Lexus IS250

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Aftak212
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 22.05.2017 13:08
Zdieľať na Facebook

Lexus IS250

Príspevok od používateľa Aftak212 »

Zdar pani,
Uz mesiac sedim na forach (ci uz tu alebo zahranicnych) a snazim sa najist spolahlive a zaroven ako-tak vykonne auto. Cca do 12 tisic eur.
Moj vyber som zuzil na japonske auta, pripadne nejaky korejec. Zatial vypada ze absolutne ta najlepsia volba je lexus is250 2.generacie rok 2008-2010. Nato auto som cital len same chvaly, naozaj jedine auto na ktore som este nevidel ziadnu serioznu staznost.Okrem priestoru v zadu, ale ten ma netrapi. Mate niekto stymto autom skusenosti? Najde sa nejaka lepsia volba v tejto cenovej kategorii? Vzhladom na pomer ceny/vykonu/spolahlivosti a servisu? tiez sa mi nesmierne paci mazda 6.. ale pride mi lexus ako lepsia volba.. ci uz vykonom alebo vzhladom ale aj vybavou. Mozno aj dake subaru.. ale tiez zda sa mi ten lexus proste lepsia volba.. Dieslov sa bojim a radsej sa im vyhybam.
Ocenil by som tu hoci aku skusenost, pripadne tipy.
Dakujem
raven85
Príspevky: 1583
Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa raven85 »

Honda Accord. S 2.4i VTEC motorom to je viac ako slušné vozenie.
vexator
Príspevky: 16
Dátum registrácie: 22.11.2016 21:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa vexator »

Mozes pozriet aj Hondu Legend. Model od 2005 vyssie.
ivko1
Príspevky: 14965
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Legacy 3.0i po facelifte 06-08 by nemusela byť zlá volba, ale Lexus je luxusnejší, menší niečo skôr také zábavné. Legacy by som prirovnal trebárs k Accordu.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

mozno prave ten co ich pozna zisti, ze 8 teraz moze byt za nejaky cas menej jak 5,5 + "drobnosti" vid temu mazda 6 - traktor...

majitel prepasol moznost kupit solidny mpi benzin a usetril... :4012:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
ivko1
Príspevky: 14965
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

No ono to zasa nepotrvá tak dlho až začnú kachle z nových osobákov miznúť, už sa na to tlačí

Neviem sa toho dočkať
markoimportauto
Príspevky: 1458
Dátum registrácie: 25.09.2006 12:08
Bydlisko: Spojené bratislavské emiráty
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa markoimportauto »

Na tému Lexus IS250 (2005-2013) som pred časom mal viac ako obsiahly, značne detailný a dľa možnosti objektívny príspevok čerpajúci z praxe - nie iba videné z počutia (ako poniektorí experti). Tak by som sa teraz zbytočne iba opakoval.
Čo sa však odvtedy zmenilo je to, že tento môj obľúbený model mojej obľúbenej značky mám opäť po veľmi dlhom čase na dvore.
Opäť ma nesklamal:
na prvé usadenie aj naštartovanie mi dal vedieť, že nesedím v "nejakom" tragači ale skutočnej prémiovke, za ktorou stojí koncern Toyota povestný kvalitou a spoľahlivosťou svojich výrobkov. Ak si však niekto myslí, že je to "iba Toyota", tak je na hlbokom omyle - jeho názor zrejme pramení z teoretizovania alebo skôr zo skúseností, ako zdieľaním takmer všetkého vytvára koncern Folcvágen tie svoje "prémiovky".
Iste, rukopis materského koncernu je na IS 250-ke zrejmý. Detaily ako rôzne prepínače, ovládače, ich logika či ergonómia sa príliš nelíšia od tých použitých trebárs v Toyote Avensis. Ako handicap sa to však nejaví, skôr naopak. Načo vymýšľať niečo, čo je už vymyslené (funguje) a zbytočne sa púšťať na tenký ľad "inovácii", ktoré následne po pár rokoch nadobudnú status "curvítko"?
Okrem týchto detailov sa však už toho veľa zdielaného s bežnými EU modelmi Toyota nedeje. 2.5L šesťvalcový ticho ševeliaci benzínový agregát v žiadnom osobnom EU modeli Toyota z daného obdobia nenájdete, podobne ako kompletné zadohrabkové ústrojenstvo, ktorým je toto vozidlo vybavené. Extra akosťou sú tiež použité materiály a to nielen v interiéri, ale prakticky na celom vozidle.
Jeden malý príklad za všetky:
okrem oboch hliníkových kapôt však viac zaujme sériová montáž extra ľahkých diskov (podľa všetkého z horčíkovej zliatiny). Tie napomáhajú výrazne znížiť tzv. neodpružené hmoty, z čoho profituje nielen lepšía ovládateľnosť vozidla, ale tiež podstatne menšie sily, ktoré pôsobia na nápravy. Spolu s vysokou akosťou použitých originálnych dielov podvozku je aj to dôvod, prečo ani pri 10r. Lexuse nie sú nápravy rozgajdané ako galotky (ako je tomu bežným zvykom u trápne hrdých nemeckých prémioviek, predovšetkým však Avdyi).
Jednoducho povedané:
to vozidlo z daného roku a z danej kategórie vozidiel s benzínovými motormi ťažko nájde konkurenciu. Teda ak porovnávame iba tzv. prémiovky. Tu sa IS250ke približuje nanajvýš nejaké 6-valcové BMW 3 s o chlp lepšími jazdnými vlastnosťami, príp. podobný počet hrnčekov využívajúci Mercedes C.
Iste, sú tu tiež japonskí rivali ako Honda Accord, Mazda 6 či Subaru Legacy alebo napokon aj Toyota Avensis. Ak však niekto predtým sedel a viezol sa v IS250-ke, tak pri všetkých týchto zvyšných Japoncoch má potom človek pocit, že mu niečo chýba. Jedným dychom však dodávam, že to rozhodne nie sú zlé autá. Akurát im chýba asi trochu tej šesťvalcovej "fajnoty" a náhon na zadné kolesá. Výnimku tvorí snáď iba Subaru, ktoré ma aj 6 valcov a k tomu 4x4. Ovšem pocit luxusu a fajnoty má generácia vyrábaná do r.2010 iba sotva. Ani tam sa neviete zbaviť pocitu "iba lepšie vybavená konfekcia", hoc by ste sedeli v aute v plnej výbave.

Na záver ešte parafrázujem jedného experta:

"...je sakra rozdiel tankovať a jazdiť za 5-5,5, než za 8 viac"
......ÁNO, MÁŠ PRAVDU. JE SAKRA ROZDIEL SA VOZIŤ a NEVOZIŤ SA (stáť v servise a neustále džgať peniaze do sústavne a aj opakovane sa kaziacich drahých komponentov).....to potom aj tých značne skreslených 5-5,5L nafty/100km vyzerá v ročnom súčte nákladov dosť nepodstatne...
A vôbec: 5-5.5L? To ktorý dieslový 6-valcový automat s 208+ koňmi zvládne?
Ak debata-tak na úrovni.
A nie vyťahovať nezmyselné cifry podľa potreby ako nejakého králika z klobúka.

"...za tú cenu kúpiš aj lepšie a rozumnejšie autá".....TO JE ČISTO SUBJEKTÍVNY NÁZOR, PRETOŽE 100 ľudí - 100 chutí. PRE KAŽDÉHO JE TOTIŽ LEPŠIE a ROZUMNEJŠIE NIEČO INÉ. PRE NIEKOHO JE TOTIŽ LEPŠIA DÍZLOVÁ EMBÉČKA KOMBI, LEBO DO NEJ NARVE VIAC BATOŽINY AKO DO IS-ka. A TO AJ NAPRIEK EVIDENTNE VäČŠEJ PORUCHOVOSTI a NIŽŠEJ AKOSTI POUŽITÝCH KOMPONENTOV. PRE INÉHO ZASE IBA NOVÉ, HOCI JE TO KRPATÁ, STROHO VYBAVENÁ ŠKATUĽKA S 3-MI VALCAMI. ALE s POCITOM NOVÉHO a FABRICKOU ZÁRUKOU...


"...ale dnes máš spoľahlivé skoro každé auto"......TOTO SI NEMYSLEL CELKOM VÁŽNE, ŽE NIE?

"...a tá spotreba sa mi zdá dosť vysoká"......V POROVNANÍ S KTORÝM 6-VALCOVÝM AUTOMATOVÝM DIESLOM 208 a viac koňovým????

"...a dieslov sa bojí iba ten, ktorý ich nepozná :), ja by som pre zmenu iné auto ako diesel v strednej triede ani nechcel".....AK JAZDÍŠ DLHÉ TRASY AKO KAMIONISTA NA NEJAKOM NOVOM alebo ZÁNOVNOM DIESLI, TAK PREČO NIE... JE TO VŠAK TAK?
www.carsale.sk výkup, import-export vozidiel: nové, demo, jazdené so zárukou Preprava vozidiel z / do EÚ Registrácie dovezených vozidiel
lubonr1
Príspevky: 242
Dátum registrácie: 23.08.2008 12:32
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lubonr1 »

Ja trochu odbočím, ale padajú rovnaké názory aj na hybridné LS/RX?
Je jazdené RX-ko hybrid nákladmi na servis (spotrebu neriešte)zvládnuteľné pre bežného človeka? Ťažko sa k tomuto hľadajú relevantné info, keďže na tom jazdí dokopy 5 a pol človeka.
dudikopf
Príspevky: 282
Dátum registrácie: 29.01.2013 21:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dudikopf »

Lexus IS 250 je vynikajuci vyber,je to ine Auto a rozhodne spolahlivostou,kvalitou,vlastnostami na vysokej urovni. Ludia co si kupia lexus uz inu znacku nechcu. Konkurencne moze byt neake bmw 330i ale spolahlivostou dakde inde(ruky prec od priamovstreku e90)
elauato
Príspevky: 254
Dátum registrácie: 26.09.2013 13:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa elauato »

IS250 som mal tri, dokopy nejakých 500 tis. km.
V tej dobe absolútne top v strednej triede spoľahlivosťou, len olej a spotrebné veci.
Servis pravidelný 200-300 evri.
veľmi kvalitne a poctivo vyrobené auto. to uznal aj šéf audi servisu, že na to sa nechytajú.
nemecká trojka sa nechytá, mal som aj céčko, bmw či audi.
nemci majú ale krajšie infotaimenty, širšiu servisnú sieť, marketing.
Priestor dnu je fakt menší, ale ak máš rád auto, ktoré ťa obopína, tak ti to bude vyhovovať.
Inak lexus výborné sedenie, 1000 km a vystupuješ absolútne fit.
automat starší aisin, ale zase spoľahlivosť, po 200 tis z neho tiekol čistý olej, keď som ho chcel preventívne vymeniť.
elauato
Príspevky: 254
Dátum registrácie: 26.09.2013 13:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa elauato »

k rx, tie som mal dve.
servis malá prehliadka cca 220-250, veľká 400-450.
výborné sedenie, jazdné vlastnosti na pohodu, tam sú nemčúri lepší, aj keď zase také x5 je tvrdé ako doska. x6 ešte viac.
spoľahlivosť tip top, introš taký americký, jednoduchý, ale zase poctivo urobený.
sedačky super.
ak chceš prémiu, ktoru uservisuješ, tak jednoznačne lexus. audi aj bmw súz dlhodob=ho hľadiska cca 3x drahšie na predpísanom servise. ostatne o tom vyšla aj nejaká štúdia.
Inak na lexus stačí každý toyota servis s hodinovkou úplne inde ako u d3.
hjundai
Príspevky: 2710
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

Lexus s týmto motorom je jednoznačne výborná voľba len to chce pohľadať dobrý kus u nás tých 250 je pomálo...
A rozhodne to nieje "iba toyota"
keyzone
Príspevky: 264
Dátum registrácie: 11.12.2010 11:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa keyzone »

lubos zimovcak napísal::), Japonec a diesel mi nikdy nepasovalo, možno naposledy Nissan Patrol 2,8 TD..., ale za posledných 10 -15 rokov neviem ani o jednom Japoncovi, ktorý má dobrý diesel... :3c90:

Ak Japonec, tak benzín, manuál, aspon 2.0 a človek je vysmiaaaaaaaaaty ako lečo. to je fakt.
ale všetko záleží od nájazdu km.

lebo je rozdiel zase kúpiť s 50-100.000 km a s 200-300.000 km...:) a robiť ročne 10-20.000, či 50-80.000...km
Honda Accord 2.2 ictdu, pofacelift. ŽIadne DPF, vysoká kvalita, vodou chladené turbo atd.

Mal som, predal som (prechod na inú karosériu) a je mi za ním aj občas ľúto. Ten motor ma nikdy nesklamal a nový majiteľ je s ním už viac ako rok spokojný :)

Honda dokonca ponúkala OEM remap na cca 125 kW bez straty záruky na vozidlo.
braga
Príspevky: 1982
Dátum registrácie: 26.10.2009 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa braga »

lubos zimovcak napísal:markoimportauto:
mne je u ri ti značka auta, u mňa je auto na úrovni chladničky, vysávača... je to SPOTREBNY tovar.

reči o tom, ako sa TD strašne, ale strašne kazi, ako sa neoplatí... :40bd: :40bd: , sú už folklor a beriem to ako klišé pre tých, ktorí nejazdia.

a k tej spotrebe: ked som min. týžden drel do Krkonoš, cez deň, po diaľnici aj 170-180, po zídení z D1 v Brne som mal spotrebu okolo 8, v cieli 6,5, priemerná rýchosť klesla na 67 km/h, / od Svitav sa iba človek vlečie/

pri ceste späť, kedže som už bol patrične unavený, hlavne vystresovaný z pokút, ktoré mi ešte len prídu z obcí :3c90: v Cechách/Moravy, som sa rozhodol ísť predpisovo, na "pohodu" a podľa vyhlášky.

v cieli 3,9 l/100 km, priemerná 72 km/h, po dialnici 110, už bol podvečer a v BA hustá ako vždy...

aj ked si PC prikrášľuje o cca 0,3-0,4 l, stále je to slušná spotreba na 1600 kg vergeľ.

jednoducho: stačí toto zopakovať 200 x za život auta, porovnať predajnosť jazdenky a ekonomika nepustí.

s čím súhlasím, dnešné sedačky aut sú vysmechom, až je Lexus aspon tak pohodlný ako hovoríš, tak iba pre ne by som ho kúpil.
P.S. V hustote dnešnej premávky sa koníky stracajú a je úplne ZBYTOČNE chovať 200-250 koní, ked sa NEDA predbiehať celé kilometre.... :40bd: a auto s 50-150 koňni v pohode stíha, resp. príde o pár minút neskôr, alebo sa stretnú na prvej rozkopávke/ križovatke...
lubos myslim ze nikto sa ta tu nepytal na tvoje spotreby tych tragacov co mas ,pytal sa na auto ktore je isto jedno z najlepsich a najspolahlivejsich vo svojej triede a tyka sa to hlavne motora ,ktormu sa v danej kategorii nerovna asi nic
lorak777
Príspevky: 1617
Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lorak777 »

Ked je v dobrom stave,tak je tazko hovorit o servisnych nakladoch,nakolko ide len o spotrebny servis...spytat sa treba na buracku a ci neblbne nieco z elektroniky...inak ked sa ti paci,tak lepsie a spolahlivejsie v tej kategorii nie je...mozem len vrelo doporucit...

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: fzubaty, saucegod a 68 neregistrovaných