980 625
inzerátov
Pridať inzerát

Liečenie typických neduhov dízlov.

   Obsah fóra Auto-moto fórum Oleje, mazivá, palivá, aditíva
Odpovedať Nová téma
1234567>
Autor Správa
misoV50
Povedomá tvár - Favorito (43)
Založený: 11 júl 2011
Príspevky: 723
Nabehané: 2 dní 8 hod 6 min
Predmet: Liečenie typických neduhov dízlov. PríspevokZaslal: 17.12.2016 21:40   
Ja som už o tom písal v témach v ktorých sa živo diskutovalo, ale časom zapadli prachom. Nedávno som nazbieral ďalšiu významnú dávku poznatkov a pozorovaní, verím že tým pomôžem objasniť niektoré problémy aj iným, preto zakladám novú tému. Možno nie všetci to čítali, takže skúsim stručný sumár od začiatku:

Z piatich Common-railových dizlov, ktoré som všetky kupoval 3 - 6 rokov staré som štyri kúpil s čiastočne nefunkčným vstrekovačmi. Všetky teraz jazdia v perfektnej kondícii, s výnimkou Xantie, ktorá zhnila, preto skončila v šrote - ale skončila tam tiež s perfektnými tryskami bez servisného zásahu. Čo je hneď na úvod zaujímavé, u týchto štyroch áut sa znečistené vstrekovače prejavovali troma, dosť odlišnými spôsobmi. Opisujem stav po kúpe a potom priebeh "choroby" počas liečenia.

1. Xantia. Začala ísť na tri valce pár týždňov po kúpe, keď sa vonku ochladilo - iba za studena. Prejavovalo sa to na volnobeh takým tvrdým kopaním, pokým sa motor zahrial, ako keby niekto kladivom udieral do motora.Tam to išlo rýchlo, jedna dávka Taxaco čističa do nádrže, po asi 300 km problém odstránený, no preventívne som dával v malých dávkach Castrol prísadu alebo aj iné značky. S autom som sa lúčil, keď malo 350 na tachometri, teda reálne malo buď 350 alebo viac.

2. Volvo V 50, v podstate rovnaký 2.0 Peugeot motor: Rovnaké kopanie, ale nezávisle na teplote motora. Motor kopal na voľnobeh nepravidelne v intervaloch povedzme 1 x za 0,5 - 10 sekúnd. Motor mal tiež kovovejší zvuk ako v Xantii, hlavne za studena. Začal som dávať rovnaké prísady, ale tam to išlo už pomalšie. Kopanie sa postupne menilo na také mäkké zahojdanie motora. Skúšal som aj jednorazovú veľkú fľašu do nádrže od firmy Dekarbo, ale nejaký postrehnuteľný efekt to nemalo. Problém sa úplne vyriešil až potom, čo som zažal dávať mix VIF-u a Bezromatiku. Súčasne motor veľmi stíchol, kovový zvuk sa stratil. O účinku tohto mixu na dymivosť (potvrdenú EK) som už písal v inej téme.

3. Volvo V 70, motor D5, 185k. Žiadne tvrdé kopance, ale zato išiel trhano (mäkko - trhano) do otáčok (pravidelné trhanie, zrýchlujúce sa s narastajúcimi otáčkami najmä do 2000 ot). Za studena trhanie výraznejšie. Bolo to také výrazné, že keď som v zime vyštartoval z garáže, tak počas prvých 1 - 2 km som cítil to trhanie na pedáli spojky, pri radení rýchlostí. Skúšal som klasicky overené Delphi (pôvodne Texaco), potom Vif, raz dokonca aj vo vysokej koncentrácii. Do nádrže s dojazdom 20 km som vylial 3 plechovky VIF, teda 1,5 litra koncentrát určený na 1500 l nafty a vyjazdil. Stav motora časom sa mierne zlepšoval, no niekedy som si nebol istý tým, či si zlepšenie iba nenahováram v rámci placebo efektu.

Vo Volve to vôbec nevnímali ako problém, čo sa ani nečudujem. V rámci hľadania tohto auta, ale neskôr aj XC60-tky pre manželku som sedel vo viacerých Volvo D5-kách a úplne všetky vykazovali viac, či menej túto nepravidelnosť. Už som začal pripúštať aj to, že to súdruhovia zo Švédska z nejakého dôvodu takto navrhli. Problém sa začal viditeľne zlepšovať až keď som začal pridávať Bezaromatik, celkovo ale auto s prísadami doteraz najazdilo 100.000 km. Stále to ale nie je toľko, koľko najazdilo pred tým, v procese "zanášania" trysiek predchádzajúcim majiteľom, to bolo 140.000. Každopádne teraz ide tak, že som ani nedúfal, že takto by sa mohol akýkoľvek dízel zvukovo správať. Absolútne pravidelne, motor takmer nepočuť, a ak, tak iba šumí, ako top benzínový šesťvalec. Nádhera.

XC 60 s motorom D5, 205k. Šesťročné auto z Belgicka, pomerne zachovalé, na tacho 170.000. Žíadne kopanie, to mäkké vynechávanie do otáčok, popisované pre V70-tke prítomné, ale v minimálnej miere. Zato špecifický rachot o ktorom so ja bol dlho presvedčený, že pochádza z rozvodu ventilov. Prečo som to nepripisoval tryskám?
1. Rachot bol výraznejší pri zohratom motore, v prípade trysiek by človek čakal opak.
2. Bolo to dosť špecificky naviazané na výkon, či skôr na točivý moment. Najviac sa to prejavovalo pri typických otáčkach, povedzme 1600 - 2500. Pri ustálenej rýchlosti po rovinke, či mierneho kopčeka, povedzme na trojku 50, úplne v pohode. Pri miernom pridaní plynu (5 - 10 mm? plynu, keď treba 10 koní ? viac) rachot, ako keď sa vám vysype obsah regála v železiarstve na kachličky. Pri výraznom pridaní plynu pomerne typický prejav zdravo zaťaženého motora, v pohode.

Tak som začal pátrať, na webe, aj to na autobazári, čo to môžu byť hydroštely. Dozvedel som sa, že môžu. Vo Volve ma vysmiali, vraj do pol mega nemám nad takým niečim ani uvažovať, že to menili iba raz, na nejakom čo sa blížil k miliónu km. Tak som začal mať obavy, či si s tým náhodou nevedia rady, že to ešte nerobili a už som začal pátrať po overených servisoch v Prahe. Pristihol som sa, že s tým po meste jazdím tak, aby som išiel buď ustálenou rýchlosťou bez výkonu, alebo potom kúsok na trištrvte plynu. Samozrejme, dával som tam VIF aj z Bezaromatikom ale problém bol v tom, že autom sa takmer nejazdilo (od leta, ked som ho kupoval). Mal som dojem, že sa ten zvuk postupne stráca, ale - ako to už býva, stále som si nebol istý, či ho chcem "nepočuť" alebo či sa naopak naozaj stratil a ja som už "zo zvyku" stále niečo počujem.

Najväčšie prekvapenie nastalo potom, čo sa autom nešlo celý mesiac. Po naštartovaní som nechcel veriť. Kovový zvuk absolútne preč. Viete, ak je niečoho trocha viac, alebo trocha menej, tak to bez meracieho prístroja neoveríte, ale ak vám niečo nedá spávať, aké je to zlé a potom to tam nie je vôbec, tak tam žiaden prístroj netreba. Ta XC60-tka je stále trocha hlučnejšia od V70-tky, čo je všeobecne známy fakt. Je to všeobecne dosť ofdláknuté auto. Ale teraz je ten zvuk motora aspoň totálne zdravý. Motor raz viac šumí, inokedy viac duní, podľa zaťaženia a režimu, ale je to stále čistý zdravý zvuk motora. celkovo sa počas "liečenia" odjazdilo asi 5 tis km.

Ešte by sa patrilo napísať, že doteraz som sa hrdil, že som všetky dizle preliečil bez servisného zásahu do trysiek (a v podstate do celého motora). Teraz to už nemôžem tvrdiť, pretože hneď po kúpe mi vo Volve spravili na XC60-tke diagnostiku a ukecali ma na výmenu jedného vstrekovača, ktorý vykazoval chybu. Som ale presvedčený, že zbytočne. Nezmenilo sa vtedy ani jemné trhanie do otáčok ani ten hrozný rachot "od ventilov". Ja som bol celkom presvedčený, že dokážem trysky preliečiť, lenže toto bolo moje prvé auto s pezoelektrickými vstrekovačmi. Keďže viem, že piezo členy vo všeobecnosti majú obmedzenú živionosť a keďže z chybovej hlášky nebolo jasné, či sa chyba týka vstrekovacej časti alebo piezo, súhlasil som radšej s výmenou. Každopádne, subjektívne výmena žiaden efekt, ale čistenie následne obrovský.

Pri tomto aute som dokonca zistil pre mňa zaujimavú vec, že tie čističe spolu s Bezaromatikom pôsobia, aj keď sa s autom nejazdí. Celkovo mám silný pocit že tie karbónové úsady sa dnes čistia podstatne horšie a pomalšie ako pred 20-timi rokmi, možno vinou bio zložky v nafte, neviem. Každopádne ale moje sjúsenosti vravia, že čistenie povedzme VIF-om alebo ak chate Castrolom, Delphi, alebo akýmkolvek iným čističom je nimimálne 10 - 20 x účinnejšie keď sa k bežnej dávke 0,5 dcl na nárdž pridá 0,5 L bezaromatiku. je to dokonca účinnejšie, ako tri plechovky VIF do prázdnej nádrže. Ja už iné ako ten overený mix ani nedávam.

Teda naložte si s týmito mojimi skúsenosťami ako chcete, ja som napríklad presvedčený, že ak by som nekúpil V70 s trhajúcim motorom, nebola by možno ani nutná výmena dvojhmoty pri výmene spojky. Ale ťažko to dokázať, samozrejme. Každopádne, keď človek prechádza ako chodec po križovatkách a parkoviskách a počuje tam z každého druhého dízla železiarstvo, tak mu je ľúto tých motorov, lebo iba tak málo stačí a vo finančnom vyjadrení je to zanedbateľné. Ešte snáď záverom, že nie som výrobcom ani predajcom akejkoľvek chémie a že si úprimne myslím, že je takmer jedno, akú značku čiastiaceho prípravku použijete. Iné je to s Bezaromatikom, ktorý sa nakoniec ukázal ako ešte dôležitejši element a ktorý sa u nám predáva pokiaľ viem iba v jenom balení. Takže veľa radosti s vašimi perfektne fungujúcimi motormi želám.
Citovať
laco1871
Vážený člen - Gallardo (193)
Založený: 22 marec 2012
Príspevky: 3348
Nabehané: 20 dní 17 hod 40 min
PríspevokZaslal: 17.12.2016 21:53   
Predovšetkým chcem povedať, že si nesmierne vážim všetkých mechanikov, ktorí vedia pri robote PREMÝŠĽAŤ
a nesklznu, do bezduchého vymieňania jednotlivých dielov za nové.

Ešte keby tak niekto prišiel z podobným napadom čistenia DPF filtrov, ktorý by bol rovnako učinný ako vyššie uvedené čistenie vstrekovačov,

tak zabudnem na cele LPG a pojdem si kupiť hocjaky common-rail diesel ....
Citovať
misoV50
Povedomá tvár - Favorito (43)
Založený: 11 júl 2011
Príspevky: 723
Nabehané: 2 dní 8 hod 6 min
PríspevokZaslal: 17.12.2016 23:55   
No ja som kupil to V70 s kompletnou dokumentaciou zo servisu a DPF tam nebol meneny. Malo to cez 140 tis. Teraz mam 256 tis a doteraz sa filter neozval. Vykuchany nie je, lebo ked strcis prsty do vyfuku, vytiahnes ich cekom ciste. Ale je pravda, ze jazdim okrem mesta pravidelne aj dlhe trasy. Ked chces auto iba do mesta, tak tam naozaj moze byt problem, hlavne v zime.

Ale vzhladom na to, ako ten mix poriesil dymivost u V50-tky, ktora ako jedna z poslednych vyrobenych este nema DPF a teda je tam dymivost na ociach, tak som rpesvedceny, ze tie aditiva predlzia zivotnost filtra velmi vyrazne cez nizsiu dymivost.
Citovať
***zmazaný člen***
Založený: 01 január 1970
Príspevky: 9657
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 18.12.2016 00:01   
Dymivost je problem spalovania filter tam nie je na to.
Citovať
Acon
VIP člen - Veyron (353)
Založený: 07 máj 2018
Príspevky: 6341
Nabehané: 11 dní 16 hod 51 min
Predmet: Re: Liečenie typických neduhov dízlov. PríspevokZaslal: 18.12.2016 09:58   
misoV50 napísal:
...
Z piatich Common-railových dizlov, ktoré som všetky kupoval 3 - 6 rokov staré som štyri kúpil s čiastočne nefunkčným vstrekovačmi. ....

Tak sa zamýšlam... Prvý CR som mal v Lancii 2,4JTD v 2000som roku. Odvtedy až dodnes ich bolo... 12? vrátane 3 služobných od nova po 300-400 000km. Nikdy som ani s jedným nemal problém a všetky mali pri predaji na tacho 180 - 300 000km. Či talian, či PSA či VW. ... takže sa zamýšľam, niekde robíš chybu
Citovať
misoV50
Povedomá tvár - Favorito (43)
Založený: 11 júl 2011
Príspevky: 723
Nabehané: 2 dní 8 hod 6 min
PríspevokZaslal: 18.12.2016 10:21   
Preco myslis, ze robim chybu? Jednoducho mam ine financne priority, preto kupujem auta jazdene. Kedze si chcem vybrat cenovo dobru ponuku, kupujem auta, ktore maju mozno najeku drobnu vadu, no zo skusenosti viem, ze ich viem dostat do povodneho stavu a ani ma to nebude stat vela penazi.

Jednoducho ako ked vidis pekne zachovale auto za dobru cenu, ale ma prasknute celne sklo. Tak si povies - no dobre, akoze si priratam k cene 150 Eur a jednu cestu do Hornetu a mam plne funcne auto...

Tazko sa je mi vyjadrit k tomu, preco byvali majitelia dostali vstrekovace pocas najazdenia (v priemere) 150.000 do takeho stavu (v podstate nefunkcneho) a ty si najazdil 300.000 a nemal si problem. Kazdopadne, asi ani neobstoji argument o horsej kvalite nafty, petoze posledne auto bolo napriklad z Belgicka a "zapadna" klavita nafty bola vzdy ta, po ktorej nasi motoristi tuzili.

Kazdopadne, tie cistiace pripavky do nafty sa predavaju masivne aj v Nemecku.
Citovať
misoV50
Povedomá tvár - Favorito (43)
Založený: 11 júl 2011
Príspevky: 723
Nabehané: 2 dní 8 hod 6 min
PríspevokZaslal: 18.12.2016 10:23   
cviro123 napísal:
Dymivost je problem spalovania filter tam nie je na to.


Filter je tam prave na to, aby chytal tie sadze, bez ohladu na to, kolko ich tam je.
Citovať
solex
Založený: 18 august 2009
Príspevky: 56
Nabehané: 6 hod 20 min
PríspevokZaslal: 18.12.2016 11:47   
mam problem s dymivostou,tak som skusal cistit sanie ktore bolo plne sadzi takym sprejom ktory sa strieka do sania za chodu motora.dymivost sa nezmensila.motor dw8 peugeot.nastaruje na prvy krat,potom ide bez dymu asi minutu bez kolisania otacok.asi je v tom case funkcne nieco na sposob sytica.po minute zacne dymit nabielo a kolisu otacky az pokial sa nezohreje na prevadzkovu teplotu.potom uz nedymi a motor ide pravidelne.pravdepodobne vstrekovace.chcem dat opravit vstrekovace ale asi to skusim najprv s aditivami.
Citovať
braga
Známa tvár - Feldo (71)
Založený: 26 október 2009
Príspevky: 1562
Nabehané: 8 dní 1 hod 42 min
PríspevokZaslal: 18.12.2016 12:44   
Ja mam dobru skusenost s Protec diesel cleaner kolisali mi otacky za tepla caa 50 otacok hore dole po vyjazdeni nadrze otacky drzia auto sa mi zda zivsie pocitovo
Citovať
mastik29
Obľúbený člen - Bawo (87)
Založený: 07 apríl 2010
Príspevky: 2011
Nabehané: 11 dní 22 hod 44 min
PríspevokZaslal: 18.12.2016 13:23   
misoV50,pekne rozpisane a pamatam si, ako si nieco podobne aj predtym pisal.
Ja som v podstate nikdy nepouzival nejake aditiva, ci cistice a podobne. Skor tankujem “lepsiu“ naftu.
Raz som vsak neodolal a kupil tu hnusnu, tupu, neuveritelne odflaknutu nadobku s Vif. Dodnes to lutujem, koli nej som skoncil s horuckami v posteli, na par dni. Ano, raz som to pridal do nadrze, ulozil do kufra a tam sa to vylialo, mozno tak polovica. Neuveritelny smrad, ktoreho bol problem sa zbavit.
Pred nedavnom som zas kupil ten Vif. Nalial som ho do jedneho auta, tak cely, nie, uz som nechcel riskovat. Zhodou okolnosti som menil na tom aute aj olej, filtre atd. Uz po par desiatkach kilometroch sa mi zdal motor tichsi. Prisudzoval som to skor vymene oleja, no ked som isiel s kolegom a on vyrukoval s tym, ze motor je tichsi, tak uz to bol nepopieratelny fakt.
Ten motor je tichsi aj po vyjazdeni tej aditivovanej nafty, dokonca po vyjazdeni niekolkych nadrzi, prejdeni par tisic km.
Takze ano, aditivum moze zlepsit stav vstrekovacej sustavy.
Ale nie som ziaden fanda, zastanca nejakeho aditivovania kazdeho paliva. Pride mi to neprakticke, obtazujuce a mozno aj nerentabilne.
Mozno raz bude moznost lepsieho davkovania…
Predstava, ze pri kazdom tankovani, vytahujem lievik s hadicou, strkam to do nadrze, potom sa tam snazim dostat pozadovane mnozstvo toho aditiva, tak aby som sa tym neoblial, neokypal, potom flasu riadne poutieral, zabalil aspon do niekolkych sackov a zrovna tak zabalil aj ten lievik s tou hadicou, lenze tam uz asi budu potrebne nove sacky, aby to pri dalsom vytahovani nebolo cele zababrane… A este aj tak, napriek veskerej snahe vsetko poctivo balit, mozno citit ten pach v aute… Proste to davkovanie je z mojho pohladu hodne neprivetive, priam az nepriatelske. To naozaj za tie roky vyrobca toho spominaneho Vifu nevyslisal diskusie a nemohol prejst na iny sposob balenia, davkovania?
Ved dnes asi drviva vacsina dieslov ma v hrdle nadrze tem ochranny mechanizmus, klapku. Cez to sa naozaj zle leje nieco do nadrze.
Na 70 litrovu nadrz davat tri stuple aditiva? Bez toho aby som nieco neokypal?
Len koli tomu to nemienim pouzivat, vlastne ano, budem, avsak jednorazovo, proste krabicka pojde cela do nadrze…
Citovať
misoV50
Povedomá tvár - Favorito (43)
Založený: 11 júl 2011
Príspevky: 723
Nabehané: 2 dní 8 hod 6 min
PríspevokZaslal: 18.12.2016 14:14   
S tym davkovanim mas uplnu pravdu. Strasne to smrdi a ja som dlho hladal sposob, ako to vyriesit. Ked som zacal pouzivat aj riedidlo Bezaromatik, tak som prisiel na sposob, pretoze davkovanie dvoch roznych chemii na pumpe pri tankovani bolo este menej realne.

Poodkladal som si 0,5 litrove flasticky od balenej vody. Doma v garazi si ponalievam do nich cez lievok VIF, uz to robim od oka, jedno balenie na 8-10 flasticiek. Flasu od VIF ani nepustam z ruky a ide hned von do smetnej nadoby.

Nasledne rozlievam Bezaromatik. Tym doplnam fasticky do plna. Co sa tyka zapachu, Bezaromatik je ako bezne 6006 riedidlo. Nema velmi agresivny smrad (rozhodne menej ako napr. aceton). Kedze ho neliavam cez ten isty lievik, oplachne sa mi z neho VIF. Ked lievik odlozim v garazi, do 20 min. sa ta troska riedidla odpari.

Takze mam zasobu tych MIXov. Jedna flasticka na jednu nadrz, co je u mna asi dva tyzdne. takze mam na dvadsat tyzdnov pokoj. Na pumpe vlejem flasticku a bud rovno vyhodim, alebo pretriem iba hrdlo (zavit) papierovou vreckovkou a zatvorim pre dalsie plnenie. Apropos, na tom zavite mozu ostat 2 - 3 kvapky, ale zriedeneho VIFu 1:10, takze akakolvek mala kontaminacia smrdi este ovela menej.

Ak mas v nadrzi velmi tesnu klapku, tak to moze byt problem. V tom pripade by si si musel pomoct nejakym sroubovakom, ktorym by si ju pootvoril pocas aplikacie. Potom by si ho musel utierat, ano chapem. Ale mne to ide v pohode.
Citovať
Factor
Povedomá tvár - Favorito (39)
Založený: 08 marec 2009
Príspevky: 320
Nabehané: 2 dní 5 hod 28 min
PríspevokZaslal: 18.12.2016 14:39   
Chalani s tým dávkovaním to tak tragicky vôbec nevidím. Tiež aditivujem, ale staré Toledo 1L 1.8 benziňák. Ale k téme: práveže Vif to má poriešené veľmi dobre, len netreba používať 0,5 L balenie na primárne použitie. Ja osobne som kúpil aj to 125 ml balenie od vifu, s tým dlhým hrdlom (má tvar ktorý sa bezproblémov pichne do nádrže a sedí) a po natankovaní som ho odložil a používam stále (jeho uzáver na rozdiel od veľkého balenia tesní veľmi dobre, tak netreba mať strach z vyliatia v aute). Deň predtým ako idem tankovať si tú 125 ml flašku naplním chirurgickou striekačkou (v lekárni som ju kúpil aj s ihlou za smiešnych cca 20 centov) pretože viem odhadnúť koľko litrov približne natankujem. Tých pár mililitrov navyše ma nezaujíma, aj tak dávam viac. Komu by bolo aj tých pár mililitrov navyše ľúto, tak v lekárni sa dá kupiť 150 ml striekačka s názvom "žaneta" (mám ju tiež ale používam ju na ťahanie oleja) a z nej sa vyleje koľko bude treba. Ináč čo sa týka tej klapky v nádrži, tak stačí vziať hocijaký dlhší skrutkovač a podvihnúť ju. Benziňák má užšie hrdlo ako diesel a to mi tam skrutkovač + hrdlo 125ml vifu v pohode vlezie. Takže reči o otravnom a nereálnom dávkovaní aditíva neobstoja.
Citovať
misoV50
Povedomá tvár - Favorito (43)
Založený: 11 júl 2011
Príspevky: 723
Nabehané: 2 dní 8 hod 6 min
PríspevokZaslal: 18.12.2016 14:59   
V zivote som nevidel predavat VIF do nafty v inom baleni, ako 500 ml.
Citovať
mastik29
Obľúbený člen - Bawo (87)
Založený: 07 apríl 2010
Príspevky: 2011
Nabehané: 11 dní 22 hod 44 min
PríspevokZaslal: 18.12.2016 15:10   
No, to male balenie robia uz tiez nejaku dobu, ba, da sa kupit aj velky kanister…
Lenze, su ludia, co jazdia viac. Napriklad, ked idem z domu na cestu, tak kym sa vratim domov precestujem aj cez 5000 km, co je nejakych 350 litrov nafty. Preto, ak budem liat ten Vif, tak to budem robit jednorazovo. Obzvlast ked viem, ze ucinok (cistiaci?) to ma aj tak.
Citovať
marko2
Veľmi obľúbený člen - Ferraro (111)
Založený: 28 november 2014
Príspevky: 1364
Nabehané: 12 dní 8 hod 35 min
PríspevokZaslal: 18.12.2016 15:31   
no ja moc nie som na tieto cistiace veci ale musim povedat že ono to ma nieco do seba.motor ide tichsie aj citelne lepsie preto to sem tam hodim do nadrze.auto co som mal pred tym som predaval pri 130 tis km teraz som ho dostal do garaže a uz ma 170 tis.chlapec ...plna spokojnost...pre info...škrkol dvere..teraz jazdim na dalsom multijet ma 87 tis.len naftu lejem a vozim sa.žiadny problem s dpf nepoznam.možno je to aj tym pripravkom co hodim len sem tam alebo tym že to moc nesetrim a nechodim na dochodcu.neviem ale u mna multijet plna spokojnost.no ked vymenim auto a dam to prvy krat do nadrže je citit rozdiel asi po 200=300 km urcite.davkovanie?pol litra na nadrž a nalejem plnu po hrdlo.
Citovať
Odpovedať Nová téma
1234567>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Oleje, mazivá, palivá, aditíva