Lada Niva - skúsenosti
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 3
- Dátum registrácie: 15.11.2008 17:01 Zdieľať na Facebook
Lada Niva - skúsenosti
chcel by som kupit ladu nivu vie niekto poradit ci je to dobre rozhodnutie alebo na co sa zamerat?
-
- Príspevky: 3134
- Dátum registrácie: 16.12.2009 15:03 Zdieľať na Facebook
Re: lada niva
chceš kupit novu? tak niečo to určite zvládne, ale je to 40 rokov stará technologia ak ti to nevadí, nemá to pozink.karoseriu, takže problém s hrdzou. ale cena je zase nižšia ako u iných offroadov. skus na nejaké lada forumcvoki34 napísal:chcel by som kupit ladu nivu vie niekto poradit ci je to dobre rozhodnutie alebo na co sa zamerat?
-
- Príspevky: 2
- Dátum registrácie: 26.09.2008 13:31 Zdieľať na Facebook
Mali sme vo firme zopar Lad Niva v 1998-99, boli to nove auta s benzinovym ickovym motorom, takze sa mozem vyjadrit iba k tym rocnikom. Co sa tyka jazdnych vlastnosti ja osobne som s tym autom jazdil rad, bola to stala stvorkolka s redukcnou prevodovkou a uzavierkou stredoveho diferencialu. Na to, ze sme tam mali obute originalne ruske celorocne pneu auto jazdilo celkom svizne aj na ceste aj v terene. Mam dlhorocne skusenosti s jazdou v terene na viacerych off-roadoch a mozem s urcitostou povedat, ze v terene sa mi lepsie jazdilo iba s novym Jeepom Wranglerom. Lade chyba uzavierka zadneho diferencialu, co je v terene dost limitujucim faktorom. Zavady - a tu sa sranda konci. Auta boli v servise takmer nonstop, zacinajuc nefungujucou elektronikou, pokazenym vstrekovanim, caste poskodenia boli na prednom a zadnom diferenciali (kolegovi sa doslova rozsypal po ceste), Loziska kolies boli po 30tis. km prakticky vybite, v interieri v kazdom aute silno zapachal benzin, kazili sa prevodovky, atd., atd. Auto bolo prakticky po 30-40tis. km v stave ako dobry offroad po 10 rokoch tvrdeho pouzivania. Taktiez spotreba bola dost vysoka (pod 10L som sa nikdy nedostal). Mozno by bolo dobre este hodit rec s nejakym sukromnym vlastnikom Nivy, ktory sa o nu staral urcite lepsie ako o firemne auto, pocet zavad bude urcite mensi. V kazdom pripade moj verdikt znie: Dobre auto co sa jazdnych vlastnosti tyka, ale ja osobne by som si ho z dovodu slabej spolahlivosti nekupil.
-
- Príspevky: 1596
- Dátum registrácie: 12.05.2008 18:38 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3603
- Dátum registrácie: 06.03.2008 18:40 Zdieľať na Facebook
Rauciak
So všetkým úplne súhlasím jazdil som ročník 98, na tom aute sa pokazilo asi všetko, čo sa len dalo, nielen raz, ale stále dookola oprava, oprava.... a to sme nejazdili nejaký ťažký terén. Na ceste počas jazdy odpadlo koleso, rosypala sa prídavná prevodovka....Motor 1,7 i slabý, hlučný, smädný. Ak sa chceš stále zapodievať opravami a investíciami do náhradných dielov, prípadne sa chceš niekde prizabiť je to super auto. Inak to nekupuj aj keby ti to niekto dával zadarmo, lebo náklady na opravy porastú astronomicky.
So všetkým úplne súhlasím jazdil som ročník 98, na tom aute sa pokazilo asi všetko, čo sa len dalo, nielen raz, ale stále dookola oprava, oprava.... a to sme nejazdili nejaký ťažký terén. Na ceste počas jazdy odpadlo koleso, rosypala sa prídavná prevodovka....Motor 1,7 i slabý, hlučný, smädný. Ak sa chceš stále zapodievať opravami a investíciami do náhradných dielov, prípadne sa chceš niekde prizabiť je to super auto. Inak to nekupuj aj keby ti to niekto dával zadarmo, lebo náklady na opravy porastú astronomicky.
Naposledy upravil/-a bbbr v 13.09.2012 13:09, upravené celkom 1 krát.
-
- Príspevky: 13
- Dátum registrácie: 27.01.2007 19:55 Zdieľať na Facebook
nazdar,ak si rozhodnuty pre nivu,tak tu mas par rad:
1.nesustred sa na kvalitu laku a hrdze,aj ked si ju vyvaris sam a poctivo za 5rokov ti bude kvitnut
2.jednoznacne staru nivu 1,6 karburator,a zohnat 5kvalt z novej a prehodit,vyrazna pohoda na ceste,a ziadny diesel,ale benzin a prerobit na lpg,mam s tym len dobre skusenosti,jazdil som s tym aj pri -20 a bez problemov,a spotreba tiez OK cca 10-12l plynu
3.niva je super v terene,ma skvele vlastnoti,prechodnost,a po kupe dobrych diskov a gum to aj super vyzera, jedina chyba je asi ta co sa tu spomenula,ze chyba uzavierka zadneho diferaku
inak odporucam,ja som mal rocnik 1978,disky z volgy,siroke gumy,na lpg,5kvalt z novej nivy + zadna naprava z novej
1.nesustred sa na kvalitu laku a hrdze,aj ked si ju vyvaris sam a poctivo za 5rokov ti bude kvitnut
2.jednoznacne staru nivu 1,6 karburator,a zohnat 5kvalt z novej a prehodit,vyrazna pohoda na ceste,a ziadny diesel,ale benzin a prerobit na lpg,mam s tym len dobre skusenosti,jazdil som s tym aj pri -20 a bez problemov,a spotreba tiez OK cca 10-12l plynu
3.niva je super v terene,ma skvele vlastnoti,prechodnost,a po kupe dobrych diskov a gum to aj super vyzera, jedina chyba je asi ta co sa tu spomenula,ze chyba uzavierka zadneho diferaku
inak odporucam,ja som mal rocnik 1978,disky z volgy,siroke gumy,na lpg,5kvalt z novej nivy + zadna naprava z novej
-
- Príspevky: 3
- Dátum registrácie: 15.11.2008 17:01 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 12
- Dátum registrácie: 28.11.2008 11:24 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2
- Dátum registrácie: 24.02.2009 11:55 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 435
- Dátum registrácie: 15.08.2008 19:39 Zdieľať na Facebook
-
Oživím to
Viete v čom je zakladna chyba ? každý si povie je to ruský stoj musí niečo vydržať.... 2ha chyba... odíde ti tlmič na samuraji rátaj 100euro... odíde na nive 20euro aj z výmenou...Poznám chlapov čo z tým bežne jazdia a drží...
1,9Mpi chlap bežne jazdí ukrajina rumunsko... a základ je to keď sa ti niečo posere opravíš to / keď nemáš ruky naopak a máš aspoň zakladné znalosti/ aj v teréne keď ľahneš do blata.....
Viete v čom je zakladna chyba ? každý si povie je to ruský stoj musí niečo vydržať.... 2ha chyba... odíde ti tlmič na samuraji rátaj 100euro... odíde na nive 20euro aj z výmenou...Poznám chlapov čo z tým bežne jazdia a drží...
1,9Mpi chlap bežne jazdí ukrajina rumunsko... a základ je to keď sa ti niečo posere opravíš to / keď nemáš ruky naopak a máš aspoň zakladné znalosti/ aj v teréne keď ľahneš do blata.....
-
- Príspevky: 35
- Dátum registrácie: 20.05.2009 09:56 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2
- Dátum registrácie: 17.12.2008 13:08 Zdieľať na Facebook
Nakoľko som poľovník v horskom revíry rozmýšlam o kúpe staršieho ojazdeného terénneho auta so značkou na poľovačku. Mojim favoritom ( až do času keď som neprečítal niektoré Fóra ) bola LADA NIVA. Tak z toho čo sa píše o Lade NIVA som nie nadšený. Opravovať autá neviem aj to moje osobné ŠKODA FEL. vždy radšej niekomu zverím prípadne dám do servisu pretože som to nikdy nerobil a ani to neviem. Zisťujem však, že kúpiť auto LADA NIVA a nebiť vyučený autoopravár prípadne autoopravár kutil je fakticky hovadina. Nivu podľa fóra treba sústavne opravovať pretože sa stále a dookola kazí všetko čo sa pokaziť môže sa aj niekoľko krát pokazí. Sú taký čo tvrdia že na NIVE už mali pokazené všetko a niekoľko krát. Nemám vedomosti ani čas na to, aby som strávil zvyšok svojho života rozoberaním a opätovným skladaním - motora , prevodovky ... a nakupovaním náhradných dielov prípadne sústavným navštevovaním autoservisu. Čo ďalej tak aké terénne auto by ste mi doporučili ??? Cena do 3000 €. Požiadavky - spoľahlivosť ( nekazí sa) , priechodnosť v teréne, úspornosť.
-
- Príspevky: 3
- Dátum registrácie: 15.11.2008 17:01 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3603
- Dátum registrácie: 06.03.2008 18:40 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 14966
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný