prejavy ako vysoký tlak.
Kde končí OBD a tieto skúšky,začína pátranie v napätí a prúdu vstrekov,čiže oscilo.Oscilo sa ošialiť jednoducho nedá,pretože ide doslova do najmenších detailov kedy sa čo deje.Logovanie scilo rekordérom ukáže problém aj taký,ktorý ešte nevidí samotná RJ.Resp inak,ktorý ešte nevyhodnocuje ako problém a teda nevyznačuje.
Povedať že EGR sa riadi váhou je mimo,EGR ja funkcia je prostredníctvom váhy kontrolované.Tu je zase obrovské pole pre omyl,tj porovnávanie akože požiadavky a reálneho prietoku.Pretože to nie je požiadavka,tu sú mechanici v hlbokom omyle,je to oblasť pre činnosť.Tá je ako celá obsiahnutá v datovom poli kde zohladnuje aj iné parametre.Čiže aj je rozpor medzi "požiadavkouô a skutočným prietokom,pokojne to môže byť poriadku,pretože do hry vstupuje aj splnenie ďalších požiadaviek,časových,teplotných,záťažových ale aj iných.
Je na škodu veci a znemožnuje si vytvoriť obraz že sa používa nejasné vyjadrovanie...príklad -* U mňa sa dial presný opak, čím viac plynu tým viac otvorený EGR*
Tu je nutné vedieť z čoho je táto istota čerpaná.Ak sa čokoľvek vyjadruje ako fakt,musí byť niečím doložený,inak môže byť že nie je relevantný a z nesprávnymi aj neistými údajmi je škoda sa zaoberať.Bez nich je totiž nerozumné sa vyjadrovať k čomukoľvek ako ku chybe.
Odpovedať Nová téma

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Mercedes-Benz fórum