Mazda CX3 - zátka olejovej vane

Diskusia ohľadne vozidiel značky Mazda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

EASY206
Príspevky: 476
Dátum registrácie: 03.04.2011 12:33
Zdieľať na Facebook

Mazda CX3 - zátka olejovej vane

Príspevok od používateľa EASY206 »

Vozidlo:Mazda cx3 Skyactiv 2,0 benzín 2017,naj.33000km.Do budúcna má čaká výmena oleja a týmto pádom si chcem vymeniť aj vypustaciu zátku oleja(orig.zatka-torx) za klasickú zátku-kluc,orech.Nikde som sa nedocital,aký rozmer vypúštacej zátky mi pasuje na olej.vanu(namiesto orig.zatky).Niekde píšu,že sa jedná o zátku s označením M14x1,5(Mazda,Honda)inde zase takyto rozmer sa neodporúča a píšu rozmer M15x1,5.Viete mi niekto poradiť v tomto?za odpovede vám vopred ďakujem
ivko1
Príspevky: 14963
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Demontuj a odmeraj, iná rada neexistuje. Jedine že by to už urobil niekto iný a presne ti napísal čo tam je, aj ked nevidím dôvod prečo by to niekto robil. Pretože to sa rieši väčšinou vtedy ked niekto ten závit utrhne...

Možno tam nie je ani metrický závit
EASY206
Príspevky: 476
Dátum registrácie: 03.04.2011 12:33
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa EASY206 »

Demontovať sa bude až pri výmene oleja,kde uz vtedy som si chcel nahodiť tu novú zátku.Umna nic nie je strhnuté (zatiaľ)!,som zvyknutý na klasické(šróby) zátky-na kľúč (orech,gola) a nie na takéto torx vylepšenia.A hlavne aj z dôvodu životnosti takejto zátky.
martincichy
Príspevky: 5429
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

Kup si kvalitny orech prislusnej velkosti a mas to vyriesene. Utahuj to na "cit".
jaster-83
Príspevky: 1441
Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jaster-83 »

co aka zivotnost? ci to je torx alebo gola alebo imbus to je jedno, dolezite je utahovat to spravnym momentom, aku to ma hlavu je jedno, pri tom momente co sa pouziva sa hlava neznici ani za 20 rokov, netreba sa zbytocne skrabat lavou rukou v pravom uchu
1U5 AVU, 6U1 AMH, 6Y5 ASY, N15 GA14DE, 3B6 AVF, C4(B7) 9H06
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

V autorizaku maju v ramci "maintenance manual" všetky údaje k autu,teda aj rozmer závitu olejovej zátky :4012:
Treba sa isť poradiť tam..popripade objednať novú zátku.
Alebo pokiaĺ sa budeš nachádzať niekde v zahraničí kupiť si olejovú zátku v niektorom z obchodov s autopotrebami.
Ja mam dobre skusenosti s autoshopmi AUTU v D a AT.
Konkretne olejovu zátku na svoje auto som kupil v jednej predajni autodielov v Taliansku v Turíne :2f93:
Čím väčšie mesto tým lepší výber. :41c2:
Pre rypalov,podpichovačov a tých,čo nasilu nechcu pochopiť:
Nie neposielam ho do Turína kupiť si olejovú zátku.
Pointa mojho príspevku je v inom.
Moonshine
Príspevky: 519
Dátum registrácie: 12.06.2018 15:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Moonshine »

Mozno by som kúpil ten nádstavec, račňu s nastavením momentu a nadstavec na olejový filter tento
https://images.app.goo.gl/1eaf2HcZ8LpUdEVu9
kvôli prístupu
zaťahoval filter myslim na 12-15nm
Skrutku okolo 20nm
pidizvi
Príspevky: 3398
Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
Bydlisko: SC
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pidizvi »

akurat ze klasicky sesthran co spravi s medenou podlozkou? Nerovnomerne ju pritlaci a zdeformuje, pretoze dosadacia plocha je sesthran a hrozi horsie tesnenie.
Ak to vyriesis "jednoducho" este jednou ocelovou podlozkou pod ten srob, tak ta nebude poriadne vycentrovana a hrozi zase slabsie tesnenie.
Ak kupis sesthran s kruhovou podlozkou ako jeden kus
Obrázok
tak to bude lepsie, akurat dosadacia plocha nie je frezovana, nie je uplne rovna a opat mozno problem s vycentrovanim tesniacej podlozky.

Ale to su take teoreticke drobnosti, ja mam teraz vypustaci srob bez podlozky, lebo som na nu zabudol a nic netecie, nekvapka, nepresiaka. :4012:
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Na renolťáckom motore som práve nedávno pretočil štvorhran. Ledva som to nejako povolil a vymenil olej. Kým mi stiekol vzal som zátku hore do dielne a privaril k nej 12ku matku. :4012: Trvalo to len tolko aby stiekol všetok olej.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
makrela
Príspevky: 2956
Dátum registrácie: 14.05.2010 17:09
Bydlisko: Ta Blava né
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa makrela »

pidizvi napísal:akurat ze klasicky sesthran co spravi s medenou podlozkou? Nerovnomerne ju pritlaci a zdeformuje, pretoze dosadacia plocha je sesthran a hrozi horsie tesnenie.
Ak to vyriesis "jednoducho" este jednou ocelovou podlozkou pod ten srob, tak ta nebude poriadne vycentrovana a hrozi zase slabsie tesnenie.
Ak kupis sesthran s kruhovou podlozkou ako jeden kus
Obrázok
tak to bude lepsie, akurat dosadacia plocha nie je frezovana, nie je uplne rovna a opat mozno problem s vycentrovanim tesniacej podlozky.

Ale to su take teoreticke drobnosti, ja mam teraz vypustaci srob bez podlozky, lebo som na nu zabudol a nic netecie, nekvapka, nepresiaka. :4012:
Ja to riešim ešte jednoduchšie,pretože sa bojím silno dotiahnuť kvôlivá vyššie uvedeným problémom . Vždy pri výmene tam dám ten vysokoteplotne odolný tesniaci silikón čo v tube drichme , a nemusím sa trápiť doťahovacím momentom
smarik
Príspevky: 418
Dátum registrácie: 01.01.1970 01:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa smarik »

Ja menim olej zvrchu. Zatka je tam zatiahnuta este od vyroby. Naco si kompikujete zivot.
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

A potom ako vieš že ti neostal bordel na dne vane? Napríklad kovové piliny na magnete zátky ťa môžu varovať pred nastávajúcim problémom.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
lubos1236
Príspevky: 146
Dátum registrácie: 13.01.2009 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lubos1236 »

Taky 1.6 hdi (tdci) je lepšie vysat olej zvrchu lebo ma zapustený srob do vani a ostane na spodku vani lekvár
wilz
Príspevky: 3687
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

oco13 napísal: kovové piliny na magnete zátky ťa môžu varovať pred nastávajúcim problémom.

No neviem či dnešné autá ešte majú magnet na výpustnej skrutke ?
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Čo je to dnešné autá ??? Dolu na dvore stojí jedno r.v.1996 a jazdí - takže je to dnešné auto. Sused má Favorita 1984 a jazdí - je to dnešné auto?
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť

Návrat na "Mazda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných