1 028 244
inzerátov
Pridať inzerát

LPG - vymena membrany alebo rovno celeho splynovaca

   Obsah fóra Auto-moto fórum LPG, CNG - Hybrid
Odpovedať Nová téma
Autor Správa
mackolak
Založený: 06 november 2016
Príspevky: 1
Nabehané: 0 min
Predmet: LPG - vymena membrany alebo rovno celeho splynovaca PríspevokZaslal: 07.10.2017 13:09   
Ahojte, chcela by som sa poradit a zistit skusenosti ohladom vymeny membrany v splynovaci. Mam Skoda Octavia I, 74kw vyrobenu 1999. LPG je namontovany od roku 2008, riadaci pocitac STAG, splynovac Zavoli Zeta, vstrekovace valteky. Prejdene na nom cca 150 000 km.
Minuly rok, ked som bola v servise na vymenu LPG nadrze a filtrov, som chcela, aby mi vymenili aj membranu na splynovaci, kedze uz je to aj citit na aute pri pridavani, ze nie je to co byvala. Vyslovene mi neodporucali menit membranu, tvrdili, ze to potom vela ludom tecie a aj tak potom menia cely splynovac, ze najlepsie dat rovno novy.
Mne sa tento pristup nepaci, podla mna ked sa to spravne ocisti a nasadi, tak by nemal byt problem, aby si ta membrana spravne sadla, samozrejme s tym, ze by to trebalo donastavit po niekolkych km.
Mate s tym niekto skusenosti ? Menili ste membranu a potom vam cez splynovac tiekla chladiaca kvapalina ? Alebo naopak menili ste a vsetko bolo ok ? Dakujem za odpovede
Citovať
pedro25
Nová tvár - Trabanto (4)
Založený: 24 december 2014
Príspevky: 64
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 07.10.2017 18:05   
Mám tento splyňovač a menil som membránu a tesnenia bez problému, všetko tesní. Ikeď nakoniec bola aj pôvodná v úplnom poriadku.

Výmenu splyňovača zrejme odporúčajú preto, že vnútro výmenníka tvoria špirály z medeného drôtu, ktoré sa časom zanesú od nečistôt v plyne a je treba ich vybrať a vyčistiť kefou a čističom na karburátory. Je to ozajstná babračka a zaberie to dosť času.
Citovať
blato@pmxmail.sk
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 29 august 2007
Príspevky: 67
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 07.10.2017 21:40   
Nie je problem menit membrany neviem preco by to malo tiect este som sa s tym nestretol ze by po vymene tiekla voda so splynovaca-reduktora.Membrany su od 25e do 35e nie je problem objednat ale splynovace su cca 120e tak na tom je asi lepsi zarobok tak preto radsej nukaju vymenu.Jednoznacne by som isiel do ineho servisu lpg.
Citovať
blato@pmxmail.sk
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 29 august 2007
Príspevky: 67
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 07.10.2017 21:40   
Ta drahsia sada je aj s tymi vyhrievacimy spiralami.
Citovať
stagba
Povedomá tvár - Favorito (22)
Založený: 16 január 2014
Príspevky: 185
Nabehané: 0 min
Bydlisko: Bratislava
PríspevokZaslal: 26.10.2017 18:28   
su dva typy splynovacov, a to pre systemy na zmiesavac. tam membrana v nom zohrava dolezitu ulohu. od nej a jej stavu priamo zavisi ako auto jazdi. v priemere vydrzi tak okolo 100tis. km potom zacne tvrdnut, auto nedrzi volnobeh, zvysi sa spotreba, poznat to na spolahlivosti...druhy typ je pre systemy vstrekovania lpg, splynovac ma jedinu ulohu a to drzat stabilny tlak a to okolo 1,2-1,5bar. co sa tyka membrany moze mat dva typy poruchy. prerazi sa membranka do podtlaku, nasledok je ten ze cez podtlak ktory ma pomahat reagovat regulatoru aby dostatocne zasobil system tlakom sa do sacieho potrubia dostava plyn. vypnete motor a cez ten potlak nafuci obsah regulatora do sacieho potrubia , pochvili ked chcete nastartovat auto nechce nabrnk naskocit, treba motorom tocit pokym sa ten plyn zo sacieho potrubia nevyflusa. to sa u neho objavi po 150-200-250 a viac tis. km alebo poskodi sa menmranka a rapidne stupne tlak plynu na 3,5-4,0 aky je v nadrzi. to auto proste nejde na lpg. to sa tiez objavi asi pri tolkych odjazdenych km, rekord mam na jednom splynovaci 450tis. km bol v takom pizza auticku. ja nikdy nemenim bezdovodne menbrany v tychto splynovacoch, necham ich fungovat pokym nenastane jedna z tych dvoch poruch a pride ich cas. to byva tak ako som pisal 150-200-250 a niekedy aj viac km. motorista to hned zisti ze nieje nieco v poriadku.
a teraz nech si to ktochce a ako chce okomentuje ale ja aj nadalej budem setrit mojim zakaznikom peniaze a servisny zasah urobim vtedy ked bude treba a zakaznikovi dam novucicky splynovac aby mal pokoj na nalsich 150-200-250 a viac tis. km
pekny vecer
Citovať
Hondar
Povedomá tvár - Favorito (46)
Založený: 24 február 2015
Príspevky: 489
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 26.10.2017 18:52   
Miro, plný súhlas kamarát
Ja mam predpotopne zariadenie Lovtec a membrána naň ma stála skoro 7,-€ a robota s výmenou a doladením 15,-€. Pred výmenou bola úplne stvrdnutá a deravá, až sa dala sa lámať (v takom stave som káru kúpil) po výmene ani kvapka slzenia či tečenia.
Odvtedy cca 40.000km a no problémo
Zadávateľka - choď do inej dielne a budeš iste spokojnejšia.
LPG Zdar!
_________________
Dlhodobá japonská spoľahlivosť = moja radosť: Civic 1,6i ES (85kW), Shuttle 2,3i ES (110kW) + LPG a VFR 800 VTEC (80kW)
Citovať
stagba
Povedomá tvár - Favorito (22)
Založený: 16 január 2014
Príspevky: 185
Nabehané: 0 min
Bydlisko: Bratislava
PríspevokZaslal: 26.10.2017 23:05   
ahoj Ondrej, pozdravujem ta. vobec si nemyslim ze mas predpotopny splynovac, ved dolezite ze funguje spolahlivo a ak ma niekto pochybnosti tak nech ich adresuje oco13vi. ten ma dost argumentov aby ich vyvratil komukolvek
Odpovedať Nová téma

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum LPG, CNG - Hybrid