841 399
inzerátov
Pridať inzerát

LPG alebo diesel?

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut
Odpovedať Nová téma
12>
Autor Správa
toxiksvk
Založený: 28 apríl 2016
Príspevky: 9
Nabehané: 3 hod 26 min
Predmet: LPG alebo diesel? PríspevokZaslal: 08.05.2019 13:32   
Ahojte, chcel by som otvorit tuto temu lebo uz velmi velmi dlho sa neviem rozhodnut ci LPG alebo diesel

Chcem ist do 5-7 rocnej jazdenky s cca 100 az 170 tisic km najazdom. Vyberam medzi : i30, focus, astra, ceed, mozno megane. Auto neplanujem tak skoro predavat.

Do prace to mam 25km tam a 25km spat (z toho 70% po dialnici) a na vikendy chodim domov 115 tam a 115 spat (95% po dialnici). Cize rocne cca 25 000 km.

V pripade jazdeneho diesla sa hovori o drahom servise. Vedel by dat niekto informaciu o akych sumach je rec lebo ja nemam ani sajnu. Napr co vyjde nove turbo, vstreky, dvojhmota, DPF, EGR a cerpadlo pre auto nizsej strednej triedy z mnou uvedenych? Staci aj hruby odhad, to by mi dost pomohlo pri rozhodovani

V pripade kupy benzinu by som musel investovat do prerabky na plyn. Bolo by asi rozumne kupit benzin ktory vzdy byval lacnejsi a za usetrene dat spravit prerabku. Lenze ako tak sledujem inzerciu tie benziny uz su pomaly drahsie nez diesle v porovnatelnej vybave. Dalsia vec co mi vadi je ze na prerabku na plyn uz nie je co vybrat , vsetko sa uz robi len s turbom co vraj nie je vhodne pre plyn. Je to pravda alebo sa toho netreba bat?
Citovať
laco1871
Vážený člen - Gallardo (225)
Založený: 22 marec 2012
Príspevky: 4014
Nabehané: 25 dní 13 hod 2 min
PríspevokZaslal: 08.05.2019 22:09   
Začnem od konca , je fakt , že ubudlo tych NAJlepších motorov na prerábku LPG , atmosferických...

Ale s tým nech si lámu hlavu tí, čo maju LPG-servisy , zlaté časy keď montovali KAŽDÝ DEŇ system LPG min. do jedneho či 2-och aut, sa už asi nikdy nevrátia, ak chcú prežiť musia rozšíriť svoju činnosť, inak skrachujú...

Z vyberu aut zadavateľa témy vyplýva , že je nenaročny motorista,
v tomto prípade by som odporučil kupiť LACNO nejaku Daciu poriešiť servis a potom dať namontovať lpg system. A bude sa voziť vysmiatý ešte dlhé roky...

Vyber auta VŽDY závisi od množstva bubákov určených na tento účel.
Ďalej je určitá skusenosť , povedal by som predispozícia na daný pohon, kto 30 rokov jazdil benzinove auta typu Škoda Favorit, potom Renolt Thalia a podobne, ten ťažko presedlá na nejaký diesel.
Lebo ojazdený diesel chce buď šťastný výber, že ide o zachovalý kus,
alebo schopného fachnmana , ktorý urobí diagnostiku a povie, či kupa stojí za to, alebo to bude len kasička na peniaze...

Nový diesel, NO PROBLEMO , hocikedy, hocijaký len nech je splnená požiadavka tučnej peňaženky.

Takže vyber zadavateĺa temy , pripomeniem, 5 ročná jazdenka
Ford Focus, KIA Ceed, Opel Astra,Hyundai i-30 , Renolt Megane,
je skutočne excelentný a neurobí chybu ani s jedným,
ja by som sa priklaňal v tomto poradí :Hyundai i-30, potom KIA Ceed,Ford Focus, potom Opel Astra a nakoniec Renolt Megan.

Tiež stoji za zmienku Renault Fluence , pohodlny komfortný car, za istych podmienok spoĺahlivý.

A motory s turbom a LPG ? To je už vyššia ako stredná škola , do týchto vod by som neodporučal sa vydať.
Citovať
bajo777
Legenda - Ford T (685)
Vrchný konštruktér
Založený: 03 august 2010
Príspevky: 11758
Nabehané: 4 mes 19 dní 18 hod
Bydlisko: BH - bratislavske humno
PríspevokZaslal: 09.05.2019 07:59   
blondina alebo bruneta, to je stejna otazka jak toto, naftu mas fabricku a iba ju staci udrzat v tomto stave, aj ked to moze byt financne narocny sport, dvojhmoty, dpf, vstreky, egr, cerpadla, turba, carovanie s naftou, aditivaciou, cistenim cohokolvek, to mas svoje cirkusy, kde potrebujes mat najlepsieho kamosa automechanika , na druhej strane lpg je domontaz a alfa omega spokojnosti je tiez najst si doverihodnu dielnu, ktora vyberie, namontuje a bude udrzovat system pravidelnym servisom , proste prevedie ta rokmi prevadzky svojimi skusenostami, az si nato neni pripraveny, tak zabudni na obidve...

aby som bol uprimny, nafta z povahy prevadzky pre mna nebola a neni, cely zivot som sa netrapil a jazdil na benzinoch, ale ked uz stal benal skoro 1,6 a potreba jazdit bola vyssia, nechal som sa presvedcit na lpg, 6 rokov pouzivam a neni co lutovat, pre mna je to spravna volba

este poznamka k lpg, tam treba hlavne vo svojej hlave zmenit pristup k motorizmu, nechovas si doma zlato, ale agregat je v podstate spotrebny material na urovni brzdoveho kotuca, preto plyn iba do auta, kde sa nezblaznis pokial motor klakne, ale z usmevom tam supnes druhy, usmev je podoprety samozrejme z rovnice ma dat dal, tzn km prejdene s plynom v nakladoch X, vs co by bolo keby tankujes natural

miesat turbo a lpg je odveci, neni dovod preco do preplnaneho motora nie plyn, miesat lpg a priamy vstrek to je to co by si mal riesit, to je hlavne zlo dnesnych benzinov, ja si ale myslim ze vyrobcovia splynovacov na tento trend budu reagovat, lebo co by potom vyrabali ze
_________________
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)


Citovať
laco1871
Vážený člen - Gallardo (225)
Založený: 22 marec 2012
Príspevky: 4014
Nabehané: 25 dní 13 hod 2 min
PríspevokZaslal: 09.05.2019 08:47   
Ešte by som pripojil jednu poznamku k udržbe plynového systemu,

z mojich skusenosti viac ako 150 000 na mixeri LOVATO-Loveco 01 a viac ako 180 000 km na sekvenčnom zariadení Tartarini
možem povedať , že system nepotrebuje udržbu skoro žiadnu,
všetky filtre počas celej tej doby povodne,vstrekovače detto

ako hovorí bajo , system treba DOLADIŤ v dielni kde ho montovali po 2000 km od namontovania, čo a prečo treba doladiť to sa tu nebudem zmieńovať aby nevznikali zbytočne polemiky
a potom už len jazdiš až do kľaknutia agregatu,
ak si nevedomy kĺaknutie nastanie po zhruba po 130-150 000 u motorov nevhodných na prerábku ,
ale ak dáš zamontovať kvalitne odladený system do odolneho agregatu ani 500 000 na lpg nie je žiadna rarita.
Citovať
toxiksvk
Založený: 28 apríl 2016
Príspevky: 9
Nabehané: 3 hod 26 min
PríspevokZaslal: 09.05.2019 10:39   
viem ze ani priamy vstrek nie je najvhodnejsi na LPG ale existuje vobec este nejake auto v danej triede od rv2012 s aspon 75kW a ma nepriamy vstrek?

Este ak by mi niekto vedel dat info v suvislosti s mojou druhou otazkou, ze s akymi nakladmi jednotlivych ND sa pocita pri tom diesli to by mi dost pomohlo v rozhodnuti
Citovať
oco13
Legenda - Ford T (866)
Založený: 14 december 2008
Príspevky: 7503
Nabehané: 4 mes 3 dní 18 hod
Bydlisko: okr.nové zámky
PríspevokZaslal: 09.05.2019 10:56   
Mňa by len zaujímalo čo vedie ludí k určovaniu roku od ktorého chcem auto?? Viezol som sa v Lancii Kappa ktorá bola vyrobená pred rokom 2000 a bolo to ovela lepšie vozenie ako v audine z roku 2015. Tak isto servis - majitel tej Kappy mal na zahrade šuchnuté dve na diely a prakticky nepoznal mechanika.
_________________
Spotreba? kolko nalejem tolko zožerie
Citovať
toxiksvk
Založený: 28 apríl 2016
Príspevky: 9
Nabehané: 3 hod 26 min
PríspevokZaslal: 09.05.2019 11:45   
celkom jednoducho, vedie ma k tomu dizajn, asi tak ako ostatnych 95% ludi ... ved preco by sa malo zle vozit aj na takych autach co sa pacia kupujucemu a nevyzeraju ako zdedene po dedkovi
Citovať
bajo777
Legenda - Ford T (685)
Vrchný konštruktér
Založený: 03 august 2010
Príspevky: 11758
Nabehané: 4 mes 19 dní 18 hod
Bydlisko: BH - bratislavske humno
PríspevokZaslal: 09.05.2019 12:39   
napr fiat tipo 1,4 tjet je nepriamy vstrek a zaroven ma 88kW
_________________
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)


Citovať
gnagy
Známa tvár - Feldo (64)
Založený: 19 marec 2016
Príspevky: 748
Nabehané: 14 dní 9 hod 11 min
Bydlisko: DK
PríspevokZaslal: 09.05.2019 13:56   
Na 25000km a na slovenské podmienky by som už radšej volil strednú triedu a nie nižšiu strednú triedu. To pohodlie navyše a priestor je na nezaplatenie.

Takže nie Focus, ale Mondeo, nie Astru, ale Insigniu, nie Golf, ale Passat a pod.

Ja odporúčam z vlastnej skúsenosti Hondu Accord. Na Tvoje požiadavky by to vychádzalo na ôsmu generáciu, ja som mal siedmu. 2.4 i-VTEC, 190 koní (ôsma má 200), prerobené na plyn. Nádrž 62l pod dnom kufra, natankovať sa dalo 55 a vystačilo to na 500 až 550km. Problémy s autom? NULA.
_________________
Všetko sa dá uskutočniť, keď to nie je vyslovene nemožné. Keď na to človek zameria svoju myseľ a je rozhodnutý, źe to urobí.
Sir Nicholas Winton
Citovať
toxiksvk
Založený: 28 apríl 2016
Príspevky: 9
Nabehané: 3 hod 26 min
PríspevokZaslal: 09.05.2019 18:01   
z auta z ktoreho presedlam mi bude aj ta nizsia stredna trieda pohodlna a priestorna viac nez dost Okrem toho Accord zo svk je takmer nulovy vyber.


citácia:
napr fiat tipo 1,4 tjet je nepriamy vstrek a zaroven ma 88kW


talian ee

ako je to teda s tym turbom do plynu? jeden vravi ze nie je problem druhy ze ano
Citovať
salamander8
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 28 október 2014
Príspevky: 100
Nabehané: 5 hod 43 min
PríspevokZaslal: 09.05.2019 18:13   
podla toho co pises, by som skor isiel do toho diesla, aj ked lpg je lacna zalezitost, rychlo to kuri v zime a v podstate si mozes zvolit aj velkost nadrze plus dbat na to aka sa ti tam vojde
Citovať
Dep
Známa tvár - Feldo (70)
Založený: 15 jún 2009
Príspevky: 986
Nabehané: 10 dní 17 hod 23 min
PríspevokZaslal: 09.05.2019 18:18   
Presne tak, v Dacii dobrovoľne stráviť 25 000 km ročne bude riadny masochizmus.

Dlhé roky som odmietal diesel, až som si ho kúpil a zmenil som nazor. Na auto strednej triedy, ktoré váži 1.6t samo o sebe nenalozene, je idealny turbodiesel pri takom najazde. Dvojliter, aby sa netrápil v tiahlych stúpaniach.

Nekúpiť vyslovene šrot, max. 6 ročne, nájazd do 160 000, a nechať si v zálohe 2000eur, aby auto bolo pojazdné.

Kúrenie v autách nad 20-25000 eur je už riešené prídavným ohrevom. Teplý vzduch ide z ventilácie po pár km aj v najväčších mrazoch. Samozrejme nie v meste.
_________________
Ford Mondeo MK4 combi, 2.0 TDCi 120kw Titanium S (r.v. 2011)
before: Suzuki Swift GS 1.2 69kw (r.v. 2012)
Opel Omega 2.2 16V FL 106kw (r.v. 2000)
BMW E30 316 66kw (r.v. 1983)
Citovať
mp3turbo
VIP člen - Veyron (489)
expert: TDI
Založený: 09 apríl 2006
Príspevky: 16544
Nabehané: 27 dní 5 hod 6 min
PríspevokZaslal: 09.05.2019 19:22   
aj preto ma benzin svoje caro. Nahodis Oktaviu 1 z roku 1997 s motorom 1.8T 110kW alebo 132kW pri -10 stupnoch, stiahnes cigaretku, na motore mas 70 stupnov a vnutri sa uz davno kuri. Diesle na toto nemaju, aj ked maju tri chladiace okruhy a najmensi z nich je viacmenej len liter vody prave pre taketo podmienky (ano, napriklad uz Peoueogeuozeot 607 v roku 2001 mal elektricke vyhrevne spiraly, lenze to nebola masinka za 20.000eur ale kludne za 1.8 miliona korun, k tym novym hypermmodernym sa vyjadrit neviem i ked samozrejme zabudovat elektricke spiraly nestoji milion).


>> viem ze ani priamy vstrek nie je najvhodnejsi na LPG

nieze "najvhodnejsi" ale rovno je cistym prekliatim.





>> Lenze ako tak sledujem inzerciu tie benziny uz su pomaly drahsie nez diesle v porovnatelnej vybave.

samozrejme, pretoze benziniky su statisticky menej poruchove a menej nasieraju majitelov. Neplati pre vsetky motory samozrejme, napriklad take TSI, TFSI vedeli priniest nejeden sedivy vlas. Celozivotny kamarat teraz kupil dvojrocnu Tojotu Auris, kombi, 26000km, 1.8i s hybridom za 18000 eur (slovensku, jediny majitel, ziadna smietka), tu na portale bola v inzercii - naftu kupis lacnejsie ale z dlhodobeho hladiska...



>> existuje vobec este nejake auto v danej triede od rv2012 s aspon 75kW a ma nepriamy vstrek?

ale samozrejme, navrhujem pozriet sa na druhu stranu oceanu. Skoro kazdy motor odtial je nepriamovstrek.


Jo a ked napriklad mas deti
https://www.youtube.com/watch?v=MV4-zIldJD0

zla zla amerika, tfuj tfuj.
Citovať
bajo777
Legenda - Ford T (685)
Vrchný konštruktér
Založený: 03 august 2010
Príspevky: 11758
Nabehané: 4 mes 19 dní 18 hod
Bydlisko: BH - bratislavske humno
PríspevokZaslal: 09.05.2019 20:09   
priamovstreky a turba sa tlacia uplne stejne aj do ameriky, z V8 sa robia V6 z 5,0 je 3,5, stejne tak aj dizle pribudaju, kuchaju sa dpfka, pancuje sa benzin biosrackou, netreba si robit zbytocne zaluzie...

kto neveri, treba si pohladat: u forda napr. ecoboost, alebo pokial ide o kachle powerstroke delete kit, egr, dpf...
_________________
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)


Citovať
mp3turbo
VIP člen - Veyron (489)
expert: TDI
Založený: 09 apríl 2006
Príspevky: 16544
Nabehané: 27 dní 5 hod 6 min
PríspevokZaslal: 09.05.2019 21:16   
ford nie je amerika :) a ekobuust je proti prirode a zdravemu rozumu. Na toto najlepsiu odpoved dava samotny Wolcgagen, tvorca automobilov - jaj to je iny slogan - zahodili 1.0 lebo je to sprostost, zahodili 1.2 lebo je to sprostost, zahodili 1.4 lebo je to sprostost, maju 1.5 lebo je to cesta dopredu.

Aj Renauolt koncern zahodil tie 0.9tce katastrofy, sklonil pokorne hlavku a vracia sa k velkym objemom... jednadva ci co to maju za hrozu.

V neposlednom rade sa bavime co sa da americke kupit od roku 2012 nepriamovstrekove, a tak nejak trvam na tom ze vacsina americkych motorov s prihliadnutim na pozadovany rok je... bez priameho vstrekovania a tusim aj pridam ze navyse bez turba. Cize urcite prerobitelna na LPG.

Europsky favorit na LPG prerabku ? 2.0 turbo. Spravne, 125kW. Rovnako kludne aj jeho neturbeny bracek 100kW.

https://img.chceauto.pl/renault/espace/renault_espace_van_185_703_head.jpg

Powerstroke ... inak to bol tiez pruser za pruserom. Aspon ze najmensi objem boli tri litre ked uz nic ineho. Zase zla automobilka. Neamericka. Dojeb-kazena svetovym globalizmom, nizsou triedou kde sa snazia tlacit lacnucke ekologicke nezmysly ktore nefunguju a potom si ich v dobrej viere (prelozene : kukni na uctovnictvo, v exceli fungujuce naklady) prenasaju na lavu stranu oceanu... Ford nie je americka firma uz daaaaaaavno.

Rozhodne by som vedel vymenovat viac "americkejsich" firiem ktore sa neprasia do Europy, Azie a Japonska, nez je Ford americka firma.


edit : inak mam rad tie Pentastar motory. 2010+ 3.6i bez turba bez priamovstreku, 300 koni. Bez konstrukcnej chyby.

Ak to nutne nutne musi byt z napisaneho vyberu totalne nezaujimavej konfekcie, tak by som si hodil mincu medzi i30 a Ceedom. Dovod ? Ziadna automobilka neveri svojim produktom tak, ako tieto dve... 5rocna zaruka unlimited kilometre [ !!!! ], pripadne 7rocna obmedzena zaruka na 150k km ci kolko to mali (ale tu pozor, samozrejme je to chytak).

Ale radsej by som si 2000 priplatil za nejake realnejsie auto. Zaznela tu Accorda 2.4i, absolutne by som do toho isiel NAPRIEK nutnosti pouzit starsi rocnik : konstrukcia auta ktore stalo 40.000eur je niekde dost inde ako konstrukcia auta ktore sa nove predava uz za 12.990. Kazda jedna suciastka je totalne inak dimenzovana. Radsej nez kupit i30/2014/110.000km si rozhodne zoberem Accord 2.4i/2010/180.000km, pretoze tie auta su stavane na milion s prstom v zadku. A ze v nasich inzeratoch nie je vyber ? Ale no tak... objavia sa. Okrem toho, do Ciech nemame daleko a rozumieme im, do Rakuska takisto... zase auto nekupujes kazdy mesiac cize ten dvojdnovy vylet zase nemusi byt najhorsia vec na svete.
Citovať
Odpovedať Nová téma
12>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut