830 065
inzerátov
Pridať inzerát

Lancia Thema 3.0 r.v. 2011

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Lancia fórum
Odpovedať Nová téma
123>
Autor Správa
jurco1990
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 16 január 2018
Príspevky: 45
Nabehané: 5 hod 20 min
Predmet: Lancia Thema 3.0 r.v. 2011 PríspevokZaslal: 30.09.2018 11:13   
Zdravím, chcem sa spýtať, sú nejaké výrazné negatíva na čo si treba dávať pozor pri kúpe tohto auta? Napríklad aké má závady motor aby je to jeden z tých spolahlivých motorov. Poprípade či je ešte verzia tohto motoru asi s 6st prevodovkou, myslím automat.
Citovať
cobo77
Nová tvár - Trabanto (7)
Založený: 27 máj 2007
Príspevky: 225
Nabehané: 2 dní 17 hod 0 min
PríspevokZaslal: 30.09.2018 12:23   
Chválim za výber auta... Mali sme ešte dávno starú Lanciu Thema a bola to loď a podotýkam neznicitelná... Keď si presadol z takejto lode vtedy do niečoho iného zdalo sa ze sedíš v aute bez tlmičov
Citovať
bajo777
Legenda - Ford T (587)
Vrchný konštruktér
Založený: 03 august 2010
Príspevky: 10638
Nabehané: 4 mes 1 dní 17 hod
Bydlisko: BH - bratislavske humno
PríspevokZaslal: 30.09.2018 14:01   
ale on nechce lanciu, on chce chrysler 300C s lancia nalepkami
_________________
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)


Citovať
undertaker007
Nová tvár - Trabanto (15)
Založený: 01 máj 2013
Príspevky: 168
Nabehané: 1 dní 23 hod 49 min
Bydlisko: Žilina
PríspevokZaslal: 30.09.2018 18:25   
Hoci toto auto je jeden z mojich menších snov (i keď ja mám záujem výlučne o benzínovú verziu, v prevedení Lancie bohužiaľ o jediný, a to 210kW 3.6 Pentastar), zisti si NAJPRV, pred kúpou možnosti servisovania!
Ja keď som bol takmer rozhodnutý pre jednu konkrétnu, okrem mnohých iných vecí som zisťoval možnosti servisovania.
V Lancii v mieste bydliska mi páni rovno úctivo povedali, že ak im ho tam na servis prinesiem, budú ho musieť spraviť, ale budú sa v podstate na ňom učiť! Termíny dodania že taktiež nebudú ani zďaleka krátke!
Teraz už však čas výraznejšie pokročil a už viem, že ak sa znova nejaká pre mňa vhodná na predaj vyskytne, servisovať sa bude zhruba 150km od môjho bydliska a aj relatívne bežný servis môže bežne trvať 2 týždne!
S dieslovou to, priznávam, môže byť mierne inak, vôbec však netuším, ako...
Výrobca motora - VM Motori a hoci je tento motor aj v iných autách, tiež nie sú bohvie ako bežné, okrem Jeepa. Bežné myslím, že montuje sa napríklad do Maserati.
Motor je z veľkej časti Daimler - Mercedes - OM642.
Musíš myslieť na ešte jednu vec - po pár rokoch, keby si auto chcel predať - bude to, takmer, nemožné...
Ale inak - neskutočne nádherné auto, neskutočne sa mi páči, som doň zamilovaný, raz sa hádam podarí, aj keď som veľmi náročný aj na farebné kombinácie.
P.S.: priznám sa, že diesel som neštudoval, nakoľko je pre mňa nezaujímavý. Tiež máš na výber náhon zadný, alebo 4×4? Ak áno, o ktorý máš záujem?
Citovať
xentry
Povedomá tvár - Favorito (22)
Založený: 29 jún 2018
Príspevky: 99
Nabehané: 5 dní 21 hod 45 min
PríspevokZaslal: 30.09.2018 18:33   
Ten motor nema s OM642 nic spolocne. Ten skoncil pre chrysler uz davno.
Citovať
mp3turbo
VIP člen - Veyron (444)
expert: TDI
Založený: 09 apríl 2006
Príspevky: 15908
Nabehané: 23 dní 15 hod 3 min
PríspevokZaslal: 30.09.2018 21:25   
To auto ma jediny problem : ze ho este nemas doma.

Som jeden z mala chryslerakov na tomto fore. 10 rokov mam doma Voyager 25crd co samozrejme nic nehovori o 300c Lancii, ale pohybujem sa v komunite chryslerakov a to uz nieco hovori.

Dlhodobo poznam zhruba 8-9 majitelov povodnych 300c (2002-2010) a presne sest majitelov tychto novych 2011+. Ci je to Chrysler alebo Lancia je nepodstatne, je to presne to iste auto akurat Lancia po facelifte, niektore motory podvihnuty vykon (vo Voyageroch napriklad zo 120kW 2.8crd na Lanciacke 130/131kW 2.8crd s pouzitim vstrekovacov ktore su stavane na 180kW v trojlitrovych motoroch).

Nepoznam jedineho majitela ktory by v 300c menil dieslovy vstrekovac, polovicka z nich ma cez 300.000km. Nepoznam jedineho co by menil DPF, rekorder ma 465.000km. Jeden z majitelov mal autobazar v Pezinku, uz teraz skracovany, ten navalal 440.000km a auto islo z domu, povodne vstrekovace, dpf, turbo, prevodovka.

Dvaja menili automaticku prevodovku, ani jeden z nich nikdy olej v nej nemenil takze sa necudujem.

Na diesliku po kupe vycistit EGR a ked sa da, preventivne aj vstrekovace v ultrazvuku. Ten ultrazvuk je uz silna kava a je ich tam sest, viem, tak aspon mimotelovy obeh s nejakym dieslovym cisticom a tankovat kvalitnu naftu raz za pat-sest nadrzi (Schwechat British Petroleum Ultimate, Aral Ultimate, u nas na Slovensku OMV MaxxMotion lebo tie neobsahuju ziadne biozlozky alebo len extremne minimalny podiel v porovnani s beznymi naftami).

Servis, ano to som pocuval celu dekadu od kamaratov - nikto to nebude vediet servisovat. Az na to ze Voyager aj 300c maju do palubneho pocitaca zabudovanu samodiagnostiku a vsetky chybove kody najdes na internete. Je to americky obd2 standard, 99% veci co realne potrebujes spravis s hlupou aplikaciou co vie citat data za 19 eur, myslim ze aj korekcie vstrekovacov su tam k dispozicii ale neviem lebo ako vravim som nikdy nepotreboval.

V priamej rodine mame dva dalsie voyagery, iste to nic nehovori o 300c ale ani jeden nemal ziadny vyraznejsi problem. Vsetko diesle.

Benzinove verzie su prakticky nepriestrelne, bude obrovska rarita ak sa ti nieco pokazi na tom 3.6i Pentastar motore s 211kW. Vymenit rozvody, cele.

Moje slova si lahko overis, otvor si nemecke inzeraty, zobraz vozy, mas tam zopar kusov okolo 300.000km, zavolaj im. Ze co mali ake problemy, co servisovali, to je najlepsi "check" ktory mozes urobit. Ja platim 14,-eur mesacne za telefon a mam tam zahrnute aj hovory do zahranicia unlimited (mame na firme asi 50 kusov), takze mna to nic navyse nestoji ; ked ta taketo "stichprobe" hovory do Nemecka aj budu stat 10 eur tak sa z toho financne zrejme nezrutis.

Pozor na vymenu olejov v prevodovke, to je zaklad pre kazdy automat, nic komplikovane. S prstom v riti v garazi doma. Suciastky zozenies vsetky, je vsak pravda ze ich nedrzia na sklade tak ako na Fabiu lebo ... ich proste nie je treba a tych aut u nas vela nejazdi, takze sa priprav ze pri potrebe vymeny niecoho nezvykleho budes cakat tri-pat dni. V Rakusku je samozrejme servis tiez a trosicku civilizovanejsi, tam sa Chrysleriky vyrabali (Linz, fabrika Puch/Steyr, prevodovky Magna, atd, 300c ale odtial nepochadza len hovorim ze tam maju zazemie lepsie ako u nas i ked ani tam 300c nejako moc nefrci).


Absolutny nezaujem zlodejov. Obrovsky vnutorny priestor, "velke" Audi A6 a BMW5 sa mozu ist uplne schovat, akoze uplne o dvadsat centimetrov. 300c klame telom, je daleko vacsie ako fotografie ukazuju, postav sa k nejakemu a pochopis co hovorim.

Ojazdene stoji v rocnik 2012/2013 plusminus na stovku rovnako ako zasrana modla naroda ceskoslovenskeho, ano Pasatt dvanulatédéí ale je to totalne ine auto. V niecom zaujimavejsie, v niecom horsie, lepsie vybavene, ale napriklad taky 3.0 motor v pasatte nenajdes, zadny pohon tiez nie, nadych "ameriky" ani nahodou, proste ked ti je bezna europska konfekcia sterilna a chces byt len trosicku inaksi nez su vsetci okolo teba, veselo do 300c.

https://www.tipcars.com/magazin/testy/lancia-thema-3-0-crd-born-in-the-u-s-a.html

Nie je to najlepsie auto na svete, nie je zdaleka najhorsie, nove by som si ho za tie cenovky nekupil, ale 2013ku zozenies uz za 10.000 - a to vratane dane, tam podla mna nie je o com. Treba chvilku hladat ale su take kusy. Padu hodnoty sa nemas co bat, pozri ako sa ponukaju 2005/2006 kusy, stratis 4.000 na hodnote za 4-6 rokov podla toho ako kupis, ani Okctavia ci Ocktavia ci ako sa to pise nestrati menej. No a porovnavat Okctavku s tymto sa radsej nepokusaj.

Lacnejsie nez 3.0d bude jazdit v kazdom rezime prevadzky (mesto, mimo mesto, dialnica) benzinovy 3.6i prerobeny na plyn. Je to nepriamovstrekovy neturbeny poctivy americky motor bez jedinej designovej chyby, LPG mu chuti a nema problemy so sedlami ventilov, ventilmi samotnymi alebo hlavami. Jedine kde diesel bude uspornejsi nez LPG je prevadzka na dialnici pri rychlostiach od 190+ co je u nas ajtak nelegalne plus tomuto autu nesvedci. Namiesto 3.0d silno doporucujem 3.6i alebo kludne aj osemvalcove Hemi respektive SRT verzie, to je uz pre ozajstnych kajnšmetke :)

Ked to musi byt diesel, co je sice zlahka neoptimalne rozhodnutie ale je ich suverenne najviac, tak silno doporucujem pozerat sa v Taliansku. Tento rok sa im tam trosicku sprisnili podmienky a uplne bezne ukecas cenu z inzerovanych 12.000 na 10.000... len to uz chce vediet taliancinu a mavat rukami ako sa patri. Oni to tak proste maji radi. Ich mentalita je ze este v oktobri 2018 je to 5orcne auto (2013) ale uz za par tyzdnov je to stare sestrocne, nedajboh 2012ku...

To auto ma jediny problem : ze ho este nemas doma.
Tym sme zacali, a tym mozeme aj veselo skoncit.
Citovať
undertaker007
Nová tvár - Trabanto (15)
Založený: 01 máj 2013
Príspevky: 168
Nabehané: 1 dní 23 hod 49 min
Bydlisko: Žilina
PríspevokZaslal: 01.10.2018 07:29   
mp3turbo napísal:
Benzinove verzie su prakticky nepriestrelne, bude obrovska rarita ak sa ti nieco pokazi na tom 3.6i Pentastar motore s 211kW. Vymenit rozvody, cele.
Sú naozaj bez závažných problémov, akurát extrémne citlivé na výmeny motorového oleja! Tu naozaj platí, že za ideálnych prvádzkových podmienok po maximálne 12000 kilometroch výmena!

mp3turbo napísal:
Namiesto 3.0d silno doporucujem 3.6i alebo kludne aj osemvalcove Hemi respektive SRT verzie, to je uz pre ozajstnych kajnšmetke
Veľmi, ale veľmi rád by som HEMI, avšak, žiaľbohu, Lancia (o ktorú má aj zadávateľ témy záujem) používa "iba" 3.6 Pentastar. Ak by montovala aj HEMI, nie je absolútne o čom. Bohužiaľ, Chrysler 300 mi absolútne nie je oku lahodiaci, ale absolútne... ...kdežto Lancia... ...Lancia je pre moje oško absolútny masterpiece :)
Citovať
Kocman85
Nová tvár - Trabanto (2)
Založený: 27 november 2008
Príspevky: 100
Nabehané: 2 dní 22 hod 14 min
Bydlisko: HE + KE
PríspevokZaslal: 01.10.2018 14:59   
Zadavatel temy už kupoval Mazdu 6, VW Phaeton, AUDI A6 a myslím že aj Superba. Teraz Lanciu. Za celý rok celkom slušný nákup :)
Citovať
hosa
Nová tvár - Trabanto (3)
Založený: 19 apríl 2012
Príspevky: 88
Nabehané: 23 hod 56 min
PríspevokZaslal: 01.10.2018 16:06   
Teraz taku servisujem.R.v.2012 kupene na Slovensku.Najazd 200000Km.Doteraz servis origin Bratislava.Menil som pred,kotúče/Bosch/skrútene cca 1000km od výmeny/predchádzajúci majitel/teraz namontovane Brembo zatiaľ držia.Vákuový actuator EGR baypass/cena origin cca 350€/Vstrekovače 3ks výmena/250€ 1ks repas origin Bosch/ bolo by dobre vymenit aj vysokotlake čerpadlo/Bosch CP4 nedá sarepasovať nové cca 850€/majiteľ nesúhlasí.Teraz sa rieši automat,výmena hydromeniča alebo kompletka.Čonevidieť príde na radu podvozok/silentbloky/
Citovať
mp3turbo
VIP člen - Veyron (444)
expert: TDI
Založený: 09 apríl 2006
Príspevky: 15908
Nabehané: 23 dní 15 hod 3 min
PríspevokZaslal: 01.10.2018 16:53   
chudak auto, to dostalo dobre na p... kokso ved na blbych 4valcoch sa nemenia ani vstrekovace, ani cerpadla, ani neviemco pri najazde 200.000 - a toto je 6valec ktory toci daleko mensie otacky, ktoremu sa zataz rozklada cez polovicu vstrekovacov viac nez na 4valci...

hruza. Tipnem si ze majitelovi rychlostne limity vobec, ale vobec nic nehovoria... zato divoka jazda ano.



>> Zadavatel temy už kupoval Mazdu 6, VW Phaeton, AUDI A6 a myslím že aj Superba. Teraz Lanciu. Za celý rok celkom slušný nákup

no co, ked sa mu dari tak sa mu dari :)
Citovať
hosa
Nová tvár - Trabanto (3)
Založený: 19 apríl 2012
Príspevky: 88
Nabehané: 23 hod 56 min
PríspevokZaslal: 01.10.2018 18:28   
Lietal nízko hlavne dialnice.Čo som čítal české forum hydromeniče odchádzajú medzi 200 000Km až 3OO 000Km a niekedy zoberú so sebou aj prevodovku.
Citovať
lubos zimovcak
VIP člen - Veyron (349)
Založený: 19 november 2008
Príspevky: 3887
Nabehané: 14 dní 15 hod 58 min
PríspevokZaslal: 01.10.2018 18:49   
Kocman85 napísal:
Zadavatel temy už kupoval Mazdu 6, VW Phaeton, AUDI A6 a myslím že aj Superba. Teraz Lanciu. Za celý rok celkom slušný nákup :)


Možno je to niekto z moderátorov...
Keď vidia, že klikanie na stránku je slabšie..
NECH sa tu pozabíjame..
Citovať
lubomt
Povedomá tvár - Favorito (33)
Založený: 15 marec 2007
Príspevky: 1131
Nabehané: 2 dní 19 hod 44 min
PríspevokZaslal: 01.10.2018 19:06   
Oprava tej prevodovky je pohoda, nic strasne, bežná. Pri pravidelnych intervaloch vymeny olejov vydrzi vela. Uz sme ich robili zo 10ks. Inak nádherné auto
_________________
Opravy, renovácie a servis AUTOMATICKÝCH PREVODOVIEK všetkých výrobcov /aj veterány/,oprava riadiacich jednotiek aut.prevodoviek, vzduch.podvozky VW,AUDI,Mercedes. Profi diagnostika. Príbovce 25 (okr.Martin). 00421 908 777 779
Citovať
mp3turbo
VIP člen - Veyron (444)
expert: TDI
Založený: 09 apríl 2006
Príspevky: 15908
Nabehané: 23 dní 15 hod 3 min
PríspevokZaslal: 03.10.2018 16:34   
hej, hydromenice...



>> Lietal nízko hlavne dialnice.

mi to bolo hned jasne uz len zo zoznamu tych poruch, akoze snad nikoho raz nezabije... to je proste nerealne aby sa to auto hentak dieslovo sralo ked je normalny majitel. A samozrejme oleje na 30.000km, ved longlife musi byt za kazdu cenu a v prevodovke nikdy nemenit lebo tam je dozivotny olej. Ani v kuchyni na panvici nikdy olej nemenit, ten je tiez dozivotny.





>> Čo som čítal české forum hydromeniče odchádzajú medzi 200 000Km až 3OO 000Km

ktore ? vw-club.cz ?
Citovať
jurco1990
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 16 január 2018
Príspevky: 45
Nabehané: 5 hod 20 min
PríspevokZaslal: 05.10.2018 16:58   
Kocman85 napísal:
Zadavatel temy už kupoval Mazdu 6, VW Phaeton, AUDI A6 a myslím že aj Superba. Teraz Lanciu. Za celý rok celkom slušný nákup :)



No ja som tieto auta nekupoval ale ked idem do niecoho dat 15000€ alebo podobnu cenu zistim si o zvazovanych autach co najviac. Nakoniec uvazujem medzi Audi A6, Superb a Lancia. Takze nie nekupoval som to ale zvazujem a myslim ze clovek ktory si ide kupovat jazdenku bez informacii dost hazarduje.
Citovať
Odpovedať Nová téma
123>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Lancia fórum