Mazda CX3 , 2021

Diskusia ohľadne vozidiel značky Mazda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

driver155
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 06.06.2021 23:24
Zdieľať na Facebook

Mazda CX3 , 2021

Príspevok od používateľa driver155 »

Zdravím všetkých.
Mal by som otázku k Mazde CX3 89kW 2.0 benzín predokolka a to:
1.-Zvládne krátke jazdy a časté štarty po meste či v lete alebo v zime?
2.-Nebude trpieť motor krátkymi a častými štartami?
80 perc po meste, zbytok okresky a diaľnice.
Jazda 1-2 osoby.
Ďakujem všetkým za názory a rady.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

servus,

1) samozrejme ze zvladne, pokial nemas na mysli 258 metrove "jazdy".
2) uplne kazdy motor trpi castymi startami a kratkymi jazdami ; kazdemu by bolo idealne nastartovat v Bratislave a prejst na jediny prietah do Grazu

automobilka nema v navode napisane nic na sposob ze sa auto nesmie pouzivat na jazdy kratsie nez 3.52 minuty alebo 5.21 kilometra, takze sa moze. Samozrejme ze masinka bude zlahka trpiet, VYMIENAJ CASTEJSIE OLEJ (NECH TA NENAPADNE DRZAT HO TAM 20.000KM ALEBO 30.000KM), idealne vzdy po zime pretoze predovsetkym pocas zimy sa najviac olej zdegraduje.

Kedze jazdis malo, 7 rocna masina bude mat nakrutenych cojaviem 65.000km a vypadne ti zo zaruky kvoli veku, nie kvoli najazdu. S tym sa spravit absolutne nic neda, takze to treba prijat ako fakt.

Nemas sa co obavat, vybral si si jeden z najlepsich dostupnych motorov dnesnej doby (alternativou moze byt cokolvek netrojvalcove neoturbene od Tojoty). Hor sa do toho !!
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

1.) Zvládne,ale ten štýl jazdy odpíše pomerne rýchlo aj celkom odolný motor
2.) Bude..a silne. Bolo exaktne meraním dokázané že každý jeden studený štart (aj mimo zimy) = opotrebenie rovnaké ako počas 50 km jazdy motorom v prevádzkovej teplote.Ale trpí aj všetko príslušentvo takže nejde iba o motor.

Menežment pre "neštandardné" pomery pri štarte poväčšinou krátku dobu "nevidí" a nereaguje na niektoré hodnoty,tj neberie ich v úvahu kým sa nedosiahne akýsi min základný stav.Pre motor je to celkom zničujúci čas.V tomto ohľade je ešte aj diesel trpí menej,čo je dané iným priebehom spalovania a inými vlastnostami paliva.Diesel vie prežiť že má 2 lt nafty v oleji (zle prebiehajúce regenerácie) ale benzin by niečo podobné neprežil viac než chvílu.
Moonshine
Príspevky: 528
Dátum registrácie: 12.06.2018 15:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Moonshine »

Mal som hondu 2.0vtec so 430 000km. Denne hlavne v zime ráno -15° štart, 3km na zastavku odviesť starú a späť domov 3km
Olej do 10 000 a von. Absolutne žiadny problém

Teraz mám japonskú jednadvoječku 4,5 km do roboty. Olej von po 8-10 000. Jedine baterka trpí v zime. Potom jej naložím na dialnici 3500-4000 otáčok tam trávi možno 2/3 a zvyšok hopsandy 1/3 po meste a do roboty
Takto má 95000km od nova tak chodí.
Po zime bola na EK, hodnoty boli čo som pozeral super
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Rozdiel jednotlivých motorov môže byť priepastný.Tak benzinových ako dieslových.Čím je motor vo vyžšej emisnej kategórii tým je háklivejší aj na spôsob prevádzky.Kto sa vrtá v tých motoroch dobre vie čo jeden má a druhý nie.Ako sa jeden správa a druhý nie.Za všetko jeden príklad.Keď som kúpil Voya 2,5 Crdi tak ma doslova šokoval nábeh teploty auta v tej obrovskej kabine.Pod 1 km sa môžem vyzliekať do trička,zadok je dávno v teple (ohrev) Webasto zrejme nadimenzované (pôvodné 18 rokov !) velkoryso.Pritom je to zástupca Common railu kde je bežne treba 5 a viac km na aké také ohriatie. Bavíme sa logicke o zime.
Pokiaľ má benzin vybavenie pre škandináviu,určite sa bude v našich miernych podmienkach inak správať a bude to na prospech.Gazda vie urobiť aspoň to že prispôsobí olejový servis a nesmierne ho skráti.Takže značná časť toho ako a čo bude pri 100 či 300 tis km je v rukách majiteľa.Tu som skôr skeptický pretože väčšina ženie auto kým ide a rieši len vtedy ak je problém.A tak si ho vlastne vyrábajú.Jeden by nedal polámaný halier za nejaké trojhrncové HTP,iný na ňom urobí cez 500 tis km a v podstate nemal problém.Ale už ten nájazd a schopnosť počítať hovorí - 500 000 km za 15 rokov znamená ročných 33 tis km,to asi nebude okolo komína. Okolo komína sa dá dlhodobo,ale treba to zohľadniť ako sa k tomu správať.Ja som na Corse C (2005) mal v pri 2020 niečo cez 50 tis km.A odslúžila si ich poctivo len z výmenou baterky.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> Gazda vie urobiť aspoň to že prispôsobí olejový servis a nesmierne ho skráti.

ked uz sa MUSIA jazdit kratke trasy, TOTO je zachrana pre techniku. Samozrejme rozumny majitel, nevytacat studene, nepodtacat, ale z hladiska techniky jedine tieto oleje pomozu ked uz nie je vyhrievana garaz, nezavisle kurenie atd.

Menit olej kludne po 7.000km ked len tolko najazdim za rok NIE JE ZIADNA HANBA, prave naopak. Je česť takemu vozu svojmu majitelovi sluzit verne ako najlepsi pes. Nebude najkrajsi v sirokom okrese, nebude mat CABIB CAHIB papiere z najprestiznejsich "vystav" v Parizi ... ale bude najlepsi z toho hladiska co pes ma splnat.

Olej po zime vzdy von, ked sa cez zimu jazdili poskakovačky okolo komina. Vzdy von. Prepana ved hlupy olej stoji 30 eur... takze ked budem mat auto 10 rokov a "uplne zbytocne" ho kazdy rok po zime vymenim, to mam 300 eur za cely ten hrozitánsky cas. A ze nemusim kupit dalsie auto za desiatky tisic - lebo to povodne mi stale sluzi - si neuvedomujem ?
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
achada
Príspevky: 1055
Dátum registrácie: 30.03.2016 12:09
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa achada »

Kazdy normalny vyrobca pise v navode k autu intervaly vymeny a ze ich pri stazenych podmienkach treba skratit na polovicu. A cuduj sa svete - medzi stazenymi podmienkami su vymenovane aj caste studene starty a kratke trasy.
cobo77
Príspevky: 464
Dátum registrácie: 27.05.2007 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cobo77 »

Keď som kupoval auto pred 2 rokmi skúšal som CX3 s 2.0 a 110kw so 4x4,svizne autíčko, jedine co mi vyslovene vadilo bol stredový tunel, ktorý mi vadil na pravé koleno,meriam cca 180cm a neviem nejako to urobili soudruzi nie veľmi dobre, vzadu miesta strašne málo ale keďže budete dvaja tento problém odpada.. Kufor minimalny, je to vlastne zdvihnúť a mazda 2...cx2 by bol vhodnejší názov... Ak niečo väčšie cx30 ale ta cena je tiež niekde inde..
driver155
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 06.06.2021 23:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa driver155 »

Všetkým vďaka za zaujímavé odpovede, zameriaval som sa špeciálne na CX3-ku ale určite sa to hodí pre väčšinu vozidiel, keď nie pre všetky :2f93:
hjundai
Príspevky: 2711
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

Ono Mazdu ospevujú že si ide stále svoje ale je to priamy vstrek a to už nie je nič "starosvätské" - presne krátke jazdy s neprehriatym motorom - olejom tomu robia zle - benzín v oleji, plus jazda na nízkych otáčkach - lspi plus karbon lebo egr.
Neviem ako poriešili rýchlejší nábeh ohrevu napr. integrovaný výfuk do sania, toyoty majú napr. výmenník tepla vo výfuku.
Na poskakovanie po meste buď úplne stará klasika s nepriamym vstrekom alebo môj obľúbený full hybrid alebo plug-in ak sú peniaze.
flyte
Príspevky: 650
Dátum registrácie: 29.01.2011 21:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa flyte »

Na taketo jazdy mas ako stvoreny hybrid od Toyoty.
1.8 ma nepriamy vstrek, nema turbo, nema alternator, nema spojku, ani sto dalsich veci co sa tymto stylom jazdy moc nedoziju.
Naopak ma interval vymeny oleja 15 000 km.
Toyota Auris hybrid | Citroen C5 II | Citroen Xsara | Ford Focus II
jaster-83
Príspevky: 1445
Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jaster-83 »

tie morory su tak vyspickovane a efektivne ze by som urcite priplatil za vyhrievane sedacky a volant, dnesne masinky su konstruovane na minimalne straty a odpadove teplo preto kopa novych benzinovych aut kuri o dost neskor a menej ako stare dizle
1U5 AVU, 6U1 AMH, 6Y5 ASY, N15 GA14DE, 3B6 AVF, C4(B7) 9H06
driver155
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 06.06.2021 23:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa driver155 »

....tak dilemu aký voz s mojimi požiadavkami do mesta som vyriešil, i keď mnohým stuhne krv v žilách....
V šľapaji japoncov ostávam, ale zmenil som značku na.
Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC 5MT (funglovka)
Viem aký má motor, karosériu a podvozok. Spotrebu neriešim, časom ´´možno´´ LPG.
Do mesta (nie len) na kratšie trasy ako stvorené...
Ale to je už do iného vlákna, VĎAKA všetkým čo mi napísali-poradili :300f:
YxoYpsilono
Príspevky: 3391
Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa YxoYpsilono »

Mazda teda nie je ziaden zazrak, ale aspon to ako tak jazdi a da sa na to pozerat.

Ale dostat sa od Mazdy k ASX???? lol lol lol

ASX je priserny crep. :4012:
braga
Príspevky: 1982
Dátum registrácie: 26.10.2009 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa braga »

mp3turbo -,,Prepana ved hlupy olej stoji 30 eur... ,, este nam napis kde ti vymenia olej za tuto sumu ? to je tak max cena nakupu oleja , a co filter a praca ,takze pis realne ceny vymenny nie nakup oleja

Návrat na "Mazda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných