Leon 2,0 Tdi 2014 nekuri pre vadu od vyroby
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 418
- Dátum registrácie: 01.01.1970 01:00 Zdieľať na Facebook
Re: Leon 2,0 Tdi 2014 nekúri pre vadu od výroby
Tuto pan Vaculík ma iný názor na dôvod upchatia radiatora.
https://youtu.be/s8z855jD-Hg
Stojí za pozretie.
https://youtu.be/s8z855jD-Hg
Stojí za pozretie.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: Leon 2,0 Tdi 2014 nekúri pre vadu od výroby
Nehovorí nič iné než som už napísal ....Za miesto kde sa to (zrejme) udeje sa považuje vodou chleadený intercooler vložený priamo do sania.K prehriatiu dôjde (zase len zrejme) počas dlhodobejšej jazdy vo vyžšej záťaži.A to ja také možnosti prístupu k informáciám teda nemám ani sa k nim neblížim.
Čo nové pribudlo,je to že auto odvtedy problém takého charakteru už nemá,pritom absolvovalo aj celkom pekelné autobahn overovanie pri cca 200 km/h podla vyjadrenia majiteľa.Zatiaľ fajn.A dúfam to tak aj ostane,lebo riešenie je pre servis vyslovene malé peklo,a pre majiteľa celkom pekný výdavok.
Čo nové pribudlo,je to že auto odvtedy problém takého charakteru už nemá,pritom absolvovalo aj celkom pekelné autobahn overovanie pri cca 200 km/h podla vyjadrenia majiteľa.Zatiaľ fajn.A dúfam to tak aj ostane,lebo riešenie je pre servis vyslovene malé peklo,a pre majiteľa celkom pekný výdavok.
-
- Príspevky: 418
- Dátum registrácie: 01.01.1970 01:00 Zdieľať na Facebook
Re: Leon 2,0 Tdi 2014 nekúri pre vadu od výroby
Som mal pocit ze vsetci hovorili o kombinacii G13 a siliky…
Ale aj tak pekne video.
Ale aj tak pekne video.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: Leon 2,0 Tdi 2014 nekúri pre vadu od výroby
S tým sa dá súhlasiť a je to asi tou prítomnosťou čiastočiek na dne expanzky.Na prvý okamih to tak ozaj vyzerá a je to prvá myšlienka ak sa s tým niekto stretne.Zaujímavý je vývoj od tej doby.Niekto to (preventívne a múdro) riešiť chce skôr než na to doplatí a to nemusí by5 ten dobrý scenár že prestalo mi kúriť.Ak sa šlem začne ukladať inde,napr hlavnom chladiči,čo závisí na teplotnom režime,tak môžu byť dôsledky fatálne.A riešenie neporovnatelne drahšie a teda ozaj bolavé.Kto rieši a kto nie.Veď prečo nedať šancu zlému keď je tak krásne pravdepodobné.
-
- Príspevky: 418
- Dátum registrácie: 01.01.1970 01:00 Zdieľať na Facebook
Re: Leon 2,0 Tdi 2014 nekúri pre vadu od výroby
Cize ak sa bude menit chladiaca sucasne s olejom tak problem nenastane.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: Leon 2,0 Tdi 2014 nekúri pre vadu od výroby
Olej a voda nesúvisia,jedno od druhého nezávisí
-
- Príspevky: 418
- Dátum registrácie: 01.01.1970 01:00 Zdieľať na Facebook
Re: Leon 2,0 Tdi 2014 nekúri pre vadu od výroby
To bolo myslene obrazne. Ak sa chladiaca kvapalina prepaluje treba ju menit, idealne kazdy 30 tis km, rovnako ako olej.
-
- Príspevky: 334
- Dátum registrácie: 24.02.2022 20:38 Zdieľať na Facebook
Re: Leon 2,0 Tdi 2014 nekúri pre vadu od výroby
https://pdfhost.io/v/0eOVYDXK3_chladiaca
U niektorých áut/značiek človek o chladiacej kvapaline ani nevie aj keď ju nevymení 20 rokov, u niektorých nevydrží ani obligátnych 5-6 rokov a preventívne je potrebné ju vymeniť radšej po štyroch, inak odstránenie problému stojí pálku. Ale niektorí sú schopní tvrdiť, že je to spoľahlivé auto, ktoré keď dostane čo potrebuje a nezanedbá sa údržba, bez problémov nabehá milión!
oco, táto? https://www.trhknih.cz/kniha/2ktr477yp
U niektorých áut/značiek človek o chladiacej kvapaline ani nevie aj keď ju nevymení 20 rokov, u niektorých nevydrží ani obligátnych 5-6 rokov a preventívne je potrebné ju vymeniť radšej po štyroch, inak odstránenie problému stojí pálku. Ale niektorí sú schopní tvrdiť, že je to spoľahlivé auto, ktoré keď dostane čo potrebuje a nezanedbá sa údržba, bez problémov nabehá milión!
oco, táto? https://www.trhknih.cz/kniha/2ktr477yp
-
- Príspevky: 168
- Dátum registrácie: 06.05.2010 01:40 Zdieľať na Facebook
Re:
str. 10
Ja planujem vymenu G13 za G12++, ktora je dostupnejsia, ale stale vaham nad menej dostupnou G12evo, no neviem ale tvoja skusenost s G12++ ma odradza.... G12evo je asi istota, ale drahsia/nedostupnejsia tak neviem
aky je dovod opatovneho zanasania ? logicky mi to nedava zmysel, slem sa odstrani zo systemu, kvapalina G13 sa vymeni za G12++, sacok so silikatom vyberie... cize ked sa lokalne prehreje v IC G12++, tak by to uz znova nemalo vadit nie ?mhlavaty napísal: ↑28.10.2020 19:01 ...
Kedže sa v systéme po prvej poruche už systém naplnil z G12++ čo sa doteraz považovalo za riešenie problému,tak sa ukázalo že to neplatí.Začal som pátrať po informáciách v autorizákoch a vec má mrazivú koncovku.Chlapi prisahajú že...koniec tomu už nebude,a opakovať sa bude znovu a znovu,s preplachmi a výmenami atd.Riešenie je vždy dočasné.Týka sa tých prípadov,kde už k poruche prišlo.Tu treba povedať že mnoho aut sa s týmto problémom nestretlo (doteraz) a teda platí to pre tých čo to štastie nemajú.Žiaľ...
Ja planujem vymenu G13 za G12++, ktora je dostupnejsia, ale stale vaham nad menej dostupnou G12evo, no neviem ale tvoja skusenost s G12++ ma odradza.... G12evo je asi istota, ale drahsia/nedostupnejsia tak neviem
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: Leon 2,0 Tdi 2014 nekúri pre vadu od výroby
Príčina je v tom,že problém sa opakuje vtedy,ak patália zo šlemom už začala,a celý systém sa následne neurobil poriadne.A poriadne znamená...sedem napustení a vypustení,a zakúpenie súpravy chemikálií od VW.Tá zrovna lacná nie je.A málokomu sa chce vypúštať štyri okruhy sedem krát a zakaždým sa niečo ujde do rukáva,vrátane kyseliny a potom aj zásady. Preto sa potom všetko znova a znova opakuje.Mechanici nemajú prakticky ani potuchy koľko je objem komplet,ak teda nepozrú do technických dokumentov.Vakuovať nevedia,to by trebalo kupovať výbavu...ostatné som už spomenul.
Čo ale isté je,že ak sa urobí poctivo podľa TPI tak sa problém nezopakuje.To je cena lajdáctva.
K evo sa neviem vyjadriť
Čo ale isté je,že ak sa urobí poctivo podľa TPI tak sa problém nezopakuje.To je cena lajdáctva.
K evo sa neviem vyjadriť
-
- Príspevky: 168
- Dátum registrácie: 06.05.2010 01:40 Zdieľať na Facebook
Re: Leon 2,0 Tdi 2014 nekúri pre vadu od výroby
presiel som celych (G)13 stran, tak potom aj ty si sa napriek pri maximalnej snahe odklonil od predpisaneho postupu, kedze sa to zopakovalo ?!...
v dokument(2).pdf co tu niekto daval je spomenute ze fosfaty v spojoch IC sposobuju taku tu koroziu, cize mozno je za zmienku vymenit aj ten IC kedze kazdy meni len heater matrix (kurenie) ?!...
kazdopadne ja tu mam tiez otvoreny https://forum.autobazar.eu/skrutena-hla ... 79990.html ohladom leona 1.8tsi, kde sa sice G13 neprepaluje (benzin, absencia IC), ale straca zivotnost, tak som sa snazil vybrat silikatovy sacok ktory inak v malom promile pripadov naozaj PRASKA (ano stane sa, zbytocne polemizovat ze ci zvar je dvojity a podobne).. kazdopadne vrcanie na dielni dokym sa motor zahreje a pod. sa musi dat obist/nasimulovat ciastocne a to cez diagnostiku kde sa cez VCDS v Adaptations a nasledne Basic Settings otvoria ventily . Konkretne na EA288 je odhadovany postup uvedeny tuna https://forums.ross-tech.com/index.php? ... ost-221354
This is not exact procedure, maybe it helps someone testing.
EA288 can be many different engines and cooling system layout, different pumps etc!
Information from erwin is needed and right equipment, VAS 6096..
Just a few engines: CLHA, CRBC, CRKA, CRKB, CRLB, CRUA, CVCA, CUNA, CUSA, CUSB, CUTA, CUAA
We have not seen an Autoscan from your A5.
1)
Ignition ON - Engine OFF
[16-Security access] Shown (maybe not needed for all systems/engines)
[10-Adaptation]: "IDE08287-Bleed cooling circuit" > Active > [Do It!]
Wait 10 sec. > Start engine at idle
[16-Security access] Shown
[04-Basic Settings]
[Show measurement Data] values/information:
IDE00021 / IDE00085 / IDE00322 / IDE00450 / IDE00451 / IDE00787 / IDE07725
[04-Basic Settings]: "IDE08087-Test - Bleed cooling circuit" > [Go!]
About 6 min. Idle > 2 min. 2500 Rpm > 6 min. Idle > Look at measurement values/information's:
"Finished correctly" and IDE00322 = "was ended"
[04-Basic Settings]: "IDE08087-Test - Bleed cooling circuit" > [Stop]
Stop engine > Ignition ON
2)
[16-Security access] Shown
[04-Basic Settings]
[Show measurement Data] Search and load measurement values/information's:
IDE00021 / IDE00085 / IDE00322 / IDE00450 / IDE00451 / IDE00787 / IDE07725
[04-Basic Settings]: "IDE04795-Test - Bleeding of low temperature circuit" > "4 sec." > [Go!]
Time: maybe 5-10 Minutes? Look at measurement values/information's
[04-Basic Settings]: "IDE04795-Test - Bleeding of low temperature circuit" > [Stop]
Repeat 2) 3 times total ?
s tym to niekto skusal ?
v dokument(2).pdf co tu niekto daval je spomenute ze fosfaty v spojoch IC sposobuju taku tu koroziu, cize mozno je za zmienku vymenit aj ten IC kedze kazdy meni len heater matrix (kurenie) ?!...
kazdopadne ja tu mam tiez otvoreny https://forum.autobazar.eu/skrutena-hla ... 79990.html ohladom leona 1.8tsi, kde sa sice G13 neprepaluje (benzin, absencia IC), ale straca zivotnost, tak som sa snazil vybrat silikatovy sacok ktory inak v malom promile pripadov naozaj PRASKA (ano stane sa, zbytocne polemizovat ze ci zvar je dvojity a podobne).. kazdopadne vrcanie na dielni dokym sa motor zahreje a pod. sa musi dat obist/nasimulovat ciastocne a to cez diagnostiku kde sa cez VCDS v Adaptations a nasledne Basic Settings otvoria ventily . Konkretne na EA288 je odhadovany postup uvedeny tuna https://forums.ross-tech.com/index.php? ... ost-221354
This is not exact procedure, maybe it helps someone testing.
EA288 can be many different engines and cooling system layout, different pumps etc!
Information from erwin is needed and right equipment, VAS 6096..
Just a few engines: CLHA, CRBC, CRKA, CRKB, CRLB, CRUA, CVCA, CUNA, CUSA, CUSB, CUTA, CUAA
We have not seen an Autoscan from your A5.
1)
Ignition ON - Engine OFF
[16-Security access] Shown (maybe not needed for all systems/engines)
[10-Adaptation]: "IDE08287-Bleed cooling circuit" > Active > [Do It!]
Wait 10 sec. > Start engine at idle
[16-Security access] Shown
[04-Basic Settings]
[Show measurement Data] values/information:
IDE00021 / IDE00085 / IDE00322 / IDE00450 / IDE00451 / IDE00787 / IDE07725
[04-Basic Settings]: "IDE08087-Test - Bleed cooling circuit" > [Go!]
About 6 min. Idle > 2 min. 2500 Rpm > 6 min. Idle > Look at measurement values/information's:
"Finished correctly" and IDE00322 = "was ended"
[04-Basic Settings]: "IDE08087-Test - Bleed cooling circuit" > [Stop]
Stop engine > Ignition ON
2)
[16-Security access] Shown
[04-Basic Settings]
[Show measurement Data] Search and load measurement values/information's:
IDE00021 / IDE00085 / IDE00322 / IDE00450 / IDE00451 / IDE00787 / IDE07725
[04-Basic Settings]: "IDE04795-Test - Bleeding of low temperature circuit" > "4 sec." > [Go!]
Time: maybe 5-10 Minutes? Look at measurement values/information's
[04-Basic Settings]: "IDE04795-Test - Bleeding of low temperature circuit" > [Stop]
Repeat 2) 3 times total ?
s tym to niekto skusal ?
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: Leon 2,0 Tdi 2014 nekúri pre vadu od výroby
Ani som sa nepokúšal nejako simulovať teplotu,mňa interesuje to že ju reálne aj potrebujem.
V podstate do bodky som dodržal TPi a neľutujem to pretože sa ešte nevyskytol problém ani raz.A to podaktorý už čosi km naválali.Nehľadám skratky,sú dve možnosti...takú prácu nezoberiem (je nepríjemná) alebo zoberiem a vtedy urobím urobiteľné maximum.Nič medzitým
V podstate do bodky som dodržal TPi a neľutujem to pretože sa ešte nevyskytol problém ani raz.A to podaktorý už čosi km naválali.Nehľadám skratky,sú dve možnosti...takú prácu nezoberiem (je nepríjemná) alebo zoberiem a vtedy urobím urobiteľné maximum.Nič medzitým
-
- Príspevky: 168
- Dátum registrácie: 06.05.2010 01:40 Zdieľať na Facebook
Re: Leon 2,0 Tdi 2014 nekúri pre vadu od výroby
tu nejde o skratky alebo simulovanie teploty, ale proste otvorenie ventilov a dosiahnutie cirkulacie kvapaliny skrz vsetky mozne zakutia a kanaliky, este predtym ako sa motor zahreje a nasledne az by sa tie ventily otvorili (dovtedy by tam mohli narobit skodu vzduchove kapsule)... takze cital som, ze si nejakymi kliestami stlacal hadice a tym padom smeroval tok kvapaliny, ale myslim ze diagnostikou by to bolo lepsie, len tomu treba rozumiet a rad by som na to prisiel skor ako sa pustim do vymeny na g12evo
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: Leon 2,0 Tdi 2014 nekúri pre vadu od výroby
Je nutné aby otvoril hlavný termostat,ten otvorí iba teplota.Ako nechce mi riešiť čo kto kde a ako chce riešiť,nech si robí po svojom,je to jeho auto ze vším všudy.Medzičasom od doby toho Leona sa kadečo riešilo,doplnili nové poznatky aj nové vybavenie.Veľmi dobre viem prečo sa držím svojej technológie,ale nemám námietky ak si ktokoľvek urobí ako uzná za vhodné.
-
- Príspevky: 168
- Dátum registrácie: 06.05.2010 01:40 Zdieľať na Facebook
Re: Leon 2,0 Tdi 2014 nekúri pre vadu od výroby
ja ti dakujem za príspevky k teme, posunuli ma dalej preto som rad za kady nazor s vahou, co prispeje do temy ... kazdopadne urcite všetci chceme predist prob
lemom. preto studujem ale nikdy asi nenahradim nazory z netu so skusenostami technikov, ktori sa tym zivia a preto na nete sa neobjavia niektore uzitocne nazory... taktiež je otázka dovery v mechsnikoch. kedze znamenu po vymene rozvodov len doliali g13 a po xy km jazde vychlastslo tekutinu, a musel dolist (odvzdusnilo sa jazdou =nebezpecne)
lemom. preto studujem ale nikdy asi nenahradim nazory z netu so skusenostami technikov, ktori sa tym zivia a preto na nete sa neobjavia niektore uzitocne nazory... taktiež je otázka dovery v mechsnikoch. kedze znamenu po vymene rozvodov len doliali g13 a po xy km jazde vychlastslo tekutinu, a musel dolist (odvzdusnilo sa jazdou =nebezpecne)
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní