LPG/Nefunguje

Ako je to vlastne s plynom? Aký máte na to názor ? skúsenosti ?

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

nuuurberts
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 16.01.2018 14:46
Zdieľať na Facebook

LPG/Nefunguje

Príspevok od používateľa nuuurberts »

Zdravím mám mazdu 3 , sekvenčný plyn , začalo sa mi najprv kaziť niečo s motorom , pretože na voľnobehu skakali otáčky a motor sa dusil , pokiaľ som nepridal plyn tak zdochol. Asi o 2 dni neskôr som sadol do auta a počul som viac pípnutí ale 3 sekvencie , pozerám a míňa sa mi benzín a nie plyn. Plyn ukazuje , že je zapnutý a že všetko je OK ale vstrekuje len benzín (vyzerá to tak). Bol som v servise v Košiciach kde je jeden jediný na LPG a povedali , že nemajú software na diagnostiku riadiacej STAG-4. Toto zdochnutie motoru bude pravdepodobne škrtiaca klapka , nedostáva motor dosť vzduchu tak sa dusí , nemôže to LPG registrovať a preto nevstrekuje plyn do motora ?? Každú radu ocením, som totižto zúfalý. ďakujem
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Pokiaľ počuješ viac pípnutí za sebou, pri sekvenčnom LPG, je to signal pre Teba ako operatora systemu aby si MANUALNE prepol system do režimu spaľovania benszínu.
V skutočnosti to už system urobil za Teba, a beží na benzín, len je tak nastavený,že MUSÍŠ to ručne prepnuť,pokiaľ taka situacia nastane.
A nastane to vtedy , ak si natankoval LPG S PRÍMESAMI, ktoré tam nemaju byť, vtedy sa zapchá /ucpe/ tryska,ktorou prechádza LPG, a system nemá inu možnosť ako prepnúť naspäť na benzín, avšak aby sa nezapisovali do RJ LPG nezmysly,system Ťa pípaním PRINÚTI aby si ho prepol naspäť do Benzínu.
Ešte si zabudol povedať ,že to pípanie je sprevádzané únikom plynu, ktorý cítiť v kabíne...
Riešenie tohto problému, je tankovať LPG BEZ PRÍMESI,teda napriklad ECO+ od Hunnaftu..
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Toto zdochnutie motoru v režime LPG ma na svedomí elektrika,
skus nastaviť ventilator kurenia na "0" a žiadne zdochnutie sa nebude konať...

Teda treba prekontrolovať káblovačku vedúcu ku alternatoru a späť ku kompresoru klímy..
Chyba bude najskor v tomto okruhu....
stagba
Príspevky: 231
Dátum registrácie: 16.01.2014 09:50
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa stagba »

Kludne to moze byt upozornenie na servis- 3x pipnutie pred nastartovanim, auto ale ide na plyn, alebo ked ho neprepne do plynu hlasi taku poruchu s ktorou nieje mozne ist na plyn - napr. vycvakne sa konektor z jedneho lpg vstrekovaca. system to eviduje a pipanim ta vyženie do servisu ale staci v takom pripade otvorit kapotu a skontrolovat ci su konektory na vstrekovacoch zasunute. takto telefonisky som opravil zopar aut. ale moze to byt aj sajrajt z plynu ako pise laco, system hlasi poruchu niskeho tlaku. Sajrat sa nachadza aj v tom Hunplyne, šak to tu riešim
andy.gee
Príspevky: 1383
Dátum registrácie: 10.06.2009 21:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa andy.gee »

stagba napísal:Sajrat sa nachadza aj v tom Hunplyne, šak to tu riešim
ja mam na eco+ najazdenych ked to zratam iba okolo 200tis km a nejako som ten sajrajt na filtroch este nevidel :41c2:
stagba
Príspevky: 231
Dátum registrácie: 16.01.2014 09:50
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa stagba »

tak fajn andy.gee, mas taku skusenost a ciste filtre. mozno keby si tankoval iny plyn poznatky budu podobne. takto to nevies posudit lebo tankujes len ECO+. to plus znamena asi ze je cca o 10-15 centov drahsĂ­ :-)
ked mas povedzme auto ktore ma 8 litrovu spotrebu lpg a tankoval by si o 10 centov lacnejsie palivo tak za tych 200 tis. km by si za plyn dal o 1600 eur menej. ja by som povedal ze aj to je argument. na jednej strane ciste filtre a na druhej 1600 v penazenke.
neber to v zlom, som toho nazoru ze kazdy nech si robi ako uzna za vhodne, to mi mozes verit. a dalsi prepocet je ze ked jazdis na plyn, teda tankujes nech len akoze o 50 centov lacnejsie tak pri tych km to robi 10 tis eur. to mas skoro na novy autiak. to je asi ten najsilnejsi argument na ktorom sa urcite zhodneme. pekny vecer prajem
andy.gee
Príspevky: 1383
Dátum registrácie: 10.06.2009 21:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa andy.gee »

jasne, ved preto mam LPG :d :D

je moja volba tankovat 'drahsi plyn', nejde iba o cistotu, ale napr. aj o siru, ine pouzitelne LPG blizko nemam (napr. Flagu alebo Probugas), u mna je na vyber iba Slovnaft vs. Jurki a Voms

samozrejme neviem posudit ci sa z dlhodobeho hladiska na motore nejako prejavi to, ze eco+ ma vacsinou 5-10 mg siry voci napr. Voms, ktory jej ma 40 mg .. kedze obe paliva su stale v norme

rozdiel medzi spominanymi cerpackami je presne 10 centov a tvoj prepocet je spravny, otazka je ci mi stoji usetrit 150-200 eur rocne, kebyze mam stare auto ok, ale u noveho sa mi riskovat nechce
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Každý može tankovať na akej čerpačke sa mu páči..

Len nech kontroluje ako sa správa motor, či ťahá lepšie /slabšie , je viac ,alebo menej hlučný, koľko prejde na jedno natankovanie atď.

Len nie je velmi rozumné tankovať LPG za najnižšiu cenu,
a potom riešiť vymenu dielov splyňovača, čistenie a p.

Ja som tak robil,že som asi 3x natankoval najlacnejší plyn ušetril som 12 centov na každom litri
a potom s ariešila oprava u plynarov lebo system prestal fungovať...

Teda ušetril som celkom asi 6 eur na jednej nádrži
a potom som zaplatil za opravu 70 € (!)

Takže tak....
Hondar
Príspevky: 504
Dátum registrácie: 24.02.2015 18:27
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Hondar »

A ja usetrim na kazdej nadrzi 6,-€
A doteraz som ich natankoval asi 170 a nikdy som plynarovi nemusel dat ani cent.

Zajtra natlacim na TAM, bo podliezli aj Jurki.

....takze tak
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

andy.gee napísal:
stagba napísal:Sajrat sa nachadza aj v tom Hunplyne, šak to tu riešim
ja mam na eco+ najazdenych ked to zratam iba okolo 200tis km a nejako som ten sajrajt na filtroch este nevidel :41c2:
Asi je mi to tu škoda opakovať- trvale sú v rodine tri autá na LPG , tankuje sa kade tade čo je poruke - a aj tak som ešte ten sajrajt nevidel. Chalani v Štúrove sa kvoli mne hrabali v koši aby mi našli filter s tomegasom. :40bd: :40bd:
Dnes som sa bavil s pumpárom a Real-K vozí Orlen, no a Jurki v Kalnej tiež asi nebude kupovať nič drahšie. :40bd:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

dlhsiu dobu neriesim co tankujem, hlavu som nasiel na alegre 85e a motor za 2 kila, tak co sa budem bat ? :d :D
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
andy.gee
Príspevky: 1383
Dátum registrácie: 10.06.2009 21:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa andy.gee »

v kazdom pripade sme odbehli od temy

nuuurberts,
do sukromnej spravy ti poslem kontakt, zavolaj tam a verim, ze to daju dokopy
stagba
Príspevky: 231
Dátum registrácie: 16.01.2014 09:50
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa stagba »

laco1871 spomenul primesy v plyne, ja som to nazval sajrajt a mal som na mysli merkaptam ktorym sa plyn odorizuje. cast z neho zachyti filter plynnej fazy, vyzera to ako tmavohnedy smradlavy olej a je v kazdom plyne okrem ECO+ ten odorizuju vĂ´nou fialiek
andy.gee
Príspevky: 1383
Dátum registrácie: 10.06.2009 21:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa andy.gee »

v eco mi to skor pride ako Stupavske zele :d :D
mrk555
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 29.04.2018 19:24
Zdieľať na Facebook

Vypínanie LPG

Príspevok od používateľa mrk555 »

Ahojte,

mám problém s LPG (LOVATO) v Lanose.Na prepínači svietili štandardne zelené kontrolky ked auto išlo v pohode. Potom sa objavil problém zelené kontrolky nádrže zhasli a rozsvietila sa červená nádrže, ale auto išlo tiež ok. Pred časom ale LPG už prestalo fungovať tak boli vymenené membrány, filter, krokový motorček,cievka pri filtri. Auto ide asi 1min na plyn potom sa zvýšia otáčky a auto zhasne. V čom môže byť problém, volnobeh na reduktore som skúšal nastaviť ale nepomohlo to. :? Stretol sa niekto už s takýmto problémom? Plyn v nádrži je a je ho dosť.V zlej kvalite plynu to nebude.Bolo testovaných viacero plynov robilo to na každom.
Napísať odpoveď

Návrat na "LPG, CNG - Hybrid"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 11 neregistrovaných