Liatinova vačka do PD - áno či nie

sekcia na poukázanie problémov s dízlovými autami. čerpadlá, vstreky, dvojhmoty atd..návody a vysvetlenia

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

stanomx
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 06.10.2016 13:46
Zdieľať na Facebook

Liatinova vačka do PD - áno či nie

Príspevok od používateľa stanomx »

Ahoj, budem meniť vačku na svojom 1,9 TDIPD ASZ. Vymleta vačka hydra proste klasika. Rozmýšľam už druhý deň či kúpiť liatinovú alebo prihodiť za ocelovú. Cenovo to vychadza 170€ za liatinu a 240€ za ocel (so šalmi, hydrozdvihatkami a šrubami)ET engineteam obe. Nieje to nejaký brutálny rozdiel, ale zase eurá nepadajú zneba. Že? Prípadne ak máte lepšiu cenu tak sem sňou.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

zalezi ci si to auto robis pre seba, alebo ho ides predat :3035:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
braga
Príspevky: 1982
Dátum registrácie: 26.10.2009 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa braga »

Tak odpoved je zlozitejsia kedze obe maju svoju kvalitu ocel je huzevnatejsia a ma vacsiu odolnost voci razom ale zas ocelova nieje tak tvrda ako liatinova , ocelova ma svoju najvacsiu tvrdost na povrchu ale nie az do vnutra k svojmu stredu , liatinova je komplet rovnako tvrda. Ocelova je preto drahsia lebo je narocnejsia na obrabanie. K tvojej otazke myslim ze je uplne jedno ktoru zvolis
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Až ma infarkt obišiel.Liatina je blato,preto len toľko k bragovmu názoru.Čiže tu niet volby,je len jedna možnosť - ocelová a min kvalita Ruville alebo Kolbenschmit
Pre vlastné dobro každého majiteľa PD motora mu môžem doporučiť si pamätať jednu vec...celý motor PD je o rozvodoch a tak pre tento motor platia určité zákony.
Život hydra je 200 tis,potom začnú poškodzovať vačku.
Keď sa menia hydrá,tak sa menia šálky vačkovice
Vždy odmerajte koľko je "zatlčený" ventil do sedla tj hodnotu od stopky po hornú dosadaciu plochu hlavy (pozor sanie a výfuk má inú mieru)
Po výmene vačky väčšinou dôjde k zmene synchronizácie

Ak je majiteľ rozumný,načasuje si výmenu druhých rozvodov súčasne s výmenou hydroštelov.Kto dodrží hranicu 200 tis pre hydrá,má ušetrenú vačkovicu a tá ide veselo druhú etapu 200 tis km
stanomx
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 06.10.2016 13:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa stanomx »

engineteam je kobelschmit, takže liatinu nie ok :3020:
braga
Príspevky: 1982
Dátum registrácie: 26.10.2009 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa braga »

Ja z liatinou pracujem dokonca ju obrabam nie vackove hriadele ale niečo iné ale dokážem tvrdiť že liatina ma oproti oceli vela výhod a preto si myslím ze to nemusí byt zla volba a mhlavaty veľmi si vážim tvoj názor ale mylis sa stým blatom liatina ma vela skupin tvrdosti a tým pádom aj krehkosti teda nachylnosti na prasknutie a ked už hovoris o blate ocel je oveľa maksia len kalenim sa dosahuje určitej tvrdosti a to len na jej povrchu
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

S tým všetkým v podstate súhlasím,ale liatinové vačky majú veľmi krátky život,kupované sú pre nízku cenu.Treba mať na pamäti strmosť vačky pre stláčanie vstrekovača,tlak v okolí 2000 bar preverí materiál velmi rýchle.Dosť sa ich reklamovalo pre trhliny v úpätí niektorej vačky
braga
Príspevky: 1982
Dátum registrácie: 26.10.2009 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa braga »

Môže byt s vackou skusenost nemám a ty to poznáš oveľa lepšie ak nieje vhodna liatinova tak pre zadávateľa temy jasná odpoved
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Treba velmi podčiarknuť že vačkovica u bežného motora z liatiny je bežná vec.Množstvo motorov žiaľ aj bolo neslávne chýrnych práve z toho titulu.To už u starej Lady bolo bežné,ale aj napr motory BMW typu M40 mali podobné blato a často boli hrby vačiek natolko zodraté že už prakticky neotvárali ventily.
Motor typu PD z jednou vačkou je sám osebe jeden malý zázrak a vačkovica proste musí byť maximálne kvalitná kedže vlastne priamo tlačí na štyri čerpadlá/trysky.Ale odmena za nutnosť špičkovej kvality je nesmierna jednoduchosť systému ktorý sa tým pádom zaobíde úplne bez všetkých tých senzorov a regulácii tlaku,kódovani vstrekovačov a pod vymožeností
stanomx
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 06.10.2016 13:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa stanomx »

Ešte sa spýtam. Je nutné meniť šrúby vačky? Síce sú v sade ale do budúcnosti aby som vedel a vahadlá vstrekovačov?
Dzelezny79
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 28.10.2020 19:16
Zdieľať na Facebook

????

Príspevok od používateľa Dzelezny79 »

braga napísal:Tak odpoved je zlozitejsia kedze obe maju svoju kvalitu ocel je huzevnatejsia a ma vacsiu odolnost voci razom ale zas ocelova nieje tak tvrda ako liatinova , ocelova ma svoju najvacsiu tvrdost na povrchu ale nie az do vnutra k svojmu stredu , liatinova je komplet rovnako tvrda. Ocelova je preto drahsia lebo je narocnejsia na obrabanie. K tvojej otazke myslim ze je uplne jedno ktoru zvolis
Liatinov skôr pukne
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

braga napísal:Ja z liatinou pracujem dokonca ju obrabam nie vackove hriadele ale niečo iné ale dokážem tvrdiť že liatina ma oproti oceli vela výhod a preto si myslím ze to nemusí byt zla volba a mhlavaty veľmi si vážim tvoj názor ale mylis sa stým blatom liatina ma vela skupin tvrdosti a tým pádom aj krehkosti teda nachylnosti na prasknutie a ked už hovoris o blate ocel je oveľa maksia len kalenim sa dosahuje určitej tvrdosti a to len na jej povrchu
Asi to chce spresnenie.Treba začať tým,o čom je reč od prvej sekundy...vačkovica PD motora.Kým u klasického motora je liatina vcelku správny materiál pre motor PD je to inak.Rozdiel je astronomický.Kým klasická vačka tlačí na malé sily ventilového rozvodu je liatina dobrý materiál.U PD ktorý tou istou jedinou vačkou stláča okrem ventilov aj vstrekovače a to ešte systémom že počas maličkého uhlového otočenia musí dôjsť k úplnému zdvihu vstrekovača za súčasného kolosálneho odporu je tlak na styčnú plochu väčší než majú motory na dieloch ako piest ojnica kľuka.Z toho faktu je nutný aj olej ktorý túto prácu za abnormálneho zaťaženia vydrží. Ak sa ešte pridá devastačný účinok rezonancie a velmi tvrdého chodu tak je vo veci jasno prečo sú veci ako sú.Aj napriek kvalite oleja ale má vačka spadené na krátky život.Ten je úplne závislý kupodivu nie na tom koľko vydržia vrcholce vačiek pre vstreky,ale na tom,koľko vydržia vrcholce vačiek pre ventilový rozvod.Styk vačky pre vstrek ide totiž cez kladku v ktorej je ihličkové ložisko mazané tlakom oleja.To u styku ventil/ hydro nie je a tento styk trpí.Tvrdrosť a rezonančné torzné kmity vačky devastujú styčnú plochu hydroštelu.Po maličkom "načatí" poruchu už sa ničia vzájomne vačka a hydro.Aj pre tieto sily je vačka uložená v panvičkách ako napr. kľuka.Na mnoho stovkám motorov sa odsledovalo že proces začína v oblasti 200-220 tis km,čo je závislé na olejovom servise. Tu je koreň potreby,akú nemá žiaden iný motor na svete...hydro meniť po 200 tis.Prečo ? Jednoducho preto lebo pokračovaním bez zámeny prídeme o vačkovicu a neskôr bude servisne nutné meniť aj ju. Pokiaľ výmenu stíhame "v čase" a k výmen hydra príde,vačkovica pokračuje a nemá problém prežiť ďalší 200 tis km cyklus.
Použitím liatinovej vačky si koledujeme o problém ktorý vyplýva z prasknutia v koreni niektorého hrbu.Dokonca som osobne držal v ruke novú liatinovú vačku z počiatočnou prasklinkou.
V čase keď je podvádzanie bežná vec,je nutné pri podozrení si na vačkovicu poklepkať,musí zvoniť ocelovo ako kolajnica,jasne a ostro.Výrobca tento typ zaradiť do výroby kedže evidentne pozná žgrblivosť a vlastnosti karpatského priestoru (vlastniť auto z druhej ruky na ktorého servis nemám),je lacnejšia a to stačí.
Dzelezny79
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 28.10.2020 19:16
Zdieľať na Facebook

????

Príspevok od používateľa Dzelezny79 »

Mne sa stalo, že mi dali tu vačku na pdf motor tu inú bez dpf, liatinovu, dpc vôbec mi dpf filter neregrneroval, lebo bola slabá teplota
Tam musí ísť ocelova pdf koli časovaniu
Ach jaj,toľko peňazí som vysolil, dali nový dpf filter, vôbec nevedeli, že chyba bola vo vacke ????????????
Dzelezny79
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 28.10.2020 19:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Dzelezny79 »

stanomx napísal:Ešte sa spýtam. Je nutné meniť šrúby vačky? Síce sú v sade ale do budúcnosti aby som vedel a vahadlá vstrekovačov?
Zober ju do ruky, pozri do svetla, keď sa drážky rozširujú, treba vymeniť, cena je zdarma
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Dzelezny-chyba nebola v materialu vacky,ale v tvare vacky.Inac jednoznacne ocel.

Návrat na "Bežné poruchy dieselových áut"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných