Lambda sonda ako na to

zapaľovanie, škrtiaca klapka, chladenie atd..návody a vysvetlenia

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Adamik1989
Príspevky: 159
Dátum registrácie: 24.02.2009 19:50
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Adamik1989 »

Môžem otázku ?
Mám problem s relé vyhrievania lambda sondy, ak sa auto trochu zohreje tak pri pridaní plynu to relé cvakne, to robí za každým keď sa pridá následne po cvaknutí ma auto nepravidelný chod a dusí sa nechce zrýchľovať až dokiaľ sa úplne nezahreje. V článku spomínaš že to relé je zapojené s relé palivového čerpadla, kde v takom prípade hľadať chybu? Auto je na lpg a problém robí aj na benzín aj na plyn. Jedná sa o auto audi S6 c4 4.2 v8
bombalino
Príspevky: 1721
Dátum registrácie: 28.11.2010 20:11
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bombalino »

Hodím sem tento link http://www.autorubik.sk/technika/ako-fu ... bda-sonda/ a zaujímal by ma tvoj názor na spodný odstavec o poruchách.Tvoj názor,že lambda nemá vplyv na spotrebu a kludne ju mám rozbiť kladivom je mi známy.Problém je ten že spodný opis splňa do bodky príznaky ktoré mám na Felicii 1,3 MPI.Je to druhé auto v rodine určené iba na presúvanie na mešie vzdialenosti takže to riešim asi pol roka a nejak extra ma to ani netrápi.Predtým to mal sused a dal mi ju za pár drobných,ale nech je ako má byť.Problém je nasledovný.Auto studené zle chytá ale po zohriatí cca 3 min.ide dobre.Ak by som hned po studenom štarte pridal plyn tak zdochne prípadne striela do výfuku nemá žiadny výkon.Spotreba zvýšená.Ćidlo teploty nové originál takisto filtre,sviečky atď.Na PC vyhadzuje jedinú chybu "lambda sondu".Po odpojení lambdy sa príznaky vobec nezmenia je to to isté ako pri zapojenej lambde.Pozeral som ceny a originál 80 eur sonda sa blíži dramaticky k cene celého auta,takže by som kúpil tzv.univerzálnu sondu aj keď so zježenými chlpami,pretože všetko univerzálne vo mne budí dojem nefunkćnosti.Aby som to zhrnul zaujíma ma Tvoj názor na popísanú diagnózu,čiže či to fakt može byť tá lambda a názor na funkčnosť univerálnej sondy.Ďakujem.
bombalino
Príspevky: 1721
Dátum registrácie: 28.11.2010 20:11
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bombalino »

Ešte som zabudol dopísať,že som bol na emisnej a emisie v absolútnom poriadku.Samozrejme motor zohriaty.Prejavila by sa nefunkčnosť aj pri zohriatom motore nakoľko vyhrievanie lambdy by bolo zrejme nepodstatné navyše ak je vo vetve s čerpadlom bez ktorého by som nenaštartoval vobec ?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Tejto otázke zrejme nerozumiem.Ale k tomu čo si písal predtým....Auto studené zle chytá ale po zohriatí cca 3 min.ide dobre..
Pri studenom motore RJ chvilku lambdu neberie na vedomie,ako by ani neexistovala,a ona vlastne chvílu ani neexistuje,či už je dobrá alebo zlá
bombalino
Príspevky: 1721
Dátum registrácie: 28.11.2010 20:11
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bombalino »

No myslel som to tak,že či by boli zlé emisie ak by bolo vadné vyhrievanie lambda sondy.Alebo je možné,že vyhrievanie nemá žiadny vplyv na emisie?
bombalino
Príspevky: 1721
Dátum registrácie: 28.11.2010 20:11
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bombalino »

No ak to zoberiem logicky tak potom mi to vychádza na vadnú RJ.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Okamih štartu.už neviem ako to viac po lopate vysvetliť...
RJ vie že bude teplý alebo studený štart,na zistenie má svojich špionov.Ak bude studený,tak v okamih štartu plus doba X bude ignorovať že nedostáva (ani nemôže) signál zo sondy a v takejto situácii musí štart prebehnúť.
Preto do spôsobu štartu,že ako prebehne,lahko či ťažko niet čo zapletať funkciu lambdy.V tom režime je ešte mrtva.V okamihu štartu je celá lambda RJ ukradnutá.
Toto som sa snažil vysvetliť od začiatku.Lambda je závislá na pracovnej teplote,je to kyslíková sonda a pracuje v úzučkom pásme v okolí ideálneho zloženia,ak sa toto všetko splní,žačne meniť napätie z nízkeho na vysoke,kde jedno je malo kyslíka,druhé je vela kyslíka,čomu mi zneuživame lebo to je zároveň aj akože chudobná a bohatá zmes aj keď múdrejšie uvažuje ten čo nadalej uvažuje o kyslíku.Ak Lambda dokáže stav periodicky meniť nazývame to a v niektorých diagnostikách sa to objaví ako uzavretá slučka.
zavadskos
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 08.03.2009 14:21
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa zavadskos »

zdravim. mne zacnu kolisat otacky ked sa auto zohreje na teplotu pri ktorej vypina "sytic". ked mu trosku pridam plyn, tak sa to ustali, chvilu poklepe a znova. ked sa auto zohreje na prevadzkovu teplotu tak je to v dobre, ale stane sa, ze ked vyradim rychlost pri nizkych otackach, tak otacky spadnu na cca 500, trosku pokolisu a potom sa to ustali. bola vymenena skrtiaca klapka, cievky, kable, sviecky, snimac tlaku v sani, snimac kluky. examiner vo fiate neukazal nic, fiatecuscan ukazal raz chybu bohatost zmesi, ale odvtedy nic. ak mate niekto skusenost prosim o radu. dakujem
salomen30
Príspevky: 337
Dátum registrácie: 28.11.2013 17:48
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa salomen30 »

Ako som sa už pýtal v druhej téme ako sa má správať Lambda 2 za Katom teda ake napatie na volnobehu akceleracii pri nulovej spotrebe a pod?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Správa sa presne tak ako prvá sonda,iba rozkmit je maličký a v podstate tu niet čo primotávať tému o nultej spotrebe.Predpokladám stav núteného brzdenia motorom a dočasné zastavenie paliva.Treba vychádzať z faktu,že lambda je kyslíková sonda,tj meria zbytkový kyslík,v tomto je zakliata každá odpoveď.Je v prúde ktorý popri sonde prúdi kyslík,alebo nie je,.Žiadnu inú odpoveď vlastne necia dať.Je už na človeku,aby z takto danej odpovede o zbytkovom kyslíku si odvodil inú potrebnú informáciu.Podla kvality spálenia zmesy sa logicky mení objem kyslíka a preto sa dajú odvodiť aj iné odpovede,napr o bahatej a chudobnej zmesy.Ale lambda vždy meria kyslík.
Prvá sonda velké vlnovky,druhá sonda malé vlnovky,tak sa dá odpovedať v najjdnoduchšej forme.Pozor na meranie,multimetrom to nejde,resp ísť ide ale informácia je k ničomu
velasp
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 13.07.2007 11:30
Zdieľať na Facebook

Lambda

Príspevok od používateľa velasp »

Dobrý deň,

mám otázku ohľadom ohrevu, je zapnutý stále počas chodu motora? Ak áno, mal by som namerať na konektore od RJ napatie 12V?

Ďakujem.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Záleží na type,nie je to riešené jednotne,niekde je ohrev trvale pripojený a niekde je riadený pulzne.Ale všeobecne platí že áno,má tam byť 12V pri aktívnom stave
miggy
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 22.08.2012 21:02
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa miggy »

A taká otázočka: prečo je vyhrievanie LS zapnuté aj keď je motor zohriaty na prevádzkovú teplotu a teda aj teplota výfukových spalín je postačujúca? Či iba kvôli voľnobehu a brzdeniu motorom?
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

Ako si prišiel na to, že je zapnuté?
vitore
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 08.02.2015 19:34
Zdieľať na Facebook

Problém s otáčkami

Príspevok od používateľa vitore »

Zdravím, hneď po naštartovaní mi otáčky vyletia na 3000 a späť na 1000 a späť na 3000 a dole... stále dookola ani po zohriatí sa nič nezmení. Problém bude asi v lambde no bol by som vďačný za váš názor. Spotreba nehorázna kedže si stále sám pridáva a na semafóroch pôsobím ako "pretekár" ;) :D

Dik

Návrat na "Bežné poruchy benzínových aut"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný