Lexus RX hybrid

Diskusia ohľadne vozidiel značky Toyota

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

petermihalko
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 04.11.2012 10:23
Zdieľať na Facebook

Lexus RX hybrid

Príspevok od používateľa petermihalko »

Ma niekto skusenost s lexusom rx hybrid?
400h, rocnik 2008
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

na sk malo kto.tu hybridy velmi nejdu.naco tomu kupovat baterie ked dizel jazdi ekonomickejsie.
elauato
Príspevky: 254
Dátum registrácie: 26.09.2013 13:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa elauato »

pohodlné, spoľahlivé, spotreba do 9. Trošku lepšie v teréne ako novšia generácia. je to už dávno čo som tým jazdil, vlastnil som nasledujúcu generáciu, tá mala viac premakaný hybridný systém, teda menšiu spotrebu a vyšší výkon.
Čo sa týka bateriek, tak neviem čo chce kolega nado mnou meniť ,nakoľko s nimi problémy nie sú, každopádne v prípade potreby výmeny vyjde určite menej ako napríklad pár vstrekov na diesel.
Osobne považujem za mínus trochu zastaralý dizajn aj introš. Ale niektorým ľuďom sa viac páči práve staršia generácia.
martincichy
Príspevky: 5451
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

prvé priusy sú tu 10 rokov a problémy s baterkami nejako nevidno...

takže toyota to má zmáknuté celkom slušne.

momentálne som na služobke v paríži a vozím sa taxíkmi...

dnes ráno - renault capture, 260 tis km, prístrojovka svietila ako vianoný stromček, ale auto išlo...

dnes naobed - peugeot 308 kombi, motor 450 tis km, bolo počuť hrkotanie nejakej kladky, ale išiel pekne

včera večer toyota prius plus - 200 tis km - slušné zvezenie, taxikár si to auto pochvaľoval

včera naobed - toyota prius plus - 32é tis km, taxikár si to pochvaľoval, úplne bez poruchy

takže všetci, čo kupujete z francúzska 3-4 ročné auta, pozrite sa na kilometre, ktoré som napísal... capture je tu as 2 roky, prius plus je na trhu asi 3 roky

ďalší komentár nie je potrebný
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

uplne standartny najazd pre DVOJROCNE TAXIKY hocikde v hociakej krajine vacsej ako predmestie Galanty.

No len ked u nas vsetky Passaty, Mondea a Oktavie z roku 2004 maju 130.000km... a hlavne taxi nebolo ani jedine z nich.


Lexusa hybrid som kedysi STRAAAASNE davno fotil na tomto fore - parkovala s tym ceska teta u nas z vedlajsieho vchodu. Nikdy s bateriami problemy neboli. Hladaj temu "nepocul som buducnost" z roku 2009 (pozeram ze uz v nej nie su fotky, to ale nie je dolezite).

Ak si dobre pamatam, bol si to uplne presne zrovna ty kto mi rozpraval o parrocnom C4 taxiku z Francuzska... predany s par kilometrami na budikoch, samozrejme klakol motor, potom sa zistovalo co a ako len z papierov vonku, cez 400k rok dozadu.
janci23
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 27.01.2013 19:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa janci23 »

Ja som mal r. 2006 a mozem povedat ze super vozenie... tieto dristy o baterkach netreba riesit mal som 200 000km a bez jedineho problemu .. jedina zavada na aute bola parkovacia kamera ktora odisla po 7 rokoch.. ta spotreba suhlasi pod 9, da sa aj okolo 8 ked su dobre trasy a dobre sa ide a mal som raz aj rekord 7,2 ked som vela vyuzival elektrinu.. ale samozrejme sa da aj za 12 jazdit ;) servisoval som to iba v lexuse a vzdy som bol spokojny... ked su nejake konkretne otazky staci sa pytat :)
markoimportauto
Príspevky: 1458
Dátum registrácie: 25.09.2006 12:08
Bydlisko: Spojené bratislavské emiráty
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa markoimportauto »

seven549 napísal:na sk malo kto.tu hybridy velmi nejdu.naco tomu kupovat baterie ked dizel jazdi ekonomickejsie.
Nehnevaj sa, ale ty si riadny kus vola.....to pomenovanie "ludovy rozpravac" ti sedi ako vyšité, lebo si dokonalá reprezentatívna vzorka typického slovenského krčmového sedliaka - ľudového rozprávača, ktorý má vždy nutkanie drýstať o niečom, o čom nemá ani páru a ostatné ovečky s mdlým rozumom mu iba prikyvkávajú....

Tak takto nejak vznikajú dámy a páni na Slovensku fámy, ktoré sa potom dostanú do vašich domácností, na pracoviská, do úradov či škôl.

Najhoršie na celej veci je, že v takýchto prípadoch (zriedkavé auto) normálny človek ani nemá kde získať relevantné informácie, ale iba takéto drýsty a nezmysly. Je to v prípade Slovenska o to vypuklejšie, pretože typický bežný Slovák je zároveň veľmi konzervatívny až spiatočnícky a od rozšírenia internetu aj značne pohodlný ísť si informácie overovať osobne/z prvej ruky (napr. do serv. strediska a pod).
Iba tí slovenskí občania, ktorí sa šli za ostatné roky nadýchať nezaprdeného, rokmi zaužívanými dogmami nezatuchnutého vzduchu (rozumejte: v zahraničí hosťujúci pracovníci, najmä v BE, NL, SE, NO, ENG) sú podstatne progresívnejší a náchylní na zváženie kúpy a prevádzky hybridov, najmä tých "made by Toyota" (t.j. vrátane ich výkladnej skrine - značky Lexus).

Úprimne:

mňa ako fanúšika alternatívnych (eko) pohonov dokážu tieto kecy vytočiť do biela. Jednak preto, lebo sú to totálne bullšity a tiež kôli tomu, že mi v konečnom dôsledku veľmi maria obchody s takýmto typom komodity. Keď som totiž náhodou už v minulosti nevydržal a doviezol som zo zahraničia nejaký hybrid, tak pri jeho ďalšom predaji som mal pocit, akoby som sa niekomu snažil predať AIDS, alebo rakovinu.
Mojimi klientmi sa preto vždy stali buď rodinní príslušníci, alebo práve slovenskí občania buď žijúci, alebo pracujúci v zahraničí. Jedným dychom dodávam, že boli do 35r., nie starší...

Veci sa však majú tak, že žiadne kupovanie bateriek nehrozí. Teda aspoň nie u exemplárov do 15r. a/alebo s nájazdom do 400-500 000km.
Treba si uvedomiť jednu dosť podstatnú vec:
batérie v hybridoch (nie plug in) slúžia primárne na uskladnenie prebytočnej kinetickej energie (ktorá by sa inak premenila na teplo) a jej následnej rekuperácie. A tak pri systéme, akým fungujú napr. hybridy od Toyoty, nie je veľmi podstatné že batérie rokmi, resp. cyklami prirodzeným spôsobom prídu o časť svojej kapacity. Aj pri jej podstatnom úbytku (to sa však bavíme o exemplároch, ktoré majú za sebou XYZ-tisíc nabíjacích cyklov a ktoré je zároveň reálne veľmi ťažko ešte nájsť) by však jej hybrid mal dostatok na tú činnosť, na ktorú sú určené: podpora rozbehu a zrýchlenia.
Ak už v však k takejto zriedkavej situácii (že treba vymeniť batérie) dôjde, tak sa mení celý monoblok, ktorý je veľmi kompaktný a nestojí viac ako turbodúchadlo v nejakom priemernom Avdyinkárskom ropnom črepe (cca 2200 USD).
To je však skutočne výnimočná situácia (investícia), ktorej sa však podľa mojich informácii z prvej ruky (na rozdiel od turba v dízli po záruke) dá elegantne vyhnúť. A síce úplne jedinečným značkovým poistením za niekoľko desiatok eur, ktoré bezchybnú prevádzku batérii garantuje (ak sa nemýlim, tak u Priusu to robilo 80€). To potom už nepotrebuje ďalší komentár...

Pochopiteľne, hybridy nie sú len o batériách. Tie v princípe nikto z ich majiteľov nerieši. Ani nevedia že nejakú majú nebyť piktogramu na prístrojovke.
Hybridy sú v prvom rade o mimoriadnej efektivite (úspore) prevádzkových nákladov, tichu, imidži a v neposlednom rade aj o úcte k životnému prostrediu. Žiaden inštruktor EKO jazdy vás nevycvičí k jej zásadám lepšie, ako na to ide úplne prirodzenou cestou práve hybrid. Až pri tomto type vozidiel sa stáva šetrenie PHL skutočnou zábavou (najmä pri exemplároch s veľkým infodisplayom).

Nezanedbateľný aspekt je tiež to, že životnosť spaľovacieho motora sa vzhľadom na jeho vypínanie počas prevádzky násobne predlžuje. Takisto absencia rôznych periférii (alternátor, štartér, turbo, DPF...) paradoxne ešte viac podčiarkuje ich mimoriadnu spoľahlivosť (kde nič nie je, ani smrť neberie)
Ďalšou zaujímavou stránkou je agilita týchto vozov, vzhľadom na dostupnosť 100% krútiaceho momentu elektromotora od nulových otáčok a zároveň synergického efektu, ktorý tvorí spoločný pohon oboch motorov (elektrika a spaľovací) pri rozbehu a prudšom pridaní plynu. Tie vozy aj s veľmi malým benzínovým motorom zrýchľujú tak razantne, že aj Avdyinkári na trojlitroch majú čo robiť, aby s nimi do cca 60km/h držali krok. Nevraviac o Lexusoch GS450h, pri ktorých majú čo robiť aj 911-ky of Ferdinanda Porscheho :)
A potom to ticho......božské, neuveriteľne ukludňujúce ticho......žiadne traktorové klopkanie, nýtovanie, ani vibrácie, na aké je drvivá väčšina populácie zvyknutá sa tu nekoná. Veľmi silný dojem to zanechá najmä v zápchach vo väčších aglomeráciách, kde sa vedľa vášho takmer vždy nehlučného tragača posúvajú (najmä) tie Folcvágenové dízle (najmä pumpadúze) a ich traktorový hluk vám odrazu pripadá nesmierne trápny a sedlácky...
Jaj a najlepšie nakoniec: SPOTREBA

Tá sa veselo v meste pohybuje zhruba na polovičnej úrovni ako pri porovnateľných čisto benzínových autách. Čiže ak existuje nejaké 6-valcové benzínové, cca 3-3.5L SUV, tak aby ste mali reálnu predstavu o mestskej spotrebe podobne motorizovaného Lexusu RX400h, treba spotrebu takéhoto čisto benzínového SUV vydeliť dvomi... Ak tomu nerozumiete, tak polopate: s hybridom jazdíte v meste zhruba za polovicu toho, koľko vám bude "brať" podobné vozidlo s podobným benzínovým agregátom v mestskom cykle.

To "mesto" neuvádzam náhodou. Efektivita hybridov má svoje hranice a aby som bol objektívny, tak treba spomenúť aj istú ich nevýhodu. Tou je práve jazda mimo mesto, predovšetkým diaľnica. Dá sa povedať, že tam sa z hybridu stáva fakticky úplne bežné (vo väčšine prípadov stále mimoriadne tiché) vozidlo, ktoré však vláči o batérie navyše.

Vtip je v tom (čo málokto čo i len tuší), že aj toto "negatívum" sa dá veľmi účinne kompenzovať. Riešenie sa volá "konverzia na LPG".´

Vážení priatelia, ano.

Znie to neuveriteľne, ale aj hybrid sa už dnes dá prestavať na alternatívny pohon (LPG), vďaka ktorému sa razom stane najúspornejším vozidlom široko-ďaleko. Pochopiteľne pri zachovaní všetkých jeho vyššie spomenutých cností.
Na trhu už dnes existuje viacero svetových výrobcov LPG zariadení, ktoré majú vo svojom portfóliu dokonca špecifické sady navrhnuté (a otestované) pre konkrétny hybrid, čiže žiadne hokusy-pokusy nehrozia. Konkrétne u Toyoty Prius sa tak jej majiteľ po takejto úprave môže vytešovať z priemernej spotreby iba 2.5-3L benzínu/100km (v prepočte). Podstatné je tiež to, že pri diaľničnej jazde sa potom dajú dosahovať podobné úspory ako pri porovnateľnom benziňáku so zástavbou LPG. Ako bonus (v našich končinách zatiaľ nereálny) potom máte v čoraz väčšom množstve veľkých EU miest bezproblémový vstup bez ohľadu na to, či je vaše EČV párne alebo nepárne :)
Znie to ako sci-fi, ale je to tak.

Nuž a pre úplnosť ešte jedna nevýhoda, ktorá však vyplýva z úžitkovej hodnoty týchto vozidiel a faktu, že v civilizovanom svete (rozumejte na západ od ČSSR hraníc) prevažuje dopyt nad ponukou: cena
Tá ani rokmi ani kilometrami (tu si skôr treba osvojiť výraz "cykly") výraznejšie neklesá.
7 miliónov majiteľov hybridov (Toyota/Lexus) by iste dlho vedelo argumentovať prečo...
Naposledy upravil/-a markoimportauto v 25.03.2015 18:37, upravené celkom 1 krát.
www.carsale.sk výkup, import-export vozidiel: nové, demo, jazdené so zárukou Preprava vozidiel z / do EÚ Registrácie dovezených vozidiel
jergusd
Príspevky: 959
Dátum registrácie: 30.06.2012 18:16
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jergusd »

Vydržal by som s tým ešte nejakú dobu, kým sa to viac rozmohne, teraz si nemyslím, že by sa to oplatilo viac, ako Benzín + LPG
Ale čo by mňa zaujímalo, aký bude vývoj ceny ojazdených Tesla Model S, pretože zatiaľ si cenu držia kvalitne
kapoja
Príspevky: 344
Dátum registrácie: 26.03.2007 22:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kapoja »

markoimportauto napísal:
seven549 napísal: Veci sa však majú tak, že žiadne kupovanie bateriek nehrozí. Teda aspoň nie u exemplárov do 15r. a/alebo s nájazdom do 400-500 000km.
Tak to je silná reklama, máme v rodine toho lexusa 2007 a v 2014 sa nechcel pohnúť, nutná výmena bateriek a nájazd polovica z reklamovaných kilometrov podobne aj roky, a to je v Bratislave keby si tak pár dni postál na severnom slovensku pri nočných mrazoch -30, neviem či by vydržali baterky tých 7 rokov.
miso.eu
Príspevky: 363
Dátum registrácie: 30.07.2011 14:33
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa miso.eu »

kapoja, baterke skor vadia vysoke teploty (plus samozrejme zapchate nasavanie/ventilator pre jej chladenie). Momentalne mam Priusa, ale Lexus RX bude dalsie, ked aj o 10 rokov, nemam zatial dovod menit. S autom som velmi spokojny, ale zase az tak usporne nie je. V Bratislave mam od posledneho tankovania (nedela) priemernu spotrebu 6,3l/100km za poslednych 85km, 100% mestska premavka. Nevravim, ze je to zle, 50% z toho su zapchy. Na benzin + LPG to nema ani zdaleka a montovat LPG do hybrida.. no co ja viem, japonske benziny velmi na to stvorene nie su a primazavaniu neverim. Aj bez LPG ide o zlozitu technologiu, s ktorou ta v beznych servisoch poslu domov, lebo netusia ani ako opravit klasicky benzin, preto som si nakupil naradie a bezny servis si uz robim sam. Plus ma aj svoje specialitky ako napr., ze bez diagnostiky nevymenis brzdovu kvapalinu, bez odpojenia 12V baterie nevymenis brzdove dosticky, dva okruhy chladenia..
Hlavna hybridna bateria mi ale nerobi starosti, jej zaruka sa da predlzit do 11 roku vozidla za 60eur/rok/15000km. Najblizsie si ju uz ale nepredlzim, aj ked ma momentalne moj Prius 8 rokov, pretoze bateria z novej generacie a 30000km (po buracke) stoji v Polsku 450eur s dopravou na Slovensko a clanky baterie su spatne kompatibilne so starsou generaciou :)
Jazda hybridom je ale velmi nakazliva a clovek si na to pohodle a ticho zvykne velmi rychlo. Do Lexusa RX by som rozhodne isiel mat na to peniaze (19 palcove pneu, poistka, diely napravy, brzdy ..), spotreba skutocne do 9l/100km, na to sa ziadny smradlavy dusel nechyta :2f93:
markoimportauto
Príspevky: 1458
Dátum registrácie: 25.09.2006 12:08
Bydlisko: Spojené bratislavské emiráty
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa markoimportauto »

jergusd napísal:Vydržal by som s tým ešte nejakú dobu, kým sa to viac rozmohne, teraz si nemyslím, že by sa to oplatilo viac, ako Benzín + LPG
Ale čo by mňa zaujímalo, aký bude vývoj ceny ojazdených Tesla Model S, pretože zatiaľ si cenu držia kvalitne
15r. výroby a 7 MEGA (iba Toyota/Lexus) vyrobených kusov nestačí?????? Treba vyčkávať asi ďalších 15r.... Fešáci, to nie je obraz od Picassa, alebo panna, kde sa čakať oplatí :d :D
Naposledy upravil/-a markoimportauto v 25.03.2015 18:50, upravené celkom 1 krát.
www.carsale.sk výkup, import-export vozidiel: nové, demo, jazdené so zárukou Preprava vozidiel z / do EÚ Registrácie dovezených vozidiel
miso.eu
Príspevky: 363
Dátum registrácie: 30.07.2011 14:33
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa miso.eu »

lubos zimovcak napísal:no, to je pravda, 6 litrov nafty verzus 9 litrov benzínu.... :40bd:
Ktore SUV velkosti Lexusu RX ma REALNU spotrebu 6l nafty???
markoimportauto
Príspevky: 1458
Dátum registrácie: 25.09.2006 12:08
Bydlisko: Spojené bratislavské emiráty
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa markoimportauto »

kapoja napísal:
markoimportauto napísal:
seven549 napísal: Veci sa však majú tak, že žiadne kupovanie bateriek nehrozí. Teda aspoň nie u exemplárov do 15r. a/alebo s nájazdom do 400-500 000km.
Tak to je silná reklama, máme v rodine toho lexusa 2007 a v 2014 sa nechcel pohnúť, nutná výmena bateriek a nájazd polovica z reklamovaných kilometrov podobne aj roky, a to je v Bratislave keby si tak pár dni postál na severnom slovensku pri nočných mrazoch -30, neviem či by vydržali baterky tých 7 rokov.
Otázne ako na tom bola napr. údržba, predovšetkým chladiaceho systému... Nejak mám však také drobné podozrenie, že tam niečo nebolo s kostolným poriadkom. Ináč, hybrid (ten Lexus nevynímajúc) sa ti nepohne aj keď ti odíde pomocná batéria a tá je prahobyčajná aká je aj v iných károch. Tak či náhodou nepíšeš o nej :)
Podľa všetkého áno a to v tom prípade treba ešte mocnejšiu reklamu spraviť, keďže rovnaké batérie v iných tragačoch vydržia sotva 1/2 z toho...
www.carsale.sk výkup, import-export vozidiel: nové, demo, jazdené so zárukou Preprava vozidiel z / do EÚ Registrácie dovezených vozidiel
markoimportauto
Príspevky: 1458
Dátum registrácie: 25.09.2006 12:08
Bydlisko: Spojené bratislavské emiráty
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa markoimportauto »

miso.eu napísal:
lubos zimovcak napísal:no, to je pravda, 6 litrov nafty verzus 9 litrov benzĂ­nu.... :40bd:
Ktore SUV velkosti Lexusu RX ma REALNU spotrebu 6l nafty???
ANI JEDNO JEDINÉ. A DLHO TO INAK IBA S POMOCOU VZNETOVÉHO PRINCÍPU ANI NEBUDE.
www.carsale.sk výkup, import-export vozidiel: nové, demo, jazdené so zárukou Preprava vozidiel z / do EÚ Registrácie dovezených vozidiel
markoimportauto
Príspevky: 1458
Dátum registrácie: 25.09.2006 12:08
Bydlisko: Spojené bratislavské emiráty
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa markoimportauto »

miso.eu napísal:kapoja, baterke skor vadia vysoke teploty (plus samozrejme zapchate nasavanie/ventilator pre jej chladenie). Momentalne mam Priusa, ale Lexus RX bude dalsie, ked aj o 10 rokov, nemam zatial dovod menit. S autom som velmi spokojny, ale zase az tak usporne nie je. V Bratislave mam od posledneho tankovania (nedela) priemernu spotrebu 6,3l/100km za poslednych 85km, 100% mestska premavka. Nevravim, ze je to zle, 50% z toho su zapchy. Na benzin + LPG to nema ani zdaleka a montovat LPG do hybrida.. no co ja viem, japonske benziny velmi na to stvorene nie su a primazavaniu neverim. Aj bez LPG ide o zlozitu technologiu, s ktorou ta v beznych servisoch poslu domov, lebo netusia ani ako opravit klasicky benzin, preto som si nakupil naradie a bezny servis si uz robim sam. Plus ma aj svoje specialitky ako napr., ze bez diagnostiky nevymenis brzdovu kvapalinu, bez odpojenia 12V baterie nevymenis brzdove dosticky, dva okruhy chladenia..
Hlavna hybridna bateria mi ale nerobi starosti, jej zaruka sa da predlzit do 11 roku vozidla za 60eur/rok/15000km. Najblizsie si ju uz ale nepredlzim, aj ked ma momentalne moj Prius 8 rokov, pretoze bateria z novej generacie a 30000km (po buracke) stoji v Polsku 450eur s dopravou na Slovensko a clanky baterie su spatne kompatibilne so starsou generaciou :)
Jazda hybridom je ale velmi nakazliva a clovek si na to pohodle a ticho zvykne velmi rychlo. Do Lexusa RX by som rozhodne isiel mat na to peniaze (19 palcove pneu, poistka, diely napravy, brzdy ..), spotreba skutocne do 9l/100km, na to sa ziadny smradlavy dusel nechyta :2f93:
LPG-čka sa neplaš. Na citlivé japonské hlavy motorov (a nie len na ne) totiž existuje účinný liek: tzv. kvapalná fáza LPG. To tam môžeš veselo šupnúť, systém je dokonca dedikovaný (t.j. vyvinutý a odskúšaný) presne pre Prius. Kvapalná fáza má pri spaľovaní podobné fyzikálne vlastnosti ako spaľovanie benzínu, t.j. v prvom rade pri zmene skupenstva (z kvapaliny na plyn) dochádza k želanému efektu odoberania tepla (ochladzovanie) zo spaľovacieho priestoru. Tomu pri plynnej fáze nedochádza a tak sú hlavy dlhodobo nadlimitne namáhané. S týmto sa pochopiteľne žiadny LPG montážnik nepochváli, pretože autorizáciu na montáž kvapalnej fázy má len málokto...
Ver, že keď si ju do tragača napcháš, tak budeš veľmi príjemne prekvapený, ako skvele to funguje. A pocítiš to pochopiteľne aj na nákladoch. Výrazne.
www.carsale.sk výkup, import-export vozidiel: nové, demo, jazdené so zárukou Preprava vozidiel z / do EÚ Registrácie dovezených vozidiel

Návrat na "Toyota fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 12 neregistrovaných