Mazda 2.2d Skyactiv do 3-2015

Diskusia ohľadne vozidiel značky Mazda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

peterson999
Príspevky: 527
Dátum registrácie: 03.01.2022 23:07
Zdieľať na Facebook

Mazda 2.2d Skyactiv do 3-2015

Príspevok od používateľa peterson999 »

Skusim prinasat na forum spravy, ktore vam zachrania velke investicie do opravy auta.
Automechanici ma asi nebudu mat radi lebo zarobia menej...
Kedze su tu prevazne majitelia oblubenych VW group tak nebudem provokovat a radsej som si dnes zobral na mušku Mazdu a to rovno 2.2d Skyactiv. Nehovorim o prvom 2.2d motore R2AA ale o motore SHY o objeme 2.2d z rokov 2012 az 2015.
Po najazde cca 100.000km je dobre skontrolovat vyfukovu vacku, ktora uz pri tomto najazde je opotrebovana. Pri tejto prilezitosti sa menia podlozky vstrekovacov ktore su znamym problemom Mazdy TD od roku 2002.
A teraz ta zaujimava vec. Kto prehliadne opotrebeny vackovy hriadel, tomu sa zavada prejavi po najazde zhruba 150-190tkm. Dosluzi totiz turbo. Dovod ? Pilinky z vacky ho znicia. Auta vyrobene do 3-2015 maju tento problem. Pozor jedna sa o datum VYROBY a nie predaja, cize mozete mat auto 2016 ale ak bolo vyrobene do 3-2015, tyka sa to a vas. Dalsi problem je do rovnakeho datumu slaba retiazka olejoveho cerpadla ktora sa casom roztrhne. Pri najazde 200.000km je natiahnuta aj hlavna retaz a teda je potrebne ju vymenit skor ako poskodi klzaky a ozubene kolesa - usetria sa dalsie peniaze. Z mojho pohladu je vhode cely problem riesit skor ako to cele nastane. Cim skor tym lepsie. Usetri sa turbo, ktore nestoji malo a tie repasy nebyvaju najlepsim riesenim. Dalej sa usetria klzaky, ozubene kolesa rozvodu - staci vymenit retaz. Usetri sa roztrhnutie retaze olej.cerpadla a teda neplanovana zastavka na krajnici a v pripade nudzoveho dojazdu bez mazania sa riskuje motor. Pri vcasnej oprave samozrejme usetite opotrebenie celeho motora a jeho suciastok napr. ojnicnych lozis ktore su namahane.
Tu plati prevencia je lepsia a lacnejsia ako zlyhanie agregatu.
Mazda opat ukazala, ze diesle su jej slabou strankou. Velmi slabou...
V pripade ze mate taketo auto, mozete napisat SS a poradim postup, riesenie, doporucenia na servis, kde kupit diely za polovicnu cenu atd.
Ak bude zaujem, vypracujem podrobny Navod na vyriesenie. Podla reakcii som schopny urobit takyto navod na akekolvek auto s akymkolvek motorom. Zalezi ci bude zaujem - v zahranici zaujem je, som zvedavy na reakciu na tomto nasom Modrom fore. Dakujem.
Sranda musí byť aj keď na chleba nebude ...
Keď sa rúbe les, lietajú triesky. Za čistý stôl a víno mi to stojí.
Plávam proti prúdu, piškám proti vetru...
Múdry sa pýta, hlupák vie všetko ...
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Re: Problem Mazda 2.2d Skyactiv do 3-2015

Príspevok od používateľa xentry »

Podla vyjadreni co som precital k CR systemom a nasledne dpf na tvojom mieste sa k takymto radam a este k akemukolvek motoru radsej nevenujem, a nerobim si uz vobec tymto stylom biznis. Vy.eb sa nato, daj si inzerat. Takychto info je plny internet.
ivko1
Príspevky: 14963
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Re: Problem Mazda 2.2d Skyactiv do 3-2015

Príspevok od používateľa ivko1 »

Návod sa dá vypracovať jednoducho, oblúkom sa vyhnúť dieslu v JPN aute...
martincichy
Príspevky: 5429
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Re: Problem Mazda 2.2d Skyactiv do 3-2015

Príspevok od používateľa martincichy »

Predbehol si ma.
peterson999
Príspevky: 527
Dátum registrácie: 03.01.2022 23:07
Zdieľať na Facebook

Re: Problem Mazda 2.2d Skyactiv do 3-2015

Príspevok od používateľa peterson999 »

xentry napísal: 10.02.2022 21:46 Podla vyjadreni co som precital k CR systemom a nasledne dpf na tvojom mieste sa k takymto radam a este k akemukolvek motoru radsej nevenujem, a nerobim si uz vobec tymto stylom biznis. Vy.eb sa nato, daj si inzerat. Takychto info je plny internet.
Cize clovek ktory vlastni dane auto ma pohladat na webe. Ok daj mi tu link kde su tieto parametre opisane jasne strucne prehladne a s presnostou ako 3-2015 rad si pozriem. Za dobrotu na žobrotu ;-)
Sranda musí byť aj keď na chleba nebude ...
Keď sa rúbe les, lietajú triesky. Za čistý stôl a víno mi to stojí.
Plávam proti prúdu, piškám proti vetru...
Múdry sa pýta, hlupák vie všetko ...
peterson999
Príspevky: 527
Dátum registrácie: 03.01.2022 23:07
Zdieľať na Facebook

Re: Problem Mazda 2.2d Skyactiv do 3-2015

Príspevok od používateľa peterson999 »

ivko1 napísal: 10.02.2022 22:02 Návod sa dá vypracovať jednoducho, oblúkom sa vyhnúť dieslu v JPN aute...
Cize ked ma niekto doma toto auto tak mu poradim vyhni sa mu. Ma ho odovzdat do zberu ? Asi tazko. Ak pochopi co pisem, tak sa zariadi a usetri nemale peniaze a auto mu posluzi dalsiech 200.000km
Naposledy upravil/-a peterson999 v 11.02.2022 12:54, upravené celkom 1 krát.
Sranda musí byť aj keď na chleba nebude ...
Keď sa rúbe les, lietajú triesky. Za čistý stôl a víno mi to stojí.
Plávam proti prúdu, piškám proti vetru...
Múdry sa pýta, hlupák vie všetko ...
peterson999
Príspevky: 527
Dátum registrácie: 03.01.2022 23:07
Zdieľať na Facebook

Re: Problem Mazda 2.2d Skyactiv do 3-2015

Príspevok od používateľa peterson999 »

martincichy napísal: 10.02.2022 22:33 https://youtu.be/eJ7W4ssxZZY
Dakujem Martincichy

Problem je ze inteligent si kupi benzin lebo HLADA INFO NA WEBOCH PRED KUPOU AUTA, zatial ale bezne neznaly si kupi diesel a prave neznaly ani nevie anglicky a ani nevie hladat na weboch.

Preto som prisiel s napadom, ze by som tu mohol prispievat takto a ludia znali by sa pridali dalsimi infoemaciami ako ty a vlastne chudak co uz kupil toto nestastie by mal prilezitost pochopit a nieco s tym urobit. Je pravda ze Slovak nebude opravovat VOPRED a radsej si pocka na to najhorsie.
Ked mu doskriabe kluku, treba mu za novu s vymenou skoro 2000 eur.
Videl som tu moznost USETRIT ludom kluku za 2000, dalsie diely za par stoviek eur a dokonca im POMOCT vybavit nove originalne diely za polovicnu cenu. Prekvapilo ma, ze Mazda ma tu drzost po ich chybe s vackou opytat za samotnu vacku so zdvihadlami 1.500 eur. Tak som sa nasral a chcem dat ludom moznost aj tuto vec kupit za zlomkovu cenu. A vlastne za 1500 vyriesia cely problem aj s pracou aj rozvodom cerpadla aj hlavnym a nie ze daju zdieracom rovnaku sumu len za smiesnu vacku. V Mazde o probleme vedia a kludne si nechaju zaplatit 3000 eur za to iste. Este horsie ze koli tomu prdne turbo a kluka, to v uvedenej sume nie je. Vtedy je to vlastne totalka. Mazda by opytala za opravu 7000 eur a viac. Moja uloha je vysvetlit ze daj teraz opravit za 1500 aby ta to nestalo o nieco neskor 4000 az 7000 eur, cize vtedy majitel auto preda dalsiemu chudakovi a povie "len vadne turbo" a pritom je cely motor KO.
Samozrejme toto pochopi len rozumnejsi jedinec a tych je malo.
Ak je to velmi rozumny jedinec tak urcite nema doma 2.2d a pravdepodobne vlastne ani Mazdu ...
Sranda musí byť aj keď na chleba nebude ...
Keď sa rúbe les, lietajú triesky. Za čistý stôl a víno mi to stojí.
Plávam proti prúdu, piškám proti vetru...
Múdry sa pýta, hlupák vie všetko ...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Problem Mazda 2.2d Skyactiv do 3-2015

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Vidíš vidíš,toľko kritizovaná Tdi u teba je auto pre idiotov. Tak teraz z prekvapením pozerám čo píšeš.A porovnávam to neštastné Tdi z japoncom
- Kluka japonec skoro 2000 e.- Tdi netuším,to som v živote nové nekupoval,pri 200-300 tis km nemerateľné opotrebenie
- Vačka so zdvihátkami japonec 1500e.- Tdi je 160 vačka a 52 zdvihátka
K ostatku nech si porovnanie urobí kto chce a aké chce aj z vlastným názorom. Lebo akosi som stále nedokázal pochopť preto niektorú značku (skupinu ak chcete) vlastní 80% celku a iné nemá ani 3% zastúpenie na trhu.A to napriek tomu že (podla petersnona) je rozumná volba z tej 3% skupiny a 80% je strelba do kolena a večné trápenie
ivko1
Príspevky: 14963
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Re: Problem Mazda 2.2d Skyactiv do 3-2015

Príspevok od používateľa ivko1 »

peterson999 napísal: 11.02.2022 10:15
ivko1 napísal: 10.02.2022 22:02 Návod sa dá vypracovať jednoducho, oblúkom sa vyhnúť dieslu v JPN aute...
Cize ked ma niekto doma toto auto tak mu poradim vyhni sa mu. Ma ho odovzdat do zberu ? Asi tazko. Ak pochopi co pisem, tak sa zariadi a usetri nemale peniaze a auto mu posluzi dalsiech 200.000km

Kým ja píšem o Tdi a grupe tak si nikdy nenecháš ujsť príležitosť ako do toho zabrdnúť a majiteľov týchto aut ktorých je tisíce násobne viac zosmiešniť a urobiť z nich pakov.
Garantujem ti že v mojich príspevkoch len veľmi málo, doslova ojedinele nájdeš odporúčanie na VW a tak isto na akýkoľvek moderný diesel s DPF/FAP.

Písal som to tu milión krát - pred kúpou akéhokoľvek auta hľadám na internete všetky problémy čo majiteľov trápia a na základe toho sa rozhodujem či do toho auta idem alebo dávam ruky preč...
Ak si raz prečítam že diesle od Mazdy či Subaru trpia na deštrukciu motora tak si takú jazdenku nekúpim aj keby čo bolo...

Presne preto mám ja atmosférický 2.5i čo nemá variabilné časovanie, nemá turbo a kopec ďalších nezmyslov. Je maximálne jednoduchý ako len môže byť. Tak isto moje auto nemá žiadne hlášky typu, navštívte servis lebo výmena oleja k čomu treba resetnúť servisný interval, bla bla bla
Naposledy upravil/-a ivko1 v 11.02.2022 12:33, upravené celkom 1 krát.
speedmann
Príspevky: 93
Dátum registrácie: 26.05.2007 09:01
Zdieľať na Facebook

Re: Mazda 2.2d Skyactiv do 3-2015

Príspevok od používateľa speedmann »

Asi by TDI-čkari mali prejsť na jap. diesel, aby Peterson zarobil. No ono je to tak, v Európe ide TDI a v Ázii japan. Ceny dielov sú neporovnateľné.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Mazda 2.2d Skyactiv do 3-2015

Príspevok od používateľa mhlavaty »

O nič viac nejde,než o pochopenie že tá "moja" krvná skupina nebude ani o gram lepšia ak poosieram všetko naokolo.Každučká jedna značka má spústu modelov,vydarených aj menej vydarených.Každý druh pohonu má svoje silné stránky a slabé stránky.A ešte to rozdeliť podľa "štátnej" príslušnosti v snahe niečo zatlačiť do blata to je zrelé na liečbu z neobjektivity.A buď mi to uniklo alebo som zle hľadal,ale ani toto fórum ani žiadne iné na SVK neurčuje a nehrá rolu nikde a v ničom.Pre objektívne názory treba túto pôdu opustiť,tu sú iba tie názory,čiže videnie jednoducho subjektívne +- prakticky vždy

Ešte drobnosť.Asi by každý skôr a rád videl názor,kedy je čo vhodnejšie a pokiaľ si niečo vyberie,čo bude z prevádzkou spojené.Pokiaľ sem ktokoľvek dá radu použiteľnú hoci len pre vybranú skupinu majiteľov konkrétnej značky,je to správne.Ale zároveň by nemalo byť povelom pre kadejakých zakomplexovaných na frontálny útok.Pokiaľ si to zrejme množstvo ľudí nevšimlo,tak život sa už uberá len cez útoky,na každého a na všetko a stáva sa normou ktorá dokonale otrávila nie iba nejaké fórum ale každodennú realitu až tak že už sa hnusí človeku pozerať správy,čítať noviny alebo ísť na net,samý hnoj a smrad.Netreba otráviť každú studňu a je načase si to uvedomiť
peterson999
Príspevky: 527
Dátum registrácie: 03.01.2022 23:07
Zdieľať na Facebook

Re: Mazda 2.2d Skyactiv do 3-2015

Príspevok od používateľa peterson999 »

Chlapci, chlapi a dedkovia.

1. temu som nezalozil preto aby ste si vyhonili svoje ega a konecne si udreli do mna ci do auta zn. Mazda. Skromne pripomeniem ze Mazdu od r. 2002 cize pred 20 rokmi PREVZAL FORD !!! Dostala od neho koroziu, šmedovy motor 1.8i a mam pocit ze aj predtym vyborny japonsky diesel dokafrali az sa moze zdat ze islo o sabotaz.

2. Mal som vela Mazd a nikdy som netvrdil ze od 2002 je to dobre auto !!!
NIKDE SOM NENAPISAL ZE MAZDA DIESEL JE DOBRA VOLBA !!!

3. ja NEDOPORUCUJEM NIKOMU NIKDY ZIADNY DIESEL AKEJKOLVEK PRODUKCIE a uz vobec nie ak je sucastou DPF a ine vychytavky

Mrzi ma ze aj uznavany mhlavaty sa znizuje pod urcitu uroven, ale som rad, ze aspon viem kde ta uroven je. Je nizsie ako som si myslel pred mesiacom. Nevadi, skusenosti robia majstra.

Opakujem zamer zalozenia temy : usetrit majitelom tohoto nepodarku TISICE eur !!!

Zamerom nie je : citat prispevky egomaniakov co nic nevedia, nic neporadia len sa tu teraz odbavia.

P.S. : viem, ze tu atleti budu dalej rypat a rypat, to som si za ten cas na tomto fore jasne uvedomil.

Tak skuste ti rozumnejsi zvazit a trochu editovat tie bludy co ste splodili, budem sa tvarit ze som ich necital a potom upravim aj moj prispevok a mozeme vyskusat ze sa da aj kulturnejsie zit na fore. Či ?
Sranda musí byť aj keď na chleba nebude ...
Keď sa rúbe les, lietajú triesky. Za čistý stôl a víno mi to stojí.
Plávam proti prúdu, piškám proti vetru...
Múdry sa pýta, hlupák vie všetko ...
peterson999
Príspevky: 527
Dátum registrácie: 03.01.2022 23:07
Zdieľať na Facebook

Re: Mazda 2.2d Skyactiv do 3-2015

Príspevok od používateľa peterson999 »

Mam navrh :

Skusme ostat v teme Mazda diesel.
Skuste poslat zaujimavy link ako sa to riesi, opravuje, zaber na motor, opotrebenie a take veci k veci.
Kto mate ten motor napiste a vy co ho nemate sa mu nevysmievajte lebo sa da cakat ze uz potom neprispeje a este aj zmaze co napisal.
Kludne aj mechanik co je znaly problematiky.
Ak je niekomu trapne napisat ze ma doma tento motor, moze napisat ze ho ma kamarat - chapem ze sa obava utokov...
P.S. je mi jasne ze v teme neostaneme ale aj ked odbehneme skusme sa k nej vratit aspon casom alebo napiste aspon kusok k teme a pridajte tu odbocku az potom. Skusme ostat aspon pri TD motoroch a neodbiehajme k uplne inym motorom. Skusme. Dakujem
Sranda musí byť aj keď na chleba nebude ...
Keď sa rúbe les, lietajú triesky. Za čistý stôl a víno mi to stojí.
Plávam proti prúdu, piškám proti vetru...
Múdry sa pýta, hlupák vie všetko ...
herin
Príspevky: 1264
Dátum registrácie: 26.06.2008 08:33
Zdieľať na Facebook

Re: Mazda 2.2d Skyactiv do 3-2015

Príspevok od používateľa herin »

No podľa toho čo si napísal, tak rovno kúpiť motor z nejakej totálky s malým nájazdom, prípadne sa radšej predmetnému motoru vyhnúť..predpokladám, že ho montovali aj do iných mázd z toho obdobia...Ako sa hovorí:Japonec na konec, tak ja som s japoncami skončil v roku 2006 Mazdou xedos6...stačilo mi vtedy, ked som potreboval niečo zohnať, tak náhrady žiadne..to iste pred týmto autom mazda 626 GE...svetlo jedine origo za skromných 12 000 korun...žiarovka do palubovky 350 korun..a to v tých časoch okolo roku 2000 ked niekto zarobil 15 000 korun tak bol iný king...
Napísať odpoveď

Návrat na "Mazda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní