1 034 021
inzerátov
Pridať inzerát

Lakovanie starších áut

   Obsah fóra Auto-moto fórum AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia
Odpovedať Nová téma
12>
Autor Správa
george2.5
Založený: 13 jún 2010
Príspevky: 88
Nabehané: 10 hod 7 min
Predmet: Lakovanie starších áut PríspevokZaslal: 06.06.2018 22:22   
Zdravím. Čítam po internete rôzne odborné aj neodborné články týkajúce sa opravy karosérie áut a lakovania a neviem presne kde, ale natrafil som na niekoľko zaujímavých vecí. Jednou z nich, čo sa týka lakovania, je zmena použitého druhu laku počas rokov až po súčasnosť. V súčasnosti a už zopár rokov tiež, sa používajú vodou riedené laky.
Nastáva tu otázka. Je možné v súčasnej dobe opraviť starší typ auta pôvodným druhom laku. Myslím na to, keby som chcel opraviť napríklad svoj starý Mercedes a dosiahnuť, aby kvalita laku bola taká alebo veľmi podobná tomu pôvodnému.
Už len lakovanie takej Fabie z roku 2004 a v metalíze sa pomaly stáva problémovým, kedže niektorí majstri práve kvôli druhu laku - vodou riedeného, nevedia zaručiť lesk a kvalitu metalízy. Čo je na tom pravdy netuším, keďže nie som majstrom v odbore. Čo si myslíte o tom vy? Riešili ste už podobne situácie? Bude naozaj stále ťažšie a ťažšie napr. také opravovanie laku na veteránoch?
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2046)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18498
Nabehané: 3 mes 9 dní 10 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 06.06.2018 22:55   
Povedal by som že práve naopak.Lakovanie a použitie tomu zodpovedajúceho lakovacieho materiálu nie je problém pretože majú vytvorenú svoju triedu lakov.Internet poskytuje obrovské množstvo informácií a začína byť problém rozlíšiť hlúposti od odborných informácií.Ten vodou riedený lak je tiež desivo zle interpretovaná vec,pretože to vôbec nie je tak ako to znie že nebodaj do farby dolejem vodu a striekam,to tak nie je.A už vôbec nie nezmysli o strate lesku a pod. pretože vodná je iba báza,a na tú ide klasický lak ako na ktorúkoľvek metalízu.Jediným "problémom" je to že vodná báza dlho schne a teda sa mimo čistého a kvalitného boxu z veľkým pohybom vzduchu nedá striakať,lebo by do nej nasadalo tisíc mušiek ktoré ten pach vyslovene váby.Ale pracuje sa s ňou velmi dobre,teda aspoň mne určite a ak nie je majiteľ žgrblivý tak ju uprednostním.
Citovať
christiane
Povedomá tvár - Favorito (46)
Založený: 16 december 2011
Príspevky: 827
Nabehané: 13 dní 0 hod 40 min
PríspevokZaslal: 07.06.2018 08:12   
Dlhe roky som sa hrabal v starych Mercedesoch 115 D a aj som ich vyvaral a striekal.4 kila syntetiky+1 kilo laku a valil som to na dvore.O boxoch sa mi nesnivalo,neboli ani mobili a nie to este internet.Vymaknut bezvetrie,pekny den a miliony musiek Skoro ma drblo.Tak z folii som vyrobil improvizovany box,vystriekal biolitom,respiratox a islo sa.Len to dlho schlo.24 hodin-nechytat a tyzden odstat aby stvrdla farba.
Si na to spomeniem a pripada mi to ako sen
Citovať
odarpi
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 13 júl 2009
Príspevky: 10
Nabehané: 25 min
Predmet: Prach a necistoty PríspevokZaslal: 07.06.2018 10:00   
Presne tak, najvacsim problemom je zabezpecit bezprasny a bezhmyzovy priestor pocas striekania a schnutia farby.
Citovať
straho
Založený: 07 jún 2018
Príspevky: 2
Nabehané: 7 min
Bydlisko: Nitra
PríspevokZaslal: 07.06.2018 10:12   
hlavne mat kvalitne odvetranie. ako tu uz bolo povedane, treba at doslova sterilny priestor, aby sa na mokru farbu nic nenalepilo
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2046)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18498
Nabehané: 3 mes 9 dní 10 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 07.06.2018 10:43   
Ano,je to problém vodnej bázy že ak tam sadne vínna muška a unikne pozornosti,lak ju už prikryje a v tom naj naj lepšom prípade po zaleštení ostanú vidieť nožičky pod lakom.Ale to u excelentných lakov je neprípustné a bol dôvod opakovania laku na danom paneli.
Ak sa ale zadarí a hrúbka laku slušná,je možné vyrobiť abnormálny lak ku ktorým sa továrenské laky ani na dostrel nepriblížia.Nové auto nik a nič nevidí,ale laky majú tragické pomaranče,akurát že väčšinou sú bez smetia
Citovať
sbf
Povedomá tvár - Favorito (39)
Založený: 06 február 2009
Príspevky: 1357
Nabehané: 4 dní 4 hod 22 min
Bydlisko: TN
PríspevokZaslal: 07.06.2018 11:49   
Najtazsia cast lakovania je prave vrchna vrstva - tj nevyrobit pomaranc, a to sa da len ked trafis hrubku laku (lebo lesklym sa stava az od urcitej hrubky) ale vtedy zasa hrozi stekanec. Vrstvy pod vrchnym lakom dokaze zbabrat len ozaj velky talent (ze je napr. slepy - presvita mu plnic, sermuje s pistolou ako ho napadne = nerovnomerne zrno a pod). Cele to zavisi najma na kvalite pistole, aby robila co najjemnejsie ciastocky, tym padom dosiahla zelatelny lesk pri tensej vrstve.
Citovať
asadko
Založený: 23 marec 2017
Príspevky: 23
Nabehané: 1 hod 40 min
PríspevokZaslal: 07.06.2018 13:08   
to nie je pravda, so starsimi autami nie je vobec problem, myslim, ze odkial by potom brali laky ti co rekonstruuju starsie auta a veterany? a co sa tyka tych musiek tak profesionali maju prisposebne tie priestory tak aby sa nieco take nestalo a tak isto samozrejme dava na to pozor, fakt si neviem predstavit, ze by som to robil sam doma na dvore, asi by som zosedivel
Citovať
metamor
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 21 apríl 2009
Príspevky: 23
Nabehané: 8 hod 33 min
PríspevokZaslal: 07.06.2018 13:39   
V dnesnej dobe kde chce kazdy usetrit alebo zarobit co najviac jednoducho setrit niekde musi :D Ked ides do dielne kde pouzivaju smejd lak tak potom je aj vyhovoriek X Y :D Kazdy ma tie svoje metody a zije si v nich ze su najlepsie... Vseubecne by som sa vyhol tym co davaju urychlovace do laku aby bol rychlejsie suchy= po case zmatnie. Tie pomarance a bordel vo farbe su minimalny problem... Typek na tom vystrieda smirgle od 800 po 6000 a bude to krajsie ako nove auta z tovarne lebo to bude vyzerat ako sklo a toto je gro problemu preco su tie vyhovorky o lesku. Smejd lak namaluje to na pomaranc potom to obrusi vyzera to nadherne ked to vylesti ale prejda cas a zmatnie to. Ani automobilky to nemaju super ciste len ked ti auto prejde cez neonovu sien a ochyta si ho niekto tak ten prach lokalne zabrusia a zalestia co je mensie zlo lebo maju kvalitny lak a robia to lokalne na ploche 5mm a mensej ako ti niekto nastrieka auto jeden den a druhy den ho brusi a lesti
Citovať
jaster-83
Povedomá tvár - Favorito (34)
Založený: 16 september 2010
Príspevky: 583
Nabehané: 10 dní 8 hod 59 min
PríspevokZaslal: 07.06.2018 13:56   
mhlavaty napísal:
Ano,je to problém vodnej bázy že ak tam sadne vínna muška a unikne pozornosti,lak ju už prikryje a v tom naj naj lepšom prípade po zaleštení ostanú vidieť nožičky pod lakom.Ale to u excelentných lakov je neprípustné a bol dôvod opakovania laku na danom paneli.
Ak sa ale zadarí a hrúbka laku slušná,je možné vyrobiť abnormálny lak ku ktorým sa továrenské laky ani na dostrel nepriblížia.Nové auto nik a nič nevidí,ale laky majú tragické pomaranče,akurát že väčšinou sú bez smetia



musim suhlasit, chvilu som robil robotu co sa tykala chyb lakovania, skusok lakovanych dielov, testy, merania hrubky a pod aj ked nie v automotive ale farba ako farba.... castokrat pozeram na nove auto a rozmyslam ci to naozaj tak ma byt ten lak, alebo to mne led sibe ze tam vidim pomaranc a podobne veci a to hovorim o premiovych znackach, to co vidim na tych autach sme my ako scrap hadzali do kontajnera ako nepodarky............
_________________
1U5 AVU
6U1 AMH
6Y5 ASY
N15 GA14DE
3B6 AVF
Citovať
george2.5
Založený: 13 jún 2010
Príspevky: 88
Nabehané: 10 hod 7 min
PríspevokZaslal: 07.06.2018 16:06   
mhlavaty napísal:
Povedal by som že práve naopak.Lakovanie a použitie tomu zodpovedajúceho lakovacieho materiálu nie je problém pretože majú vytvorenú svoju triedu lakov.Internet poskytuje obrovské množstvo informácií a začína byť problém rozlíšiť hlúposti od odborných informácií.Ten vodou riedený lak je tiež desivo zle interpretovaná vec,pretože to vôbec nie je tak ako to znie že nebodaj do farby dolejem vodu a striekam,to tak nie je.A už vôbec nie nezmysli o strate lesku a pod. pretože vodná je iba báza,a na tú ide klasický lak ako na ktorúkoľvek metalízu.Jediným "problémom" je to že vodná báza dlho schne a teda sa mimo čistého a kvalitného boxu z veľkým pohybom vzduchu nedá striakať,lebo by do nej nasadalo tisíc mušiek ktoré ten pach vyslovene váby.Ale pracuje sa s ňou velmi dobre,teda aspoň mne určite a ak nie je majiteľ žgrblivý tak ju uprednostním.


Ako som vravel nie som odborník, len zaskočili ma články, ktoré žiaľ overi neviem a taktiež diskusia s lakýrnikom, ktorý bude opravovať rodinnú Fabiu. Zaujímavé však pre mňa bolo, že jeho svokor pred 3 rokmi tiež lakoval to auto a tak profesionálne, že nevidieť rozdiel.
Tak určite ideálne by bolo lakovanie v bezprašnom, doslova sterilnom priestore.


Technologia pokročila, to sa poprieť nedá. Veľké lakovne automobiliek ako Audi, VW a podobne za deň vedia lakovať až 900 áut. Druhou stranou mince je kvalita, čo ukáže čas. Keď vidím dnešné prémiové autá celé pomarančové, kde nie je lakovanie pekne hladké, čisté a ako zrkadlo, sa len čudujem.
Citovať
seven549
Vážený člen - Gallardo (201)
Ľudový rozprávač
Založený: 03 február 2010
Príspevky: 5905
Nabehané: 3 mes 7 dní 1 hod
Predmet: Re: Lakovanie starších áut PríspevokZaslal: 07.06.2018 17:27   
george2.5 napísal:
Riešili ste už podobne situácie? Bude naozaj stále ťažšie a ťažšie napr. také opravovanie laku na veteránoch?
tie nazyvane vodne farby su v zapadnej europe uz zakazane tak 4 roky skodi to najme tomu co to strieka prenikne to cez kozu.u nas je to este povolene.casom tie farby najme ak by si jadieval na juh k moru slnko poskodi.tak isto ak na to niekedy strieknes kvalitnu farbu a nedas podklad tak sa to zacne leptat.

