751 094
inzerátov
Pridať inzerát

LPG prestalo fungovať po výmene membrány a filtrov

   Obsah fóra Auto-moto fórum LPG, CNG - Hybrid
Odpovedať Nová téma
12>
Autor Správa
lukasz9
Založený: 06 august 2007
Príspevky: 50
Nabehané: 8 hod 59 min
Predmet: LPG prestalo fungovať po výmene membrány a filtrov PríspevokZaslal: 09.03.2019 16:02   
Zdravím páni,
dnes som si svojpomocne(nie, nie som ľavý) menil filtre a membránu na mojom starom splynovači Easy Jet. Neviem presne aký typ, ale niečo podobné tomuto: http://www.drypa.pl/produkt146.....metal.html (roluj dole)

Po poriadku. Odpojil som batériu, trubky, cievku, hadice, rozobral reduktor(ten filter-drátenka bol plný sadzí), vyčistil tech. benzínom, vymenil filtre, o-krúžky, naskrutkoval som novú membránu, ako-tak vycentroval diery(nepasovali úplne presne), zložil naspäť, namontoval naspäť hadice, cievku, trubku prívodu plynu.
Po zapojení batérie som šiel samozrejme pár km na plyne ale keď preplo do plynu tak akoby netiekol do reduktora plyn, skrátka chvíľu dusilo a potom už nič ani ťuk. Pozrel som obe poistky pri RJ plynu a sú ok.
Ešte ma napadlo, pred výmenou som zatiahol taký akoby ventil na nádrži a po nahodení som ho povolil.

Už som zúfalý, všetko som zložil správne, aspoň myslím, bolo to celkom jednoduché.
Kde môže byť problém?

Ešte pre info, menil som konkrétne toto všetko: https://www.holenderskielpg-sklep.pl/pl/p/Filtr-reduktora-Mistral-Easy-Jet/375

https://www.holenderskielpg-sklep.pl/pl/p/Filtr-siatkowy-reduktora-MISTRAL-EASY-JET%2C-VENTO%2C-VIR/377

https://www.holenderskielpg-sklep.pl/pl/p/Zestaw-naprawczy-reduktora-Mistral-Easy-JET/363

Ďakujem za každú radu!
Citovať
laco1871
Vážený člen - Gallardo (204)
Založený: 22 marec 2012
Príspevky: 3603
Nabehané: 22 dní 17 hod 35 min
PríspevokZaslal: 09.03.2019 20:34   
Pri všetkých servisných ukonoch akehokoľvek druhu dokáže uškodiť lajdactvo a tiež aj prilišná precíznosť .

Z toho dovodu su pri niektorých činnostiach tzv.check-listy , kde sa ide podĺa poradia a robia sa len predpísané ukony ,
ukony,ktoré nie sú predpísané sa nerobia.

Viac nebudem písať, lebo aj za tuto odpoveď mi o 10 min. niekto vynadá ....
Citovať
lukasz9
Založený: 06 august 2007
Príspevky: 50
Nabehané: 8 hod 59 min
PríspevokZaslal: 09.03.2019 20:42   
Neviem ako to tu chodí ale ja ti ďakujem za odpoveď.

K tomu čo si napísal uvediem len že som nerobil nič okrem výmeny filtrov, vysypania sadzí, utretia lepkavého maglajzu.

Čumím na to teraz pod baterkou ako cigáň na lopatu a napadajú ma len chujoviny. Žeby nepretlačilo novú membránu? Niečo som viac dotiahol? Odpojenie baterky niečo doje..lo?

Skrátka samé konštruktívne veci
Citovať
laco1871
Vážený člen - Gallardo (204)
Založený: 22 marec 2012
Príspevky: 3603
Nabehané: 22 dní 17 hod 35 min
PríspevokZaslal: 09.03.2019 20:59   
Prvá vec,
chodí to tu tak, že trestaju za napísané vulgarizmy , teda vybodkuj alebo vlož do oných slov aspoň hviezdičku...

Tiež to tu chodi tak, že každý jeden prispievateľ je cenný pre tuto stránku a trvalý ban už niekolko rokov nedostal nikto,
myslim teda za ponižovanie a nactiutrhanie.

Ale ked napíšeš nazov pohlavného organu, hned maš kartu... angry

Druhá vec , dobre že si vymenil membránu a filter , to je velmi dobre
Len neviem či si nepozabudol na to, že LPG system je riadený elektricky...
A tam zbytočne šprtať netreba , pretože sa može vyskytnuť všelijaká zrada, hlavne ak su konektory staršieho dáta a zoxidované...
nasadíš inak ako bol , neprejde prud .. alebo nejaká špina v relatku,alebo odide el-magnet
a celý system je len kus hliny ako Golem z dierou v čele...

Teda treba schopného elektrikara, čo sa vyzná v tych systemoch....
Ja ťa nebudem odkazovať na žiadne SPP , lebo to su v pravom slova-zmysle "plynari" vlastnici zasobníkov a rozvodov zemneho plynu,
ale do nejakej autodielne , kde montuju LPG systemy zbehnuť možeš..
Tam v prvom rade urobia to iste, čo si robil aj ty, rozoberú a zložia,
akurat s tým rozdielom, že ten system aj premeraju a zdiagnostikuju...

No a Teba to bude stat také peniaze ako keby si vobec nič nerobil a rovno by si im to auto tam zaniesol...
Citovať
tempo 1O
Nová tvár - Trabanto (5)
Založený: 22 január 2007
Príspevky: 210
Nabehané: 16 dní 19 hod 40 min
PríspevokZaslal: 09.03.2019 21:14   
Ked sa už to stalo tak by sa oplatilo pichnuť na diagnostiku že čo je pričina. Možna len teplotne čidlo je prerušene alebo vysoky tlak v systeme a to vypne LPG ako aj nizky atd. Taku šnuru si kupiš na nete 15-35€.
Citovať
lukasz9
Založený: 06 august 2007
Príspevky: 50
Nabehané: 8 hod 59 min
PríspevokZaslal: 09.03.2019 21:46   
@laco1871 : Do elektriky som nešprtal vôbec :) Spomínané poistky som vytiahol až keď to bolo už zblbnuté.

Servis je varianta, samozrejme. Ale pred dvomi rokmi keď mi to menili v servise bol som pri tom a bolo to celkom jednoduché, a všetko robili bez diagnostiky, tak som chcel ušetriť 50eur.. Skrátka vymenili, vyčistili a auto šlo ako hodinky.

Takže vidím to tak že reduktor ešte v pondelok zase rozoberiem a nanovo zložím.
Zajtra sem skúsim ešte hodiť nejaké fotky ak to pomôže.

@tempo 1O
Veď to že na môj systém čo ešte pamätá máriu antonetu kábel nikde nemajú. V servise v TN kde mi minule lpg servisovali to vraj vedia objednať(keď som to chcel minule dať aj napichnúť), ale vraj: kábel, softvér, čas, lóove...
Hovorím, ak to pomôže zajtra skúsim nafotiť aj reduktor, aj RJ aj nádrž...
Citovať
tempo 1O
Nová tvár - Trabanto (5)
Založený: 22 január 2007
Príspevky: 210
Nabehané: 16 dní 19 hod 40 min
PríspevokZaslal: 09.03.2019 22:21   
Vždy to na chvilku prepne na plyn alebo to len raz preplo po repase? Ked to chceš skušať opraviť po nete tak cez SS.
Citovať
lukasz9
Založený: 06 august 2007
Príspevky: 50
Nabehané: 8 hod 59 min
PríspevokZaslal: 10.03.2019 04:56   
Na plyn mi to preplo úplne normálne ako vždy. Po cca 5min jazdy na benzín skočilo do plynu no a potom už ako píšem.

Druhý krát po skontrolovaní poistiek tiež cca 5min jazdy, a preplo na plyn bezproblémovo. Viac krát som neskúšal.
Citovať
robertlc
Založený: 28 marec 2010
Príspevky: 92
Nabehané: 15 dní 12 hod 53 min
PríspevokZaslal: 10.03.2019 11:01   
Výstrel zboku - máš v nádrži plyn?
Citovať
lukasz9
Založený: 06 august 2007
Príspevky: 50
Nabehané: 8 hod 59 min
PríspevokZaslal: 10.03.2019 11:31   
Samozrejme :) Do polovice je plná.
Citovať
wikyxxx
Povedomá tvár - Favorito (30)
Založený: 13 január 2009
Príspevky: 1005
Nabehané: 5 dní 22 hod 25 min
Bydlisko: Okres Malacky
PríspevokZaslal: 10.03.2019 11:34   
Neodtrhol si pri vstrekoch plynovych snimac teploty ?
Citovať
lukasz9
Založený: 06 august 2007
Príspevky: 50
Nabehané: 8 hod 59 min
PríspevokZaslal: 10.03.2019 11:54   
Kde sa presne nachádza ten snímač? Pri vstrekoch na saní? Tam som s ničím nehýbal.
Citovať
AR156
Založený: 22 jún 2010
Príspevky: 27
Nabehané: 4 hod 14 min
PríspevokZaslal: 10.03.2019 13:09   
ak si zatváral plynovú nádrž,dosť veľá pravdepodobnost je,že odišiel plavák,alebo samotný ventil.
Citovať
lukasz9
Založený: 06 august 2007
Príspevky: 50
Nabehané: 8 hod 59 min
PríspevokZaslal: 10.03.2019 13:24   
K tej nádrži. Mám ju značky Witte Van Moort, neviem ako tu vložiť fotku, ale vyzerá takto: https://www.google.com/search?rlz=1C1AOHY_skSK782SK782&biw=1400&bih=959&tbm=isch&sa=1&ei=YAGFXJSrBIeVlwT1y4uoCw&q=witte+van+moort+lpg+tank&oq=witte+van+moort+lpg+tank&gs_l=img.3...1615.4834..5388...0.0..0.117.867.6j3......0....1..gws-wiz-img.......0i30j0i5i30.K7LEzDCJ3i8

Takže som až teraz zistil že som nič nezatváral, ten čierny ventil drží len kryt na nárži, neovplyvňuje prietok plynu :)
Takže túto varianty by som vylúčil.
Citovať
laco1871
Vážený člen - Gallardo (204)
Založený: 22 marec 2012
Príspevky: 3603
Nabehané: 22 dní 17 hod 35 min
PríspevokZaslal: 10.03.2019 14:03   
AR156 napísal:
ak si zatváral plynovú nádrž,dosť veľá pravdepodobnost je,že odišiel plavák,alebo samotný ventil.


Prave to som mal na mysli,pod spomínanými "nepredpísanými" a zbytočnými úkonmi...

Ak sa vypne motor , ten ventil automaticky zostane v zatvorenej polohe

takže pri demontaži splyňovača unikne len ten plyn , čo je nahromadený v trubke.
Citovať
Odpovedať Nová téma
12>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum LPG, CNG - Hybrid