820 610
inzerátov
Pridať inzerát

Leon 2,0 Tdi 2014 nekúri pre vadu od výroby

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Seat fórum
Odpovedať Nová téma
<12345678910>
Autor Správa
mhlavaty
Legenda - Ford T (2306)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 19953
Nabehané: 3 mes 23 dní 16 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 01.06.2019 10:23   
Prakticky sa väčšine týchto materiálov dá vyčítať iba jedna vec,že obsahujú iba časť informácií,kludne by som nazval že pohodlnú.V úplne iných materiáloch ktoré už idú do hĺbky problematiky a nekompromisne sa držia technických faktov to vyzerá trocha inak a nie až tak ružovo než ten materiál maluje.Pretože by vyznelo až smiešne veriť autorizovanému servisu dojemnú starostlivosť z faktu že na trhu sú fejky.Im predsa nič nebráni používať výhradne kvalitné náplne z garantovaného pôvodu a nie cakomprask zaviesť že -od dnes G 13...to je riešenie pre všetko.Už iba štvornásobok ceny spochybňuje úprimnosť úmyslov
Konieckoncov pre nich extra sedí heslo - zatĺkať zatĺkať zatĺkať a že im čapli po prstoch neznamená že sú polepšený a od zajtra svätý
Citovať
oco13
Legenda - Ford T (811)
Založený: 14 december 2008
Príspevky: 7030
Nabehané: 3 mes 28 dní 3 hod
Bydlisko: okr.nové zámky
PríspevokZaslal: 01.06.2019 10:29   
Kto si ešte pamätá dobu kd vodič ráno o štvrtej nalial do chladiča teplú vodu a klukou pretočil motor pár krát aby sa olej dostal všade. A večer pekne vodu vypustil, aby motor nezamrzol.
_________________
Spotreba? kolko nalejem tolko zožerie
Citovať
mastik29
Veľmi obľúbený člen - Ferraro (106)
Založený: 07 apríl 2010
Príspevky: 2289
Nabehané: 13 dní 23 hod 40 min
PríspevokZaslal: 01.06.2019 10:52   
oco13, na to si spominam, a este viac, ake to bolo trapenie tou klukou pretacat.
Bol deravy chladic, tak sa liala obycajna voda z vodovodu
Alebo sa zavaril hrniec vody a oblieval motor, karburator, sanie.
Inak, myslim, ze do systemu destilovana/deminerizovana voda ani nepatri. Prave, koli tym inhibitorom.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2306)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 19953
Nabehané: 3 mes 23 dní 16 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 01.06.2019 11:04   
Chlapi poprosím vás až tak od podstaty neodbiehate,téma ostáva v archíve a po čase je desné rad radom čítať veci čo k problému patria aj tie čo vôbec.Ja by som práve čakal nech sa vyjadria ľudia cielene k veci
Citovať
vsevetko
Povedomá tvár - Favorito (30)
Založený: 19 marec 2017
Príspevky: 332
Nabehané: 1 dní 8 hod 47 min
PríspevokZaslal: 01.06.2019 13:02   
http://www.petrol.cz/aktuality.....-3488.aspx

Vadné produkty by se okamžitě přestaly prodávat a používat. To se evidentně nestalo, takže i ze statistického hlediska nemohou mít logicky autoři pravdu.

Citovať
Renova
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 30 november 2010
Príspevky: 49
Nabehané: 10 hod 27 min
PríspevokZaslal: 02.06.2019 17:12   
Kremičitany (silikáty)

Kremeň
Kremičitany predstavujú asi 500 zlúčenín, v ktorých tetraéder [ SiO4]4- tvorí podstatný stavebný kameň.

príklady: olivín ((Mg, Fe)2SiO4), zirkón (ZrSiO4), andaluzit (Al2SiO5), topás (Al2SiO4(OH,F)2), beryl (Be3Al2Si6O18), kremeň (SiO

Tu je vysvetlenie prečo je nutné upchatý chladiaci systém vodným kameňom preplachovať najskôr hydroxidom sodným a potom kyselinou.No proste,lebo niektoré prvky rozožerie len lúh a iné zase len kyselina
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2306)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 19953
Nabehané: 3 mes 23 dní 16 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 02.06.2019 18:37   
To síce platí,najprv zásada (lúh) potom kyselina na neutralizovanie.Ale nepoznáme zatiaľ zloženie tých dvoch zložiek čo som objednal a je priamo určené na tento proces.Neviem či bude na balení čističa alebo neutralizátora vypísané zloženie,možno sa to dozvieme.Ja som na starom radiátore lúh vyskúšal,ale je to drastický prostriedok ktorý rozloží všetko a treba s ním opatrne.A napriek tomu je starý a nový velký rozdiel ak ich oba prefúknem
Citovať
sosko
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 18 február 2008
Príspevky: 98
Nabehané: 2 dní 17 hod 55 min
PríspevokZaslal: 03.06.2019 08:41   
Perfektná téma.
Len rozmýšľam, či výmena za G12++ prinesie žiadaný efekt. Ak som správne pochopil, tie nánosy sa tvoria teplom zdegradovanými silikátmi resp. kremičitanmi (?) .


_________________
Škoda Octavia III Combi 1.6TDI 81KW 2016
ex Škoda Octavia II 1.9TDI-PD BJB 77KW MR2005
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2306)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 19953
Nabehané: 3 mes 23 dní 16 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 03.06.2019 10:31   
To čo mi riešime je v podstate vedľajšia vlastnosť G13 ,ktorá pri pri prehriatí tvorí tie nešťastné šlemy ktoré poupchávajú alebo obmedzia prietok,prípadne zalepia clonu v elektronicky ovládanom vodnom čerpadle.Dá sa takmer z istotou predpokladať že problém by neexistoval,ak by nebolo technické riešenie motora navrhnuté tak.Tj intercooler vodou chladený a rozmerovo maličký,ktorý navyše disponuje vlastným okruhom,chladičom aj el. čerpadielkom,čo je dosť vecí ktoré nemajú problém zradiť.Ale aj v tedy aj nezradia, musia byť v dokonalom stave a ich čo aj len malé obmedzenie funkčnosti (účinnosti) vedie k velmi problematickému vývoju celku.
Druhá vec ktorá nesmierne nahráva tomu aby sa problém stal je radiátor kúrenia z ultra úzkymi lamelkami pre prietok chladiva,a teda zase len aj malý problém z chladivom vyústi do obrovského kedže riešenie je viac než problematické a viac než drahé.A to sa bavíme o štastí že sa problém najprv ukázal v kúrení.Z materiálov ktoré som doteraz prečítal je jasné že je to 50:50 či to ako prvé zasiahne kúrenie alebo vyvieranie,tj opak,nedokonalé chladenie motora.Dokonca na to takto poukazujú aj interné materiáli výrobcu.Že to autorizák v xy meste napr nikdy neriešil,nemajú v databáze jediný vlastný odber čistiva iba odbery individuálnych exotov ako som ja,dáva tušiť kadečo.Ak by riešenie žiadalo iba tých 142 e.- za dve bandasky ich preparátu,je to aj tak zle.A to je iba zlomok z celku,tak materiálom ako prácou.
Podla toho k čomu som sa dopracoval,by G 12+ a G12++ ten daný problém pri prehriatí nemala vyrobiť.Teoreticky sa dá predpokladať že včasná výmena na starší typ by nebezpečie mohla odbúrať.Hovoria o tom niektoré poznatky z prípadov kde to už riešené tým spôsobom bolo.Ale aj v takom prípade je nutné zobrať na vedomie a ozaj nepodceniť zložitosť systému.Tj nič nie je jednoduché ako by si niekto mohol namýšlať.Už iba to,že systém je členitý a potrebuje ešte aj samotné naplnenie urobiť vacuovaním systému a až následne plnením,inak sa dutiny v kupolách hláv a rôznych stropných miestach nevyplnia.Otvorenie termostatu je v časovo hodina vo volnobežnom státi,a d podstate zle chladený motor si môže poľahky vyrobiť na problém ktorý príde z odstupom času,ale jeho zárodok vznikne v tak banálnom podcenení veci.Ja to vidím jednoznačne ako vec na výber,alebo nijako nesiahať,alebo perfektne
Citovať
mastik29
Veľmi obľúbený člen - Ferraro (106)
Založený: 07 apríl 2010
Príspevky: 2289
Nabehané: 13 dní 23 hod 40 min
PríspevokZaslal: 03.06.2019 11:46   
Mna by zaujimalo, ci ten radiator kurenia a vlastne aj system znesie tlak 2 Bary, ktory je predpisany, pri tom cisteni bez dakej ujmy.
To, ze ta kvapalina neni predajnym trhakom, mozno vysvetlit, mozno tak, ze ak uz dojde k problemu, menia spominany radiator a preplach robia niecim inym.
Ze to takmer nik neriesi v autorizaku?
Kolko km ma zaruku koncern na vozidla? Pokial viem, tak velka bieda.
Ten kto jazdi malo, ten zrejma tu kvapalinu az tak nepriehrieva. Ten kto jazdi vela, kde je vacsia sanca na prehrievanie, tak ten tu hranicu zaruky pomerne rychlo prekroci a tam je predpoklad, ze ta G13 este nestihla zdegradovat tak, aby vznikli problemy a nasledky sa riesia uz mimo autorizovanu siet a napr. vymenou dielu a nie dakym preplachom ktory sa predava cez autorizovanu siet.
Mazda cez svoju hovorkynu taktiez tvrdila, ze nik neplatil opravu 2.2D Skyactiv, napriek tomu, ze viem o takom pripade.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2306)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 19953
Nabehané: 3 mes 23 dní 16 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 03.06.2019 15:38   
Tlak 2 bary nie je určený pre celý systém,je zadaný ako max tlak pri vyfúkaní radiatora proti prúdne toku. Neveľmi by som skúšal (ani nie je dôvod) celý systém na ten tlak.Samotná tesnosť sa rieši ďaleko presnejšie podtlakom (udržať ho musí bez zmeny 10 minut),ten je vyslovene nutný kedže len čistenie dvoma zložkami je celkove 5x naplnenie,jedna chemikália - destilka,neutralizátor - destilka a na záver náplń chladiva je piaty raz vakuovanie.Tento systém naplniť naliatím a behom že klesne a doleje sa...krok do priekaku.Naopak ak sa robí ako má,naplní sa elegantne a už je vlastne bez vzduchu,motor môže bežať predpísaných 90 minút.

Citovať
laguna72
Nová tvár - Trabanto (3)
Založený: 20 máj 2009
Príspevky: 136
Nabehané: 18 hod 1 min
PríspevokZaslal: 12.06.2019 07:21   
zdravím páni, bola by možnosť nahradiť elektricky riadenú vodnú pumpu za obyčajnú?, napr. pri motorizácii 1.6 tdi 81 kw ju dáva ako alternatívu
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2306)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 19953
Nabehané: 3 mes 23 dní 16 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 12.06.2019 07:42   
Technicky to možné je.Problém môže vzniknúť v menežmente riadenia.Ako vyhodnotí RJ jej neprítomnosť je nezodpovedaná otázka,ale vzhladom na sofistikované riedenie a sledovanie nábehu teploty prípadne už neprítomnosť pripojenia problémom byť môže.Treba myslieť na to,že RJ ju môže využívať aj pre potreby regenerácií alebo riadenia emisií alebo inej činnosti čo si človek bežne ani neuvedomí.
Citovať
golfo
Nová tvár - Trabanto (7)
Založený: 11 október 2015
Príspevky: 108
Nabehané: 5 dní 17 hod 47 min
Predmet: G 12 PríspevokZaslal: 12.06.2019 19:27   
uvedeny problem so zapchatim chladicov a obehoveho cerpadla sa nam staval aj s G 12 kvapalinou, sice to neboli auta, ale tiez zariadenia so spalovacimi motormy. Ked sa zmenil vyrobca kvapaliny uz sa uvedeny stav neopakoval.....
_________________
Fiat Marea weekend 2,4 jtd,VW Passat Variant B7 2.0tdi
Citovať
sosko
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 18 február 2008
Príspevky: 98
Nabehané: 2 dní 17 hod 55 min
PríspevokZaslal: 12.06.2019 20:02   
To podporuje moju domnienku, či zámena za G12 prináša žiadaný efekt. Aj na základe článku v SM , aj podľa pár technických produktových informácií (TPI) ktoré mám a som videl, problém bol s konkrétnym výrobcom kvapaliny a to Härtol, bez ohľadu na normu. Aj v ETKe na základe VIN kľudne odporučí znovu G13, ale pravdepodobne už s polievočkou vo vnútri od BASF.
_________________
Škoda Octavia III Combi 1.6TDI 81KW 2016
ex Škoda Octavia II 1.9TDI-PD BJB 77KW MR2005
Citovať
Odpovedať Nová téma
<12345678910>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Seat fórum