Lancia Lybra 1.9 Jtd 81kW - spotreba 11L/100km
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 79
- Dátum registrácie: 10.09.2008 16:33 Zdieľať na Facebook
Lancia Lybra 1.9 Jtd 81kW - spotreba 11L/100km
Zdravim fachmani..poslednu dobu sa mi zacalo zdať, že som sa stal častejším návštevníkom benzínovej pumpy ako bývalo zvykom pri rovnako prejdených km.. Nedalo a tak som natankoval total plnu nadrž až tak že nafta stála v do polky nalievacieho hrdla a vydal som sa na kombinovaných 100Km.. 55km som spravil cestou hore-dole na Trnavu a zbytok po meste..A hneď ako mi na počítalde km ukázalo prejdených 100km behol som naspať na benzínku dotankovať opäť do plna nafty..No a tu začalo moje veľké prekvapenie..po prejdení 100km sa do nádrže zmestilo 11,03L Nafty..!! Viete mi niekto poradiť na čo by som mal upriamiť pozornosť,aby som sa nezacyklil v kolobehu pokus omyl ktorý by ma stál pár sto euri a z neistým výsledkom..?Bol som aj v servise Fiat na počítač Examiner a robili mi aj dynamickú škušku počas jazdy ale neukázalo im to žiadnu chybu dokonca aj všetky merané sa pohybovali v premernych hodnotách.. tak ozaj neviem čoho sa chytiť... Auto nezožere na ani po 20 000km kvapku oleja.. Jedine čo som si všimol je, že pri záťaži ,napríklad pri predbiehaní, alebo jazde do kopca auto až neprimerane dymí na čierno (ako keby zle spalovalo naftu alebo čo) tak isto sa mi pár krat stalo že ak idem dlhšie konštantnou rýchlosťou napr. 90Km/h a potom chcem pridať auto vôbec nereaguje na zošlapnutie plynu .. vyletí za mnou kúdol dymu ale nič.. ani otáčky sa nepohnú.Musím podradiť a potom ako sa zdvihnú otáčky, už to ide normálne.. som z toho na prášky, lebo už som vymenil palivový filter, vzduchový filter pozeral som podtlaky aj EGR ventil som prečistil a zdal sa byť ok.. Auto inak ťahá pekne nesledujem nejak vyrazne pokles výkonu ako sa stáva pri váhe vzduchhu. Som vdačný za každú radu...
ďakujem
ďakujem
-
- Príspevky: 261
- Dátum registrácie: 10.07.2008 19:31 Zdieľať na Facebook
Na to kolko sa ti podarilo dotankovať by som sa nespoliehal a rozhodne nie na sto kilometroch,takže urob tak tisíc km a skús dotankovať, palubný počítač ti ukazuje aký priemer,a to že ti neakceleruje auto može robiť aj overbost ventil - premenlivá tryska turba-ked je pridreté tiahlo alebo lopatky v turbe tak to občas zdymí a nechce ťahať lebo to pomaly reaguje,ale možu to byť aj iné veci,žiadnu chybu to neukazalo na diagnostike
-
- Príspevky: 331
- Dátum registrácie: 07.02.2009 23:51 Zdieľať na Facebook
Vyjazdi celu nádrž roznymi režimami. spotreba sa nemeria po 100km.navyše nieje vždy rovnaké množstvo pri dotankovaní. niekedy maju naftu s vyššou penivosťou, skor ti vypne pištol, inokedy neskor.
Závery rob po odsledovaní min.odjazdení celej nádrže!
Tie motory žeru max 6,5l/100km pri nešetrnej jazde.
Závery rob po odsledovaní min.odjazdení celej nádrže!
Tie motory žeru max 6,5l/100km pri nešetrnej jazde.
-
- Príspevky: 1596
- Dátum registrácie: 12.05.2008 18:38 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 6995
- Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56 Zdieľať na Facebook
Ak má veľkú "turbo dieru" tak buď tie hadice, alebo sa porúča EGR. Ten nerieš a rovno ho vyhoď, alebo zaslep. No vyhodenie je lepšia volba. A samozrejme to môže byť ajniečo iné (westgate?) Ak toneukázala diagnostika, z našich rád nebudeš múdrejší. No vyhodením EGR nič nepokazíš, motor si oddýchne od sajrajtu. A u JTD to netreba riešiť na diagnostike.
-
- Príspevky: 19
- Dátum registrácie: 06.01.2009 14:39 Zdieľať na Facebook
príčinou bude EGR ventil-ten sa ti zasekáva otvorený-to je ten dym-tým ,že býva otvorený sadze ti upchajú katalyzátor vdaka čomu auto tažko zrýchluje lebo výfuk má malú priechodnosť a výfukové plyny ti poháňajú turbo-málo plynov a turbo nereaguje ako má-zaslep EGR ventil-vyhod katalyzátor a jeho vnútro rozbi a vysyp aby zostal prázdny -potom ho nahod naspeť a bude po problémoch-ak to neurobíš auto začne strácať výkon a mať vysokú spotrebu vdaka upchatému katalyzátoru a bude to nadmerne dymiť
-
- Príspevky: 6995
- Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 72
- Dátum registrácie: 07.11.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
Presne tak! Spotrebu zmeraj po vyjazdení celej nádrže, čím viac km a litrov, tým menšia odchýlka. Na tých 100 km sa ti akurát dobre odvzdušnila nádrž a preto si dolial veľa nafty. Možno nakoniec zistíš, že spotreba je vyššia napr. len o liter, čo možno pripísať ochladeniu alebo zimným gumám. Teda ja oporúčam - najskôr zmeraj spotrebu dôslednejšie a až potom sa vŕtaj v aute.asimakopulos napísal:Vyjazdi celu nádrž roznymi režimami. spotreba sa nemeria po 100km.navyše nieje vždy rovnaké množstvo pri dotankovaní. niekedy maju naftu s vyššou penivosťou, skor ti vypne pištol, inokedy neskor.
Závery rob po odsledovaní min.odjazdení celej nádrže!
Tie motory žeru max 6,5l/100km pri nešetrnej jazde.
-
- Príspevky: 5451
- Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44 Zdieľať na Facebook
aspoň 3x vyjazdi plnú nádrž, aby si dokázal vypočítať spotrebu paliva. Pokús sa tankovať na tej istej pumpe a tom istom stojane. Tankuj len do momentu vypnutia pištole. Viac nie. Jednoducho hneď ako Ti vypne pištol, máš plnú a viac nafty tam netlač. Pri každom tankovaní si vynuluj počítadlo kilometrov
Spotrebu vyrátaš jednoducho: počet litrov natankovanej nafty deleno počet najazdených kilometrov krát sto.
Po troch tankovaniach budeš mať zhruba obraz o spotrebe. Čím viac tankovaní do plna, tým presnejšia bude Tvoja spotreba.
Spotrebu vyrátaš jednoducho: počet litrov natankovanej nafty deleno počet najazdených kilometrov krát sto.
Po troch tankovaniach budeš mať zhruba obraz o spotrebe. Čím viac tankovaní do plna, tým presnejšia bude Tvoja spotreba.
-
- Príspevky: 261
- Dátum registrácie: 10.07.2008 19:31 Zdieľať na Facebook
A nechcel by si nás uviesť do obrazu a povedať nám kde je tá lambdadirector napísal:buď EGR,alebo lambda.V talianoch si elektronika žije svoj život-na diagnostiku je pramalé spolahnutie.
Ps to EGR nemusíš zaslepovať stačí ho odpojiť,kedže ti to nerobí stále tak ho zatvára a ked ho odpojíš ostane zavretý akurát na diagnostike ti potom vyhodí chybu egr,ale na to aby si zistil či je ono to stačí odpojiť...
A ešte sa priprav na to že ti to bude menej a neskor v malej záťaži kuriť pretože na privode spalín do EGR je výmenik tepla ohrievajúci sekundárny obeh chladenia-kurenie
-
- Príspevky: 3134
- Dátum registrácie: 16.12.2009 15:03 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní