823 735
inzerátov
Pridať inzerát

Menší výkon po výmene rozvodu

   Obsah fóra Auto-moto fórum Diagnostika
Odpovedať Nová téma
12>
Autor Správa
juroo5
Založený: 22 máj 2017
Príspevky: 10
Nabehané: 3 hod 42 min
Predmet: Menší výkon po výmene rozvodu PríspevokZaslal: 11.11.2019 14:40   
Ahojte, chcel by som sa spýtať skúsených.
Mám auto Citroen C4, motor benzín 2,0 RFK 130kw. Nakoľko mi tesne po naštartovaní vychádzali podivné šúchotavé zvuky od rozvodov, dal som spraviť kompletnú výmenu rozvodov (kladky/pumpa/remen).
Zvuky po výmene zmizli, no po výmene motor akosi stratil ťah a v otáčkach to moc nejde. Čím nižší prevod tým to je viac poznať. Na voľnobehu má normálny zvuk aj štartuje dobre ako vždy. Keď sa motor trocha potrápil v otáčkach tak vyskočil symbol motora a vypísal dve chyby, no príliš všeobecne, "P1623 Engine torque given safety" ... popis chyby v diag. je akurát skontrolvoať všetky senzory. Druhá chyba je P1671 a to je chyba tempomatu. Po druhom/tretom naštartovaní obe chyby zmizli (aj keď sú v pamati) a tempomat funguje.
Ešte doplním že pri zápise chyby je zaznamenané, že motor mal 130°C !? ...teplotný senzor je jednopólový (teda čo vidí riadiaca jednotka to je aj na budíkoch) a som si 100% istý že aj keď chyba vyskočila tak teplota bola ako pribitá v strede, nehovoriac o tom že pri takej teplote by som už pravdepodobne nemal žiadnu vodu. Odvtedy sa daný stav nepodarilo navodiť a teplotu aj na diag ukazuje dobre.

Rozvody sa teda skontrolovali znova, no aretačné prvky sadli a aj napínak je správne napnutý. Jedine čo nás s mechanikom napadlo je poškodený variátor/posuvník vačky (variabilné časovanie) !?
Viem o ňom, že pri dlhom státi pri štartovaní na 1-2sek. zahrkal kým sa naplnil olejom, čo je po čase bežný jav (auto má 13r). Aj keď sa mi nezdá že by mohol odísť štýlom že jeden deň funguje a druhý už nie, ideme ho vymeniť.

Mám teda otázku na niekoho kto pozná tieto motory, čo ešte pozrieť. Či vôbec tento motor vie identifikovať chybu synchronizácie, prípadne VVT. V prípade nezapojeného senzoru by to malo asi tiež písať chybu ...
Štandardná diag. nič nepíše, hĺbková s kontrolou živých údajov však robená nebola ...
Ďakujem


Naposledy upravil juroo5 dňa 11.11.2019 15:19, celkom upravené 1 krát.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2422)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 20566
Nabehané: 3 mes 29 dní 9 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 11.11.2019 15:17   
Chce to diagnostika a zosnímať diagram kluka/vačka a porovnať zo vzorovým diagramom.AK je ok,pokračuje sa snímaním zmien časovania.Variabilita je beťár,treba dať pozor či sa nejedná o typ ktorý sa zamkýna,tj neodomknutie varátora (disfunkcia) potom nahadzuje problém kedže RJ očakáva iné parametre.Väčšina ľudí ani nevie že vnútry niečo podobné existuje,je problém niektoré variátory otvoriť pre atyp skrutečky
Citovať
juroo5
Založený: 22 máj 2017
Príspevky: 10
Nabehané: 3 hod 42 min
PríspevokZaslal: 11.11.2019 15:36   
Toto by malo byť ono, podľa prezentácie na tento konkrétny motor : https://imgur.com/a/nnRzEh2
Vyzerá to že tam ten blokovací kolík je. Toto je ale obr. reálne to má trocha iný obal, ale myslím že vnútri to bude rovnaké.

@mhlavaty, toto predpokladám by tí, čo sa zaoberajú diag. mali vedieť. Pretože, čo som zatiaľ pozeral, motor ani nemá senzor na výfukovej iba na sacej vačke a kľuke. To znamená, že motor reálne nevie v akej absolútnej polohe je vačka voči kľuke (z pohľadu rozvodov). Len si saciu vačku natočí podľa potreby aby to sedelo s mapou.
Citovať
martin cichy
Veľmi obľúbený člen - Ferraro (139)
Založený: 26 január 2010
Príspevky: 3635
Nabehané: 8 dní 16 hod 13 min
Bydlisko: ML-HE-MI
PríspevokZaslal: 11.11.2019 16:40   
Ahoj, rj vie, v akej polohe je vacka voci kluke. Ak si das na osciloskop obe signaly, je to vidiet. Psa motorom sa nevenujem, neviem, ci maju variabilitu aj na vyfukovej vacke. Ak nie, tak je to pre rj nepodstatne a teda tam nie je ani snimac. Mam pocit, ze kamarat, ktory ma dvojlitroveho peugeota, ma tam aj turbo. Mas tam aj turbo, alebo je to atmosfera?
_________________
Toyota corolla verso 1.6 LPG BRC by Ekomont, Korejovce -Svidník
Citovať
juroo5
Založený: 22 máj 2017
Príspevky: 10
Nabehané: 3 hod 42 min
PríspevokZaslal: 11.11.2019 17:01   
Je to atmosféra, variabilná je iba sacia vačka. Tento motor bol aj v Peugeot 206 RC, neskôr 307 kým ho nenahradilo THP-čko.

@martin cichy, samozrejme. Ja som to myslel trocha inak. Tým že vačka sa vie natáčať, tak aj keby bolo koliesko variátora pootočené povedzme o zub, tak RJ. si vačku natočí presne na ten uhol, aby poloha vačky a kľuky sedela. Výfuková by nebola síce správne, ale tam senzor nie je tak to RJ ani nevie.
Aj keď samozrejme záleží nakoľko je RJ inteligentná. Na voľnobehu by malo byť natočenie 0-lové, čo je na doraze, aj keď diag ukazuje 12° na voľnobehu (čo je mimochodom správne). A v tomto stave by mala teda zistiť absolútnu polohu.

Týmto laborovaním mi ide o to, aby som mohol na 100% vylúčiť chybu v rozvodoch. Ale už som zovšadiaľ počul že keby nie, tak by som to ani nenatočil resp by ten motor nešiel vôbec "hladko".
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2422)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 20566
Nabehané: 3 mes 29 dní 9 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 11.11.2019 17:32   
Ako Martin píše,RJ vie úplne presne kde sa nachádza vačka.Ja sa už Peugeotom tiež nevenujem,takže detailne neviem či má /nemá blokáciu.Renault ju má,nechápal som čo v tak jednoduchej veci môže odísť tak som sa raz potrápil to otvoriť.
Ale my tu strielame slepými,to chce oscilo a pozrieť,inak hmla.
Citovať
laco1871
Vážený člen - Gallardo (238)
Založený: 22 marec 2012
Príspevky: 4143
Nabehané: 26 dní 8 hod 35 min
PríspevokZaslal: 11.11.2019 17:38   
Trochu ma problem vartiability vačky a snimania jej polohy potrápil, preto by som prispel svojimi skusenosťami.

Ak je chyba v postavení rozvodu /základnom/ tak vypíše chybu P 0014 ; P0016

Ak je chyba v snímaní pozície vačky , tak vypíše chybu P 0365

Ďalšiu chybu vypíše ak je chyba v snimaní pozície kľuky..Lenže tam su ine priznaky.. medzi inými aj ten ,že motor sa nedá naštartovať..

Ak system VVTi nepracuje správne , RJ nedáva plné davkovanie paliva pri otáčkach a motor ma znížený výkon..

POZOR ! Aj ked odpojíš oba snimače vačkových hriadeľov , motor vie naštartovať, len mu to bude trvať dlhšie..Lebo musí pretočiť kĺukovým hriadeľom min. 1x aby nastavil iskru a dávkovanie paliva..
Vyskušané mnou osobne

Teda v pripade zadavateľa témy tipujem na závadu v elektrike ovládania motora, tato elektrika je pozapájaná veľmi čudne a nikto nevie, čo sa tam v skutočnosti deje...

Vymenil by som hlavne solenoidy ovladania presuvnikov, dalej by som vymenil všetky snímače,prečistil konektory, pozrel, či nie su ulomené signálne vyrezy na koncoch vačkových hriadeľov a uvidelo by sa , či sa ten stav nezlepší..

Chybu samotneho fungovania vvti či pracuje správne diagnostikou sa nedá zistiť.. jediný priznak je ak sa nedaju udržať
ustalene otáčky 3000 rpm a motor neprejde EK

EDIT : presuvniky nesmú "hrkať" pri studenom štarte, pokiaľ sa naplnia olejom !
Ak hrkaju hoci len 1 sec. je tam niečo zlé, olej musí zostávať v presuvníkoch, aj ked je motor odstavený cez noc.


Naposledy upravil laco1871 dňa 11.11.2019 17:55, celkom upravené 2 krát.
Citovať
laco1871
Vážený člen - Gallardo (238)
Založený: 22 marec 2012
Príspevky: 4143
Nabehané: 26 dní 8 hod 35 min
PríspevokZaslal: 11.11.2019 17:44   
Viac svetla do problematiky ovladania motora cez vvti
prináša tento článok :

https://renaultclub.cz/casovani_ventilu_vvt_renault_megane_ii_1,6_16v_-_presuvnik.html
Citovať
juroo5
Založený: 22 máj 2017
Príspevky: 10
Nabehané: 3 hod 42 min
PríspevokZaslal: 11.11.2019 17:56   
Chlapi, ďakujem veľmi pekne za informácie.
Onen presuvnik sa vymení, aretacia sedí a teda nič iné mechanické má nenapadá. Ak to nepomôže prezriem všetky káble a konektory. Keď nič tak diag.

Ten článok o renaultoch som čítal. U mňa je výrobca presuvnika INA, ale systém je pravdepodobne ten istý.

S tým hrkotanim som myslel že je to štartér. Po prečítaní tohto článku môže byť tento zvuk od toho presuvniku. Neviem to však na 100%. Bolo to však ako hovorím 1-2s po naštartovaní a potom ticho.

Motor sa dá bez problémov vytočiť až k obmedzovacu (7000ot), jediný príznak je nižší výkon od 2500-3000ot a všeobecne trocha zvýšená spotreba (o pol litra). Resp krutak postupne gradoval a od týchto otáčok motor vyrazne ťahal. Teraz sa žiadna gradacia nekoná a ako ťahá pri 2-3tis. ot. tak tak isto aj pri 4-5tis. ot. s tým že aj motor má trocha iný zvuk.
Citovať
martin cichy
Veľmi obľúbený člen - Ferraro (139)
Založený: 26 január 2010
Príspevky: 3635
Nabehané: 8 dní 16 hod 13 min
Bydlisko: ML-HE-MI
PríspevokZaslal: 11.11.2019 18:02   
vyfukova vacka nech ta netrapi - je pozicia je pri spravne poskladanom rozvode voci klukovke nemenna a rj to nezaujima a ani s tym nepracuje. architektura 4 taktu je dana. proste vyfuk je vyfuk, vyplach valca, ktory po expanzii musi prist, casovanie v uhloch je dane prave vackou.

posun signalu vacky voci kluke uvidis prave na osciloskope, pripade na diagnostike, v live datach uvidis fazovy posun v stupnoch. urcite niekde v dielenskej prirucke je jasne dane, aky je fazovy na volnobehu pri zakladnej polohe. potrebujes overit tuto informaciu. potom, aky je fazovy posun napriklad pri 3000 otackach.
_________________
Toyota corolla verso 1.6 LPG BRC by Ekomont, Korejovce -Svidník
Citovať
martin cichy
Veľmi obľúbený člen - Ferraro (139)
Založený: 26 január 2010
Príspevky: 3635
Nabehané: 8 dní 16 hod 13 min
Bydlisko: ML-HE-MI
PríspevokZaslal: 11.11.2019 18:03   
podľa posledného opisu je asi presuvník naozaj na konci.
_________________
Toyota corolla verso 1.6 LPG BRC by Ekomont, Korejovce -Svidník
Citovať
martin cichy
Veľmi obľúbený člen - Ferraro (139)
Založený: 26 január 2010
Príspevky: 3635
Nabehané: 8 dní 16 hod 13 min
Bydlisko: ML-HE-MI
PríspevokZaslal: 11.11.2019 18:36   
nazorna ukazka, preco milujem japoncov, este aj rozvody sa skladaju perfektne a ani mantak ich nemoze poskladat zle:

https://www.youtube.com/watch?v=99pc88tsP5A

farebne znacky na clankoch sa kladu na znacky
_________________
Toyota corolla verso 1.6 LPG BRC by Ekomont, Korejovce -Svidník
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2422)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 20566
Nabehané: 3 mes 29 dní 9 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 11.11.2019 19:12   
Pre založenie rozvodu sa s tým súhlasiť dá,polohy sú jednoznačné.Ale...mne sa to nepáči ani na pol sekundy z iného dôvodu,to je práve tá danosť kde sa nevedia zohladniť výrobné anomálie a odchylky,ale napr aj zníženie hlavy po prebrúsení vedie k odchýlke...Napr.ak by bola väčšia úchylka hrúbky materiálu na klzáku ťahovej strany,bude mať rozvod nenapraviteľnú odchýlku.Tieto veci riešia dokonale systémy (napr Renault) kde sú kolesá aj variabilita na vačkoviciach letmo a až zatiahnutím stredovej skrutky sa z vačkou pevne spoja.
Citovať
misokgb4
Povedomá tvár - Favorito (21)
Založený: 06 júl 2010
Príspevky: 280
Nabehané: 3 dní 22 hod 50 min
PríspevokZaslal: 11.11.2019 21:54   
Milan, snad nemyslis, ze ubratie materialu hlavy (co sa okrem ineho vyrovnava pridanim hrubky tesnenia - to ale isto vies), v stotinach milimetra posunie rozvod o tolko, aby to malo nejaky (akykolvek) vplyv na chod motora/vykon/spotrebu..
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2422)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 20566
Nabehané: 3 mes 29 dní 9 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 11.11.2019 22:10   
Či sa vyrovná alebo nie,v podstate nič nemení na tom,že ak má byť niečo presne,tak to tento systém spĺňa rozporuplne.Je to viacero vecí,nemal som úmysel to dopodrobna rozoberať,ale je toho viac prečo ani reťaz ani ten systém nepovažujem za výhru.Ale to by chcelo výlučne debatu ľudí oscilo pozitív.Pretože ten vzájomný posun je v oscilograme presne merateľný,tj aj vplyv z vydratých koliesok (zmenšuje sa priemer) aj z vyťahaním reťaze (presúva časovanie smerom na neskôr) aj z rozptylu výroby (klzáky a pod) aj zmena výšky hlavy. Ale aj pre remeň pozitívnych bude napr známa zmena synchronizácie (čo práve preberáme) motorov PD kde to poznajú zo zmeny čísla o 0,6,takže vidia číslo ktoré sa zmenou teploty začne meniť a preskakovať na inú číslicu,a tá zmena je na základe smiešnej zmeny dĺžky od tepla.
Tieto veci sa neriešia až dovtedy kým sa nepresiahne offset a zrazu to ide z dielne do dielne a problém je na svete,pozerajú do toho ako hrom do bane a mykajú plecami lebo akosi nevidieť problém.Ibaže on tam je
Z Martinom ale určite súhlasím že z hladiska nasadenia rozvodu to je blbyvzdorné,ale z hladiska presnosti je to úroveň fixiek,prenesenie značiek zo starého na nové.A z tohoto fenoménu pochádza neuveriteľne veľa problémov.
Citovať
Odpovedať Nová téma
12>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Diagnostika