striekat stare auto,musis si najst niekoho kto je dobry taky co chodi na skolenia a hlavne ho to bavi.samozrejme si to necha zaplatit.ukazal by som ti fotky svojho 26 rocneho auta ale netreba robit reklamu kde po nehode na parkovisku striekal blatnik.odtien poznat ze je iny len pod lampou v noci.dokazal aj skrabance na laku prispospobit aktualnemu stavu ako su na dverach.ked prestriekaval druhy naraznik tam mi povedal ze nic nebrusil dole pretoze uz raz bol striekany len pod to hodil svoj plnic aby mu jeho farby co pouziva sadli.po 5 rokoch sa to stale leskne a nic sa nelupe.co sa tyka pachu nikdy nebolo citit farbu z auta alebo dielu.ale takych je malo ak mi nieco treba striekat cakacia doba kym pridem na rad mam min 5 tyzdnov a dava si pekne nacas neodovzda ziadnu fuserinu.ak sa mu nieco nepodari aj tyzden bude robit prednu kapotu.a ak to chcem mat lacne 120 euro diel musim priniest napr dvere rozobrate aby sa s nicim nehral.uctuje si aj to ze bude demontovat srobku.
Citovať
george2.5
Založený: 13 jún 2010
Príspevky: 88
Nabehané: 10 hod 7 min
PríspevokZaslal: 07.06.2018 18:19   
asadko napísal:
to nie je pravda, so starsimi autami nie je vobec problem, myslim, ze odkial by potom brali laky ti co rekonstruuju starsie auta a veterany? a co sa tyka tych musiek tak profesionali maju prisposebne tie priestory tak aby sa nieco take nestalo a tak isto samozrejme dava na to pozor, fakt si neviem predstavit, ze by som to robil sam doma na dvore, asi by som zosedivel


Ja som skôr uvažoval nad tým, ak by niekto chcel prelakovať veterána podľa pôvodného kodu farby, možno o pár rokov narazí na problém, keďže zložky, ktoré sa použili pri príprave danej farby pred povedzme 30-mi rokmi už nebude možné zohnať, tým pádom pôvodný lak nebude možne v úplnej miere "napodobniť".
Je pravda, ak by sa lakovalo celé auto, rozdiel by si nikto nevšimol, keďže by to bolo v jednej farbe celé, nanovo lakované.
Citovať
horeli
Nová tvár - Trabanto (15)
Založený: 14 február 2007
Príspevky: 174
Nabehané: 12 hod 45 min
PríspevokZaslal: 07.06.2018 19:01   
Seven ,som sa dobre zasmial,to ten lakirnik tú farbu na baze vody chlastal?
To sa divím odkial mas tie zarucené informacie o zákaze lakov na vodnej báze?Pomerne často chodím lakovať do Nemecka,aha nemecko nie je asi západ,bludy o lakoch na baze vody sú ozaj bludy,vždy dám prednost pred lakmi na vodnej báze,a vyschýnanie základu tak to treba poznat ako na to,je na to velmi jednoduchá pomôcka ale to je len pre zasvätenych ako je Milan.Týmito lakmi nie je lakovať ziadny problém ani u veteránov.Kdo umí ten umí a kdo neumí ten jenom čumí.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2046)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18498
Nabehané: 3 mes 9 dní 10 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 07.06.2018 19:30   
Z ničím ako z vodou si trúfnem pristreknúť malý flak naprostred kapoty alebo dverí že to nenájde ani pátrací pes.Urobiť to napríklad z akrylom je už umenie aby tam nebo okrajový duch pri určitom dopade slnka.Veterán či prémiovka,chyby sa robia pre uponáhlanie.Po lakovaní pri preberaní auta je vždy všetko krásne,ale treba počkať až "upadne" lak pár dní na slnku a je tam všetko,korčule,chyby vypracovania,mapy.Ja som lakovňu prestal prevádzkovať,blbiny od Tesca,škrabance atd riešiť nechcem.Každý si myslí že ryha je prkotinka,a to musí byť za soplík z nosa.Že to patrí k najhnusnejším prácam podobne ako ošúpaný vrchný lak.Ludia majú predstavu že to niekto naleje do pištole lak proste ten ošúpaný kus strekne a to je hotové za pár minút.A preto už lakovať nechcem,mám tak ideálnu garáz pre auto,nemusím ho ani oprašovať,vždy je ako z fabriky.
Citovať
Odpovedať Nová téma
12>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia