820 238
inzerátov
Pridať inzerát

Leon 2,0 Tdi 2014 nekúri pre vadu od výroby

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Seat fórum
Odpovedať Nová téma
<12345678910
Autor Správa
mastik29
Veľmi obľúbený člen - Ferraro (106)
Založený: 07 apríl 2010
Príspevky: 2286
Nabehané: 13 dní 22 hod 50 min
PríspevokZaslal: 12.06.2019 20:36   
Prepac, ale snad v tom neni naivita, ze by koncern predpisal striktne nieco ine, nez tam dal na linke. Tym by vznikol precedenz a pre nich velke problemy. A G12++ doporucuje taktiez ako alternativu.
Laicky sa da tomu rozumiet asi tak, ze kto chce, moze tam naliat G13 a kto uz nechce problemy tak moze naliat zmes G12++.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2305)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 19944
Nabehané: 3 mes 23 dní 15 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 12.06.2019 20:42   
Je na mieste zvažovať veci okolo alchýmie nemrznučiek a preberať iba hodnoverné zdroje informácií a tých rozhodne je menej ako málo.Kým človek nemá jasno čo a prečo sa deje práve nežiadúcim spôsobom je nutný velmi opatrný postup.Kým som získal aspoň základnú orientáciu v problematike som problém konzultoval ozaj s tým najlepším čo v diagnostickom svete poznám a koho názor beriem veľmi vážne.Nie je nič trestuhodnejšie než povrchné rozhodnutia,takže oddelovať konkrétnu kvapalinu od konkrétnej situácie prevádzky a konkrétnych konštrukčných variácií dielov je chyba.Ak by jedna z podmienok pre vznik problému chýbala,už sa nič nestane ani z G13.Pozor na zbrklé závery.
G12-G12+ - G12++ - G13 každý má vlastnosti šité na niečo.Ak by potreba nevyžadovala,ideme na G12 ešte stále
Citovať
sosko
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 18 február 2008
Príspevky: 98
Nabehané: 2 dní 17 hod 55 min
PríspevokZaslal: 12.06.2019 21:43   
@mastik29 Také "precedensy" predsa existujú a keď to zjednoduším , volajú sa zvolávacie akcie, kedy to už smrdí priekakom pre užívateľov, alebo automobilku; servisné akcie na preventívne opatrenia pre chyby vo výrobe, alebo dodávateľov; a vydané TPI pre to isté, ale až keď sa zákazník bude na konkrétny problém sťažovať. Diely sa v jednotlivých ročníkoch výroby inovujú, takže nový diel podľa ETKY nemusí byť rovnaký ako z výroby.
A tu sa stalo, že jeden dodávateľ kvapaliny dodal produkt zlej kvality, ktorý je v rámci opatrení nahrádzaný iným výrobcom, ale rovnakou normou. Ono aj v kvapalinách rovnakej normy sú rozdiely.

Konkrétny príklad:
Pre Rapid,Fábiu modelových ročníkov 2016 v určitom rozsahu VIN kódov sa kvapalina menila servisným opatrením, tzn. pri bežnom servise, preventívne. Kvapalina tepelne oxidovala a brala so sebou aj vodnú pumpu.
Na Octaviu III o žiadnom preventívnom opatrení neviem, zatiaľ som videl iba TPI, čiže nič automaticky nemenia, čakajú, kým príde nešťastník s problémom. A vtedy nastupuje tortúra, ktorú opisoval p.Hlavatý v predošlých stránkach.

Takto to zatiaľ vidím ja z dostupných info a dúfam, že mňa to nepostretne.
_________________
Škoda Octavia III Combi 1.6TDI 81KW 2016
ex Škoda Octavia II 1.9TDI-PD BJB 77KW MR2005
Citovať
cicmanec
Legenda - Ford T (1046)
Založený: 15 október 2008
Príspevky: 26083
Nabehané: 3 mes 19 dní 19 hod
PríspevokZaslal: 02.07.2019 01:41   
https://www.autorevue.cz/Client.Gallery/show.aspx?id_file=59518714&article=43002
_________________
Upozornenie: Moje príspevky môžu obsahovať iróniu, sarkazmus, cynizmus, nadávky a urážky. Ak s tým máte problém nečítajte ich!
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2305)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 19944
Nabehané: 3 mes 23 dní 15 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 02.07.2019 07:42   
Bude viac ako zaujímavé sledovať vývoj ďalej.Ďalší vývoj vidím tak,že pre zložitosť novej garnitúry pohonov sa bude ich roky neotrasitelná obľuba prepadávať a odslúžením akejsi "povinnej" porcie km budú ako jazdenky problémovo predajné. Bude klesať záujem o ne už od nie práve vysokého nájazdu km..To doteraz postihlo každý model každej značky ktorá aj keď technicky predbehla dobu,ľudia ju odsúdili na prepadák.Ale dá sa tiež predvídať že mimoriadne budú stúpať v kurze staré motorizácie ak ich majiteľ udrží po stránke korózie.Zaujímavý rozsah toho fenoménu už existuje a zhánka po zachovalých kusoch je už teraz veľká a autá zmiznú z ponuky rýchlo.Schopnosť relatívne bezstarostne nahnať obrovské km bude vždy atraktívna a zmenšujúci sa počet bude vzácnosť iba zvyšovať.Aj pre človeka z nájazdom km cez priemer potrebuje na dojazd na konečnú niekoľko desaťročí.
Citovať
sosko
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 18 február 2008
Príspevky: 98
Nabehané: 2 dní 17 hod 55 min
PríspevokZaslal: 02.07.2019 17:28   
Takže ak to (veľmi) zjednodušene zhrnieme, ak ešte nie sú žiadne problémy, ako prevenciu stačí systém vypustiť (príp. prepláchnuť destilkou), podtlakom napustiť G12++ normy VW TL774 G zmiešanú s demineralizovaou vodou normy VDE 0510 a vrecúško so silikátmi nechať v nádržke ?
_________________
Škoda Octavia III Combi 1.6TDI 81KW 2016
ex Škoda Octavia II 1.9TDI-PD BJB 77KW MR2005
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2305)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 19944
Nabehané: 3 mes 23 dní 15 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 02.07.2019 17:40   
Aj vrecúško vyhodiť.
Odpovedať Nová téma
<12345678910

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Seat fórum