LPG TANKUJME HO JE 3-KRÁT ČISTEJŠÍ AKO BENZÍN

Ako je to vlastne s plynom? Aký máte na to názor ? skúsenosti ?

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

kalman
Príspevky: 90
Dátum registrácie: 12.03.2005 03:58
Zdieľať na Facebook

LPG TANKUJME HO JE 3-KRÁT ČISTEJŠÍ AKO BENZÍN

Príspevok od používateľa kalman »

VAŠE NÁZORY ?



http://referaty.atlas.sk/prirodne-vedy/ ... 3/?print=1



Audi A6 r.v. 1998 2.8 QUATROO a LPG ???
Ja myslím, že v pohode?
A vy???
Koľko stojí prerábka aj s papiermi so všetkým na LPG ???


Vaše názory???




Ďakujem! :3c90:
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

slovicko cistejsi je velmi zavadzajuce. Motorovy olej sa s LPG daleko skor znehodnoti ako s benzinom a preto je doporucene vymienat ho SKOR ako je predpisana vymena vyrobcom motoru.

Takisto sviecky, skor idu do hajzla s plynom ako s benzinom a treba kvalitnejsie sviecky. O kvalite elektrosustavy (*zapalovacej*) nehovoriac.

no neviem ci je ten LPG taky svetoborny ; keby hej tak by uz davno vsetky automobilky zahodili benzinove motory a montovali rovno plyn nie?
autokomplex
Príspevky: 312
Dátum registrácie: 24.08.2004 23:51
Bydlisko: Trnava-SK
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autokomplex »

Momentalne vybavuje komplexne sluzby tykajuc sa "LPG" do Jeep Cherokee 3.7i V6, r.v.2008, automat.
Od montaze zariadenia,cez Obvodny urad, LPG-EK az po Dopravny inspektorat a samotny zapis LPG do novovystaveneho TP.

Okrem toho, ze je to neskutocne prehananie zo strany OÚ (stale nieco chybalo,dokumenty od vyrobcu,dodavatela,montaznej firmy a tak) len samotna montaz vratane materialu stala na horeuvedene vozidlo - 1856€.

Dalsie poplatky su na OÚ vo forme kolkov v hodnote cca. 75€ komplet, dalej Emisna LPG cca. 150€ a na DI 5€.

P.S. Na Obvodnom urade sa cely proces vybavovania rozdeluje na dve fazy... V prvej sa rozhoduje o samotnom povoleni prestavby vozidla, ak povolia prestavbu, druha faza uz je v pohode... Ta sa zaobera samotnym schvalenim prestavby.
Snoopy
Príspevky: 123
Dátum registrácie: 04.12.2008 19:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Snoopy »

Ahojte....ja ako tvrdy zastanca LPG by som sa k tejto teme chcel vyjadrit. MP3TURBO, mas vela skusenosti, co sa tyka aut. Dovody, ktore si uviedol ako niektore minusy LPG si myslim ze su skutocne zavadzajuce . Co sa tyka oleja, neviem ako je to s mazacimi vlatnostami pri pohone na LPG, ale olej mam este aj po vymene cisty. A vobec nieje cierny. Sviecky mam za 120,-sk jednu, kupoval som ich pred dvomi rokmi a nemam pocit zeby som ich mal vymenit. A co sa tyka plynu, je naozaj svetoborny-preco? Pretoze by si ho dali vsetci ludia, keby nemali predsudky, pretoze su proti nemu a ani nevedia preco. Myslia si ze si staci v aute zapalit cigaretu a plyn vybuchne, je dokonca bezpecnejsi ako benzin a jeho vypary. Viacero bezpecnostnych, perfektne zladenych ochrannych prvkov zabezpecuje 99.9% ochranu. Ak si dakto kupi 3.0 benzin, u mnohych je POD UROVEN dat si tam LPG, lebo ten motor nieje o praktickosti, ale o prestizi.A dalsi inteligenti su proti nemu, lebo chodia autom 10 km do roboty a nazad a najazdia 10 000 km do roka. Takym naozaj nieje treba. Ale ludia ako ja, ktori najazdia 100 000 rocne sa za LPG budu aj bit, lebo maju s nim dlhorocne skusenosti a usetrene desiatky tisic korun. A veci ako kazdorocna emisna, praca navyse s vymenou membran na splynovaci su pre mna a kopu inych ludi absolutne nepodstatne.....
cierny99
Príspevky: 453
Dátum registrácie: 10.03.2008 17:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cierny99 »

Este trosku porypte a mp3turbo preda tu cerpadlo dyzu a kupi si alhambru v 2.8 V6 necha prerobit na LPG, namontuje dialkovy start aby sa nemusel sr.t s bufikom. Sadne do vykureneho auta stlaci plyn, zapocuna krasny sepot sestvalca a vysmiaty si povie "ako som do p1c1 mohol doteraz pocuvat tie 4-hrncekove hrkajuce diesle?"
lada1616
Príspevky: 18
Dátum registrácie: 16.12.2008 16:21
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lada1616 »

mp3turbo napísal:slovicko cistejsi je velmi zavadzajuce. Motorovy olej sa s LPG daleko skor znehodnoti ako s benzinom a preto je doporucene vymienat ho SKOR ako je predpisana vymena vyrobcom motoru.

Takisto sviecky, skor idu do hajzla s plynom ako s benzinom a treba kvalitnejsie sviecky. O kvalite elektrosustavy (*zapalovacej*) nehovoriac.

no neviem ci je ten LPG taky svetoborny ; keby hej tak by uz davno vsetky automobilky zahodili benzinove motory a montovali rovno plyn nie?


presne ako pises,,neviem ci je ten LPG.....,,ty toho nevies asi viac,ale rad sa vyjadrujes k veciam, ktorym nerozumies
autokomplex
Príspevky: 312
Dátum registrácie: 24.08.2004 23:51
Bydlisko: Trnava-SK
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autokomplex »

Pri pohone na LPG je nutne interval vymeny oleja skratit min. o 30%.
Najlepsie na polovicu (25000=>12500)
Jedna sa o to, ze zlozky LPG v kontakte s olejom su agresivnejsie ako s benzinom. Tym sa olej rychlejsie degraduje a straca mazacie vlastnosti.
Preto sa doporucuje interval vymeny olej skratit !!!!!!!!!!!!!!

Avsak pozor, zlozky benzinu a zlozky LPG su rozdielne v kontakte s olejom a maju aj rozne nasledky !!!!

Preto vznika paradox, ze s benzinom sa olej degraduje pomalsie, ale zas vytvara karbon-usadeniny. Olej sčernie.
No a olej s LPG nevytvara ziadne necistoty-ci usadeniny, ostava relativne cisty, ale zas jeho zlozky vplyvaju na kvalitu oleja viacej ako zlozky benzinu.

Seriove sviecky detto.
Tiez ich treba castejsie menit, resp. skratit interval vymeny.
Dovodom je, ze medzera medzi elektrodami sa pouzivanim zvacsuje. Tym, ze sa zvacsuje "slabne" iskra a moze sa stat,ze nezapali zmes LPG a auto potrhava.
Kedze pohon na LPG je na tento jav, resp. fakt haklivy, treba skratit interval vymeny.
Alebo pouzit original vyvinute sviecky na LPG pohon.
Najznamejsie a najpouzivanejsie su od vyrobcu NGK (typ LPG1,LPG2,LPG3...)

Pekny zvysok vikendu.
pat6
Príspevky: 76
Dátum registrácie: 27.01.2007 19:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pat6 »

mp3turbo napísal:slovicko cistejsi je velmi zavadzajuce. Motorovy olej sa s LPG daleko skor znehodnoti ako s benzinom a preto je doporucene vymienat ho SKOR ako je predpisana vymena vyrobcom motoru.

Takisto sviecky, skor idu do hajzla s plynom ako s benzinom a treba kvalitnejsie sviecky. O kvalite elektrosustavy (*zapalovacej*) nehovoriac.

no neviem ci je ten LPG taky svetoborny ; keby hej tak by uz davno vsetky automobilky zahodili benzinove motory a montovali rovno plyn nie?
LPG je vedlajsi produkt pri vyrobe benzinu.
Keby nebolo treba benzin tak ani lpg by nebol, samotna vyroba lpg by bola draha a potom by stal mozno tak ako teraz stoji benzin mozno viac. Benzin je dlhe roky zauzivany a to je dobre. Preco by mali podla teba automobilky chciet prejst na ine palivo ktore je tak isto zavisle na rope? Trochu sa nad tym zamysli a pochopis.

A o tom oleji : je sice cistejsi pretoze neobsahuje karbon z benzinu ale naopak obsahuje siru. Netreba ho nechavat dlhsie ale ani kratsie, menit tak ako predpisuje vyrobca.

A specialne lpg sviecky tiez len k0kotina na tahanie penazi vydrzia tak isto dlho ako obycajne a stoja dvakrat tolko.
jergusko
Príspevky: 2272
Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jergusko »

mp3turbo napísal:slovicko cistejsi je velmi zavadzajuce. Motorovy olej sa s LPG daleko skor znehodnoti ako s benzinom a preto je doporucene vymienat ho SKOR ako je predpisana vymena vyrobcom motoru.

Takisto sviecky, skor idu do hajzla s plynom ako s benzinom a treba kvalitnejsie sviecky. O kvalite elektrosustavy (*zapalovacej*) nehovoriac.

no neviem ci je ten LPG taky svetoborny ; keby hej tak by uz davno vsetky automobilky zahodili benzinove motory a montovali rovno plyn nie?
Asi prvý krát, čo Ťa čítam na tomto fóre, nemáš pravdu: Olej sa pri jazde na LPG mení vo väčších intervaloch, nie menších. Rozdiel je na oleji viditeľný už na pohľad. Ani sviečky to neničí. Treba ich meniť častejšie, ale nie preto, že by im plyn škodil. Treba ich meniť preto, lebo LPG je na sviečky náročnejší - nestačí mu sviečka, ktorá by pre benzín bola ešte vyhovujúca. Plyn má veľkú výhodu napr. aj v tom, že za studena sa nezmýva olejový film zo stien valcov, ako pri benzíne na sytič. Toto žiaľ pri nových vstrekovacích LPG neplatí, lebo tam sa na LPG prepne až po dosiahnutí nastavenej teploty motora, okolo 35 stupňov.
Aby sme boli objektívni, LPG má nevýhody:
- zaberá kufor
- zvyšuje váhu auta
- trochu neskôr začne auto vo veľkej zime kúriť (časť tepla z motora sa odoberá na predohrev splynovača)
Prečo ho nepoužívajú výrobcovia štandardne? Nuž, pre jeho iné nevýhody:
- nemožno ho použiť pri priamom vstreku. Resp. možno, systémom 3x vstrek LPG, 1x benzín. Systém je však prekomplikovaný a výsledky problematické. Je to zdroj zbytočných problémov a "môj plynár" mi to vyslovene nedoporučil. A nijaký výrobca nestojí o zbytočné problémy. To je aj dôvod, prečo výrobcovia nedávajú sériovo do áut chip tuningy, ktoré by na cenu auta mali ešte menší vplyv ako prerábka na LPG
- LPG má síce vyššie oktánové číslo, ale nižšiu výhrevnosť. V dôsledku toho má pri niektorých motorch lepší záťah v stredných otáčkach, ale pri VŠETKÝCH motoroch má LPG nižší maximálny výkon. A to by mnohí naháňači papierových výkonov v techničákoch neprežili
- LPG nemá na rozdiel od benzínu chladiaci účinok na valec a piest. V dôsledku toho je pri LPG vo valci vyššia teplota ako pri benzíne. Z tohoto dôvodu nemožno LPG (alebo iba s rizikom) použiť do vysokootáčkových vyšpičkovaných motorov. Čím vyšší objem má motor a čím menší počet koní má na liter objemu, tým viac sa hodí na LPG a naopak. Som zástanca plynu, dal by som ho aj do M3, keby som ju mal (len na decentné jazdenie. Pri blbnutí na okruhu by som samozrejme jazdil len na benzín) ale napríklad určite by som nedal LPG do Hondy S 2000, Imprezy, alebo do EVO.
Podstatné ale je, liter stojí 0,34 €. Aspoň tu, v BA. Plus predĺžený interval výmeny oleja, čo je pri mojom motore citeľná úľava, lebo oleja mi tam ide hodne a drahého.
Na prvom BMW na LPG som urobil 240 000 km, z toho 200 000 na LPG. Keď som ho v roku 2000 predal, malo 500 000km a ten voz potom ešte asi 3 roky robil taxík..........
Naposledy upravil/-a jergusko v 03.01.2010 15:45, upravené celkom 1 krát.
jurbe
Príspevky: 41
Dátum registrácie: 25.04.2006 08:50
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jurbe »

kto nemal lpg, tak na neho nadáva a kto ho mal, alebo má, tak vie o čom to je! Jednoznačne LPG - lacné vozenie!



____________________________________
http://www.autobazar.eu/sk/card.php?id=1325537
a.m.i.g.o
Príspevky: 27
Dátum registrácie: 05.05.2009 20:32
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa a.m.i.g.o »

jergusko napísal:
mp3turbo napísal:slovicko cistejsi je velmi zavadzajuce. Motorovy olej sa s LPG daleko skor znehodnoti ako s benzinom a preto je doporucene vymienat ho SKOR ako je predpisana vymena vyrobcom motoru.

Takisto sviecky, skor idu do hajzla s plynom ako s benzinom a treba kvalitnejsie sviecky. O kvalite elektrosustavy (*zapalovacej*) nehovoriac.

no neviem ci je ten LPG taky svetoborny ; keby hej tak by uz davno vsetky automobilky zahodili benzinove motory a montovali rovno plyn nie?
Asi prvý krát, čo Ťa čítam na tomto fóre, nemáš pravdu: Olej sa pri jazde na LPG mení vo väčších intervaloch, nie menších. Rozdiel je na oleji viditeľný už na pohľad. Ani sviečky to neničí. Treba ich meniť častejšie, ale nie preto, že by im plyn škodil. Treba ich meniť preto, lebo LPG je na sviečky náročnejší - nestačí mu sviečka, ktorá by pre benzín bola ešte vyhovujúca. Plyn má veľkú výhodu napr. aj v tom, že za studena sa nezmýva olejový film zo stien valcov, ako pri benzíne na sytič. Toto žiaľ pri nových vstrekovacích LPG neplatí, lebo tam sa na LPG prepne až po dosiahnutí nastavenej teploty motora, okolo 35 stupňov.
Aby sme boli objektívni, LPG má nevýhody:
- zaberá kufor
- zvyšuje váhu auta
- trochu neskôr začne auto vo veľkej zime kúriť (časť tepla z motora sa odoberá na predohrev splynovača)
Prečo ho nepoužívajú výrobcovia štandardne? Nuž, pre jeho iné nevýhody:
- nemožno ho použiť pri priamom vstreku. Resp. možno, systémom 3x vstrek LPG, 1x benzín. Systém je však prekomplikovaný a výsledky problematické. Je to zdroj zbytočných problémov a "môj plynár" mi to vyslovene nedoporučil. A nijaký výrobca nestojí o zbytočné problémy. To je aj dôvod, prečo výrobcovia nedávajú sériovo do áut chip tuningy, ktoré by na cenu auta mali ešte menší vplyv ako prerábka na LPG
- LPG má síce vyššie oktánové číslo, ale nižšiu výhrevnosť. V dôsledku toho má pri niektorých motorch lepší záťah v stredných otáčkach, ale pri VŠETKÝCH motoroch má LPG nižší maximálny výkon. A to by mnohí naháňači papierových výkonov v techničákoch neprežili
- LPG nemá na rozdiel od benzínu chladiaci účinok na valec a piest. V dôsledku toho je pri LPG vo valci vyššia teplota ako pri benzíne. Z tohoto dôvodu nemožno LPG (alebo iba s rizikom) použiť do vysokootáčkových vyšpičkovaných motorov. Čím vyšší objem má motor a čím menší počet koní má na liter objemu, tým viac sa hodí na LPG a naopak. Som zástanca plynu, dal by som ho aj do M3, keby som ju mal (len na decentné jazdenie. Pri blbnutí na okruhu by som samozrejme jazdil len na benzín) ale napríklad určite by som nedal LPG do Hondy S 2000, Imprezy, alebo do EVO.
Podstatné ale je, liter stojí 0,34 €. Aspoň tu, v BA. Plus predĺžený interval výmeny oleja, čo je pri mojom motore citeľná úľava, lebo oleja mi tam ide hodne a drahého.
Na prvom BMW na LPG som urobil 240 000 km, z toho 200 000 na LPG. Keď som ho v roku 2000 predal, malo 500 000km a ten voz potom ešte asi 3 roky robil taxík..........
Máš tu zopár nezrovnalostí,a napr. neviem ako si prišiel na toto:- LPG nemá na rozdiel od benzínu chladiaci účinok na valec a piest. To je divná teoria kedže skor si uviedol že:(časť tepla z motora sa odoberá na predohrev splynovača) Nechápem potom načo sa predohrieva niečo čo podla teba "nemá na rozdiel od benzínu chladiaci učinok"!!! Skus doma spravit pokus zober dve vedrá do jedného nalej benzín,a do druheho LPG(v kvapalnom stave),dalej strč ruky do oboch vedier,a napíš mi v ktorom si to vydržal dlhšie,stavím sa že vyhrá vedro z benzinom! :40bd:
Dalej uvádzaš že - LPG má síce vyššie oktánové číslo, ale nižšiu výhrevnosť. A následne že je:Pri LPG vo valci vyššia teplota ako pri benzíne. No toto su teorie hodné kandidáta na nobelovu cenu... :40bd: :40bd: :40bd:
mimec
Príspevky: 47
Dátum registrácie: 24.11.2007 19:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mimec »

mp3turbo mam auto na plyn za 2 roky som nabehal 110 000 km,menim olej normalne po 15 000 km a sviecky som menil 1 krat. a co sa tyka uspornosti, vozim sa za polovicu,tak tu nepis somariny.
a.m.i.g.o
Príspevky: 27
Dátum registrácie: 05.05.2009 20:32
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa a.m.i.g.o »

mp3turbo napísal:slovicko cistejsi je velmi zavadzajuce. Motorovy olej sa s LPG daleko skor znehodnoti ako s benzinom a preto je doporucene vymienat ho SKOR ako je predpisana vymena vyrobcom motoru.

Takisto sviecky, skor idu do hajzla s plynom ako s benzinom a treba kvalitnejsie sviecky. O kvalite elektrosustavy (*zapalovacej*) nehovoriac.

no neviem ci je ten LPG taky svetoborny ; keby hej tak by uz davno vsetky automobilky zahodili benzinove motory a montovali rovno plyn nie?
To by ma zaujímalo,aký je podla teba rozdiel medzi:Motorom pohananým LPG, a motorom pohánaným Benzínom,ked by ten benzínový podla teba mali všetky automobilky zahodit... :40bd: :40bd: :40bd: Ty si to predstavuješ akože by sme si sadli na flašu z propanbutanom,otvorili ventil a odfrčali ako ježibaba na metle??? :40bd: :40bd: :40bd:
oktafka
Príspevky: 12
Dátum registrácie: 24.12.2009 11:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oktafka »

LPG je bezkonkurencny !!!! aj ked ratam zeby turbo, vstreky a aj cerpadlo alebo zotrvacnik neodisiel hned, ale za rok. Aj v čo i jednom pripade poruchy, nahr.diel bude tvorit min.50% z ceny splynovača

LPG !!!!
pat6
Príspevky: 76
Dátum registrácie: 27.01.2007 19:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pat6 »

a.m.i.g.o napísal:Máš tu zopár nezrovnalostí,a napr. neviem ako si prišiel na toto:- LPG nemá na rozdiel od benzínu chladiaci účinok na valec a piest. To je divná teoria kedže skor si uviedol že:(časť tepla z motora sa odoberá na predohrev splynovača) Nechápem potom načo sa predohrieva niečo čo podla teba "nemá na rozdiel od benzínu chladiaci učinok"!!! Skus doma spravit pokus zober dve vedrá do jedného nalej benzín,a do druheho LPG(v kvapalnom stave),dalej strč ruky do oboch vedier,a napíš mi v ktorom si to vydržal dlhšie,stavím sa že vyhrá vedro z benzinom! :40bd:
Dalej uvádzaš že - LPG má síce vyššie oktánové číslo, ale nižšiu výhrevnosť. A následne že je:Pri LPG vo valci vyššia teplota ako pri benzíne. No toto su teorie hodné kandidáta na nobelovu cenu... :40bd: :40bd: :40bd:
"a.m.i.g.o" nepis tu hluposti a radsej si nieco o plyne nastuduj.
... a potom si daj nobelovu cenu na celo.
Vsetko co napisal jergusko je pravda.

Návrat na "LPG, CNG - Hybrid"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 32 neregistrovaných