823 987
inzerátov
Pridať inzerát

Leon 2,0 Tdi 2014 nekúri pre vadu od výroby

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Seat fórum
Odpovedať Nová téma
<12345678910>
Autor Správa
mp3turbo
VIP člen - Veyron (481)
expert: TDI
Založený: 09 apríl 2006
Príspevky: 16318
Nabehané: 25 dní 22 hod 55 min
PríspevokZaslal: 31.05.2019 21:44   
hlavne ze im displejicky radia zakvaltovat sestku pri 47km/h, to je idealne... ale ze sa prehrieva kvapalina a nefunguje 30 sersamov z tych styroch chladiacich poschodi, to uz nikto nikomu nepovie.

Hura ! No a to ze autorizak necisti a nevie ako riesit tieto chladiarenske klenoty... tak to uz je posledny klincek.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2305)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 19945
Nabehané: 3 mes 23 dní 15 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 31.05.2019 21:56   
On ale vie ako to riešiť,v podstate z ich interného manuálu čerpám informácie čím čistiť aj akým spôsobom.Je už iná vec že aj tú nápravu si musí vlastne niekto zaplatiť,aj u nich kúpiť tie chemikálie.A nebyť kolegu z FCD čo mi pomohol tak ešte stále pátram ako čo urobiť.Mňa jeduje iba ich zadubenosť a snaha zatĺcť každý problém a ak sa dá,nech si ho vyrieši zákazník sám.A sere ma tá ich nafúkanosť
Citovať
Renova
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 30 november 2010
Príspevky: 49
Nabehané: 10 hod 27 min
PríspevokZaslal: 01.06.2019 06:20   
mastik29
Ako vieme celý problém začína tým,že auto prestava kuriť alebo sa začína prehrievať....alebo oboje naraz.Zistíme že príčinou tohoto nemilého stavu je opchatý radiator kurenia a chladič.Na vnutorných stenách lamiel sa nachádza usadenina,ktorá zabraňuje prietoku kvapaliny.Táto usadenina je vodný kameň (minerály) a pochádzaju s vrecuška ktoré je vhodené vo vyrovnávacej nadržky.Toto je primárny problém.A ked následne človek zistí že aj chladiaca kvapalina je znehodnotená(zdegradovaná) je sekundárny problém.
Toto tvrdím od samého začiatku
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2305)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 19945
Nabehané: 3 mes 23 dní 15 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 01.06.2019 06:45   
Myslím že nie,všetky materiály ktoré sú hodnoverné aj materiál výrobcu samotného to opisuje inak a za za príčinu dáva prehriatie a degradáciu G13- tvorbu šlemu,potom už všetko za tým sú dôsledky upchávania príp. zalepovania clony na vod.čerpadle a podobne.

Dokonca ako sa zmenil pohlad na problém a príčinu je aj názov témy trochu nepresný a zavádzajúci.
Citovať
Renova
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 30 november 2010
Príspevky: 49
Nabehané: 10 hod 27 min
PríspevokZaslal: 01.06.2019 07:16   
No dobre
A ako si vysvetluješ záhadné vrecučko vo vyrovnávacej nádrzi plné pomletého kameňa....výrobca ho nazval SILIKAL...aku má funciu ?
Z čoho pochádzaju tie tvrdé usadeniny na vnutorných stenách radiatora,troré sa nedaju vysekat ani sekáčom....musia sa rozpustiť horucim luhom ?
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2305)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 19945
Nabehané: 3 mes 23 dní 15 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 01.06.2019 07:21   
Vrecúško je zrejme súčasť alchýmie ochrany kovu
Citovať
Renova
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 30 november 2010
Príspevky: 49
Nabehané: 10 hod 27 min
PríspevokZaslal: 01.06.2019 07:57   
Takže moja rada znie.
Ak chcete predísť nekonečnému usadzovaniu vodného kameňa na stenách chladiča a radiatora,treba vrecuško s názvom SILIKAL z vyrovnávacej nádrži rozhodne vybrať.Ale pozor!!!....musíte si byť istý že na stenách je už vytvorená dostatočná vrstva na ich ochranu pred nabitýmí časticami (ionami).Táto doba môže byť cca 6 až 12 mesiacov.
Ale pozor !!!....ak ale musíte meniť radiator alebo chladič,musíte zas na potrebnu dobu SILIKAL do nádržky vložiť.
Toto je len moja teoria,nemusí sa stotožnovať s teoriou výrobcu automobilu
Citovať
cicmanec
Legenda - Ford T (1048)
Založený: 15 október 2008
Príspevky: 26087
Nabehané: 3 mes 19 dní 20 hod
PríspevokZaslal: 01.06.2019 08:10   
Starostlivosť horšia ako pri malom decku. Moja rada znie: vyhnite sa čomukoľvek od VAG! Za posledných 20 rokov nevyrobili poriadny motor a ešte k tomu pridávajú aj ďalšie nezmyselné problémy.
_________________
Upozornenie: Moje príspevky môžu obsahovať iróniu, sarkazmus, cynizmus, nadávky a urážky. Ak s tým máte problém nečítajte ich!
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2305)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 19945
Nabehané: 3 mes 23 dní 15 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 01.06.2019 08:17   
Bol by som opatrnejší (aspoň sám za seba) pri koncovom verdikte ako a čo urobiť v čase ak ten systém niekto u seba objaví a myslí na budúcnosť. Určite si počkám na záverečné slovo,celý ten inštrument na čistenie je prakticky hotový ale chémia tj tie dve bandasky prídu až v pondelok takže až následne pribudne skúsenosť z priebehom aj výsledkom.Systém sa bude čistiť zo starým radiátorom,ten je už nahodený,ale po vyčistení sa vymení za nový.Systém uzavrieť bez radiátora by vyžiadal ďalšie vyrábanie prepojky.Systém sa pri čistení do určitého slabého tlaku aj tlakuje,aj pri napúšťaní uvádza do pomerne silného podtlaku,nedá sa len použiť nedokonalé spoje,navyše pri vakuovaní sa overuje na prípadný pokles a netesnosť odsatého celého vodného systému. Nepríjemné bude akurát to x desať ráz vypustiť a napustiť a vždy s tým cirkusom pančovania. Takže...uvidíme,budeme nepomerne ďalej v poznaní
Čo som vo viacerých materiáloch čítal je že už zmena farby na hnedastú indikuje problém. Tu v tomto aute bola nemrzka čistulinká a číra nezakalená. Je pravda že majiteľ to nechal riešiť asi zavčasu.

cicmanec...vyhnúť sa VAG-u je jedna možnosť,ale už ho vlastniť je zase iné.A to druhé si žiada aspoň minimalizovať dopady.Predsa majiteľ auta je stále iba ten kto si odskáče niečo,čo sám nespôsobil.Mne sa táto nová garnitúra motorov striedavo páči a nepáči.Je to vysoko kultúrna generácia ktorá poskytuje ozaj pekný štandard vozenia.Výkonné aj úsporné aj kultúrne.Samozrejme kým nenastane problém.Nie som zástanca trestania obetí.Že by som sám nekúpil je jedna vec,ale každý má vlastný postoj,našťastie.Moja úloha je to vyriešiť,ich úloha je ma zaplatiť.Stále som na tom lepšie ja :)


Naposledy upravil mhlavaty dňa 01.06.2019 08:27, celkom upravené 1 krát.
Citovať
Renova
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 30 november 2010
Príspevky: 49
Nabehané: 10 hod 27 min
PríspevokZaslal: 01.06.2019 08:23   
cicmanec
Za svoj život som mal vela aut rôznych značiek a najazdil som na nich viac ako milion kilometrov,ale ani jeden VAG.....a to nie som vodič s povolania.
--Nie som tak bohatý,aby som kupoval lacné veci.......
--Auto musí služiť mne,a nie ja jemu
Citovať
autolaik
Veľmi obľúbený člen - Ferraro (105)
Založený: 15 marec 2009
Príspevky: 2269
Nabehané: 23 dní 18 hod 54 min
PríspevokZaslal: 01.06.2019 09:33   
"Nie som taky bohaty aby som kupoval lacnu vec"

...tie tragace paradoxne ale nie su lacne veci
Citovať
vsevetko
Povedomá tvár - Favorito (30)
Založený: 19 marec 2017
Príspevky: 329
Nabehané: 1 dní 8 hod 19 min
PríspevokZaslal: 01.06.2019 09:53   
Renova napísal:

--Auto musí služiť mne,a nie ja jemu


Platilo pre vozidlá vyrobené zhruba do 2009.

Kŕmia nás druhotriednymi potravinami, tak kde musí byť kvalita chladiacich kvapalín, ktoré ponúka milión firiem na trhu a stále tlačia cenu nadol.

Jak navíc ukázal náš test, na trhu jsou i kapaliny, které motor přestávají chránit již klidně po pár měsících.

Proto ve značkovém servisu Škody už jako „originální díl“ nekoupíte G12 ani G12+, ale jen G13.


https://www.auto.cz/test-chladicich-kapalin-g12-musi-vic-nez-nemrznout-78004
Citovať
oco13
Legenda - Ford T (809)
Založený: 14 december 2008
Príspevky: 7013
Nabehané: 3 mes 27 dní 23 hod
Bydlisko: okr.nové zámky
PríspevokZaslal: 01.06.2019 10:10   
Renova napísal:

--Nie som tak bohatý,aby som kupoval lacné veci.......
--Auto musí služiť mne,a nie ja jemu

Ak sa chceš niečo priučiť tak prídi ku mne. Ukážem ti ako sa to dá aj s lacnými vecami a nzáleží či je to VAG, Rols alebo Moskvič.
_________________
Spotreba? kolko nalejem tolko zožerie
Citovať
Renova
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 30 november 2010
Príspevky: 49
Nabehané: 10 hod 27 min
PríspevokZaslal: 01.06.2019 10:14   
oco13
.......naobedujem sa a idem
Citovať
Renova
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 30 november 2010
Príspevky: 49
Nabehané: 10 hod 27 min
PríspevokZaslal: 01.06.2019 10:16   
Príčinou iónovej vodivosti roztokov je elektrolytická disociácia – rozštiepenie neutrálnych
molekúl elektrolytu pôsobením rozpúšťadla alebo vysokej teploty na elektricky nabité častice,
ktoré Faraday nazval ióny.
Citovať
Odpovedať Nová téma
<12345678910>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Seat fórum