Longlife interval

diskusia o aditívach, aký olej pre moje vozidlo ...

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

takisto je trosicku rozdiel medzi benzinovym motorom 1.3i vo felicii s litrovym vykonom snad aj 20kW a medzi hypernatlakovanym hypercommonrailovym dieslikom 1.5dci co vytlaci 120kW vykonu, cize litrovy vykon 140 koni...



>> spotreba oleja (5W40 50501) v čase predaja na ryske ubudol rozsah od max po min za 7500km .

jazdim PDcko z roku 2001, ma milion kilometrov (ano, vazne) a spotreba oleja za vymenny interval co je u mna okolo 8.500km = kazdy rok pred Vianocami je nula. Nula cela nula. Jazdi prakticky vyhradne Bratislavu poslednych 11 rokov. Raz bola na Schwechate, raz bola v Leviciach, raz v Podhajskej, ine si fakt nepamatam.

Takze asi takto nejako "nebolo ublizene" tvojmu motoru.





>> Čo bolo horšie, to boli mierne vyššie emisie

mam ukradnuty katalyzator, nejaka kurwa mi ho odrezala na parkovisku. Emisne kontroly prechadzam bez uplatku. Este raz, motor ma milion kilometrov.

Ze firemnym motorom sa nic nestalo pri vymennych intervaloch 50.000km ? Jasne... vcera mi volal chlapcisko odtialto z fora, nova Szkoda Raprd, 1.0i, 50.000km a uz zerie olej, dotahovacky s autorizakom, veselo dolievajte ved podla manualu 1000km a liter su uplne v pohode.


Takuto "pohodu" mame. Mozete kludne cely zivot fajcit a povedat si ze ved vasmu organizmu to neskodi, ved uz mate 55 rokov a ste uplne zdravi...

kludne.
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Autolaik - presne ten pokus som myslel ale predsa len už sú to roky.
Lubo
, že motor staršej konštrukcie vydrží
Práve navyšovanie litrového výkonu považujem za najväčší podraz voči zákazníkom. Nielenže hmota toho motora nie je adekvátna teplu ktoré ten výkon vyprodukuje, ale hlavne naše šoférske schopnosti absolutne nie sú adekvátne výkonu aut ktoré nám predávajú. lol lol
Môžete si hovoriť čo chcete - 50kw na osobný automobil a MPR 90 - nič viac ani milimeter nepovoliť - Príroda ludské telo stvorila na rýchlosť 36km/h tak prečo ideme proti nej. :3c90:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
sosko
Príspevky: 122
Dátum registrácie: 18.02.2008 18:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sosko »

mp3turbo napísal:jazdim PDcko z roku 2001, ma milion kilometrov (ano, vazne) a spotreba oleja za vymenny interval co je u mna okolo 8.500km = kazdy rok pred Vianocami je nula. Nula cela nula.
mam ukradnuty katalyzator. Emisne kontroly prechadzam bez uplatku.
Ze firemnym motorom sa nic nestalo pri vymennych intervaloch 50.000km ? Jasne... vcera mi volal chlapcisko odtialto z fora, nova Szkoda Raprd, 1.0i, 50.000km a uz zerie olej, dotahovacky s autorizakom, veselo dolievajte ved podla manualu 1000km a liter su uplne v pohode.
Áno, buď máte všetci poriadnych servisákov, alebo sami nimi ste, iné vysvetlenie nemám :41c2: Bohužiaľ nie všetci sa dostanú (v predstihu) k informáciám, ako sa to sem tam popisuje napr. tu na fóre. Už som to písal inde, keby som vedel, že čo je treba riešiť, aj keď preventívne, riešim mením. A možno by potom ani nebol problém s emisiami. :41c2: Ale ako laik z totálne inej brandže ako je automotive (IT) , sa musím spoliehať na servisákov a info z netu, ktorý takisto nemôžem lustrovať každý deň 3 hodiny, skôr je to náhoda, že človek narazí na relevantné informácie v tej spúste hlúpostí.

Ruku na srdce, na 15 ročnom aute s 300tis km po niekoľkých majiteľoch, pre väčšinu morálne a technicky po funuse, z toho pol života strávilo vo firme u obchoďákov s LL intervalmi, na motore nebolo robené nič, žiadne hydroštely, vačka, vstreky, turbo atď , všetko pôvodné z výroby nikdy neodkrútené (okrem žhavičov menené 1x , termostatu menenom 1x), nikdy nečistené sanie, EGR, proste nič => doliať 1 liter oleja na 15tis km nie je žiadna hrôza, skôr by som povedal, že oproti iným s podobným životopisom bolo v perfektnom stave :d :D Spotreba oleja sa aj pri takomto režime od kúpy po predaj za 145tis km zmenila o pár deci na interval.

LL nepodporujem. Na 'novej' OIII som okamžite zmenil LL režim na pevný. Včera šli šicke filtre, všetko Mann, Bosch. V nádrži nafta z veľkej frekventovanej Shell pumpy s VIFom. Na palubnom stále navolená teplota oleja, kým nedosiahne aspoň 70°C nedávam podlahu, po záťaži hneď nevypínam. Cez mobilné appky sledujem aktuálny stav DPF, keď regeneruje, nevypínam. Start-stop som odstavil. Snažím sa držať otáčky nad 2000, po meste chodím na 3. Vyvážené kolesá prehadzujem sám, poctivo, s dôkladným očistením plôch, vystriekanie odhrzovačom, v živote mi to v žiadnom servise tak nespravili. Atď atď proste čo viem, to spravím, dodržím. Pre niekoho to môže vyzerať, že je človek otrokom auta, mňa to ale baví a beriem to ako relax. Zas nechodím vysedávať po krčmách a tipovať KENO10. Na dobrých servisákov sa vypytujem kade chodím ako taký verklík.

Ale ak nemám v predstihu info, ktoré nie sú v dielenských príručkách, nepovie mi ich servis, nedočítam sa ich na internetoch, že čo na mojom CR motore s DPF mám sledovať, čo robiť, nerobiť, čo a kedy vymeniť , tak to nespravím. :41c2: Ak by sa niekto fundovaný o ne podelil, nebudem namietať ani mäkké fň.

Myslím (a dúfam), že si rozumieme a hovoríme to isté, len každý po svojom. :2f93:
a566
Príspevky: 711
Dátum registrácie: 06.04.2020 16:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa a566 »

ja som si spravil poctivy zabeh noveho auta, a vymenil v zabehu 4000km novy olej..
po 20t si motor sadol a ide paradne.
s necelym 28tkm je tam tretia napln aj s filtrami. :3035: full saps+full hths >3.5
hladina stabilna,,hladko seveli,,, lol
71jany71
Príspevky: 38
Dátum registrácie: 31.01.2016 18:19
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 71jany71 »

Som prekvapený, no firma kde pracujem si sama skrátila intervaly odporúčané výrobcom.
Na vozidlách, kde výrobca odporúča 50 000km ho skrátila na 20 000km.
Na vozidlách, kde výrobca odporúča 20 000km ho skrátila na 15 000km.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Vo firme to má niekto ruzumný pod palcom.A že robí velmi správnu vec je isté.

a566 ten zábeh sa deje aj dnes,by som povedal je to dôležitejšie už preto že sa nesmierne zmenšili tolerancie vo výrobe.Syn keď kúpil nové a išlo na prvú prehliadku už malo dve výmeny urobené,a kým chodilo na záručky,vždy medzi ich výmenami bola jedna naša.A teraz po záruke interval 10 tis a olej von.Ochcať sa dá majiteľ,ale motor neoklameš,a hriechy dobehnú a bývajú drahé.Lepšia je varianta behať v spokojnosti a riešiť iba tú výmenu
To sú splašky a nie olej po 30 alebo 50 tis km.Dnes sa prekticky už bežne nedávajú zámky na panvičky ojníc,to sú tri sekundy a je po motore.Sú ľudia ktorý sa dopátrajú (že niečo hrozí) pri hore dole 250 tis km,potom keď vidia tie panvičky na stole sa prežehnávajú (tentokrát to dobre dopadlo)
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> Na vozidlách, kde výrobca odporúča 50 000km

dalej netreba citat, take masiny by ku mne nesmeli. Do firmy alebo do domu, uplne jedno. Sialenstvo a prachsprosty hazard.

Nastastie este tu stale mame automobilky ktore nestratili rozum : https://res.cloudinary.com/yourmechanic ... a_Cadillac
71jany71
Príspevky: 38
Dátum registrácie: 31.01.2016 18:19
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 71jany71 »

V minulosti sa všetky servisy (pre všetky pobočky v SR) riešili centrálne z BA a mala to na starosti ženská z ekonomického úseku....to bolo strašné....Keď trebalo niečo opraviť, tak to trvalo viac ako mesiac, lebo rozposlala do množstva servisov žiadosť o nacenenie opravy a vyhral ten najlacnejší.
Ak sme od nej objednali náhradné žiarovky, tak sme museli presne uviesť do ktorého vozidla....no ako môžem vedieť v ktorom sa vypáli??
Vyvrcholilo to tým, keď kvôli úsporám zakázala do odvolania robiť výmeny olejov... Vtedy sa jej povedalo ahooooj-papaaaaaa a hneď sa ušetril jeden plat. Teraz každá pobočka dostáva na mesiac sa servis vozidiel budget do ktorého sa musí zmestiť a rieši si to sama.

Na súkromnom aute mám interval výmeny oleja 30 000km alebo 2 roky. Prvú výmenu som spravil po 3 mesiacoch a 7000km.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ludia si myslia že olej je iba o mazaní.Ale nemajú vedomosť že napr sa použila v motore nová zliatina kovov a vznikne nová požiadavka.Že olej je tvrdo atakovaný palivom a pri troche smoly čo sa stratí to sa doplní dostrekmi pri regeneráciách.V podstate nemusí chýbať len pre silnú devalváciu kľakne motor.Ludia vyplieskajú peniaze na strašné kraviny,osvojiť si jednoduché pravidlo že dobré vlastnosti oleja končia pri desať tisícoch by nepoložilo,a v budúcnu sa to nájde.Samozrejme to len tam,kde jeden majiteľ potiahne auto dokedy to dáva zmysel a dobre slúži.A tu už to veru jedno nie je.Lebo auto vie v dobrých rukách nabehať ozaj drasticky veľa km.Ak to nedáva zmysel tak si treba každú chvílu kupovať druhé a to je rozdiel voči strate na cene oleja.
Moonshine
Príspevky: 519
Dátum registrácie: 12.06.2018 15:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Moonshine »

oco13 napísal:U mňa práve prebieha olejový pokus - Flcka končí a tak namiesto predposlednej výmeny dostala starý hydraulický olej. Zatial 25t a žije. Poslednú výmenu plánujem celkom vynechať.
Nezachytil som ako to dopadlo...
Niekde som videl, že teraz trpí Laguna.
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Filcka odišla na odťahovku po vlastných . Laguna sa netvári velmi že by trpela do roka bude mať dve výmeny oleja, stk dala na prvú, akurát ,že to už nie je to pravé dedinské auto.
Teraz som zahliadol v inzerátoch Samuraja s hladkým 1,9D , to by sa mi celkom pozdávalo.
Pri čítaní tejto témy ma tak napadá kam sa doba posunula. Keď som sa ženil (1986) tak svokor mal už vtedy 20 ročného Moskviča a v uličke boli celkovo 4 autá. Nikdy si nespomínam za tie dlhé roky , že by sa menil olej alebo pneumatiky. Ak bolo málo tak vybral z vetriesky velkú krhlu a od oka dolial. Na služobnej vetrieske mal pod každou nápravou uviazaný pekáč a vždy večer zlieval z nich olej zase do druhej krhly.
Teraz je v našej uličke 40 aut, deti sa už nepúšťajú z dvora a v malinkej dedine sa uživia traja automechanici.
To len tak na okraj, že mi je smutno za dobou môjho detstva, keď ludia boli ešte naozaj luďmi. :4012:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
autolaik
Príspevky: 4903
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autolaik »

Oco za sociku bolo auto modla ,majetok,obrazne celozivotne uspory

Olej skoro kazdy menil na 5000km (m6ad), paierova vlozka stala par korun... neviem o nikom vo svojom okoli kto by kaslal na vymeny oleja. Inak to bol rocny,u vela ludi aj viac ako dvojrocny najazd kilometrov. Malo ludi jazdilo viac
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Otec na embečke menil to si pamätám, ale na Srgeja, nie. Inak tie nízke nájazdy a prázdne cesty , kde deti hrali hokej mi teraz tiež velmi chýbajú.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

tam sa olej dolieval priebezne, menit netrebalo :)

Návrat na "Oleje, mazivá, palivá, aditíva"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných