Mechanické čistenie DPF/FAP - megalacné riešenie drahej veci

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Napísať odpoveď
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Mechanické čistenie DPF/FAP - megalacné riešenie drahej veci

Príspevok od používateľa mp3turbo »

ked to uz vcera nevydrzal Mr.Hlavaty a zalozil temu o rozvodoch:

http://forum.autobazar.eu/nastavenie-pr ... 42104.html

Tragač s DPF nevlastnim takze tieto problemy a cenovka riesenia su mi uplne cudzie, avsak dvakrat som asistoval pri "pucovani" tejto ekoteroristickej megadrahej SRACKY. Napriek existencii viacerych variant filtrov - s aditivami alebo bez, s takymi alebo hentakymi aditivami - si velkosedliacky myslim ze DPF je riesitelne aj v amaterskych podmienkach, minimalne niekolkokrat, cim sa daju usetrit tisice dolarov alebo aspon oddialit potreba investicie.

Otazka znie : co nam brani DPFka proste cistit ? Chemia na rozpustanie karbonovych usadenin existuje, benzin existuje tiez (cistenie variability turba aj egr ventilu benzinom je proste cista zabava, absolutne bez namahy a v DPFku su predsa UPLNE ROVNAKE SPLODINY)... spolupachatel-servisak mal zakaznika. P407, diesel, neviem ci 1.6 alebo 2.0 ale to je jedno. V autorizovanom servise stal 3/4roka !!!! a prd, 2500eur v tahu, vymenene napriklad vstrekovace a auto nejede a nejede, nudzovy rezim od nastartovania, ziadne chyby na diagnostike, software v riadiacej jednotke aj povodny s ktorym auto prislo, aj updatovany na novsie a poslednu verziu. Nic.

Potom to majitela trosicku prestalo bavit, odlifroval pežotík k zmienovanemu spolupachatelovi. Ten BEZ AKEJKOLVEK DIAGNOSTIKY za dve minuty zistil ze "auto nema prdy von z vyfuku" a primitivnou matematikou sa riesilo preco. Vybrali von štupel teda FAP, samozrejme zaondeny az hroza, urobil z vyfukoveho potrubia komin nastojaka, nalial tam benzin a podpalil, huuuuu fakla jak hovado. Zoparkrat zopakovat, koniec. Naladovat na auto, odvtedy voz skoro cely rok jazdi bez akychkolvek starosti. Robota na pol dna aj s prstom v riti.

Cize bez pouzitia akejkolvek chemie - keby bol aj tu pouzil, podla mna by na tom nebol horsie ako je teraz. Robota by sa ale natiahla overnight teda cez noc do druheho dna a bol by problem odtial tu chemiu vsetku dostat.

Na BMW fore sa nachadza jeden konkretny chlapec ktoreho som ja zbadal co za 300eur vyladuje von DPF a zaroven ho aj odstrani v riadiacej jednotke. Neviem v com konkretne spociva uprava softu, nemam prakticke skusenosti, ale je potvrdene ze po obycajnom vycisteni bez odstranenia v riadiacej jednotke takto spravene BMW funguje hooooooodne dlho dalej. Kedze so softom a odstranenim je cenovka taka aka je, bez neho by to bolo menej alebo maximalne rovnako. Drzi to tam sest srobov, to zase nie je az taka pekelna robota.

Co vy na to, servisaci ? Co nam brani na audi, bmw, mercedesoch, renoltoch, pezotoch, folcgagenoch a inych karach proste vymontovat to poondene DPF von, vypalit ho benzinom a nasledne pre istotu precistit chemiou (je ich dost) a nahodit naspat na auto ? Karbonove usadeniny papa, tie mriezky v tom zostanu a ked niekolko z nich nahodou aj neprezije tak v tom úli sa to rozhodne strati.

Zaujimali by ma prakticke skusenosti. Kto to robil, ako dlho auto vydrzalo (kilometre celkovo, od cistenia dpf, mesiace), ake to bolo auto a konkretna motorizacia. Cize priklad "ford focus 1.6d, rocnik 2007, vraj 190.000km od nova, cistene pri 155.000 pred 10 mesiacmi, odvtedy chodi v pohode".

Ha ?
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
eEDOo
Príspevky: 88
Dátum registrácie: 23.04.2008 21:19
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa eEDOo »

ako si pisal, na BMW klube to hadam precistil kazdy kto s tym mal problem. Vacsinou nejakou chemiou, benzinom a vypalovanim uz pomenej. (asi skor kvoli tomu ze ten proces cistenia v DPF je zalozeny na chem. reakcii a ci tomu priamy ohen a ovela vyssia teplota neuskodia nieje iste).
Chemiu ludia pouzivaju roznu.

Ja som pouzil toto (nechcem robit reklamu, ale iny link som narychlo nenasiel) http://www.pro-tec-slovakia.sk/produkty ... ing-liquid

Vysledok celkom slusny, i ked nie vsetky tie mikrokanaliky sa nepodarilo precistit, ostali upchate. Ale aj tak, priechodnost po precisteni neporovnatelne vyssia.
Z mojho pohladu to vidim tak, ze filter moze zniest tak 2-3 taketo precistenia a potom bude asi lepsie ho vymenit.
Po precisteni auto aj lepsie taha.
Cenovo neporovnatelne (par desiatok euro). Robota tak na 1/2 hodku (rozobrat a zlozit) + cez noc nechat posobit a obcas zahrkat (ono sa zaslepia konce DPFka a ta tekutina sa tam vleje)

Jedna sa o BMW e61, 3.0d, regeneracia robena pri cca 190.000km, niekdy cez leto, odvtedy auto moc nejazdilo, viac stoji nakolko mam viac aut, ale asi takych cca 10.000km urobilo, z toho viac po meste a bez problemov.

Co sa tyka toho fyzickeho odstranenia DPF (vykochanie, bud ostane len prazdny obal DPFka alebo sa nahradi rurou) a potom SW. To SW sa robi aj kvoli vypnutiu regeneracie, aby sa po odstraneni DPF uz nepustala. Sa mi zda ze sa aj nieco s mapami robi nakolko sa zvysi priechodnost vyfuk. potrubia. (neviem co presne nerobi s diagnostikou ani pod., len co som cital)
misoV50
Príspevky: 742
Dátum registrácie: 11.07.2011 21:38
Zdieľať na Facebook

Re: Mechanické čistenie DPF/FAP - megalacné riešenie drahej

Príspevok od používateľa misoV50 »

mp3turbo napísal: urobil z vyfukoveho potrubia komin nastojaka, nalial tam benzin a podpalil, huuuuu fakla jak ho***. Zoparkrat zopakovat, koniec.
Toto je dobra tema, myslim ze ako sa stratia z trhu stare diesle bez DPF, tak sa mnohi budete moct specializovat iba na takuto cinnost a budete mat dost roboty.

Mam ale obavy, aby niekto, kto bude postupovat podla tvojho navodu neskoncil na popaleninovom. Predpokldam, ze si zabudol napisat, ze pred opakovanim to treba nechat vychladnut. Alebo sa ten benzin da naliat aj do horuceho? Podla mna by to asi buchlo. To len tak pre uplnost, - tu si to pozrie 10.000 ludi, z toho 100 to bude doma skusat a desiati si mozno neuvedomia, co sa moze stat, ked tam budu liat znova benzin, do rozpaleneho a vo vnutri budu este tiet sadze.

Inak - viem, ze zo zaciatku Citroen normalne v ramci autorizovanych servisov odporucal nejaky repas, ktory spocival v jednoduchom vystriekani horucou Wapkou, no neviem, aky bol ucinok ak to robili bez tej chemie. Ta chemia sa podla navodu tiez nakoniec vystriekava horucou Wapkou, takze tieto dve metody (benzin a chemia) sa asi tazko budu dat kombinovat v ramci jedneho repasu.

Mna napadla este jedna crazy metoda. Neviem, ako tie kanaliky vo vnutri vyzeraju, ale predstavujem si to ako sustavy jemnych sitiek, ktory sa dava do oxydacnych katalyzatorov pre diesle uz asi 20 rokov.

Rozmyslal som, ze ked sa mi to upcha, pojdem nad jamu, zoberiem priklepovu vrtacku, namiesto vrtaku tam dam gulatinu, povedzme 10 mm zabrusenu na konci do gulata (do oblej plochy) a pokusim sa tie sadze otriast. Mozno, keby mi niekto v aute pridal plyn na 3000 otacok, a ja by som sposobil silne otrasy, tak by sa to mohlo precistit nie? Ved aj ultrazvukove cistenie je v principe iba cistanie mikro otrasmi...
patko1
Príspevky: 5737
Dátum registrácie: 03.12.2007 11:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa patko1 »

tiez som pocul od viacerych ze to takto precistit pomaha. Ale zase na druhej strane kamosovi na E60 3.0d to pomoholo len na mesiac a zase to iste dookola. Este by som chcel napisat ze som cital ze ten sajrajt co z toho DPF vylezie je dost humus a netreba to napriklad robit doma na dvore alebo vysputit susedovi ku plotu
Kujon78
Carschanger
Príspevky: 5424
Dátum registrácie: 17.10.2005 23:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Kujon78 »

Prečo to riešiť, keď je už neskoro !!!!

Šak tak ako olej v automate sa preventívne mení každých 60 000 km, tak aj tu by nebolo od veci to trošku prečistiť, kým to nie je tak zasraté :-)

Tu už ide iba o nenažranosť servisov, ak by si to účtovali za pár korún, teda iba hodinovú záležitosť s demontážov a montážov, tak by nebol problém. Ale ....... ???
eEDOo
Príspevky: 88
Dátum registrácie: 23.04.2008 21:19
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa eEDOo »

to misoV50: to su jemne sadze, to nevyklepes, to skor rozbijes ten vnutrajsok.

to patko1: no proste ak je to DPFko uz moc zasrane to precistenie moc nepomoze, resp. len o nieco oddiali koniec. Ako som aj pisal, ze to vidim tak max. 2-3 precistenia a potom bud DPFko vyhodit definitivne alebo kupit nove.
Ten kanalik ma priamer 1-2mm a dlzku tak 25cm. Ak je do 2/3 upchaty, tak mu uz asi nic nepomoze. Ja som po chemii skusal aj vapkovat, ale aj tak niektore kanaliky ostali upchate.
Kujon78
Carschanger
Príspevky: 5424
Dátum registrácie: 17.10.2005 23:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Kujon78 »

ja aj tak tým DPF nerozumiem, čo som to pozeral, tak je to iba nejaké ako keby trubičky vedľa seba nasekané :-( jasné predtým a zatým nejaké snímače.

To sa nedá pred to urobiť nejaké iné sitko, nejaká univerzálna sračka ako tie univerzálne katalyzátory, za pár korún, ktoré by jednoducho ten najväčší bordel zachytili do DPF by tak ten max. humus nešiel a časom sa ten medzikus jednoducho vyhodil ????

Neverím, že slovenský špekulanti na to ešte nedošli spraviť lacné takéto sitko pred originálne DPF.
yokohama
Príspevky: 204
Dátum registrácie: 14.05.2007 23:27
Bydlisko: Prievidza
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa yokohama »

Ja som to riesil na jednom focuse 1.6 tdci auto vobec neslo dpf zapchate zhodil som to a spravil som normalne dieru prerazil som to. to bolo zapchate nafest.a auto chodi do dnes a robil som to asi pred rokom
Sliedic
Sir
Príspevky: 7394
Dátum registrácie: 18.05.2004 11:29
Bydlisko: Slovak Banana Republic
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sliedic »

Ako tak čítam, s tým DPF/FAP sú len problémy. Načo to vôbec existuje a ktorý .uj to vymyslel? Na to, že auto vyrobí o 20g výfukových plynov na 1km menej? Ďakujem pekne...

Nanešťastie v čase, kedy som kupoval C5, som o tomto nemal ani tušenia. Určite by som hľadal model bez tohto filtra.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

yokohama...Ak si to riešil bez úpravy riadenia cyklu,tak to bolo viac než odvážne.K tomu by som sa neodvážil a som dosť prekvapený že problémy nemáš.Ten systém si totiž tlakové pomery diagnostikuje.Viac než prekvapivé.
andy.gee
Príspevky: 1383
Dátum registrácie: 10.06.2009 21:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa andy.gee »

nejde ani tak o CO2 ale o karcinogenne sadze

uz ked spominas citroen c5 .. nema nahodou okrem fap-ka este aj nejaku nadobku na aditivum, ktore ma s fap suvis?
Obrázok Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC + LPG (BRC)
Kujon78
Carschanger
Príspevky: 5424
Dátum registrácie: 17.10.2005 23:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Kujon78 »

Ten supermafrasol som už niekde mimo čítal, že to robí divy, že to vyčistí aj to, čo sa vyčistiť nedá :-)

Len ako hovorím, to treba riešiť preventívne a nie keď už je po funuse :-(
patko1
Príspevky: 5737
Dátum registrácie: 03.12.2007 11:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa patko1 »

s tym softom a vyhodenim dpf sa uz zapodieva mnoho ludi nakolko je to fajn kseft. U niektorych aut to ide u niektorych nie, pisal som tu uz o mojej zufalej situacii s nissanom xtrail a dpf. Zatial neexistuje clovek ktory by dokazal upravit soft napriklad na riadiacke denso z xtrailu pritom podobnu denso do mazdy 6 spravit vedia. S xtrailovou riadiackou sa trapia uz davno aj češi aj poliaci a nic. Nukali mi ako riesenie emulator ktory bude akoze simulovat dpf za 650eur bez zaruky ze ako dlho to bude fungovat a ci mi to nahodou casom neposkodi motor (fasa riesenie) Ako som to vyriesil som tu uz tiez pisal (vymena riadiacej jednotky z druheho auta bez dpf)
Kujon78
Carschanger
Príspevky: 5424
Dátum registrácie: 17.10.2005 23:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Kujon78 »

650 € bol pokus na softverovú úpravu, koľko ťa stála ta riadiačka bez DPF ??
benelux
Príspevky: 19
Dátum registrácie: 04.10.2006 19:56
Zdieľať na Facebook

fap

Príspevok od používateľa benelux »

Mam scenic II 1,9dci 96kw s FAP filtrom..
mam nabehane 190000km a nemal som este ziadny problem. Auto mi asi tak raz za rok vyhodi ze sa chysta regeneracia filtra. a aby som ked je to mozne isiel ustalene okolo 80km/h.trva to 5minut a je vysia spotreba.
Potom to zahlasi ze je to ukoncene a uz zase je vsetko v poriadku.
Znami na citroen picasso a ten ma stale problem s FAP.
Napísať odpoveď

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: db69, jozoD. a 84 neregistrovaných