Lexus RX400h - vysoke hodnoty lambda na EK

Sekcia slúžiaca na odbornú analýzu problémov

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

huncut
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 13.11.2019 12:46
Zdieľať na Facebook

Lexus RX400h - vysoke hodnoty lambda na EK

Príspevok od používateľa huncut »

Zdravim pani,

chcel by som poprosit o rady.
Lexus RX400h nepresiel cez EK, pretoze prilis vysoke hodnoty lambda (1,59) pri zvysenych ot. a nemoznost udrzat otacky pri tomto merani stabilne. Na volnobehu OK, technik hovoril, ze keby bol kat. KO, videl by to.

Auto je r.2009, 3,3V6 benzin HYBRID, najazdene 280tkm, europske auto (nie USA dovoz).

Auto je hybrid, takze otacky motora nejdu podla stlacenia pedalu, aby islo, je potrebne uviest auto do inspekcneho modu. To sme spravili, aj "skratkou" cez kombinaciu ovladacich prvkov, aj cez diagnostiku ale v oboch pripadoch po stlaceni pedalu motor reaguje tak, ze ot.vybehnu niekde k 2700, system zapne obmedzovac, klesnu niekde k 2300 a potom opat idu hore atd. Nic medzi tymto a volnobehom sa neda nohou zregulovat.

1. Na toto si technik stazoval, ze je potrebne drzat otacky konstatne a ze je nieco zle s motorom. Verim mu, ze potrebuje konstantne otacky, ale mne to pride 99% vlastnost systemu a nie vada. Rovnako sa predsa sprava obmedzovanie otacok na hociakom inom aute pri plnom plyne na neutrali, system otacky reguluje skokovo, nedrzi ich na max. A toto je starsi hybrid. Vas nazor ?

2. Na volnobehu nameral vsetko OK, ako som spominal, na kat to podla neho nevypada, ale pri merani mu hodnota lambda pri zvysenych ot. ako keby "zamrzla" a nehybala sa z hodnoty 1,59. Na mojej Toyotackej Techstream som si tuto lambdu na par kratkych trasach z EK logoval a ani zdaleka sa nepriblizovala k tomuto cislu, vid grafy. Takze kde je podla vas problem?

3. Dal mi protokol, ze NESPOSOBILE. Teraz vlastne nemozem ist s autom na opakovanu EK a mal by som ist odtahovkou. Podla metodiky STK stiahnutelnej na https://www.seka.sk/legislativa/metodik ... ravidelnej sa dava nesposobile iba pri nebezpecnych chybach. Pri zavaznych chybach sa dava docasna sposobilost. Plus si zobral plnu sadzbu za EK, ajked nebola absolvovana s vysledkom SPOSOBILE. Podla tohto zdroja by som v takomto pripade mal platit iba za protokol https://temps.sk/ekstk-co-ak-auto-neprejde/ . Bolo toto tiez neopravnene?

4. Auto mam <2r., povodny majitel riesil na poslednej EK podla mna presne toto iste a auta sa po par mes.zbavil. Takze moze to byt jeden z dovodov predaja...Mam protokoly z jeho EK. Tiez nespravil a potom za par dni robil opakovanu v ZA na Hrustinskej.
V protokole EK je avsak spominane, ze bola dohodnuta ina metoda merania po dohode so SEKA, rovnako aj veci ako ze nieje mozne udrzat konst.otacky pre meranie. Podotykam, tento protokol bol uz s vysledkom SPOSOBILE.

Smeruje to podla vas k tomu, ze tam mohli mat pristroj, ktory vie pracovat s tymto autom? Alebo to jednoducho nejako ofajcili? Podotykam, ze toto bolo robene uz pod xyz kamerami, v r 2021.

S autom som inak max.spokojny a chcem toto dat do poriadku a nie postavit sa k tomu ako zbabelec - spravit na dojazd a predat. Co teda dalej?

Dakujem za odp.

edit: obrazky,kozmetika...

Obrázok
Obrázok
Obrázok
lubos zimovcak
Príspevky: 3427
Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12
Zdieľať na Facebook

Re: Lexus RX400h - vysoke hodnoty lambda na EK

Príspevok od používateľa lubos zimovcak »

Skús inú STK.
Prípadne oslov servis Lexus, podľa mňa budú mať s tým už skúsenosti
vykopanafosilia
Príspevky: 371
Dátum registrácie: 15.09.2022 16:18
Zdieľať na Facebook

Re: Lexus RX400h - vysoke hodnoty lambda na EK

Príspevok od používateľa vykopanafosilia »

Skús tú SEKA a prípadne aj Ministerstvo dopravy. Najprv ale začni v Toyote!!! Tí ti musia povedať, či je to správanie auta normálne, alebo nie!
STK-čkári sú niekedy príliš priposratí už z tej fašistickej buzerácie...

Raz som takto riešil dovoz špeciality, ktorá sa tu nevyskytuje. Na TK bol problém TRI MESIACE!! Na Ministerstve vnútra som za pár minút vysvetlil o čo ide, chlapík sa zasmial, predomnou napísal mail na TK a bolo vybavené. Bol som tam maximálne 10 minút.
Technici sú už tak buzerovaní, že niekedy to už prežívajú až prehnane. Viď tá tvoja "nespôsobilosť"...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Lexus RX400h - vysoke hodnoty lambda na EK

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Pokúsim sa vniesť troška svetla do veci.Myslím že s istotou sa dá predpokladať že ročník 2009 v hybride bude osadený širokopásmovou lambdou a nie staršou skokovou zirkónkou.
Pokiaľ to platí treba zobrať do úvahy vlastnosti tohoto druhu sond. Zrozumiteľne to popisuje školiteľ diagnostik...dovolím si z toho materiálu čerpať (pre presnosť) zo staťe o diagnostike širokopásmových sondách

Jakmile systém řízení dojde k názoru, že katalyzátor dosáhl provozní teplotu a je připraven pro oxidačně-redukční proces, může začít signál lambdasondy pendlovat mezi hodnotami Lambda 0,97 a 1,03 (typický příklad) ale pendluje většinou jenom v ustálených konstatních režimech zátěže. Pokud si budete (jako např. za jízdy ve městě) hrát s plynem, signál lambdasondy může přestat ukazovat známou pendlující vlnovku a bude ukazovat dle zátěže měnící se směs (konkrétně dle zbytkového kyslíku).


pokiaľ teda nie je možné dosiahnuť ustálený stav záťaže je to v danej situácii otázka na výrobcu či sa jedná o vlastnosť (nestabilita otáčok) čo sa dá silne predpokladať a je vcelku bežné u viacerých značiek.Že pán technik EK robí zo seba blba,pretože o týchto veciach vedia a majú pre ne riešenia to +- isté. Kadečo je ošetrené z hladiska emisnej skúšky,pretože silne čudných systémov je viac než dosť a veru tie autá emisky robia úspešne.Ja som sa v rámci NZ tiež dostal na jednej stanici do ostrého konfliktu z idiotom na jednej stanici.Vzápetí na druhej auto prešlo krásne a technik hneď ešte pred zahájením povedal že skúška predtým nebola robená správne.Ani som nevedel kto to je,nieže nejaké všimné.To len na margo ak je niekto blb,máte ťažké "pořízení".
Na margo tejto tlupy idiotov na emisných staniciach drobnosť z toho istého zdroja,bol by som zvedavý na ich vyjadrenie....

Nejmodernější motor ve vozidle VW Golf 1,2 TSi dokáže porušit všechna logická pravidla, tedy nejen že nejede v ekologickém režimu (CO až 9% !!!) ale poměr lambda klesá na hodnotu 0,75 (mimochodem přesně a cíleně řízenou směs podle dat v řídící jednotce), kde je výkon takto strašně bohatou směsí dokonce mařen, takže o snaze po dosažení nejvyššího výkonu nemůže být ani řeči. Jediným důvodem je zde chlazení těsně za výfukovým svodem umístěného katalyzátoru, který v maximální zátěži VW tímto způsobem chladí. Vůz má v tomto okamžiku nižší měrný výkon a neskutečně vysokou spotřebu, kterou v rámci chlazení poddimenzovaného katalyzátoru platí ze své kapsy zákazník...
Tímto se omlouváme majitelům všech starších vozů se skokovou lambdasondou, kteří v plné zátěži poškozují ovzduší 5x méně než nejmodernější VW Golf..
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Re: Lexus RX400h - vysoke hodnoty lambda na EK

Príspevok od používateľa seven549 »

tak technici na skt ek uz niesu automechanici nevedia o autach nic.

uz je ln malo takych co su vyuceny automechanici.

dnes moze byt technik hocikto.

kolega co ma ako veterana skodu favorit karburator bol u nas na stk ek.prisiel technik stk ek maturoval okolo toho pol hodiny a tiez nedal prejst ze dajte si to dokopy pretoze tu sa neda nic poriadne namerat.nevedel ani nastavit rozdelovac predstih zapalovania.nic.ani prd.dostal to za nesposobile.

tak si nasiel 25km v inom okrese stk ek kde su este automechanici technici poladili mu to na emisnej rozdelovac aj karburator pokecali si a akurat si priplatil k emisnej este 15 euro za to stelovanie.

treba si najst stk ek stanicu kde vedia robit japonce lebo ten kto okolo toho maturuje tak to nevie.

mam doma aj 30 rocne auto ford a stym tiez chodim na stk ek tam kde vedia na to napojit kable a merat.a tiez v protokole je zapis ze emisna bola merana inym sposobom.

lebo mlady nerobil nic len to turoval hodinu sahary vkuse bezali a meralo mu to somariny.este mu aj z vyfuku sonda vyskakovala.a mna sa pyta preco to ma tak vyfuk ako dizel dole zaoblenu zadnu ruru.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Lexus RX400h - vysoke hodnoty lambda na EK

Príspevok od používateľa mhlavaty »

V čom je problém ...týka sa tak Česka a SVK.Sieť staníc je daná korupčným prostredím oboch krajín a nereflektuje na účel staníc,je to jednoducho zlatá baňa z poručenia štátu
Česko má v súčasnosti 10 mil obyvateľov,motorizáciu porovnateľnú z vyspelými krajinami.Ale iba 800 pracovísk.Tým je dané všetko.Štátom podporovaná mafia si doslova stanovila "podmienky"
a do systému nepustí
Porovnanie z Nemeckom je tragické 33000 pracovísk.Pretože ak sa tri malé servisy rozhodnú pre túto službu na jednej ulici malej dediny,je to ich rozhodnutie.Servis ktorý má plus takúto službu má záujem vozidlo opraviť,majiteľ dostáva auto opravené a vyhovujúce.Že ako by naložili s tým našinci sa bojím aj pomyslieť,stačí si predstaviť kontrolné funkcie a stav právnej moci v SVK.Strašné pomyslenie.To môžem ísť na EK už rovno do ruska
Diehardqo
Príspevky: 58
Dátum registrácie: 11.10.2009 13:46
Zdieľať na Facebook

Re: Lexus RX400h - vysoke hodnoty lambda na EK

Príspevok od používateľa Diehardqo »

Dat na toto nesposobile dokaze len uber magor ..

Ako sa tu uz napisalo, davno tam nerobia ludia co sa vyznaju autam. Detto v autorizovanych servisoch. Ani v jednom sa nebude nechavat normalny clovek zdierat pokial si tam nevie zarobit bokom cez kamosov a odrbavat system. Alebo je to clovek, ktory ma potrebu zachranovat svet od zlych aut na cestach. Pretoze Tvoje auto, ktore nedokaze v specifickej situacii v specifickom testovacom mode udrzat specificke otacky je pohroma na cestach :D ..

Skoda slov. To nesposobile by som otrieskal tomu clovekovi o hlavu, zavolal na tu stk kontrolu a siel s tym autom do akejkolvek inej stk to dat fixnut. Neverim tomu, ze to niekto nepozna.

Zazil som poslednu dobu take individua na stk, ze koniec. Mne osobne blbec za mierne zatmavene 3 brzdove, kvoli folii dal nesposobile a zapisal do protokolu, ze tretie brzdove je nefunkcne a musi byt vymenene. Ked som to riesil s kamosom na inej stanici tak len krutil hlavou a nemohol mi tu kontrolu spravit pokial som nedolozil protokol o vymene/oprave toho svetla. Pri com fungovalo.

Mesiac na to kamoska, ktora mala v aute upravu pre ZTP, nejake ovladanie plynu na volante. Typek na STK jej to prosim zmontoval dole! a do protokolu zapisal, ze zariadenie v aute nema co robit a je nefunkcne a nakazal" (ano dobre citate) jeho odstranenie z TP. Z coho vam je jasne, ze to zariadenie mala korektne v TP zapisane a sama je ZTP a pouziva ho :D S autom nemohla kvoli tomu ani odist z STK a musel som ist pre nu. Ked som typkovi nadaval, ze co to ma znamenat a ako on si vobec moze dovolit nieco zdemontovat na vozidle tak sa nabehli dalsi 4, hrali sa na gorili a radsej som sa zdekoval.

Samozrejem to riesila policia, urad dopravy a inspekcia nakoniec. Ale tolko problemov co jej tym narobili lebo zjavne sa typci snazili odrbat babu, ktora tam sla bez znalosti sama a donutit ju ist na opakovanu stk a tak dalej ..
martincichy
Príspevky: 5451
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Re: Lexus RX400h - vysoke hodnoty lambda na EK

Príspevok od používateľa martincichy »

Mali ste na displeji napísané Maintenance mode?

Môžeš napísať aj do Prahy, importérovi Toyota / Lexus a požiadať ich o procedúru na meranie emisií (importuje aj na Slovensko). Ešte rýchlejšie sa k tomu dostaneš, ak zavoláš.
Diehardqo
Príspevky: 58
Dátum registrácie: 11.10.2009 13:46
Zdieľať na Facebook

Re: Lexus RX400h - vysoke hodnoty lambda na EK

Príspevok od používateľa Diehardqo »

milanovanocnamora napísal: 28.01.2023 21:08 Brdové svetlo musí nielen fungovať, ale ho musí byť hlavne vidieť takže blbec je ten, kto ho prelepí fóliou a nie ten, kto si robí svoju prácu tak ako má! :::

A keby som sa volal patko tak by som povedal, že hento s tým ovládaním pre ŤZP si si vymyslel...
Brzdove svetlo vidiet bolo. Samozrejme neodporujem tomu, ze na to technik narazal a clovek, ktory tu foliu daval bol blbec. Ale v normalnom pripade je bezny postup dat docasne nesposobile s 2 mesiacmi predlzenia platnosti, dat cas na odstranenie vady a hlavne zapisat do protokolu znizenu intenzitu svetla. Nie dat natvrdo nesposobile a zapisat do protokolu nezmyselnost o tom, ze svetlo nefunguje.

Neviem ako sa volas, ale vymysli si co chces :)
huncut
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 13.11.2019 12:46
Zdieľať na Facebook

Re: Lexus RX400h - vysoke hodnoty lambda na EK

Príspevok od používateľa huncut »

Dakujem vsetkym za odp., nejak sa podla toho skusim zariadit :2f93:

Dam sem ptm vediet.

A ano, mal som tam aj FWD maintenance mode, aj AWD inspection mode, obidva som spustal cez diagnostiku.

Technik aj skusal prepinat meranie z sirokopasmovej na skokovu lambdu.
dirtyro
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 01.05.2011 00:38
Zdieľať na Facebook

Re: Lexus RX400h - vysoke hodnoty lambda na EK

Príspevok od používateľa dirtyro »

Dat na toto nesposobile dokaze len uber magor ..
Pokial technik nameria pri zvýšených otáčkach vysokú hodnotu lambda tak je výsledok kontroly nesposobilé, taký je zákon a dokonca to nemá technik ako ovplyvniť, systém SEKY to vyhodnocuje automaticky. Či už technik postupoval správne pri meraní je iná vec, ale to tu z nás nevie nikto.
Meranie týchto hybridov je občas tažoba a v SEKE to vedia, v takomto prípade by im mal technik zavolať a opýtať sa, či mu na to nepovolia neaký špecifický postup.
Katalyzátor isto nebude zlý, to by boli zlé hodnoty CO a HC a tie sú jak na úplne novom aute, jediný problém sposobuje to kolísanie otáčok, hodnota lambda je vysoká, lebo otáčky motora sú není ustálené a lambda sonda sa to stále snaží vyregulovať.
Nevadí, že je auto nesposobilé, technik svoju robotu urobil a není jeho problém, že je auto zlé a štát si za to tiež vypýta svoje peniaze, takže samozrejme za to človek platí normálnu cenu, s jediným rozdielom, že pri nesposobilom nedostáva aj osvedčenie, ale iba protokol a o to by mal platiť menej, to sú neaké 3e.
niccots
Príspevky: 28
Dátum registrácie: 01.03.2016 16:52
Zdieľať na Facebook

Re: Lexus RX400h - vysoke hodnoty lambda na EK

Príspevok od používateľa niccots »

mhlavaty napísal: 28.01.2023 17:46 ...
Nejmodernější motor ve vozidle VW Golf 1,2 TSi dokáže porušit všechna logická pravidla, tedy nejen že nejede v ekologickém režimu (CO až 9% !!!) ale poměr lambda klesá na hodnotu 0,75 (mimochodem přesně a cíleně řízenou směs podle dat v řídící jednotce), kde je výkon takto strašně bohatou směsí dokonce mařen, takže o snaze po dosažení nejvyššího výkonu nemůže být ani řeči. Jediným důvodem je zde chlazení těsně za výfukovým svodem umístěného katalyzátoru, který v maximální zátěži VW tímto způsobem chladí. Vůz má v tomto okamžiku nižší měrný výkon a neskutečně vysokou spotřebu, kterou v rámci chlazení poddimenzovaného katalyzátoru platí ze své kapsy zákazník...
Tímto se omlouváme majitelům všech starších vozů se skokovou lambdasondou, kteří v plné zátěži poškozují ovzduší 5x méně než nejmodernější VW Golf..
Tu sa jedna o znamy nepodarok z dielne VW, 1.2TSI predoslej generacie, teda s retazou a malym katalyzatorom.
1) VW by som ako priklad pre EK nedaval - dieselgate
2) ide o maximalne zatazenie motora spravidla od 131kmh, neviem, ci to je mozne nasimulovat pri EK
martincichy
Príspevky: 5451
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Re: Lexus RX400h - vysoke hodnoty lambda na EK

Príspevok od používateľa martincichy »

Moonshine
Príspevky: 528
Dátum registrácie: 12.06.2018 15:59
Zdieľať na Facebook

Re: Lexus RX400h - vysoke hodnoty lambda na EK

Príspevok od používateľa Moonshine »

Ja som tiež takto dopadol pri poslednej stk s japoncom euro6 a chyba bola, že som dlho stál na volnobehu, kým ma zobrali.
A to som dával dialnicu 30km aby som zohrial motor a vravím si neni možné.....
Potom to ale držal tak na 4000 hádam 5 minút a potom bolo dobre.

V zime stk je nahouno. Musíš zohriať motor, ale nemôžeš stáť na volnobehu.
huncut
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 13.11.2019 12:46
Zdieľať na Facebook

Re: Lexus RX400h - vysoke hodnoty lambda na EK

Príspevok od používateľa huncut »

Takze. Problem solved. Snad to pomoze niekomu v buducnosti:

Technik mal volat do SEK-Y a zistit si meraci postup, pretoze motor neumoznil dosiahnut stanovene otacky ocividne nie chybou motora.

Ako som sa dozvedel, prave na toto tu je SEKA a technici su na taketo aj ine veci pravidelne preskolovani. Plus vedia, ze co hybrid, to iny zazrak (na vsetky je ale nejaky postup).

Technik mal vediet, ze hodnota lambda prudko kolise v takomto striedavom rezime zataze a namera tympadom nesmerodajne hodnoty, v pripade, ak motor pendluje medzi 2300-2700ot./min. Na pristroji im zobrazovalo lambdu az po 4,8. To by motor uz davno zhasol. Toto smeruje prave k obsirnemu prispevku mhlavateho, kde spominal v suvislosti so striedavym zatazenim motora vlastnost, ze hodnota lambda moze zacat ukazovat meniacu sa zmes podla hodnoty zostatkoveho kyslika.

Prvy pribeh je v prvom prispevku.
Pri druhej navsteve EK technici az na moje snad 10. naliehanie zavolali do SEKY a potom sa veci rozbehli. Technik im vsetko cez telefon vysvetlil. Prestavovali v meracom pristroji vela parametrov, pripadalo mi to, ze to robia 1x, pretoze technik s telefonom pri uchu iba prikyvoval a klikal mysou.
Pointa je, ze SEKA ma na tento typ auta volaake paametre ktore zadaju do ich meracieho pristroja a na nich to meraju.

Co som zachytil ja:
- meranie na zvysenych otackach (bezne okolo 2700) bolo znizene na 1500/min (specificky postup merania po dohode so SEKA). 1500rpm este system umoznil uzivatelovi "uregulovat" plynom.
- meranie mali prepnute na typ lambdy skokova

Vysledok: nakoniec lambda ucebnicova 1,0000.
Auto ani nebolo potrebne prepinat do inspekcneho modu. V rezime "P" motor reaguje na plyn:
ziadne stlacenie: volnobeh (so zapnutym ventilatorom kurenia motor nezhasina),
cca 50% stlacenie: motor bezal prave na tychto 1500 ot/min
na plny plyn: systemom riadene pendlovanie otacok od 2300-2700.
Toto mozno fajn spomenut technikom, nech sa zbytocne netrapia inspekcnym modom.

Cez vikend som si precital cely metodicky pokyn od SEKA a az potom som videl, co vsetko mal technik spravit. Zoberte si, ze na takuto kontrolu ide nejaky bezny clovek alebo nejake chudato baba co nevie o takychto veciach nic. Na odporucanie technika EK da vymenit obidve lambdy, da preverit tesnost celeho vyfuku a tesnost klukovej skrine (technik tvrdil ze je upchate odvetranie) a po niekolko stovak eur servisnych ukonov sa vysledok pri druhom merani nezmeni....

Metodicke pokyny ako maju technici merat, vyhodnocovat chyby a klasifikovat sposobilost vozidla podla nich na www.seka.sk v sekcii LEGISTLATIVA.

Ak dostanete do ruky protokol z kontroly, mate este v ten den moznost ist ho reklamovat v pripade zistenia pochybenia. Inak uz neskorsia moznost neexistuje, toto uz sa potom ale da riesit, ibaze uz cez ODI.
Stanice STK by si na taketo veci mali davat velky pozor, pretoze maju za nedodrzanie tychto metodickych pokynov pokuty od 2 do 5k.
Niekde som sa dokonca docital, ze si je mozne vyziadat dozor nadradeneho kontrolneho organu (ministerstvo dopravy), to uz ak by naozaj ultra-horelo.

Ludia nedajte sa.
Ci za tym bola nevzdelanost technika, jeho neochota zavolat, alebo ho to jednoducho nenapadlo (chapem ze clovek je tvor omylny), uz neriesim ...

Na stanici EK som pri tejto druhej navsteve odmietol zaplatit, pretoze som prisiel reklamovat ich chybne vykonanu sluzbu (meranie). Nebol som na opakovanej EK z dovodu chyby na mojom vozidle, ktora bola odstranena. Sef STK sa chvilu vykrucal ale potom sa s mojou verziou stotoznil.
Naposledy upravil/-a huncut v 02.02.2023 22:58, upravené celkom 1 krát.

Návrat na "Diagnostika"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: prioritasko a 16 neregistrovaných