809 492
inzerátov
Pridať inzerát

Mazda 6 2.2d - vyfuk

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Mazda fórum
Odpovedať Nová téma
12>
Autor Správa
cheeseburger
Založený: 30 apríl 2014
Príspevky: 37
Nabehané: 12 hod 9 min
Predmet: Mazda 6 2.2d - vyfuk PríspevokZaslal: 22.09.2016 09:54   
Dobry den, mam mazdu 6 2.2d 2013 nabehanych 30 000km. Je to mozno blba otazka, no zaujimalo by ma ci to je normalne alebo nie. Uz asi mesiac pri vychadzani z garaza citim do interieru smrad z vyfuku. Je to typicky smrad dieslu, ako ked okolo vas prejde stara karosa. Dymenie vsak nepozorujem. Predtym som vsak nic take nepozoroval. Je to normalne, alebo to treba riesit? Dakujem za odpovede.
Citovať
FERO 321
Známa tvár - Feldo (56)
Založený: 27 január 2011
Príspevky: 1298
Nabehané: 5 dní 6 hod 55 min
PríspevokZaslal: 22.09.2016 12:30   
A zvýšil sa ti aj hluk z výfuku? Možno niekde spoj a možno aj v motorovom priestore. Treba skontrolovať všade kde máš spoj výfuku. Začal by som od hlavy valcov.
Citovať
cheeseburger
Založený: 30 apríl 2014
Príspevky: 37
Nabehané: 12 hod 9 min
PríspevokZaslal: 22.09.2016 12:34   
Vies co, nic ine okrem toho smradu som zatial nespozoroval, skusim dnes popocuvat zvuk vyfuku. Kazdopadne auto mam este v zaruke, takze nie je problem im to tam odniest. Skor som sa chcel poradit, ci to je normalne, alebo to mam riesit, aby ma v servise nevysmiali. Dakujem velmi pekne.
Citovať
truck123
Nová tvár - Trabanto (16)
Založený: 07 jún 2016
Príspevky: 189
Nabehané: 13 dní 16 hod 27 min
PríspevokZaslal: 22.09.2016 14:20   
normalne to urcite nieje, ak si DPF plni svoju funkciu a vyfuk nieje mechanicky poskodeny....
Citovať
mastik29
Veľmi obľúbený člen - Ferraro (125)
Založený: 07 apríl 2010
Príspevky: 2597
Nabehané: 16 dní 13 hod 18 min
PríspevokZaslal: 22.09.2016 14:52   
Myslim, ze je to normalne. Rec je o garazi, teda aspon ciastocne uzatvorenom priestore a druha vec je, ze sa jedna o prvy, teda studeny start tohto motora, ktory ma extremne nizky kompresny pomer…
Citovať
wilz
VIP člen - Veyron (300)
Založený: 04 január 2008
Príspevky: 3237
Nabehané: 17 dní 23 hod 25 min
PríspevokZaslal: 22.09.2016 15:00   
No ja myslím, že keď si to predtým necítil, tak to normálne nie je.
Často býva v takýchto prípadoch prasklina alebo dierka na pružnom člene, na vlnovci (pletenci) výfuku.
V takom prípade ho treba vymeniť.
Sám som mal pred časom na aute, dízli, takú prasklinku a neskutočne to smrdelo do kabíny.
Citovať
truck123
Nová tvár - Trabanto (16)
Založený: 07 jún 2016
Príspevky: 189
Nabehané: 13 dní 16 hod 27 min
PríspevokZaslal: 22.09.2016 15:10   
mastik69.... ak startujem auto v garazi, najprv otvorim dvere,auto smer vyfuku von,hovorime o 3rocnom aute 30tk, to nieje ve3s a ak vsetko funguje ako ma, vyfuk musi byt cisty, ziadne cierne sadze...
Citovať
mastik29
Veľmi obľúbený člen - Ferraro (125)
Založený: 07 apríl 2010
Príspevky: 2597
Nabehané: 16 dní 13 hod 18 min
PríspevokZaslal: 22.09.2016 16:52   
Ale DPF plni inu funkciu, nic zo smradom. Mazda ma svoje specifika, ako je aj zmena casovania vyf. ventilov. A ak som dobre pochopil, tak sa jedna o studeny start.
Este ma napadlo start webasta. Ono vtedy vie aj slusne pokurit.
Citovať
easyridersvk
Povedomá tvár - Favorito (28)
Založený: 15 júl 2011
Príspevky: 585
Nabehané: 4 dní 5 hod 2 min
PríspevokZaslal: 22.09.2016 18:41   
tesnost vyfuku zistite jednoducho, nastartovat pridrzite koniec vyfuku . bud to zacne niekde fucat alebo ...no benzin zdochne ale naftu asi neudrzite tak dlho aby zakapalo...
Citovať
anonymous-astra
Nová tvár - Trabanto (17)
Založený: 31 máj 2015
Príspevky: 94
Nabehané: 1 dní 6 hod 52 min
PríspevokZaslal: 23.09.2016 00:05   
Len pre info, co to je za garaz? Bude podstatny rozdiel medzi vlastnou samostatnou garazou, garazou pod bytovym domom a polkilometrovymi garazami s vypnutou vzduchotechnikou pod obchodnymi centrami - napr. co sa teploty tyka, trebars my mame v podzemi pod barakom aktualne nejakych 22 °C, aj ked vonku posledny tyzden pomaly ze mrzne , stale je ten beton vyhriaty odkedy vonku bolo 30+.

Par napadov, keby to nebol vyfuk, resp. vobec ziadny technicky problem:

- Nanacakal niekde olej (pri vymene, kontrole odmerky)? Sice motor sa okamzite po nastartovani nezohreje, ale na spravnych miestach to moze zasmrdiet velmi rychlo a smrdi to podobne ako stare naftaky.
- Nemenil si cerpacku? Ina nafta?
- Nezmenil si parkovanie? Pri cuvani citit vnutri v aute spaliny podstatne viac nez pri vychadzani predkom, je to bezne a logicke - vojdes priamo do toho, co si studenym motorom navyfukoval
- Nie je to len ine vetranie auta? Automaticka klima mohla v rozohriatej garazi chvilu cakat, kym sa rozbehne kompresor, alebo naopak v chladnom podzemi cakat na zahriatie motora, takze si to len predtym v interieri auta necitil a prave teraz moze byt v garazi plus minus tolko, co mas nastavene na displeji a hned ti to zacne vetrakom fukat vzduch z vyfuku do xichtu...

Inak, zober papierovu utierku a vytri nou koncovku vyfuku (studenu!!). Farba, sadze? Ked tak to vycisti a zopakuj o par dni. Pri takomto veku a najazde by to bez problemov s DPF/spalovanim/atd. malo byt viacmenej ciste.

Ozaj, nejazdis s tym nejake ultrakratke trasy? 10 000 km rocne je na diesel velmi malo (teda nie ze by sa to malo hned rozsypat a zacat smrdiet, ale 500 metrove priskoky so studenym motorom tomu vobec nebudu robit dobre)...
Citovať
Mixy
Nová tvár - Trabanto (5)
Založený: 15 február 2014
Príspevky: 122
Nabehané: 3 dní 1 hod 29 min
PríspevokZaslal: 23.09.2016 09:21   
Ja by som dal tiez prezriet ten vyfuk. vsak ak sa robia kratke trasy, to ani nevytlaci a nevypari z vyfuku ten kondenz, tak tam uz načala niečo korozia. ak sa ročne najazdilo 10t, naco dizel?? Osobne si myslim ze cim novsie auto tym viac treba rozmyslat kde ho budem prevadzkovat a nasledne vybrat motorizaciu.
Citovať
cheeseburger
Založený: 30 apríl 2014
Príspevky: 37
Nabehané: 12 hod 9 min
PríspevokZaslal: 23.09.2016 12:20   
Ahoj, garaz mam samostatnu pri dome pre jedno auto. Co sa tyka pokvapkaneho oleja, tak to neviem, ten menia v servise (jun) a odvtedy som ja olej ani nekontroloval, takze to neviem zistit. Cerpacku som nemenil, tankujem vzdy na OMV. Parkujem stale rovnako, a to tak, ze z garaze cuvam. Predtym som tiez cuval a nic som necitil. Klimu vzdy pred vypinanim motora vypinam, takze tym to tiez nebude. Cistil som koniec vyfuku, farba bola cierna. Auto nema vela najazdene, ale nie tym, ze sa jazdia kratke trasy, ale skor tym, ze auto casto stoji. Priznavam ze dizel nebola dobra volba, zmenili sa mi trochu okolnosti po kupe vozidla, a casto na nom nejazdim. Ale co uz. Dakujem vsetkym za odpovede.
Citovať
zizinka
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 05 november 2009
Príspevky: 49
Nabehané: 1 dní 1 hod 37 min
PríspevokZaslal: 23.09.2016 17:35   
Mixy napísal:
ak sa ročne najazdilo 10t, naco dizel?? Osobne si myslim ze cim novsie auto tym viac treba rozmyslat kde ho budem prevadzkovat a nasledne vybrat motorizaciu.


ak ma na udržbu, tak prečo nie diesel, aj keby najazdil menej km za rok...čo to má spoločné s tým smradom čo majitel cíti po štarte...

ako radia ostatný, skontrolovať tesnosť výfukového potrubia
Citovať
cheeseburger
Založený: 30 apríl 2014
Príspevky: 37
Nabehané: 12 hod 9 min
PríspevokZaslal: 27.09.2016 21:52   
Zdravim, tak po tom, co som presiel 360km + 160km po dialnici(bola to jedna cesta tam a spat) som znova pozrel na ten vyfuk. Okrem toho, ze bol mokry, na servitke zostalo trochu ciernej sadze, ale nebolo to nejak znecistene. Malo to byt uplne ciste?
Citovať
pavucisko
Založený: 25 november 2015
Príspevky: 6
Nabehané: 14 min
PríspevokZaslal: 28.09.2016 08:47   
na tvojom mieste by som to neriešil tu, ked to máš este v záruke ale išiel rovno do servisu dat si to spravit..naco si zbytočne naťahuješ čas
Citovať
Odpovedať Nová téma
12>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Mazda fórum