Lancia Lybra 1.9 Jtd 81kW - spotreba 11L/100km

Diskusia ohľadne vozidiel značky Lancia

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

andy888
Príspevky: 79
Dátum registrácie: 10.09.2008 16:33
Zdieľať na Facebook

Lancia Lybra 1.9 Jtd 81kW - spotreba 11L/100km

Príspevok od používateľa andy888 »

Zdravim fachmani..poslednu dobu sa mi zacalo zdať, že som sa stal častejším návštevníkom benzínovej pumpy ako bývalo zvykom pri rovnako prejdených km.. Nedalo a tak som natankoval total plnu nadrž až tak že nafta stála v do polky nalievacieho hrdla a vydal som sa na kombinovaných 100Km.. 55km som spravil cestou hore-dole na Trnavu a zbytok po meste..A hneď ako mi na počítalde km ukázalo prejdených 100km behol som naspať na benzínku dotankovať opäť do plna nafty..No a tu začalo moje veľké prekvapenie..po prejdení 100km sa do nádrže zmestilo 11,03L Nafty..!! Viete mi niekto poradiť na čo by som mal upriamiť pozornosť,aby som sa nezacyklil v kolobehu pokus omyl ktorý by ma stál pár sto euri a z neistým výsledkom..?Bol som aj v servise Fiat na počítač Examiner a robili mi aj dynamickú škušku počas jazdy ale neukázalo im to žiadnu chybu dokonca aj všetky merané sa pohybovali v premernych hodnotách.. tak ozaj neviem čoho sa chytiť... Auto nezožere na ani po 20 000km kvapku oleja.. Jedine čo som si všimol je, že pri záťaži ,napríklad pri predbiehaní, alebo jazde do kopca auto až neprimerane dymí na čierno (ako keby zle spalovalo naftu alebo čo) tak isto sa mi pár krat stalo že ak idem dlhšie konštantnou rýchlosťou napr. 90Km/h a potom chcem pridať auto vôbec nereaguje na zošlapnutie plynu .. vyletí za mnou kúdol dymu ale nič.. ani otáčky sa nepohnú.Musím podradiť a potom ako sa zdvihnú otáčky, už to ide normálne.. som z toho na prášky, lebo už som vymenil palivový filter, vzduchový filter pozeral som podtlaky aj EGR ventil som prečistil a zdal sa byť ok.. Auto inak ťahá pekne nesledujem nejak vyrazne pokles výkonu ako sa stáva pri váhe vzduchhu. Som vdačný za každú radu...
ďakujem
rolu
Príspevky: 261
Dátum registrácie: 10.07.2008 19:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa rolu »

Na to kolko sa ti podarilo dotankovať by som sa nespoliehal a rozhodne nie na sto kilometroch,takže urob tak tisíc km a skús dotankovať, palubný počítač ti ukazuje aký priemer,a to že ti neakceleruje auto može robiť aj overbost ventil - premenlivá tryska turba-ked je pridreté tiahlo alebo lopatky v turbe tak to občas zdymí a nechce ťahať lebo to pomaly reaguje,ale možu to byť aj iné veci,žiadnu chybu to neukazalo na diagnostike
asimakopulos
Príspevky: 331
Dátum registrácie: 07.02.2009 23:51
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa asimakopulos »

Vyjazdi celu nádrž roznymi režimami. spotreba sa nemeria po 100km.navyše nieje vždy rovnaké množstvo pri dotankovaní. niekedy maju naftu s vyššou penivosťou, skor ti vypne pištol, inokedy neskor.
Závery rob po odsledovaní min.odjazdení celej nádrže!
Tie motory žeru max 6,5l/100km pri nešetrnej jazde.
autickar21
Príspevky: 1596
Dátum registrácie: 12.05.2008 18:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autickar21 »

Skontroluj tlakove hadice od turba az po motor. Pravdepodobne mas niekde prasklinu alebo netesnost.
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

Ak má veľkú "turbo dieru" tak buď tie hadice, alebo sa porúča EGR. Ten nerieš a rovno ho vyhoď, alebo zaslep. No vyhodenie je lepšia volba. A samozrejme to môže byť ajniečo iné (westgate?) Ak toneukázala diagnostika, z našich rád nebudeš múdrejší. No vyhodením EGR nič nepokazíš, motor si oddýchne od sajrajtu. A u JTD to netreba riešiť na diagnostike.
blahoe
Príspevky: 19
Dátum registrácie: 06.01.2009 14:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa blahoe »

príčinou bude EGR ventil-ten sa ti zasekáva otvorený-to je ten dym-tým ,že býva otvorený sadze ti upchajú katalyzátor vdaka čomu auto tažko zrýchluje lebo výfuk má malú priechodnosť a výfukové plyny ti poháňajú turbo-málo plynov a turbo nereaguje ako má-zaslep EGR ventil-vyhod katalyzátor a jeho vnútro rozbi a vysyp aby zostal prázdny -potom ho nahod naspeť a bude po problémoch-ak to neurobíš auto začne strácať výkon a mať vysokú spotrebu vdaka upchatému katalyzátoru a bude to nadmerne dymiť
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

blahoe napísal:...vyhod katalyzátor a jeho vnútro rozbi a vysyp aby zostal prázdny -potom ho nahod naspeť a bude po problémoch-...
Až do prvej EK. Absenciu katalizátora totiž na rozdiel od absencie EGR odhalia veľmi rýchlo.
MarekX
Príspevky: 72
Dátum registrácie: 07.11.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa MarekX »

asimakopulos napísal:Vyjazdi celu nádrž roznymi režimami. spotreba sa nemeria po 100km.navyše nieje vždy rovnaké množstvo pri dotankovaní. niekedy maju naftu s vyššou penivosťou, skor ti vypne pištol, inokedy neskor.
Závery rob po odsledovaní min.odjazdení celej nádrže!
Tie motory žeru max 6,5l/100km pri nešetrnej jazde.
Presne tak! Spotrebu zmeraj po vyjazdení celej nádrže, čím viac km a litrov, tým menšia odchýlka. Na tých 100 km sa ti akurát dobre odvzdušnila nádrž a preto si dolial veľa nafty. Možno nakoniec zistíš, že spotreba je vyššia napr. len o liter, čo možno pripísať ochladeniu alebo zimným gumám. Teda ja oporúčam - najskôr zmeraj spotrebu dôslednejšie a až potom sa vŕtaj v aute.
martincichy
Príspevky: 5451
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

aspoň 3x vyjazdi plnú nádrž, aby si dokázal vypočítať spotrebu paliva. Pokús sa tankovať na tej istej pumpe a tom istom stojane. Tankuj len do momentu vypnutia pištole. Viac nie. Jednoducho hneď ako Ti vypne pištol, máš plnú a viac nafty tam netlač. Pri každom tankovaní si vynuluj počítadlo kilometrov

Spotrebu vyrátaš jednoducho: počet litrov natankovanej nafty deleno počet najazdených kilometrov krát sto.

Po troch tankovaniach budeš mať zhruba obraz o spotrebe. Čím viac tankovaní do plna, tým presnejšia bude Tvoja spotreba.
rolu
Príspevky: 261
Dátum registrácie: 10.07.2008 19:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa rolu »

director napísal:buď EGR,alebo lambda.V talianoch si elektronika žije svoj život-na diagnostiku je pramalé spolahnutie.
A nechcel by si nás uviesť do obrazu a povedať nám kde je tá lambda :40bd:
Ps to EGR nemusíš zaslepovať stačí ho odpojiť,kedže ti to nerobí stále tak ho zatvára a ked ho odpojíš ostane zavretý akurát na diagnostike ti potom vyhodí chybu egr,ale na to aby si zistil či je ono to stačí odpojiť...
A ešte sa priprav na to že ti to bude menej a neskor v malej záťaži kuriť pretože na privode spalín do EGR je výmenik tepla ohrievajúci sekundárny obeh chladenia-kurenie
petyy
Príspevky: 3134
Dátum registrácie: 16.12.2009 15:03
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa petyy »

director napísal:buď EGR,alebo lambda.V talianoch si elektronika žije svoj život-na diagnostiku je pramalé spolahnutie.
íšeš hluposti. Akurát že treba používať diagnostiku určenu na Fiat group-EXAMINER. Bosch a iné veci nevedia v týchto autách prečítať všetky chyby, examiner áno!
Napísať odpoveď

Návrat na "Lancia fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní