Mazda vyvíja benzínový motor bez sviečok
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Sir
- Príspevky: 7394
- Dátum registrácie: 18.05.2004 11:29
- Bydlisko: Slovak Banana Republic Zdieľať na Facebook
Mazda vyvíja benzínový motor bez sviečok
Aký je Váš názor?
Čítajte viac: http://auto.sme.sk/c/7143881/mazda-vyvi ... z2wgJX9wJS
V druhej generácii benzínového motoru SkyActiv zrejme nebudú sviečky. V tretej generácii Mazda využije hybridný pohon.
Japonská automobilka vyhlásila, že do roku 2020 nemá v pláne produkciu hybridov, lebo prísne emisné normy splní aj bez hybridných, či čisto elektrických technológií.
Môže za to práve vyvíjaný benzínový motor SkyActiv-G Generation 2, kde je použitý vysoký kompresný pomer 18:1 a podobná technológia, akú využívajú dieselové motory.
Čítajte viac: http://auto.sme.sk/c/7143881/mazda-vyvi ... z2wgJX9wJS
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 328
- Dátum registrácie: 08.03.2009 20:05 Zdieľať na Facebook
-
- Carschanger
- Príspevky: 5424
- Dátum registrácie: 17.10.2005 23:45 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1583
- Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 338
- Dátum registrácie: 04.05.2006 21:56 Zdieľať na Facebook
Mazda ide v tomto iným smerom ako Európske automobilky. Namiesto motora z trabanta, turba a retiazky z bicykla zostávajú pri normálnej veľkosti motorov, len sa ho snažia zefektívniť taký aký je. Toto je už možno za hranicou, ale držím im palce.
Ničmenej, moje ďalšie auto bude benzínové MPV, ale keďže som si v Európskej záplave TSFVI a neviem akých iných písmen nedokázal vybrať, tak to jasne vyhrala Mazda 5 s 2.0 benzínom, bez turba a s normálnou reťazou.
Ničmenej, moje ďalšie auto bude benzínové MPV, ale keďže som si v Európskej záplave TSFVI a neviem akých iných písmen nedokázal vybrať, tak to jasne vyhrala Mazda 5 s 2.0 benzínom, bez turba a s normálnou reťazou.
-
- Príspevky: 883
- Dátum registrácie: 19.09.2008 21:55 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 90
- Dátum registrácie: 08.11.2008 21:27 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 328
- Dátum registrácie: 08.03.2009 20:05 Zdieľať na Facebook
Kujon, áno snahu Toyoty som myslel. Reagoval som na prvý príspevok, kde Sliedič zacitoval že Mazda sa nechystá hybridnú technologiu použiť do roku 2020. A Toyota ju už používa Síce náklady na výrobu hybridu sú zjavne neekologické, berme do úvahy, že ked si tlak trhu vynúti používať hybridy, tak Toyota bude mať navrch...
Tie xenony ma mrzia, mám totiž slabosť pre japoncov
Tie xenony ma mrzia, mám totiž slabosť pre japoncov
-
- Príspevky: 90
- Dátum registrácie: 08.11.2008 21:27 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 338
- Dátum registrácie: 04.05.2006 21:56 Zdieľať na Facebook
Tiež neviem o tom, že by to "okrem trabantu a môjho pioniera, keď som do benzínu nalial naftu" niekto sériovo vyrábal.
Ale, možno by bolo dobré vedieť že čo to vlastne SkyActive je, keďže prvá generácia je už na svete. Ono totiž motor je len časť tejto Filozófie. Za pomenovaním SkyActive sa totiž skrývajú aj zlepšenia aerodynamiky, zlepšenie náprav a ich odľahčenie, odľahčenie celej karosérie, zlepšenie prevodovky, najmä optimalizácia dĺžky prevodových stupňov.
A potom samotný motor, ktorý má mimo iné zlepšený manažment mazania, lepšia efektivity výmeny tepla do vody, optimalizácia (predĺženie) výfukových zvodov a to najhlavnejšie je iný druh vstrekovačov a iný tvar piestov, čo zvyšuje kompresný pomer.
teda ak sa nemýlim, alebo ak som na niečo nezabudol.
Ale, možno by bolo dobré vedieť že čo to vlastne SkyActive je, keďže prvá generácia je už na svete. Ono totiž motor je len časť tejto Filozófie. Za pomenovaním SkyActive sa totiž skrývajú aj zlepšenia aerodynamiky, zlepšenie náprav a ich odľahčenie, odľahčenie celej karosérie, zlepšenie prevodovky, najmä optimalizácia dĺžky prevodových stupňov.
A potom samotný motor, ktorý má mimo iné zlepšený manažment mazania, lepšia efektivity výmeny tepla do vody, optimalizácia (predĺženie) výfukových zvodov a to najhlavnejšie je iný druh vstrekovačov a iný tvar piestov, čo zvyšuje kompresný pomer.
teda ak sa nemýlim, alebo ak som na niečo nezabudol.
-
- Carschanger
- Príspevky: 5424
- Dátum registrácie: 17.10.2005 23:45 Zdieľať na Facebook
No neviem, či sa na octáfke vysypú xenóny po 4-roch rokoch používania ! Predpokladám, že nie. Ja nepoznám ľudí, čo by mali problémy s octáfkou. Myslím, ak kúpili novú octáfku a nie stočenú haraburdu. Takže myslím si, že octáfka je dobré auto. Samozrejme, že pre mňa je zaujímavejší model superb, ako octáfka. A môžem za seba povedať, že som od japonca čakal viac. A možno s tým je problém, že človek veľa čakal. Človek tu na to číta samú chválu a nakoniec tomu tak nie je.
Všetky avensisi T25 mali problémy s vypálením xenónov, teda tej odrážačej plochy vo vnútri xenóna Najviac ma zaráža, že s tým nič toyota neurobila pri novom modely T27 a nejako sa ľudia s tým zmierili, že je to fakt a ani to neriešia už po fórach, lebo som to, žeby to malo pretrvávať nenašiel tak popísané ako na ten predchádzajúci model.
Ale k téme: Myslím si, že sviečky v aute nie sú horibilná suma a vymeniť ich nie je taký problém. Tak či tam sú, ale nie je v podstate jedno. Možno problémy so zapaľovaním by to vyriešilo, ale v podstate, výmena káblového zväzku väčšinou problémy vyrieši stále a nie tiež to nie je taká drahé záležitosť....
Všetky avensisi T25 mali problémy s vypálením xenónov, teda tej odrážačej plochy vo vnútri xenóna Najviac ma zaráža, že s tým nič toyota neurobila pri novom modely T27 a nejako sa ľudia s tým zmierili, že je to fakt a ani to neriešia už po fórach, lebo som to, žeby to malo pretrvávať nenašiel tak popísané ako na ten predchádzajúci model.
Ale k téme: Myslím si, že sviečky v aute nie sú horibilná suma a vymeniť ich nie je taký problém. Tak či tam sú, ale nie je v podstate jedno. Možno problémy so zapaľovaním by to vyriešilo, ale v podstate, výmena káblového zväzku väčšinou problémy vyrieši stále a nie tiež to nie je taká drahé záležitosť....
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 61 neregistrovaných