Mazda 323 - pomiesane poradie piestov

Diskusia ohľadne vozidiel značky Mazda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Olooro
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 08.03.2021 15:09
Zdieľať na Facebook

Mazda 323 - pomiesane poradie piestov

Príspevok od používateľa Olooro »

Dobry den,
Menil som piestne kruzky ale podarilo sa mi zmyt znacky na ojniciach,takze ich neviem dat na povodnu poziciu na klukovku... Je to velky problem ked ich dam na ine pozicie,alebo to nebude extra vadit? Pokial ano,tak sa to da nejako opravit,alebo to uz nestoji za to?
Mazda 323 BA 1997
1.8 benzin 16v
Dakujem za hocijake rady.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Pokiaľ neoznačil ojnice už výrobca (čo je veľmi čudné) a stalo sa čo sa stalo,je to takpovediac "v čudu" .Nič iné neostáva iba dúfať že sa nepopária práve dve veci a obe na inom okraji tolerančného pola.
Nemá to lepšie východisko len zložiť ako príde.
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Bohuzial musi byt na spracvnom mieste.Ak das na nespravne miesto,moze mat vatsiu,alebo mensiu volu ako je predpisane.Ak su zlomene ojnice,tak sa da sparovat,ak nie smola.
Olooro
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 08.03.2021 15:09
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Olooro »

https://postimg.cc/SYpBzV5H
https://postimg.cc/Ffy8X01Z
Toto je jedine cislovanie od vyrobcu co som nasiel na ojniciach,ale neviem ci to pomoze kedze maju 3 identicke cisla. Hlava+veko ojnic mam poparovane ako bolo povodne. Len neviem ktory piest isiel do ktoreho valca. Ked to chapem spravne, tak mozem mat vacsiu volu medzi piestom a stenou valca? Moze byt problem aj to ze by ojnica nesedela dobre na klukovke,popripade by mala velku volu a robilo by to problemy? Keby nie tak by som si vedel tie piesty nahodit do valcov,pomerat s listovymi mierkami vole a pokial by to bolo v tolerancii,tak by to mozno islo,ci?
Teoreticky by to opravil vybrus valcov a kluky,ci? Ale tam by zas trebalo asi nove loziska na ojnice+ vacsie kruzky na piesty,a to by uz bola zbytocne velka investicia.
Potom,bavite sa s uplnym laikom ktory robi nieco na aute prvy krat v zivote,tak prosim pochopenie keby som hovoril z cesty alebo nerozumel niecomu
:300f:
jergusko
Príspevky: 2272
Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jergusko »

Chlape, ja viem, že o takúto otázku teraz nestojíš, ale prečo panebože rozoberáš motor, keď si úplný laik?? :angr:
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Stane sa,je z toho poučenie.Takéto označenia sa robia kirnerom (špica) alebo číselnou raznicou na obe polky telo ojnice aj panvičku na jednej stane (aj to si treba pamätať na ktorú)
To sú veci ktoré si mechanik fotografuje (očami).Ak dáva dole víko ojnice,či sú zámky na jednej strane a na ktorej,to sú rutinné veci,abeceda
oco13
Príspevky: 17840
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

jergusko napísal:Chlape, ja viem, že o takúto otázku teraz nestojíš, ale prečo panebože rozoberáš motor, keď si úplný laik?? :angr:
Jerguško ak by som takto rozmýšlal tak som bezdetný. :4012:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
Olooro
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 08.03.2021 15:09
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Olooro »

jergusko napísal:Chlape, ja viem, že o takúto otázku teraz nestojíš, ale prečo panebože rozoberáš motor, keď si úplný laik?? :angr:
:D Tak mal som na vyber 2 moznosti:bud dat mechanikovy 600 euro za opravu,alebo to dat do srotu. A vybral som si tretiu,kedze to auto nema ani cele dokopy 600eurovu hodnotu :D skor ma mrzi to,ze som si to vsetko dokumentoval,oznacoval a natacal vsetko co som rozobral,a zrovna pri tych piestoch sa mi stalo toto. Ale tak kopec veci som sa naucil tak mam aspon nejake skusenosti. Druhy krat by som to uz zvladol :D
Renova
Príspevky: 349
Dátum registrácie: 30.11.2010 15:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Renova »

Daj tam novu sadu ojničných ložísk za 20 euro a máš vybavené
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Teraz som uz pochopil inak.Som si myslel ze si pomiesal ojnice teda hornu a spodnu cast a teraz pises ze piesty medzi valcami.Preco si rozobral motor ak neidu nove suciastky?Kruzky nebudu sediet v druhom valci.Premerat ovalitu valcov,ale ak nema hodnotu tak prehonovat valce,dat nove kruzky a nove ojnicne loziska.Piestamje jedno v ktorom valci pobehavaju ak nie su poskodene,opotrebovane.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Lacko máš v tom pravdu,ale...toto je už trocha mimo dosahu bežnej garáže ale hlavne skúsenosti.Už iba potreba sa vysporiadať z meraním ovality je problémová.Po ďalšie - aj keby išiel každý piest do svojho valca kam patrí je nahraté na prieser,lebo pokiaľ je tam ovalita aj tak je min nádej že rozdelenie na uhly zabezpečí že ovál krúžku bude sedieť z oválom valca.No ak sa vloží piest do svojho valca a poloha pootočenia krúžkov sa nedodrží,je to v čudu tak či tak.Po zložení sa ukáže "čo sme vyviedli" no ale toto je daň učenia
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Milan-preto som pisal ze ak auto nema hodnotu tak prehonovat,nemerat ovalitu/lebo nema s cim/.Takisto nechapem preco rozobral ak neche dat nove kruzky,ojnicne loziska,atd.S pretacanim kruzkov je tiez pruser,staci o 10 stupnov a chyba moze byt vatsia ako pred opravou.To je jasne.Ak ma vsetko pomiesane,tak si myslim ze najlepsia rada je,ze ojnica spolu s piestom je jedno do ktoreho valca ide ak nie su poskodene piesty,jednoznacne dat nove kruzky aj ojnicne loziska,a prehonovat valce.Ak nema s cim je to smola,uvidi sa co sa bude diat v buducnosti.A este dolezitejsia vec,smer piestu vo valcoch.Na pieste je oznacenie/sipka/ smerujuce ku rozvodu.Ak nie je sipka,tak vyfrezovana cast pre ventily musi sediet.Nevidel som ten piest,teda neviem ako vyzera.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Tam je škoda tancovať okolo toho,za 10e.- kúpy sadu Mahle krúžkov pre jeden piest,takže za 40 e.- má základnú vec na celý motor.Samozrejme presne kruhové krúžky do (možno) oválneho valca nie je ideál,ale lepšia a lacnejšia varianta tu nebude ako von zo šlamastiky.
hjundai
Príspevky: 2711
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

piestne krúžky vymenil
Olooro
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 08.03.2021 15:09
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Olooro »

Aby som trosku zabrusil do minulosti... To auto islo doteraz uplne v pohode,len zralo olej,ale tak to som nejak neriesil. Neviem ani kolko l/km, len viem ze som ho dolieval celkom casto. Jazdim s nim iba do roboty mozno 2km za dedinou,takze ziadne dlhe trasy nemam v plane... Ten olej kukal aj mechanik,nikde nic neunikalo,len hovoril ze mi ide modry dym z vyfuku,takze asi netesnili kruzky a ten olej unikal do spalovania(neviem?).
Teraz naposledy mi zacal ist iba na 3 valce,mechanik meral tlaky a povedal ze v tom ktory nesiel boli asi 2 bary,tak ze preto nesiel. Hovoril ze treba vymenit gufera a kruzky piestov. Tak preto som to cele rozoberal.
https://postimg.cc/PPPnmQ6V toto su piesty. Na jednej strane maju vacsie vyrezy na ventily,takze smer piestov viem podla toho urcit. Inac,ked som to rozoberal,tak pod hlavou boli dve papierove tesnenie pod hlavu,to tak asi nema byt,nie? :D
Takze,ked si poriesim zmeranie ovality,a bude to v pohode,tak mam vymenit kruzky,gufera,prehonovat valce a som relativne v pohode,ci? Pokial bude ovalny ten valec,a neurobim vybrus, tak sa mi moze stat ze vymenim gufera,kruzky- a stale budem mat nizke tlaky vo valci,ze? A tie ojnicne loziska asi vymenim pre istotu tiez,nie?

Návrat na "Mazda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní