Mazda vyvíja benzínový motor bez sviečok

Sem móžete poukázať na zaujímavý web v oblasti auto-moto, nie reklama...

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Sliedic
Sir
Príspevky: 7394
Dátum registrácie: 18.05.2004 11:29
Bydlisko: Slovak Banana Republic
Zdieľať na Facebook

Mazda vyvíja benzínový motor bez sviečok

Príspevok od používateľa Sliedic »

Aký je Váš názor?
V druhej generácii benzínového motoru SkyActiv zrejme nebudú sviečky. V tretej generácii Mazda využije hybridný pohon.

Japonská automobilka vyhlásila, že do roku 2020 nemá v pláne produkciu hybridov, lebo prísne emisné normy splní aj bez hybridných, či čisto elektrických technológií.

Môže za to práve vyvíjaný benzínový motor SkyActiv-G Generation 2, kde je použitý vysoký kompresný pomer 18:1 a podobná technológia, akú využívajú dieselové motory.

Čítajte viac: http://auto.sme.sk/c/7143881/mazda-vyvi ... z2wgJX9wJS
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

zmáčnkuť benzín tak že od radosti vybuchne aj sám, to som hovoril už pred 20 rokmi.

Konkrétnu realizáciu uvidíme. Alebo možno aj nie. No uvidíme :)
Factor
Príspevky: 328
Dátum registrácie: 08.03.2009 20:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Factor »

Taký Trabant, ked chytil samozápal, tak si frčal aj bez sviečok. :40bd: Ale oceňujem snahu Toyoty :)
OT: Turbo som nesmierne rád, že Ťa vidím znova aktívne prispievať, chýbali mi Tvoje odpovede... :2f93:
Kujon78
Carschanger
Príspevky: 5424
Dátum registrácie: 17.10.2005 23:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Kujon78 »

snaha toyoty, či mazdy ??

Mňa snaha toyoty s xenónmi, ktoré po 4 rokoch nesvietia, nejako neteší :-)
raven85
Príspevky: 1583
Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa raven85 »

Nie božské. Najlepšie...:-)
lauryl
Príspevky: 338
Dátum registrácie: 04.05.2006 21:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lauryl »

Mazda ide v tomto iným smerom ako Európske automobilky. Namiesto motora z trabanta, turba a retiazky z bicykla zostávajú pri normálnej veľkosti motorov, len sa ho snažia zefektívniť taký aký je. Toto je už možno za hranicou, ale držím im palce.

Ničmenej, moje ďalšie auto bude benzínové MPV, ale keďže som si v Európskej záplave TSFVI a neviem akých iných písmen nedokázal vybrať, tak to jasne vyhrala Mazda 5 s 2.0 benzínom, bez turba a s normálnou reťazou.
smejo74
Príspevky: 883
Dátum registrácie: 19.09.2008 21:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa smejo74 »

ono je to trocha paradox že vysoko horlavý benzín sa musí zapalovať iskrou a skoro nehorlavá nafta sa musí zapáliť tlakom
ali76
Príspevky: 90
Dátum registrácie: 08.11.2008 21:27
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ali76 »

Pokial ja viem ,tento system uz sa davno pouziva!
Factor
Príspevky: 328
Dátum registrácie: 08.03.2009 20:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Factor »

Kujon, áno snahu Toyoty som myslel. Reagoval som na prvý príspevok, kde Sliedič zacitoval že Mazda sa nechystá hybridnú technologiu použiť do roku 2020. A Toyota ju už používa :) Síce náklady na výrobu hybridu sú zjavne neekologické, berme do úvahy, že ked si tlak trhu vynúti používať hybridy, tak Toyota bude mať navrch...
Tie xenony ma mrzia, mám totiž slabosť pre japoncov :)
ali76
Príspevky: 90
Dátum registrácie: 08.11.2008 21:27
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ali76 »

Pouziva ho aj VW pri novom 1,4 tfsi ...
lauryl
Príspevky: 338
Dátum registrácie: 04.05.2006 21:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lauryl »

Tiež neviem o tom, že by to "okrem trabantu a môjho pioniera, keď som do benzínu nalial naftu" niekto sériovo vyrábal.

Ale, možno by bolo dobré vedieť že čo to vlastne SkyActive je, keďže prvá generácia je už na svete. Ono totiž motor je len časť tejto Filozófie. Za pomenovaním SkyActive sa totiž skrývajú aj zlepšenia aerodynamiky, zlepšenie náprav a ich odľahčenie, odľahčenie celej karosérie, zlepšenie prevodovky, najmä optimalizácia dĺžky prevodových stupňov.

A potom samotný motor, ktorý má mimo iné zlepšený manažment mazania, lepšia efektivity výmeny tepla do vody, optimalizácia (predĺženie) výfukových zvodov a to najhlavnejšie je iný druh vstrekovačov a iný tvar piestov, čo zvyšuje kompresný pomer.

teda ak sa nemýlim, alebo ak som na niečo nezabudol.
Kujon78
Carschanger
Príspevky: 5424
Dátum registrácie: 17.10.2005 23:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Kujon78 »

No neviem, či sa na octáfke vysypú xenóny po 4-roch rokoch používania ! Predpokladám, že nie. Ja nepoznám ľudí, čo by mali problémy s octáfkou. Myslím, ak kúpili novú octáfku a nie stočenú haraburdu. Takže myslím si, že octáfka je dobré auto. Samozrejme, že pre mňa je zaujímavejší model superb, ako octáfka. A môžem za seba povedať, že som od japonca čakal viac. A možno s tým je problém, že človek veľa čakal. Človek tu na to číta samú chválu a nakoniec tomu tak nie je.

Všetky avensisi T25 mali problémy s vypálením xenónov, teda tej odrážačej plochy vo vnútri xenóna :-( Najviac ma zaráža, že s tým nič toyota neurobila pri novom modely T27 a nejako sa ľudia s tým zmierili, že je to fakt a ani to neriešia už po fórach, lebo som to, žeby to malo pretrvávať nenašiel tak popísané ako na ten predchádzajúci model.

Ale k téme: Myslím si, že sviečky v aute nie sú horibilná suma a vymeniť ich nie je taký problém. Tak či tam sú, ale nie je v podstate jedno. Možno problémy so zapaľovaním by to vyriešilo, ale v podstate, výmena káblového zväzku väčšinou problémy vyrieši stále a nie tiež to nie je taká drahé záležitosť....
Napísať odpoveď

Návrat na "Zaujímavé stránky, odkazy"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 61 neregistrovaných