Lybra 1,8 vvt obcas zdochne

Diskusia ohľadne vozidiel značky Lancia

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mszinko
Príspevky: 65
Dátum registrácie: 11.01.2010 22:54
Zdieľať na Facebook

Lybra 1,8 vvt obcas zdochne

Príspevok od používateľa mszinko »

Serus hosi,
tak prve km jazdenia s mojou Lybrou po meste a hned dva prusery. Problem prvy, Lybre po vyradeni rychlosti klesnu otacky cca na 500ot/min a hned sa vratia. Je to sice neprijemne, lebo sa mi zda, ze aj servo mierne ztuhne, ale to by som este prezil. Problem je, ze uz dva krat sa mi stalo, ze Lybra po vyradeni proste zdochla. Asi sa nestihla z tych 500 dostat do normalnych, zrejme som ju servom az moc zatazil a motor zhasol. To je uz veeelmi neprijemne, kedze prestanu fungovat vsetky posilovace. Mate niekto nejaky napad, co by to mohlo byt? V sobotu idem na diagnostiku, ale mozno je to nieco bezne a pomohlo by nam to v sobotu sa na nieco presnejsie zamerat.
Druhy problem ma mozno suvis, mozno nie. Lybra zhruba od 3.5. stala na dvore, obcas som ju nastartoval a presunul, ked zavadzala a tak podobne. Startovala sice trosku tazsie, ale startovala. Dnes, ked som konecne vybavil papiere som isiel do mesta. Doma nastartovala este v pohode, presiel som asi 4km,potom som sa zastavil na pumpe dofukat pneu, tam uz startovala pomerne tazko, ale nastartovala. Presiel som asi 2km ku svokrovcom pre zenu a tam uz baterka zdochla. Zda sa mi to byt divne, ocakaval by som za normalnych okolnosti, ze nenastartujem uz doma. Pocas tej jazdy by sa baterka mohla aspon trosku ozivit nie? V aute bolo zapnute radio, klima a svetla. Myslite ze bude nieco s altikom? Ziadna kontrolka ohladom tohto nesvieti. Zajtra baterku vyberiem nabijem a skusim jej kapacitu, ale zda sa mi velmi, velmi divne, ze doma este nastartovala a po jazde, ked bol uz motor zohriaty mala by ist v pohode, tak bola k.o.. Potom prisiel otec, pripojili sme startovacie kable, nechali sme ju chvilku (asi 3 minuty) ozivit a chytila na brnk.
Neviem ci to ma suvis, alebo nie, preto som to dal do jednej temy.
Dufam, ze to nebude nic vazne a drahe. Musim povedat, ze som nateraz stratil doveru v toto auto :(.
oldoss
Príspevky: 423
Dátum registrácie: 16.09.2008 11:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oldoss »

To kolisanie otacok by som typol na skrtiacu klapku. Bude najskor celkom fajne zaspinena. Vycistenie by jej mohlo pomoct. A to druhe? To tazko hadat takto od pocitaca. Zrucny autoelektrikar by ti povedal viac keby sa na nu pozre a premera. Diagnostika ti moc nepomoze kedze pises, ze auto nic nesignalizuje.
tuninka
Príspevky: 855
Dátum registrácie: 25.01.2009 20:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tuninka »

Startovala tazsie, to znamena ze baterka nevladala roztocit starter, alebo tocila, ale motor nenaskakoval? Skus baterku nabit a potom robit zavery. Po par kilometroch sa baterka nestihne dobit, a ked si ho par krat preparkovaval a startoval to mohlo baterku vystavit. Kukni aka stara je ta baterka...aj tie maju svoju zivotnost.
ldcentrumlh
Príspevky: 201
Dátum registrácie: 27.02.2009 08:02
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ldcentrumlh »

Kazdopadne na tvojom mieste, by som skusil pre svoju info este aj jednu vec. Multimeter prepnut na ampermeter a zapojit ho do serie medzi autobateriu a kabel. Pozri, aky mas odber pri vypnutom aute, ci ti ju daco potichu pomaly nevybija. A ak tam budes mat odbery po vypnuti motora, tak hned nerob zavery ale postoj si pri tom este par minut, kym na 100pro zdochne elektronika v aute. Potom by to malo oscilovat mozno (neviem presne) na 0,02 ampera a podobnych cifrach. Mas central na DO, mozno alarm a podobne, daky odber tam vzdy bude.
rolu
Príspevky: 261
Dátum registrácie: 10.07.2008 19:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa rolu »

Poopravil by som pisatela tu predo mnou, že kedže ti nič kontrolka nesignalizuje tak diagnostika nič nezistí,určite zistí aj vady ktoré vzniknu a "opravia sa samé" ostanú zapisané aj s chybovými kodmi v pamati R.J. takže pri diagnostike sa dozvieš aj o chybe ktorá sa objavila čo i len jediný krát a už sa nezopakovala
mszinko
Príspevky: 65
Dátum registrácie: 11.01.2010 22:54
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mszinko »

Tak som vcera googlil este viac a zistil som, ze to s tym motorom a otackami, je zrejme dost casty problem a to nie len u fiatakov. Podobne problemi rozoberali aj kolegovci od Skody, Mazdy, Oplu, Subaru, Peugeotu atd. Ono to asi aj tak
funguje vsade rovnako. Problem je, ze som nenasiel univerzalnu odpoved, ze presne toto treba vymenit. Moze tam toho byt viac:
skrtiaca klapka
krokovy motorcek na skrtiace klapke
volnobezny ventil
cidlo teploty
prasknute hadicky a prisavanie falosneho vzduchu
atd
Tak len dufam, ze v sobotu s mechanikom prideme na tu skodnu.


Baterka je nabita, elektrolitu je dost, tak zajtra ju tam hodim a budem pozorovat a premeriavat ako sa bude chovat. Baterka by mala mat asi rok, medzi papiermi som nasiel blocik na baterku z roku 2010. Ci ju ale ten nemec nevymenil, takzko povedat. Je to nejaka zvlastna baterka, nema na sebe napisane v podstate nic, len nejakeho neznameho vyrobcu. Ale kapacita, nejaky datum a podobne tam nie je napisane.

Este som zabudol napisat jednu vec. Vcera pri googlovani som narazil na jeden prispevok, ktory sa uplne presne stotoznaval s mojim problemom ohladom tych otacok. Myslim, ze to bola Octavia 1,6MPI. Problem taky isty- otacky padnu na cca 500 a hned sa vratia na tych cca 800 a robila to prasknuta hadicka podtlaku posilova brzd. Vysvetlenie bolo asi taketo: Ked ide motor pod plynom vsetko je oki, problem je vsak prechodovy stav na volnobeh. Pri pusteni plynu sa skrtacka klapka nastavi na hodnotu volnobehu, motor ma vsak viac vzdhuchu ako by mal mat a preto sa otacky nezastavia na 800,ale padaju dole, kedy riadiaca jednotka dostane signal z cidla(nepamatam z akeho) a upravi polohu srtiacej klapky, tak aby zmes bola spravna.
Takto nejak si to pamatam, neviem ci som sa vyjadril uplne presne a ci je ta myslienka spravna, uz to teraz neviem na rychlo najst. Ale toto mi dava logiku, ale ci sedi aj na 1,8VVT neviem posudit.



Startovala tazsie, to znamena ze baterka nevladala roztocit starter, alebo tocila, ale motor nenaskakoval? Skus baterku nabit a potom robit zavery. Po par kilometroch sa baterka nestihne dobit, a ked si ho par krat preparkovaval a startoval to mohlo baterku vystavit. Kukni aka stara je ta baterka...aj tie maju svoju zivotnost.
Tym, ze startovala tazsie mam na mysli to, ze ono sice pretoci a aj chyti (asi na druhu-tretiu otacku), ale nejde to tak z lahka, ze "bzm", ale pocut na tom, ze ma co robit. Nieco ako ked startujes v -15C, neviem to inak opisat :).



Kazdopadne na tvojom mieste, by som skusil pre svoju info este aj jednu vec. Multimeter prepnut na ampermeter a zapojit ho do serie medzi autobateriu a kabel. Pozri, aky mas odber pri vypnutom aute, ci ti ju daco potichu pomaly nevybija.
Mozne to je, ale na toto by som to moc nevidel. Auto aj tri dni stalo bez dotyku a potom nastartovalo. Myslim si, ze toto by sa prejavilo hlavne pri tom prvom starte. Ale kazdopadne to urcite zmeriam aj pre moju vlastnu info :)
[/quote]
petyy
Príspevky: 3134
Dátum registrácie: 16.12.2009 15:03
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa petyy »

škrtiaca klapka vyčistená? sviečky vymenené? kable k nim takisto? pLIVOVý FILTER?
mszinko
Príspevky: 65
Dátum registrácie: 11.01.2010 22:54
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mszinko »

petyy este nic nie je, pisal som, ze k mechanikovy pojdem az v sobotu. Dovtedy ma zaujimali take teoreticke uvahy, co by to asi tak mohlo byt, aby sme vedeli na co kuknut.
mszinko
Príspevky: 65
Dátum registrácie: 11.01.2010 22:54
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mszinko »

Takze nova info ohladom tej baterky, meral som to a vysvitlo mi, ze bude zrejme alternator po smrti. Sice pracuje a ide z neho nieco, ale staci to akurat na svetla, radio, klimatizaciu (ventilator, elektronika) a na baterku uz moc neostava. Baterka ma v normalnom stave 12,6V, ked nastartujem je v sieti okolo 13V v zavislosti co vsetko je spustene. Pozeral som, ze alternator je pekne schovany, ma niekto skusenost s jeho vyberanim na 1,8VVT? Zrejme to bude velmi neprijemna robota,ci? Asi zhodit komplet sanie, vsak? Ci ma niekto nejaky sposob, ktorym by to islo nejak jednoduchsie? Este skusim nastartovat, meriat a hybat kablami, ci nahodou nebude niekde blby spoj, ale osobne to vidim skor na uhliky, alebo problem v diodovom mostiku.
petyy
Príspevky: 3134
Dátum registrácie: 16.12.2009 15:03
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa petyy »

mszinko napísal:Takze nova info ohladom tej baterky, meral som to a vysvitlo mi, ze bude zrejme alternator po smrti. Sice pracuje a ide z neho nieco, ale staci to akurat na svetla, radio, klimatizaciu (ventilator, elektronika) a na baterku uz moc neostava. Baterka ma v normalnom stave 12,6V, ked nastartujem je v sieti okolo 13V v zavislosti co vsetko je spustene. Pozeral som, ze alternator je pekne schovany, ma niekto skusenost s jeho vyberanim na 1,8VVT? Zrejme to bude velmi neprijemna robota,ci? Asi zhodit komplet sanie, vsak? Ci ma niekto nejaky sposob, ktorym by to islo nejak jednoduchsie? Este skusim nastartovat, meriat a hybat kablami, ci nahodou nebude niekde blby spoj, ale osobne to vidim skor na uhliky, alebo problem v diodovom mostiku.
na jtd musíš dať dolu poloos ak chceš vybrať alternátor...
mszinko
Príspevky: 65
Dátum registrácie: 11.01.2010 22:54
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mszinko »

Zdarec hosi,
tak nove poznatky:
Alternator je dobry, teda nie asi uplne idealne ale dava 14V, co je zrejme dost. Na beterku sa vsak dostane uz iba nejakych 13,5V, priväcsej zatazi(svetla, klima) poklesne asi na 13V. Ak sa to nebude dat nejak rozumne odstranit,tak sa asi vykaslem na to a pripadne si dorobim zasuvku od zapalovaca a obcas ju pichnem na nabijacku, nech dotlaci do baterky kolko treba.

K tym otackam, zaujimave je, ze niekedy otacky klesnu pekne a zastavia sa na cca 800(to byva asi najcastejsie). Inokedy pri klesani sa zastavia na 1100 a za sekundu spadnu na 800, no a niekedy, ale nie az tak moc casto spadnu na 500 a potom sa vratia na 8OO, no a niekedy, co sa mi stalo dva krat spadnu uplne. Pri studenom motore drzi myslim okolo 1100 a nizsie nepadaju ani pri prechode z plynu na volnobeh.
Radek videl si uz skrtiacu klapku na tych nasich motoroch? Aspon ja tam mam take sitko a klapka je dost hlboko a tak neviem ci sa k nej vobec dostanem fyzicky. Asi by som radsej pouzil sprej na cistenie klapiek,ale teraz neviem ci ho mozem pouzit, pretoze ta klapka je nejaka velka,ako keby tam bola aj vaha vzduchu a neviem co vsetko. Mozem sprej pouzit aj v tejto klapke?
Ja viem, pytam sa ako chobot, ale ak budem cistit klapku, tak to bude prvy krat v zivote
Ozaj a mechanik ked sa na nu dival povedal, ze nevyzera byt zadrbkana. Ja som videl vtedy skrtiacu klapku prvy krat, tak to neviem posudit.
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

_

Príspevok od používateľa cicmanec »

mszinko napísal:Alternator je dobry, teda nie asi uplne idealne ale dava 14V, co je zrejme dost.
Čo je zrejme tak o 0,8 V menej ako by mal...
mszinko
Príspevky: 65
Dátum registrácie: 11.01.2010 22:54
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mszinko »

Tak prebehlo vycistenie skrtiacej klapky, najprv som sa radoval, ze je po probleme, ale uz to robi opat. Opat to klesa az na cca 500ot a dnes mi to dokonca uz aj opat zhaslo.Takze problem je tu stale.

Chcem sa spytat, je mozne nejak vycistit krokovy motorcek na skrtiacej klapke? Da sa tam nieco cistit? Vobec si neviem predstavit ako to vyzera, ked to clovek od tial vyberie. Alebo napada vas dalsia vec, ktoru by som mohol spravit? Chcem ist od toho najjednoduchsieho.
Napísať odpoveď

Návrat na "Lancia fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní