Mercedes Benz GL 450 CDI 4MATIC

Sekcia slúžiaca na odbornú analýzu problémov

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

nalima
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 26.05.2023 10:44
Zdieľať na Facebook

Mercedes Benz GL 450 CDI 4MATIC

Príspevok od používateľa nalima »

Strata vody z chladiaceho okruhu. Voda sa zacne stracat az po prejdeni min. 120km (hlasenie na displayi). Motor sa neprehrieva ( stale max 90 stupnov). Voda nie je v oleji, ani biely povlak alebo pena na uzavere. Takisto olej nie je vo vode chladiaceho okruhu. Chemicky test na pritomnost spalin v chladiacom okruhu je negativny. Auto vobec nedymi a nema ziadny problem s vykonom. Tlakova skuska chladiaceho okruhu negativna (za 24h sa nic nestratilo). Z auta nic nekvapka. Vymenil som vyrovnavaciu nadrzku s uzaverom, takisto vodnu pumpu a celu sadu tlakovych hadic. Vymenil som aj oba EGR ventily. Je vysoky tlak v okruhu. Spotreba nafty je uplne normalna. Pokial jazdim denne do 120 km ( kratke trasy s prestavkami) nabeham aj 1500km za 2 tyzdne a voda sa vtedy vobec nestraca. Auto ma 266000km a r.v. je 2010. Stretli ste sa s takymto problemom? Viete mi poradit? Dakujem.
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Re: Mercedes Benz GL 450 CDI 4MATIC

Príspevok od používateľa seven549 »

ak to tlakuje hadice tak je to len tesnenie pod hlavou alebo hlava valcov praskla.klasicka zavada od nepamati motorov.a stava sa ze ani test na co2 alebo tlakova skuska to neodhali ak je to zaciatocny stav.
alexej007
Príspevky: 19
Dátum registrácie: 22.12.2014 14:17
Zdieľať na Facebook

Re: Mercedes Benz GL 450 CDI 4MATIC

Príspevok od používateľa alexej007 »

Seven má pravdu, len myslím, že tento motor má dve turbá chladené chadiacou kvapalinou, resp určite cirkuluje cez turbá, a tak by som pozrel, či nejaké známky nenájdem tam.
Ten motor má viacero výmeníkov, ale to by sa ukázalo markantne.
Skor či neskôr to niekde viditeľne dá o sebe vedieť.
Veľa šťastia.
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Re: Mercedes Benz GL 450 CDI 4MATIC

Príspevok od používateľa seven549 »

tak tak je to len zatial zaciatok ze sa strati voda na trase ako je pisane ze od 120km.ale uz tlakuje hadice.to odpali tesnenie pod hlavou este skor.predlzit zivot kym nepride na servis sa da len vybratim termostatov a nedovolit motoru sa zahriat.cize ziadne dlhe trasy.na dialnici sa to zahreje aj bez termostatu.
vykopanafosilia
Príspevky: 369
Dátum registrácie: 15.09.2022 16:18
Zdieľať na Facebook

Re: Mercedes Benz GL 450 CDI 4MATIC

Príspevok od používateľa vykopanafosilia »

seven, načo mu radíš také somariny, ako vyberanie termostatov... Ak má auto závadu, treba odstrániť závadu a nie termostaty.

Na jednom aute sa mi stalo, že voda mizla, ale nekvapkala pod auto ani nešla do oleja. Nakoniec to bola povolená hadica, cez ktorú to tieklo tak pomaly, že než voda stiekla po hadici dole, stihla sa odpariť :-)
Našli sme to len podľa toho, že na hadici ostala po nej zelená farba.
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Re: Mercedes Benz GL 450 CDI 4MATIC

Príspevok od používateľa seven549 »

jemu uz tlakuje hadice tam sa zazrak nestane.
alexej007
Príspevky: 19
Dátum registrácie: 22.12.2014 14:17
Zdieľať na Facebook

Re: Mercedes Benz GL 450 CDI 4MATIC

Príspevok od používateľa alexej007 »

Hmm, tak tlakuje hadice... V hadiciach mábyť tlak a majú byť tvrdé ak je motor na prevádzkovej teplote...
Tvrdé tlakuje mäkké, treba to zmerať, aký je tam tlak.
Najlepšie, alebo najhoršie zároveň je ak tú chladiacu vyjehodí cez uzáver von, lebo vtedy je už jasné všetko ako píše seven...
Buď je to začiatok väčšej opravy (hlavy von) alebo drobný únik niekde na spoji, či turbe.
Mám podobné auto, dojazdím ho a potom kto vie čo nám nakážu z eu.
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Re: Mercedes Benz GL 450 CDI 4MATIC

Príspevok od používateľa seven549 »

nove auto alebo dobre auto-je to fuk ci benzin ci dizel jazda na nemeckom autobahne 500km v kuse po otvoreni kapoty budu hadice stlacitelne.akonahle sa neda stlacit len tak asi cca 5mm uz je to naznak ze nieco odchadza.

a tlakovanie hadic je bud len prehrievanim motora alebo vadne tesnenie pod hlavou.

za zivot som to uz riesil asi 5x.a auta som mal od cias kedy hadice boli vzdy stlacitelne.to je prva vec co kontrolujem pri kupe jazdenky.

tlakuju hadice,vibruju nevyvazene kolesa,hrka nieco v riadeni,v naprave,v interieri,fuci niekde okolo okna = dovi,vdaka za vas cas
Napísať odpoveď

Návrat na "Diagnostika"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných