704 237
inzerátov
Pridať inzerát

Mechanické čistenie DPF/FAP - megalacné riešenie drahej veci

   Obsah fóra Auto-moto fórum AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia
Odpovedať Nová téma
123171819>
Autor Správa
mp3turbo
VIP člen - Veyron (434)
expert: TDI
Založený: 09 apríl 2006
Príspevky: 15836
Nabehané: 23 dní 7 hod 24 min
Predmet: Mechanické čistenie DPF/FAP - megalacné riešenie drahej veci PríspevokZaslal: 10.01.2012 10:26   
ked to uz vcera nevydrzal Mr.Hlavaty a zalozil temu o rozvodoch:

http://forum.autobazar.eu/nast.....42104.html

Tragač s DPF nevlastnim takze tieto problemy a cenovka riesenia su mi uplne cudzie, avsak dvakrat som asistoval pri "pucovani" tejto ekoteroristickej megadrahej SRACKY. Napriek existencii viacerych variant filtrov - s aditivami alebo bez, s takymi alebo hentakymi aditivami - si velkosedliacky myslim ze DPF je riesitelne aj v amaterskych podmienkach, minimalne niekolkokrat, cim sa daju usetrit tisice dolarov alebo aspon oddialit potreba investicie.

Otazka znie : co nam brani DPFka proste cistit ? Chemia na rozpustanie karbonovych usadenin existuje, benzin existuje tiez (cistenie variability turba aj egr ventilu benzinom je proste cista zabava, absolutne bez namahy a v DPFku su predsa UPLNE ROVNAKE SPLODINY)... spolupachatel-servisak mal zakaznika. P407, diesel, neviem ci 1.6 alebo 2.0 ale to je jedno. V autorizovanom servise stal 3/4roka !!!! a prd, 2500eur v tahu, vymenene napriklad vstrekovace a auto nejede a nejede, nudzovy rezim od nastartovania, ziadne chyby na diagnostike, software v riadiacej jednotke aj povodny s ktorym auto prislo, aj updatovany na novsie a poslednu verziu. Nic.

Potom to majitela trosicku prestalo bavit, odlifroval pežotík k zmienovanemu spolupachatelovi. Ten BEZ AKEJKOLVEK DIAGNOSTIKY za dve minuty zistil ze "auto nema prdy von z vyfuku" a primitivnou matematikou sa riesilo preco. Vybrali von štupel teda FAP, samozrejme zaondeny az hroza, urobil z vyfukoveho potrubia komin nastojaka, nalial tam benzin a podpalil, huuuuu fakla jak ho***. Zoparkrat zopakovat, koniec. Naladovat na auto, odvtedy voz skoro cely rok jazdi bez akychkolvek starosti. Robota na pol dna aj s prstom v riti.

Cize bez pouzitia akejkolvek chemie - keby bol aj tu pouzil, podla mna by na tom nebol horsie ako je teraz. Robota by sa ale natiahla overnight teda cez noc do druheho dna a bol by problem odtial tu chemiu vsetku dostat.

Na BMW fore sa nachadza jeden konkretny chlapec ktoreho som ja zbadal co za 300eur vyladuje von DPF a zaroven ho aj odstrani v riadiacej jednotke. Neviem v com konkretne spociva uprava softu, nemam prakticke skusenosti, ale je potvrdene ze po obycajnom vycisteni bez odstranenia v riadiacej jednotke takto spravene BMW funguje hooooooodne dlho dalej. Kedze so softom a odstranenim je cenovka taka aka je, bez neho by to bolo menej alebo maximalne rovnako. Drzi to tam sest srobov, to zase nie je az taka pekelna robota.

Co vy na to, servisaci ? Co nam brani na audi, bmw, mercedesoch, renoltoch, pezotoch, folcgagenoch a inych karach proste vymontovat to poondene DPF von, vypalit ho benzinom a nasledne pre istotu precistit chemiou (je ich dost) a nahodit naspat na auto ? Karbonove usadeniny papa, tie mriezky v tom zostanu a ked niekolko z nich nahodou aj neprezije tak v tom úli sa to rozhodne strati.

Zaujimali by ma prakticke skusenosti. Kto to robil, ako dlho auto vydrzalo (kilometre celkovo, od cistenia dpf, mesiace), ake to bolo auto a konkretna motorizacia. Cize priklad "ford focus 1.6d, rocnik 2007, vraj 190.000km od nova, cistene pri 155.000 pred 10 mesiacmi, odvtedy chodi v pohode".

Ha ?
Citovať
eEDOo
Založený: 23 apríl 2008
Príspevky: 88
Nabehané: 52 min
PríspevokZaslal: 10.01.2012 10:59   
ako si pisal, na BMW klube to hadam precistil kazdy kto s tym mal problem. Vacsinou nejakou chemiou, benzinom a vypalovanim uz pomenej. (asi skor kvoli tomu ze ten proces cistenia v DPF je zalozeny na chem. reakcii a ci tomu priamy ohen a ovela vyssia teplota neuskodia nieje iste).
Chemiu ludia pouzivaju roznu.

Ja som pouzil toto (nechcem robit reklamu, ale iny link som narychlo nenasiel) http://www.pro-tec-slovakia.sk.....ing-liquid

Vysledok celkom slusny, i ked nie vsetky tie mikrokanaliky sa nepodarilo precistit, ostali upchate. Ale aj tak, priechodnost po precisteni neporovnatelne vyssia.
Z mojho pohladu to vidim tak, ze filter moze zniest tak 2-3 taketo precistenia a potom bude asi lepsie ho vymenit.
Po precisteni auto aj lepsie taha.
Cenovo neporovnatelne (par desiatok euro). Robota tak na 1/2 hodku (rozobrat a zlozit) + cez noc nechat posobit a obcas zahrkat (ono sa zaslepia konce DPFka a ta tekutina sa tam vleje)

Jedna sa o BMW e61, 3.0d, regeneracia robena pri cca 190.000km, niekdy cez leto, odvtedy auto moc nejazdilo, viac stoji nakolko mam viac aut, ale asi takych cca 10.000km urobilo, z toho viac po meste a bez problemov.

Co sa tyka toho fyzickeho odstranenia DPF (vykochanie, bud ostane len prazdny obal DPFka alebo sa nahradi rurou) a potom SW. To SW sa robi aj kvoli vypnutiu regeneracie, aby sa po odstraneni DPF uz nepustala. Sa mi zda ze sa aj nieco s mapami robi nakolko sa zvysi priechodnost vyfuk. potrubia. (neviem co presne nerobi s diagnostikou ani pod., len co som cital)
Citovať
misoV50
Povedomá tvár - Favorito (43)
Založený: 11 júl 2011
Príspevky: 723
Nabehané: 2 dní 8 hod 6 min
Predmet: Re: Mechanické čistenie DPF/FAP - megalacné riešenie drahej PríspevokZaslal: 10.01.2012 11:27   
mp3turbo napísal:
urobil z vyfukoveho potrubia komin nastojaka, nalial tam benzin a podpalil, huuuuu fakla jak ho***. Zoparkrat zopakovat, koniec.


Toto je dobra tema, myslim ze ako sa stratia z trhu stare diesle bez DPF, tak sa mnohi budete moct specializovat iba na takuto cinnost a budete mat dost roboty.

Mam ale obavy, aby niekto, kto bude postupovat podla tvojho navodu neskoncil na popaleninovom. Predpokldam, ze si zabudol napisat, ze pred opakovanim to treba nechat vychladnut. Alebo sa ten benzin da naliat aj do horuceho? Podla mna by to asi buchlo. To len tak pre uplnost, - tu si to pozrie 10.000 ludi, z toho 100 to bude doma skusat a desiati si mozno neuvedomia, co sa moze stat, ked tam budu liat znova benzin, do rozpaleneho a vo vnutri budu este tiet sadze.

Inak - viem, ze zo zaciatku Citroen normalne v ramci autorizovanych servisov odporucal nejaky repas, ktory spocival v jednoduchom vystriekani horucou Wapkou, no neviem, aky bol ucinok ak to robili bez tej chemie. Ta chemia sa podla navodu tiez nakoniec vystriekava horucou Wapkou, takze tieto dve metody (benzin a chemia) sa asi tazko budu dat kombinovat v ramci jedneho repasu.

Mna napadla este jedna crazy metoda. Neviem, ako tie kanaliky vo vnutri vyzeraju, ale predstavujem si to ako sustavy jemnych sitiek, ktory sa dava do oxydacnych katalyzatorov pre diesle uz asi 20 rokov.

Rozmyslal som, ze ked sa mi to upcha, pojdem nad jamu, zoberiem priklepovu vrtacku, namiesto vrtaku tam dam gulatinu, povedzme 10 mm zabrusenu na konci do gulata (do oblej plochy) a pokusim sa tie sadze otriast. Mozno, keby mi niekto v aute pridal plyn na 3000 otacok, a ja by som sposobil silne otrasy, tak by sa to mohlo precistit nie? Ved aj ultrazvukove cistenie je v principe iba cistanie mikro otrasmi...
Citovať
patko1
Vážený člen - Gallardo (207)
Založený: 03 december 2007
Príspevky: 5318
Nabehané: 16 dní 17 hod 36 min
PríspevokZaslal: 10.01.2012 11:31   
tiez som pocul od viacerych ze to takto precistit pomaha. Ale zase na druhej strane kamosovi na E60 3.0d to pomoholo len na mesiac a zase to iste dookola. Este by som chcel napisat ze som cital ze ten sajrajt co z toho DPF vylezie je dost humus a netreba to napriklad robit doma na dvore alebo vysputit susedovi ku plotu
Citovať
Kujon78
Vážený člen - Gallardo (198)
Carschanger
Založený: 17 október 2005
Príspevky: 5391
Nabehané: 1 mes 0 dní 15 hod
Bydlisko: Prešov
PríspevokZaslal: 10.01.2012 12:01   
Prečo to riešiť, keď je už neskoro !!!!

Šak tak ako olej v automate sa preventívne mení každých 60 000 km, tak aj tu by nebolo od veci to trošku prečistiť, kým to nie je tak zasraté

Tu už ide iba o nenažranosť servisov, ak by si to účtovali za pár korún, teda iba hodinovú záležitosť s demontážov a montážov, tak by nebol problém. Ale ....... ???
_________________
Citroen C-Crosser r.v. 2008, 2,2 HDi
ex:Toyota Avensis r.v. 2009, 2,0 D-4D, 93 kW , Volvo S60 rv. 2006, 2,4 20V ben džin + LPG, 125 kW, Škoda Superb r.v. 2002, 1,9 TDI 96 kW+chip, Passat r.v. 98 1,9 tdi 81 kw+chip, Honda Civic r,v, 96, 1,4 66 kw
Citovať
eEDOo
Založený: 23 apríl 2008
Príspevky: 88
Nabehané: 52 min
PríspevokZaslal: 10.01.2012 12:11   
to misoV50: to su jemne sadze, to nevyklepes, to skor rozbijes ten vnutrajsok.

to patko1: no proste ak je to DPFko uz moc zasrane to precistenie moc nepomoze, resp. len o nieco oddiali koniec. Ako som aj pisal, ze to vidim tak max. 2-3 precistenia a potom bud DPFko vyhodit definitivne alebo kupit nove.
Ten kanalik ma priamer 1-2mm a dlzku tak 25cm. Ak je do 2/3 upchaty, tak mu uz asi nic nepomoze. Ja som po chemii skusal aj vapkovat, ale aj tak niektore kanaliky ostali upchate.
Citovať
***zmazaný člen***
Založený: 01 január 1970
Príspevky: 9657
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 10.01.2012 12:14   
Kujon78: Z jazyka si mi zobral tu prevenciu :)
Citovať
Kujon78
Vážený člen - Gallardo (198)
Carschanger
Založený: 17 október 2005
Príspevky: 5391
Nabehané: 1 mes 0 dní 15 hod
Bydlisko: Prešov
PríspevokZaslal: 10.01.2012 12:39   
ja aj tak tým DPF nerozumiem, čo som to pozeral, tak je to iba nejaké ako keby trubičky vedľa seba nasekané jasné predtým a zatým nejaké snímače.

To sa nedá pred to urobiť nejaké iné sitko, nejaká univerzálna sračka ako tie univerzálne katalyzátory, za pár korún, ktoré by jednoducho ten najväčší bordel zachytili do DPF by tak ten max. humus nešiel a časom sa ten medzikus jednoducho vyhodil ????

Neverím, že slovenský špekulanti na to ešte nedošli spraviť lacné takéto sitko pred originálne DPF.
_________________
Citroen C-Crosser r.v. 2008, 2,2 HDi
ex:Toyota Avensis r.v. 2009, 2,0 D-4D, 93 kW , Volvo S60 rv. 2006, 2,4 20V ben džin + LPG, 125 kW, Škoda Superb r.v. 2002, 1,9 TDI 96 kW+chip, Passat r.v. 98 1,9 tdi 81 kw+chip, Honda Civic r,v, 96, 1,4 66 kw
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2073)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18682
Nabehané: 3 mes 11 dní 1 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 10.01.2012 12:52   
Už dlhú dobu som neriešil problém okolo FAP-u ale hneď pri prvom (asi synovom) mienim odskúšať môj osvedčený prípravok s vesmírnym účinkom - Supermafrasol.Mám dôvod si mysleť myslieť že sa z toho hrnca bude dať jesť.Už velmi dlho ma myšlienka softu u tohoto máta a tak by bolo úplne úžasné vedieť (stačilo by mi toto jediné) presný diagram práce softu. Čiže ....sledujem čidlo x,ak príde signál o tom a tom,spúšťa sa to a to.Nexistuje (neexistuje) aj časová závislosť od - času motohodín,km a čojaviem ešte čoho,kedy sa činnosť tiež aktivuje.Čo presne systém sleduje,ako ho vyhodnocuje.Proste diagram činnosti.V tom momente ako je toto známe,nie je problém prasknúť celý FAP do kontajnera so šrotom. Takže ak niekto vie ako rozmýšla riadenie cyklu,nech to podá,ja mu to zase doriešim na oplátku po tej praktickej stránke.Čiastkové informácie mám,ale nie ucelený obraz,neviem tú mozaiku zložiť.
Inak dával som sem video práce FAP-u,kdesi v archíve to plesnivie,nebolo by od veci to sem znova dať,dáva to dobrú predstavu čo sa vlastne deje v tom hrnci.
Citovať
yokohama
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 14 máj 2007
Príspevky: 204
Nabehané: 6 hod 16 min
Bydlisko: Prievidza
PríspevokZaslal: 10.01.2012 12:52   
Ja som to riesil na jednom focuse 1.6 tdci auto vobec neslo dpf zapchate zhodil som to a spravil som normalne dieru prerazil som to. to bolo zapchate nafest.a auto chodi do dnes a robil som to asi pred rokom
Citovať
Sliedic
VIP člen - Veyron (451)
Sir
Založený: 18 máj 2004
Príspevky: 7411
Nabehané: 3 mes 20 dní 5 hod
Bydlisko: Slovak Banana Republic
PríspevokZaslal: 10.01.2012 13:17   
Ako tak čítam, s tým DPF/FAP sú len problémy. Načo to vôbec existuje a ktorý .uj to vymyslel? Na to, že auto vyrobí o 20g výfukových plynov na 1km menej? Ďakujem pekne...

Nanešťastie v čase, kedy som kupoval C5, som o tomto nemal ani tušenia. Určite by som hľadal model bez tohto filtra.
_________________
Nechci byť človekom, ktorý je úspešný, ale buď človekom, ktorý za niečo stojí.

Toyota Avensis II. 2.0 VVTi A/T 433.000km
Citroen C5 II. 2.0 HDi M/T 306.000km
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2073)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18682
Nabehané: 3 mes 11 dní 1 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 10.01.2012 13:18   
yokohama...Ak si to riešil bez úpravy riadenia cyklu,tak to bolo viac než odvážne.K tomu by som sa neodvážil a som dosť prekvapený že problémy nemáš.Ten systém si totiž tlakové pomery diagnostikuje.Viac než prekvapivé.
Citovať
andy.gee
Povedomá tvár - Favorito (44)
Založený: 10 jún 2009
Príspevky: 1317
Nabehané: 9 dní 19 hod 4 min
PríspevokZaslal: 10.01.2012 13:19   
nejde ani tak o CO2 ale o karcinogenne sadze

uz ked spominas citroen c5 .. nema nahodou okrem fap-ka este aj nejaku nadobku na aditivum, ktore ma s fap suvis?
_________________
Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC + LPG (BRC)
Citovať
Kujon78
Vážený člen - Gallardo (198)
Carschanger
Založený: 17 október 2005
Príspevky: 5391
Nabehané: 1 mes 0 dní 15 hod
Bydlisko: Prešov
PríspevokZaslal: 10.01.2012 13:28   
Ten supermafrasol som už niekde mimo čítal, že to robí divy, že to vyčistí aj to, čo sa vyčistiť nedá

Len ako hovorím, to treba riešiť preventívne a nie keď už je po funuse
_________________
Citroen C-Crosser r.v. 2008, 2,2 HDi
ex:Toyota Avensis r.v. 2009, 2,0 D-4D, 93 kW , Volvo S60 rv. 2006, 2,4 20V ben džin + LPG, 125 kW, Škoda Superb r.v. 2002, 1,9 TDI 96 kW+chip, Passat r.v. 98 1,9 tdi 81 kw+chip, Honda Civic r,v, 96, 1,4 66 kw
Citovať
patko1
Vážený člen - Gallardo (207)
Založený: 03 december 2007
Príspevky: 5318
Nabehané: 16 dní 17 hod 36 min
PríspevokZaslal: 10.01.2012 13:29   
s tym softom a vyhodenim dpf sa uz zapodieva mnoho ludi nakolko je to fajn kseft. U niektorych aut to ide u niektorych nie, pisal som tu uz o mojej zufalej situacii s nissanom xtrail a dpf. Zatial neexistuje clovek ktory by dokazal upravit soft napriklad na riadiacke denso z xtrailu pritom podobnu denso do mazdy 6 spravit vedia. S xtrailovou riadiackou sa trapia uz davno aj češi aj poliaci a nic. Nukali mi ako riesenie emulator ktory bude akoze simulovat dpf za 650eur bez zaruky ze ako dlho to bude fungovat a ci mi to nahodou casom neposkodi motor (fasa riesenie) Ako som to vyriesil som tu uz tiez pisal (vymena riadiacej jednotky z druheho auta bez dpf)
Citovať
Odpovedať Nová téma
123171819>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia