1 048 985
inzerátov
Pridať inzerát

Mazda 6 wagon 2.0 diesel - rady a skusenosti

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Mazda fórum

Je mazda 6 wagon turbo diesel spolahlive auto?
áno
 70%  22
nie
 29%  9
Celkom hlasov : 31

Odpovedať Nová téma
123>
Autor Správa
eriq400
Založený: 30 august 2012
Príspevky: 48
Nabehané: 4 hod 22 min
Predmet: Mazda 6 wagon 2.0 diesel - rady a skusenosti PríspevokZaslal: 18.09.2014 14:27   
Ahojte. Chcem si kupit nejake auto a asi najviac ma zaujala mazda 6 wagon rocnik tak 2088 az 2010, asi v takom roku by som ju chcel, je pomerne za dobru cenu a aj velmi pekne vyzera, len by ma zaujimal nazor kto ju ma alebo na nej jazdil!
Mam uz precitane testy na internete ale niekdo kto ma dlhodobejsie skusenosti s nou by bolo dobre
Napr. spotreba, motor, ND, .........
Dakujem velmi pekne
Citovať
braga
Známa tvár - Feldo (70)
Založený: 26 október 2009
Príspevky: 1459
Nabehané: 7 dní 9 hod 11 min
PríspevokZaslal: 18.09.2014 19:16   
Auto super nieje moc co vytknut okrem tvrdych plastov , ale to je choroba vsetkych po krize , ak je neburane , servisovane nemas sa coho bat , motor myslim dieselovy ide super musis sa odviest, ale inac auto spolahlive
Citovať
bajo777
Legenda - Ford T (508)
Vrchný konštruktér
Založený: 03 august 2010
Príspevky: 9641
Nabehané: 3 mes 14 dní 0 hod
Bydlisko: BH - bratislavske humno
PríspevokZaslal: 18.09.2014 19:23   
japoncom velku chybu nikdy nespravis, ale len benzinovym
_________________
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)


Citovať
dudikopf
Nová tvár - Trabanto (7)
Založený: 29 január 2013
Príspevky: 160
Nabehané: 2 dní 10 hod 21 min
PríspevokZaslal: 18.09.2014 19:46   
Záleží od typu jázd a počtu km čo robíš ...Ak jazdis diaľnice,okresky ber diesel ale ten 2.2 ten 2.0cd mal problémy s dpf a stupajucou hladinou oleja, ak nerobis 30 tis km ročne ber benzín budeš iba tankovať a robiť servisné intervaly.Diesel = turbo,vstreky,dpf,pevná hmota.....
Citovať
ivko1
Legenda - Ford T (530)
Založený: 02 august 2006
Príspevky: 13122
Nabehané: 2 mes 0 dní 23 hod
PríspevokZaslal: 18.09.2014 19:47   
S každým jedným moderným dieslom budeš spokojný len do prvého prúseru a ten prúser zväčša prevetrá penaženku tak že majitel až plače.

Toto platí bez rozdielu značky, voziť sa za málo by chcel každý, ale finacovať opravy - zvlášť tie drahé nikto...

Spočítaj si kolko mesačne prevozíš na palivo, ja osobne radšej prevozím o 30-50€ mesačne viac, lebo to bolí menej ako tých 30-50€ ušetriť, ktoré bez tak neodložíš a potom príde jeden prúser, ktorý bude pýtať napríklad 800€, alebo kludne aj viac...

Ked potom rozrátaš to čo si nasypal do servisu na počet odjazdených km, tak ti kludne víde také číslo akokeby si sa vozil riadne smadným benzínom, akokeby si ani nič neušetril

Taktiež záleží od využitia vozidla, jazdíš prevažne dlhé trasy, alebo jazdíš kratšie trasy, jazdíš mesto... Podla tohto by si mal vyberať auto, nie podla toho kolko ušetríš dieslom na 100km voči benzínu


Samozrejme môže sa stať že budeš patriť medzi šťastlivcov, ktorému sa po dobu vlastníctva daného auta neprejaví žiadna vážna porucha a tým pádom vdaka nižšej spotrebe ušetríš ročne napríklad 500-700€...
PS: Takúto teoriu by si prial každý, len reálne sa to nemôže splniť každému.
Za DPF necháš kludne vyše 1000€ za dvojhmotu to isté, za vstreky to isté, a potom také "bežné" blbiny ako EGR 250€, váha vzduchu 250€, rôzne čidlá ...

Tie časy kedy si do diesla len tankoval a menil olej sú dávno preč


Naposledy upravil ivko1 dňa 18.09.2014 20:07, celkom upravené 1 krát.
Citovať
Sliedic
VIP člen - Veyron (451)
Sir
Založený: 18 máj 2004
Príspevky: 7411
Nabehané: 3 mes 20 dní 5 hod
Bydlisko: Slovak Banana Republic
PríspevokZaslal: 18.09.2014 20:02   
Ivko, dokonalá odpoveď.
_________________
Nechci byť človekom, ktorý je úspešný, ale buď človekom, ktorý za niečo stojí.

Toyota Avensis II. 2.0 VVTi A/T 433.000km
Citroen C5 II. 2.0 HDi M/T 306.000km
Citovať
mastik29
Známa tvár - Feldo (77)
Založený: 07 apríl 2010
Príspevky: 1887
Nabehané: 11 dní 1 hod 43 min
PríspevokZaslal: 18.09.2014 20:05   
Zrovna tymto motorom Mazda do sveta dieru neurobila.
Co ma fakt zarmutilo, tak ani nove 2.2-jky zatial nie su o nic lepsie...
Citovať
dudikopf
Nová tvár - Trabanto (7)
Založený: 29 január 2013
Príspevky: 160
Nabehané: 2 dní 10 hod 21 min
PríspevokZaslal: 18.09.2014 20:12   
Mastik29 akú mas skúsenosť s 2.2 ďieslom od mazdy? A nebavme sa o neakej stocenej sunke z ccc po nemeckom dochdcovi.Tie diesle mozu mať akurát problem so slovenskou naftou a s kratkymi jazdami v meste(ako vadsina moderných dieslov)
Citovať
eriq400
Založený: 30 august 2012
Príspevky: 48
Nabehané: 4 hod 22 min
PríspevokZaslal: 18.09.2014 20:16   
no ja planujem jazdit kazdy den tak 90- 100 km do roboty , no niekedy aj viac. Dialnicu nebudem casto vyuzivat.

Len ja benzinakom nemozem prist na chut. Nesedia mi radsej naftak, ale zas su to pomerne nove auta a ak boli servisovane poriadne tak musia nieco vydrzat a nie hned povolit. Ale to samozrejme nevidime do nich.........
Citovať
markoimportauto
Vážený člen - Gallardo (156)
Založený: 25 september 2006
Príspevky: 1425
Nabehané: 5 dní 23 hod 59 min
Bydlisko: Spojené bratislavské emiráty
PríspevokZaslal: 18.09.2014 20:18   
...a plus kúpiť dovezené, takéto typické ex fleetové vozidlo, bez možnosti odpočtu DPH je úplný "ideál"....ked už je za "celkom dobrú cenu"...

T.j. nielenže riešiť typické dieselové problémy, ale ešte aj po kúpe takéhoto auta s daňovou vadou sa naťahovať s úradmi po jeho neskoršom odňatí, nakoľko dovozca-bazár ukradol pri jeho dovoze DPH.
Vymožiteľnosť práva mizivá a konatelia s.r.o. bazárov biele kone, ktoré sú ešte k tomu priebežne vymieňané za iné biele kone s inou s.r.o.....Kombinácia, ktorá z akéhokoľvek podobného problému robí neriešiteľný. Pre kupujúceho.
Čiže ani tragač ani peniaze. A ľudia sú nepoučiteľní...

Keďže na Slovensku ste poväčšine všetci finančne negramotní, tak asi opäť neviete o čom točím a čo tým chcem povedať, však?
_________________
www.carsale.sk ___výkup, import-export vozidiel: nové, demo, jazdené so zárukou___preprava vozidiel z / do EÚ___registrácie dovezených vozidiel___nové ORIGINÁL náhradné diely zn. CHEVROLET, SsangYong, LAND ROVER, Jaguar a iné.
Citovať
dudikopf
Nová tvár - Trabanto (7)
Založený: 29 január 2013
Príspevky: 160
Nabehané: 2 dní 10 hod 21 min
PríspevokZaslal: 18.09.2014 20:21   
Záleží kolko chceš do auta vraziť...aj toyota avensis 2.0d 126 konova neni zlá voľba...jediný problem ma že vstreky moc nemusia sk naftu.Ak mas možno volil by som staršiu audi a4 1.8t (doviesť z nemecka,idú tak okolo 10tis.)a prerobiť na plyn...super vykon spotreba spoľahlivosť.
Citovať
lakinooo
Legenda - Ford T (601)
moderátor fóra
Založený: 17 apríl 2008
Príspevky: 18882
Nabehané: 2 mes 7 dní 0 hod
PríspevokZaslal: 18.09.2014 20:23   
marko, prečo len biele kone? nie je to rasistické?
_________________
Ak nechceš byť označený za blba, nepíš blbiny.
Citovať
mastik29
Známa tvár - Feldo (77)
Založený: 07 apríl 2010
Príspevky: 1887
Nabehané: 11 dní 1 hod 43 min
PríspevokZaslal: 18.09.2014 20:34   
dudikopf napísal:
Mastik29 akú mas skúsenosť s 2.2 ďieslom od mazdy? A nebavme sa o neakej stocenej sunke z ccc po nemeckom dochdcovi.Tie diesle mozu mať akurát problem so slovenskou naftou a s kratkymi jazdami v meste(ako vadsina moderných dieslov)


Skus si pohladat nieco o prefukovani turba, nieco o pribudani "oleja" (nie, netyka sa to aut jazdenych iba v meste)...
O nejakych stocenkach asi rec nebude, nakolko sa jedna o pomerne novu motorizaciu...
K tej nafte... Zial, tieto problemy hlasia uzivatelia predovsetkym zo zahranicia (tato motorizacia je u nas pomerne malo zastupena)...
Kolega sa trapi s velkou spotrebou (7.5 l/100 km) a obzvlast ho to stve, kedze ma pomerne lahku nohu a zvacsa jeho ciest je mimo mesta, aby som to upresnil, tankuje 90% za hranicami. Najskor ho v servise ubezpecovali, ze po "zabehu" to bude dobre atd. Ano, uz aj musel vyuzit asistencnu sluzbu koli poruche. Do 100 000 km mu chyba takmer polovica, takze relativne nove auto.
A k tomu pribudaniu "oleja"... Podla vsetkeho sa jedna o nejaku zavadu a ak mam dobre informacie, tak Mazda odporuca kontrolovat stav hladiny oleja kazdych 1000 km, alebo raz za 14 dni...
Citovať
autokomplet
Známa tvár - Feldo (59)
Založený: 16 august 2006
Príspevky: 1444
Nabehané: 3 dní 16 hod 58 min
PríspevokZaslal: 18.09.2014 21:40   
ivko1 - ani sam by som to krajsie nenapisal...

cize konkretnejsie 2.0DiTD RF7C motor :
kazdych 100.000 nove rozvody + podlozky pod vstreky a doporucujem test vstrekov
okolo 250-300.000 dozivaju cerpadla a tym aj vstreky
okolo 250-300.000 dvojhmota the end
300.000 drzi predna naprava (u starsej 6-ky)
treba pocitat s prasknutou hlavou tiez okolo 250-300.000

ak niekto zabudne podlozky, moze okolo 100-150.000 rozhodit motor (kluka) hlavne ak je menic oleja slepy alebo mu to je fuk alebo nevie

cize aj ked je to oproti VW 2x taka vydrz, stale plati - Japonec na benzin = nesmrtelny stroj ak gazda nie je retard.

Pre setrilkov - ak uz LPG tak primazavat ventily a ked idem ako blazon (pod obrovskou zatazou a duplom v horucavach) tak prepnut na benzin a nehrat sa na drobne, inak sa prehreje hlavne hlava a ventilom sa to nepaci...

cize ak tento diesel tak zanovny s par KM a pri 199.990 km predat nech sa vyhnes problemom.
len ci ta tebou vybrana nebude mat na tacho 65.000 a skutocnych 198.000 ....
Citovať
ivko1
Legenda - Ford T (530)
Založený: 02 august 2006
Príspevky: 13122
Nabehané: 2 mes 0 dní 23 hod
PríspevokZaslal: 18.09.2014 21:49   
eriq400 napísal:
no ja planujem jazdit kazdy den tak 90- 100 km do roboty , no niekedy aj viac. Dialnicu nebudem casto vyuzivat.

Len ja benzinakom nemozem prist na chut. Nesedia mi radsej naftak, ale zas su to pomerne nove auta a ak boli servisovane poriadne tak musia nieco vydrzat a nie hned povolit. Ale to samozrejme nevidime do nich.........
Ver že benzínu prídeš na chuť ak sa raz opáliš, ja autá neopravujem, ale točím sa okolo toho a mne postačilo to čo musia riešiť iný...
Kapitolu života, kedy by som mal vlastniť ultra moderný diesel som radšej preskočil.

Novšie - modernejšie neznamená automaticky spolahlivejšie, to je najväčší omyl kupujúcich, dnes má všetko plánovanú nižšiu životnosť a diely sú extrémne drahé.

Ako som písal doba kedy sa do diesla len tankovalo a menil sa olej sú dávno preč.
Otvor si napríklad www.autokelly.sk a pozri sa čo stojí dvojhmota na Mazdu 6 2.2D
Ja tam vidím dve varianty, jedna za necelých 1500€ a druhá za 1750€, dvojhmotu nie je problém odfajčiť do 100tkm, všetko záleží od štýlu jazdenia.Teraz si zober že kúpiš jazdenku, ktorá má 150tkm a pri 200tkm budeš riešiť výmenu dvojhmoty, k tomu samozrejme spojka + práca. Kolko si myslíš že necháš v servise ?

Teraz si rozrátaj tých 2000€ na 50tkm ktoré si najazdil. Za 2000€ máš keby len 1400l nafty, čo znamená akokeby si jazdil so spotrebou vyššou o dalších 3,57l

Ohladne toho čo komu viac sedí - mne po prechode z benzínu na diesel tiež viac sedel diesel, ten záťah turba ...
Ale to preto lebo som jazdil výkonovo slabším benzínom. Prišiel čas na výmenu - aj z nutnosti lebo bolo treba niečo s pohonom 4x4, len že to čo riešia majitelia moderných dieslov ma nepresvedčilo o tom že ho chcem. Padla volba na benzín s tým že ho pravdepodobne prerobím na LPG. Auto vlastním od 02/2011 a stále jazdím na benzín. A čomi viac sedí ? Dnes mám pod kapotou 121kW a ked si dnes sadnem do takého bežného diesla, kludne trebárs vysnívané koncernové 1.9TDI 96kW tak mi to príde riadne tupé a to až tak že by som to nechcel ani zadarmo, okolo 2000rpm zaberie a zrazu diera.

Ale zasa ja najazdím ročne 15000km takže spotreba 10l ma ani trochu neserie, ale ver že ja som servis nepotreboval odkedy to auto vlastním, také niečo akože núdzový režim, "vypína" turbo, nepoznám. Len mením olej a tankujem
Citovať
Odpovedať Nová téma
123>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Mazda fórum