Mazda 6 wagon 2.0 diesel - rady a skusenosti

Diskusia ohľadne vozidiel značky Mazda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Je mazda 6 wagon turbo diesel spolahlive auto?

áno
22
69%
nie
10
31%
 
Celkom hlasov: 32

braga
Príspevky: 1982
Dátum registrácie: 26.10.2009 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa braga »

Auto super nieje moc co vytknut okrem tvrdych plastov , ale to je choroba vsetkych po krize , ak je neburane , servisovane nemas sa coho bat , motor myslim dieselovy ide super musis sa odviest, ale inac auto spolahlive
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

japoncom velku chybu nikdy nespravis, ale len benzinovym :2f93:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
dudikopf
Príspevky: 282
Dátum registrácie: 29.01.2013 21:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dudikopf »

Záleží od typu jázd a počtu km čo robíš ...Ak jazdis diaľnice,okresky ber diesel ale ten 2.2 ten 2.0cd mal problémy s dpf a stupajucou hladinou oleja, ak nerobis 30 tis km ročne ber benzín budeš iba tankovať a robiť servisné intervaly.Diesel = turbo,vstreky,dpf,pevná hmota.....
ivko1
Príspevky: 14963
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

S každým jedným moderným dieslom budeš spokojný len do prvého prúseru a ten prúser zväčša prevetrá penaženku tak že majitel až plače.

Toto platí bez rozdielu značky, voziť sa za málo by chcel každý, ale finacovať opravy - zvlášť tie drahé nikto...

Spočítaj si kolko mesačne prevozíš na palivo, ja osobne radšej prevozím o 30-50€ mesačne viac, lebo to bolí menej ako tých 30-50€ ušetriť, ktoré bez tak neodložíš a potom príde jeden prúser, ktorý bude pýtať napríklad 800€, alebo kludne aj viac...

Ked potom rozrátaš to čo si nasypal do servisu na počet odjazdených km, tak ti kludne víde také číslo akokeby si sa vozil riadne smadným benzínom, akokeby si ani nič neušetril

Taktiež záleží od využitia vozidla, jazdíš prevažne dlhé trasy, alebo jazdíš kratšie trasy, jazdíš mesto... Podla tohto by si mal vyberať auto, nie podla toho kolko ušetríš dieslom na 100km voči benzínu


Samozrejme môže sa stať že budeš patriť medzi šťastlivcov, ktorému sa po dobu vlastníctva daného auta neprejaví žiadna vážna porucha a tým pádom vdaka nižšej spotrebe ušetríš ročne napríklad 500-700€...
PS: Takúto teoriu by si prial každý, len reálne sa to nemôže splniť každému.
Za DPF necháš kludne vyše 1000€ za dvojhmotu to isté, za vstreky to isté, a potom také "bežné" blbiny ako EGR 250€, váha vzduchu 250€, rôzne čidlá ...

Tie časy kedy si do diesla len tankoval a menil olej sú dávno preč
Naposledy upravil/-a ivko1 v 18.09.2014 21:07, upravené celkom 1 krát.
Sliedic
Sir
Príspevky: 7394
Dátum registrácie: 18.05.2004 11:29
Bydlisko: Slovak Banana Republic
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sliedic »

Ivko, dokonalá odpoveď. :300f:
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Zrovna tymto motorom Mazda do sveta dieru neurobila.
Co ma fakt zarmutilo, tak ani nove 2.2-jky zatial nie su o nic lepsie...
dudikopf
Príspevky: 282
Dátum registrácie: 29.01.2013 21:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dudikopf »

Mastik29 akú mas skúsenosť s 2.2 ďieslom od mazdy? A nebavme sa o neakej stocenej sunke z aaa po nemeckom dochdcovi.Tie diesle mozu mať akurát problem so slovenskou naftou a s kratkymi jazdami v meste(ako vadsina moderných dieslov)
markoimportauto
Príspevky: 1458
Dátum registrácie: 25.09.2006 12:08
Bydlisko: Spojené bratislavské emiráty
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa markoimportauto »

...a plus kúpiť dovezené, takéto typické ex fleetové vozidlo, bez možnosti odpočtu DPH je úplný "ideál"....ked už je za "celkom dobrú cenu"...

T.j. nielenže riešiť typické dieselové problémy, ale ešte aj po kúpe takéhoto auta s daňovou vadou sa naťahovať s úradmi po jeho neskoršom odňatí, nakoľko dovozca-bazár ukradol pri jeho dovoze DPH.
Vymožiteľnosť práva mizivá a konatelia s.r.o. bazárov biele kone, ktoré sú ešte k tomu priebežne vymieňané za iné biele kone s inou s.r.o.....Kombinácia, ktorá z akéhokoľvek podobného problému robí neriešiteľný. Pre kupujúceho.
Čiže ani tragač ani peniaze. :2f93: A ľudia sú nepoučiteľní...

Keďže na Slovensku ste poväčšine všetci finančne negramotní, tak asi opäť neviete o čom točím a čo tým chcem povedať, však?
www.carsale.sk výkup, import-export vozidiel: nové, demo, jazdené so zárukou Preprava vozidiel z / do EÚ Registrácie dovezených vozidiel
dudikopf
Príspevky: 282
Dátum registrácie: 29.01.2013 21:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dudikopf »

Záleží kolko chceš do auta vraziť...aj toyota avensis 2.0d 126 konova neni zlá voľba...jediný problem ma že vstreky moc nemusia sk naftu.Ak mas možno volil by som staršiu audi a4 1.8t (doviesť z nemecka,idú tak okolo 10tis.)a prerobiť na plyn...super vykon spotreba spoľahlivosť.
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

dudikopf napísal:Mastik29 akú mas skúsenosť s 2.2 ďieslom od mazdy? A nebavme sa o neakej stocenej sunke z ccc po nemeckom dochdcovi.Tie diesle mozu mať akurát problem so slovenskou naftou a s kratkymi jazdami v meste(ako vadsina moderných dieslov)
Skus si pohladat nieco o prefukovani turba, nieco o pribudani "oleja" (nie, netyka sa to aut jazdenych iba v meste)...
O nejakych stocenkach asi rec nebude, nakolko sa jedna o pomerne novu motorizaciu...
K tej nafte... Zial, tieto problemy hlasia uzivatelia predovsetkym zo zahranicia (tato motorizacia je u nas pomerne malo zastupena)...
Kolega sa trapi s velkou spotrebou (7.5 l/100 km) a obzvlast ho to stve, kedze ma pomerne lahku nohu a zvacsa jeho ciest je mimo mesta, aby som to upresnil, tankuje 90% za hranicami. Najskor ho v servise ubezpecovali, ze po "zabehu" to bude dobre atd. Ano, uz aj musel vyuzit asistencnu sluzbu koli poruche. Do 100 000 km mu chyba takmer polovica, takze relativne nove auto.
A k tomu pribudaniu "oleja"... Podla vsetkeho sa jedna o nejaku zavadu a ak mam dobre informacie, tak Mazda odporuca kontrolovat stav hladiny oleja kazdych 1000 km, alebo raz za 14 dni...
autokomplet
Príspevky: 1669
Dátum registrácie: 16.08.2006 14:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autokomplet »

ivko1 - ani sam by som to krajsie nenapisal...

cize konkretnejsie 2.0DiTD RF7C motor :
kazdych 100.000 nove rozvody + podlozky pod vstreky a doporucujem test vstrekov
okolo 250-300.000 dozivaju cerpadla a tym aj vstreky
okolo 250-300.000 dvojhmota the end
300.000 drzi predna naprava (u starsej 6-ky)
treba pocitat s prasknutou hlavou tiez okolo 250-300.000

ak niekto zabudne podlozky, moze okolo 100-150.000 rozhodit motor (kluka) hlavne ak je menic oleja slepy alebo mu to je fuk alebo nevie

cize aj ked je to oproti VW 2x taka vydrz, stale plati - Japonec na benzin = nesmrtelny stroj ak gazda nie je retard.

Pre setrilkov - ak uz LPG tak primazavat ventily a ked idem ako blazon (pod obrovskou zatazou a duplom v horucavach) tak prepnut na benzin a nehrat sa na drobne, inak sa prehreje hlavne hlava a ventilom sa to nepaci...

cize ak tento diesel tak zanovny s par KM a pri 199.990 km predat nech sa vyhnes problemom.
len ci ta tebou vybrana nebude mat na tacho 65.000 a skutocnych 198.000 ....
ivko1
Príspevky: 14963
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

eriq400 napísal:no ja planujem jazdit kazdy den tak 90- 100 km do roboty , no niekedy aj viac. Dialnicu nebudem casto vyuzivat.

Len ja benzinakom nemozem prist na chut. Nesedia mi radsej naftak, ale zas su to pomerne nove auta a ak boli servisovane poriadne tak musia nieco vydrzat a nie hned povolit. Ale to samozrejme nevidime do nich......... :zga27:
Ver že benzínu prídeš na chuť ak sa raz opáliš, ja autá neopravujem, ale točím sa okolo toho a mne postačilo to čo musia riešiť iný...
Kapitolu života, kedy by som mal vlastniť ultra moderný diesel som radšej preskočil.

Novšie - modernejšie neznamená automaticky spolahlivejšie, to je najväčší omyl kupujúcich, dnes má všetko plánovanú nižšiu životnosť a diely sú extrémne drahé.

Ako som písal doba kedy sa do diesla len tankovalo a menil sa olej sú dávno preč.
Otvor si napríklad www.autokelly.sk a pozri sa čo stojí dvojhmota na Mazdu 6 2.2D
Ja tam vidím dve varianty, jedna za necelých 1500€ a druhá za 1750€, dvojhmotu nie je problém odfajčiť do 100tkm, všetko záleží od štýlu jazdenia.Teraz si zober že kúpiš jazdenku, ktorá má 150tkm a pri 200tkm budeš riešiť výmenu dvojhmoty, k tomu samozrejme spojka + práca. Kolko si myslíš že necháš v servise ?

Teraz si rozrátaj tých 2000€ na 50tkm ktoré si najazdil. Za 2000€ máš keby len 1400l nafty, čo znamená akokeby si jazdil so spotrebou vyššou o dalších 3,57l

Ohladne toho čo komu viac sedí - mne po prechode z benzínu na diesel tiež viac sedel diesel, ten záťah turba ...
Ale to preto lebo som jazdil výkonovo slabším benzínom. Prišiel čas na výmenu - aj z nutnosti lebo bolo treba niečo s pohonom 4x4, len že to čo riešia majitelia moderných dieslov ma nepresvedčilo o tom že ho chcem. Padla volba na benzín s tým že ho pravdepodobne prerobím na LPG. Auto vlastním od 02/2011 a stále jazdím na benzín. A čomi viac sedí ? Dnes mám pod kapotou 121kW a ked si dnes sadnem do takého bežného diesla, kludne trebárs vysnívané koncernové 1.9TDI 96kW tak mi to príde riadne tupé a to až tak že by som to nechcel ani zadarmo, okolo 2000rpm zaberie a zrazu diera.

Ale zasa ja najazdím ročne 15000km takže spotreba 10l ma ani trochu neserie, ale ver že ja som servis nepotreboval odkedy to auto vlastním, také niečo akože núdzový režim, "vypína" turbo, nepoznám. Len mením olej a tankujem
magnat007
Príspevky: 32
Dátum registrácie: 01.12.2008 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa magnat007 »

autokomplet napísal:
cize konkretnejsie 2.0DiTD RF7C motor :
kazdych 100.000 nove rozvody + podlozky pod vstreky a doporucujem test vstrekov
okolo 250-300.000 dozivaju cerpadla a tym aj vstreky
okolo 250-300.000 dvojhmota the end
300.000 drzi predna naprava (u starsej 6-ky)
treba pocitat s prasknutou hlavou tiez okolo 250-300.000

....
Motor je 2.0 MZR-CD, oznacenie RF7J
Rozvody kazdych 120000km, vstreky sa bezne netestuju, ale robia korekcie po predpisanom pocte kilometrov a daju sa aj sledovat cez diagnostiku ci uz su na vyhodenie
Rocniky po 2009 uz mali modifikovane podlozky, tam to nie je priamo nutnost vymeny a ked, stoji to aj s pracou zopar eur
Dvojhmota - mozno u podtacacov, ale napriklad v Konsbergu je aj 5 vozov s najazdom cez 350000km a je vsetko povodne okrem rozvodov a brzd
Predna naprava - moze byt
S tou hlavou sa mi to nezda. A nepisu o tom ani klubaci na www.japonec.eu

Ja mu to auto mozem doporucit aj preto, ze sam mam ten motor bez poruch , auto ma teraz 266000km :3906:

P.S: denny najazd mam 80km, 2x do mesiaca vylet k rodicom 300km.
Mazda6 2.0 MZR-CD DPF, Mazda 323F DiTD BJ 1998
www.japonec.eu
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

vozy co otocia 266.000km maju dvojhmoty statisticky [!] v lepsom stave ako vozy co otocia 110.000km. Dovod je velmi jednoduchy a uz to tu bolo velakrat spomenute - a nepriamo ho hovoris aj ty : DIALNICNE JAZDY.

Ked sa prdkas v meste, kazdy slovensky sedliak radi stvorku pri 32km/h na 1132rpm, aby to malo zralo. Tym nici dvojhmotu, nedovoluje DPFku sa poriadne regenerovat, zanasa sanie, turbo a EGRko nadmernym bordelom a proste vsetko doradu, to su tie dieslove stvorboje (turbo, dvojhmota, vstrekovace, EGR). Ked ty jazdis 80km denne, zrejme nejazdis take trasy ako jazdim ja - moja typicka štreka je 4.7km z Petrzalky do Petrzalky pripadne 8.2km z Petrzalky do druheho obvodu v meste.

Skus odhadnut komu z nas skape DIESLOVE auto skor. Spravne, mne, napriek tomu ze jazdim 10x menej ako ty [rocny najazd 7.289km, minuly tyzden som to pozeral, a dofrasa tam je este aj 2x 700km Bratislava-Zadar a naspat].

Ludia co jazdia prevazne v meste by v ziadnom pripade nemali kupovat diesle a ked uz, tak nie ojazdene. Automaticky sa nesmie ziadnym sposobom riesit DPF (vykuchat, vybuchat von, vyhodit, zmenit software riadiacej jednotky) lebo tu vsetci pokapeme na rakovinu pluc.


Pribudanie nafty do oleja, zle mazanie a podobne veci na KAZDOM modernom diesli suvisia prave s DPF systemom a jeho nemoznostou poriadnej regeneracie. O nic ine nejde, to je proste princip ako to pracuje - je to zle, je to naprd, ale je to tak. Nic taketo doteraz neexistovalo na starych diesloch, prinieslo to az DPF.

Majitelia dieslikov to ale neovladaju. K tomu si pridaj oblubene 30.000km intervaly na vymenu "oleja" (ja to uz volam naftoolej) a je dielo skazy dokonane. Vozy co tocia 350.000km za 5 rokov tento problem NEZVYKNU mat, pretoze jazdia po dialniciach, na 2500+rpm, regeneracie v pohode, nie tak caste a absolutne nie tak prerusovane ako pri mestskych jazdach, z toho vyplyva mensie zasieranie oleja naftou a logicky rozdiel v zivotnosti motora a vsetkych jeho komponent. Jedna motohodina na dialnici cize najazdenych 120-140km s teplym motorom [!!!] mas zhruba tak tri az styri hodiny jazdy v meste v zapchach, z toho tretina casu s motorom studenym. Obrovsky rozdiel. Treba si uvedomit.

Stale vsak trvam na tom a suhlasim s Ivkom, ze pre AKYKOLVEK rocny najazd a styl jazdy (mesto/mimo) je lepsi atmosfericky benzin = bez turba, bez priamovstreku a spravit to na LPG. Naklady mas o chlpok nizsie ako na nafte - vonku z mesta zajazdim 8 litrov benzinu na 100km pri 530i, za rovnakych jazdnych rychlosti ma usporny diesel radovo 5.0l/100km takze LPG je stale lacnejsie, a to uz vobec neporovname sestvalec benzin, jeho prejav, kulturu, zvuk, zivotnost, s nejakym priblblym 1.6tdi stvorvalcom.


Posledna vec, aby som nezabudol : ja uz neratam vstrekovace ktore v seriovej diagnostike auta nevykazovali ziadne problemy, ale napriek tomu boli realne pokazene, na kila ale na vagony. Cize to co zaznelo, ze vstreky bez vymontovania z auta na diagnozu a "uvidi sa v akom stave su", tak to rozhodne neplati.

Howgh.
ivko1
Príspevky: 14963
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Či bude, alebo nebude treba meniť dvojhmotu je zatial vo hviezdach. To bol len taký názorný príklad o tom čo dnes môže stáť "bežná" údržba moderného diesla a tiež jednoduchý výpočet, ako rýchlo sa dá zmazať úspora dieslaka.

Ked si to zoberiem že taká Mazda by jazdila okolo 6-7l a takáto porucha by v prepočte akože navyšila spotrebu o 3,5l/100km, tak dakujem pekne

Píšem to dookola, pred kúpou auta si treba zistiť čo môže stáť predbežný servis, lebo aj spojka je spotrebák. Časy, kedy bol len automat drahý na údržbu sú tiež dávno preč

Návrat na "Mazda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní