807 619
inzerátov
Pridať inzerát

Kvalita asfaltu

   Obsah fóra Auto-moto fórum Shoutbox - o všetkom
Odpovedať Nová téma
<123
Autor Správa
Acon
VIP člen - Veyron (389)
Založený: 07 máj 2018
Príspevky: 6601
Nabehané: 12 dní 23 hod 23 min
PríspevokZaslal: 21.02.2019 20:09   
Križovatku nemôžeš porovnávať. Tam je zaťaženie oveľa väčšie ako na priamych rýchlych úsekoch. At predstav si, ze by boli asfaltové....
Koľko vydržala taka betónová D1 v CZ? Teraz neriešime aký mala povrch, vtedy nebola taká technológia, ale vydržala mnohonásobne viac ako akákoľvek asfaltka. Betonka pri Blatnom je stále rovnaká, asfalt z toho istého času je samá kolaj
Citovať
wilz
VIP člen - Veyron (286)
Založený: 04 január 2008
Príspevky: 3046
Nabehané: 16 dní 21 hod 59 min
PríspevokZaslal: 21.02.2019 21:35   
[quote="makrela"]
Acon napísal:
V Nemecku vraj ešte fungujú niektoré časti betónovej dialnice robenej za Hitlera

To sú krčmové reči.
ku koncu socializmu, to už bude 30 rokov som po jednej osobnej skúsenosti s jazdou do Berlína viackrát odmietol cestu vlastným autom do Berlína, resp. ďalej ako do Dresden, pretože to znamenalo zničenie čapov prednej nápravy.
No a za tých nasledujúcich 30 rokov by tá vozovka vyzerala ako ?
Prvé čo západní nemci po spojení robili, že okrem stavby nových, počas niekoľkých rokov všetky staré diaľnice zgenerálkovali, t.j. urobili nanovo.
Ono to je pekné, že betón vydrží, ale napr. betónovú diaľnicu od Ba pred Wien aj pod ňou smerom na Graz, ktorú robili niekedy v r.1990, teraz pred pár rokmi postupne vybrali a urobili asfaltový koberec. Asfalt je skrátka pohodlnejší a tichší, majú dosť peiaze na to aby po pár rokoch vrchnú vrstvu zfrézovali a natiahli novú.
Citovať
makrela
VIP člen - Veyron (287)
Založený: 14 máj 2010
Príspevky: 2378
Nabehané: 29 dní 6 hod 41 min
Bydlisko: Ta Blava né
PríspevokZaslal: 21.02.2019 22:18   
Napísal som VRAJ,pretože som to na vlastné oči nevidel ,ale rozd3banú betónovú križovatku na Patrónke som videl na vlastné oči , a dva roky ,už sa lámajúcu na Dolnozemskej som tiež videl na vlastné oko
_________________
Denne spávam len tri hodiny.(ešte šťastie ,že sa vyspím v noci)
Citovať
Acon
VIP člen - Veyron (389)
Založený: 07 máj 2018
Príspevky: 6601
Nabehané: 12 dní 23 hod 23 min
PríspevokZaslal: 21.02.2019 22:36   
[quote="wilz"]
makrela napísal:
Acon napísal:
V Nemecku vraj ešte fungujú niektoré časti betónovej dialnice robenej za Hitlera

To sú krčmové reči.

To som ja nenapísal.
Citovať
wilz
VIP člen - Veyron (286)
Založený: 04 január 2008
Príspevky: 3046
Nabehané: 16 dní 21 hod 59 min
PríspevokZaslal: 21.02.2019 22:59   
No to písal makrela.
Ale môžem ho ubezpečiť že tie dva uvedené príklady - Patrónka aj Dolnozemská (poznám z vlastnej skúsenosti) sú absolútne zanedbateľné nič voči naozaj zničenej betónovej vozovke na nemeckých diaľniciach ku koncu socializmu, kde medzi každými dvomi susediacimi betónovými blokmi vozovky bola vymletá medzera.

Napadla mi teraz spomienka, keď sme sa po skončení socializmu vybrali z firmy autobusom do Mníchova na autosalón.
Ako správni slováci sa čas od času otvorila fľaša pálenky. No a na úseku diaľnice niekde pred Linzom bola stará betónka, tá bola taká hrbolatá že keď sme si naliali pohárik tej pálenky, autobus na nej tak skákal, že nebol nikto schopný to vypiť, všetko sa porozlievalo.
Tá naša firma vtedy bola aj cestárska firma, bol som tam 13 rokov, voľačo o stavbe ciest viem, len stručne uvediem pre všetkých zástancov betóniek - každá betónová cesta sa po čase zvlní, fyzika (striedanie tepla a chladu počas dňa) sa oklamať nedá, ani keď sa na starú betónovú cestu natiahne nový asfaltový koberec, dopadne to rovnako, s tým nikto nič neurobí, rakúšania skúšali všeličo, aj veľmi šikmé medzery medzi jednotlivými blokmi vozovky, nakoniec tam aj tak urobili asfatku.
Citovať
biker610i
Známa tvár - Feldo (72)
maskot fóra
Založený: 29 máj 2009
Príspevky: 3363
Nabehané: 22 dní 22 hod 45 min
Bydlisko: plechovy hotel
PríspevokZaslal: 21.02.2019 23:47   
trucker694 napísal:
Biker610i a o čo lepšie je na tom Slovensko? Ideš zo ZH cez Kremnicu do Martina, veď to je ako na Ukrajine, za Detvou na východ, akoby si už bol na Ukrajine...
hej ja viem ze u nas je to tiez katostrofa s tymi cestami ale na ukrajinu sa zatial nechytame
_________________
mazda 323f 1.5
fiat uno logo 1.1. 37kw
mercedes actros
Citovať
Acon
VIP člen - Veyron (389)
Založený: 07 máj 2018
Príspevky: 6601
Nabehané: 12 dní 23 hod 23 min
PríspevokZaslal: 22.02.2019 09:59   
wilz napísal:
.. voľačo o stavbe ciest viem, len stručne uvediem pre všetkých zástancov betóniek - každá betónová cesta sa po čase zvlní, fyzika (striedanie tepla a chladu počas dňa) sa oklamať nedá, ani keď sa na starú betónovú cestu natiahne nový asfaltový koberec, dopadne to rovnako, s tým nikto nič neurobí, rakúšania skúšali všeličo, aj veľmi šikmé medzery medzi jednotlivými blokmi vozovky, nakoniec tam aj tak urobili asfatku.

Na svete a v Nemecku zvlášť je hafo km betónových ciest a nezvlnila sa ani jedna. A roky fungujú bez údržby. A potom, natiahnuť na betónku asfalt... Načo pre boha?
Pozrime si príklad z domova. Sereď-Senec. Ukladana panelová cesta mala len jednu jedinú nevýhodu. Spoje medzi panelmi. Inak bola na svoj vek (od 2.svetovej) v skvelej kondícii.
A ďalšia vec. Práve tuhosť zabraňuje tzv. trvalej deformácii krytu. Betónová vozovka kladná finišerom ako asfalt sa nikdy nebude vlnit a ani sa nevlní. Problém jej životnosti stojí len na odolnosti voči posypovym materiálom. Napokon, pozrime si Sitinu. Ako dlho je tam tá betónová vozovka? Ako dlho sú tie ostatné a ako vyzerajú? Koľkokrát boli opravované? Dtto spomínané Blatné. Asfalt pred a po tom úseku ako vyzerá? Všetko hrá v prospech betóniek. Sú o niečo hlučnejsie, no zanedbatelne
Citovať
wilz
VIP člen - Veyron (286)
Založený: 04 január 2008
Príspevky: 3046
Nabehané: 16 dní 21 hod 59 min
PríspevokZaslal: 22.02.2019 11:47   
Veď nemá význam sa tu sporiť o veciach ktoré pravdepodobne väčšinu obecenstva nezaujímajú, ale dovolím si upresniť pár vecí.
Ani mne osobne nevadí že betónky sú obvykle hlučnejšie ako asfaltové, ale v dnešnom svete kde si ľudia potrpia aj na menej podstatné veci, sa im skrátka vychádza v ústrety.
A čo sa týka zvlnenia, asi sa nerozumieme. Je technicky viac-menej nepodstatné, že či je vozovka kladená finišérom alebo partia chlapov nivelizuje vysypaný betón lopatami a drevenými latami.
Betón sa pri tuhnutí zmršťuje a aby sa netrhal nekontrolovane, tak sa na ploche v odstupoch vytvárajú drážky, kde potom vznikajú tie trhliny. No a tým sú definované jednotlivé bloky vozovky.
Keď na vozovku pečie slnko, povrch sa ohrieva rýchlejšie ako spodok betónovej vrstvy, takže v dôsledku tepelnej rozťažnosti je ohriaty povrch trocha dlhší ako chladnejší spodok, preto sa každý ten blok trošička prehne. V noci, keď vozovka chladne, tak je to opačne, spodná časť betónu ma v sebe naakumulované teplo a povrch vozovky chladne trocha rýchlejšie, takže každý ten betónový blok má snahu sa ohnúť opačným smerom ako cez deň. A to sa opakuje dennodenne, takže jednotlivé samostatné bloky vozovky si postupne, aj v závislosti od veľkosti zaťaženia od prechádzajúcich vozidiel trocha upravia podložie v miestach tých prasklín a môže to viesť k tomu zvlneniu vozovky.
Naposledy som registroval na diaľnici cez Viedeň , v časti od tunelu smerom na Graz, kde je enormná premávka, už tá cesta bola naozaj veľmi zvlnená, tak ju v posledných dvoch rokoch postupne celú obnovili, no a dali tam asfalt.
Samozrejme cesty na ktoré nepečie slnko sú tohto procesu uchránené a nič nebráni ich nekonečnej životnosti.
Preto aj treba rozlišovať že o ako zaťaženú cestu sa jedná a kde sa nachádza, má to veľký vplyv na jej životnosť.

K asfaltovaniu betóniek - no keď je povrch betónovej cesty už vydrolený a neplánuje sa jej kompletná rekonštrukcia, tak sa povrch vyfrézuje, niekedy ani to nie, a položí sa tenká vrstva asfaltu. Samozrejme ak už bola ta betónová vozovka trocha zvlnená, po čase sa to prekopíruje aj do tej vrchnej asfaltovej vrstvy. Ale je to lacnejšie ako stavba novej cesty a nejakú dobu to zlepší situáciu.

A cesta Senec – Sereď tam nebola od vojny, ale niekedy v 60-tych rokoch ju robili Cestné stavby Nitra, viem to preto, že ich bratislavská pobočka bola začlenená do mojej bývalej firmy a chlapi potom roky spomínali ako si dobre zarobili pri stavbe tej cesty, lebo ju bolo treba urobiť rýchlo, robilo sa vo dne v noci a na peniaze sa nehľadelo. No a samozrejme nebola stavaná metódou pokládky betónových panelov, ale štandardne sa položený betón nivelizoval jednoduchým finišérom.
Citovať
Acon
VIP člen - Veyron (389)
Založený: 07 máj 2018
Príspevky: 6601
Nabehané: 12 dní 23 hod 23 min
PríspevokZaslal: 22.02.2019 11:56   
Stále tu máme referenčné úseky Blatné a Sitina
Citovať
easyridersvk
Povedomá tvár - Favorito (23)
Založený: 15 júl 2011
Príspevky: 508
Nabehané: 3 dní 18 hod 54 min
PríspevokZaslal: 24.02.2019 21:03   
k tej ukrajine...kamos radsej isiel autom na chodniku ked videl mlaku na ceste..

u nas davaju pod asfalt beton len ak je to na moste. inak len zhutnene sutre na zemi...intenzivne betonovali v nemecku za hitlera a preto im stoja cesty dodnes. pri oprave maximalne zoskrabu asfalt dalej neni treba....
Odpovedať Nová téma
<123

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Shoutbox - o všetkom