Kúri auto rýchlejšie so zapnutou klímou?
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 19
- Dátum registrácie: 02.10.2019 13:32 Zdieľať na Facebook
Kúri auto rýchlejšie so zapnutou klímou?
Zdravím. Minule mi môj otec, vodič z povolania tvrdil, že ak ráno po naštartovaní hneď zapnem klímu, auto začne kúriť skôr. Vraj klíma kúri skôr aj bez toho, aby bol motor zohriaty. Mne to príde ale ako blbosť...mooozno sa motor skôr zohreje, keď musí ťahať aj klíma kompresor, ale to je asi jediné vysvetlenie, ktoré by som ešte bral. Ale podľa otca nie, vraj to kúri samotná klíma bez ohľadu na teplotu motora. Blbosť, že? :D Vďaka za postrehy.
-
- Príspevky: 1648
- Dátum registrácie: 16.12.2011 14:56 Zdieľať na Facebook
Ak ma climatronic-cize automaticke kurenie,vodic nechava klimu pustenu stale a podla teploty vonku a vnutri to kuri alebo chladi.Moze byt aj ten pocit ze sa motor zohreje rychlejsie z kompresorom ale pri tychto vykonoch motorov je to zanedbatelne.
Ak nie je climatronik,motor zacne kurit az ked je motor zohriaty.A na akom aute jazdi tvoj otec?
Ak nie je climatronik,motor zacne kurit az ked je motor zohriaty.A na akom aute jazdi tvoj otec?
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 19
- Dátum registrácie: 02.10.2019 13:32 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1648
- Dátum registrácie: 16.12.2011 14:56 Zdieľať na Facebook
Klima musi mat svoj radiator pretoze je v nom chladivo freon.A v radiatori na kurenie je voda z motora.Ale klimou si moze maximalne rano odrosit okna pretoze pustena klima vysusuje alebo chladi.Este nevymysleli aby ten isty radiator na klimu aj kuril pretoze z freonom to nejde.Alebo je klima plnena uz novym chladivom R 32.Ale aj to dokaze len chladit,nie kurit.
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
christiane, čo konkrétne nazývaš radiátorom z tohoto:
[img]https://eluc.kr-olomoucky.cz/uploads/im ... /okruh.jpg [/img]
jeff, ukáž toto otcovi a nech ti vysvetlí čo a ako vytvára teplo a dostáva ho do kabíny. A ešte sa ho spýtaj či si to náhodou nemýli s domovou klimatizáciou.
Zaťaženie motora spusteným kompresorom je jediná vec, ktorá môže pomôcť jeho rýchlejšiemu zohriatiu. Lenže 1. je to zanedbateľné a 2. pod určitú vonkajšiu teplotu sa kompresor kvôli ochrane ani nezopne!
[img]https://eluc.kr-olomoucky.cz/uploads/im ... /okruh.jpg [/img]
jeff, ukáž toto otcovi a nech ti vysvetlí čo a ako vytvára teplo a dostáva ho do kabíny. A ešte sa ho spýtaj či si to náhodou nemýli s domovou klimatizáciou.
Zaťaženie motora spusteným kompresorom je jediná vec, ktorá môže pomôcť jeho rýchlejšiemu zohriatiu. Lenže 1. je to zanedbateľné a 2. pod určitú vonkajšiu teplotu sa kompresor kvôli ochrane ani nezopne!
-
- Príspevky: 1648
- Dátum registrácie: 16.12.2011 14:56 Zdieľať na Facebook
Radiatorom som to nazval podla jeffa aby vedel ze hovorime zhruba "o tom istom"jeff011 napísal: "radiátor" či ako to nazval
Samozrejme ze klima ma " vyparnik " a kurenie " radiator"A kurenie v tom obrazku nakreslene nie je.Ale nie kazdy vie presne tie veci aj pomenovat.
Ak je tvoj otec taky tvrdohlavy ako moj co este kedysi jazdil na parnych lokomotivach,tak o tychto veciach tejto doby nema ani sajnu.Tak mu vzdy poviem ze ma pravdu a viac to neriesim.
-
- Príspevky: 359
- Dátum registrácie: 23.09.2004 08:15 Zdieľať na Facebook
áno dokáže kúriť... odporúčam prečítať pozorne, niektorí aj 2-3x
http://www.autorubik.sk/clanky/klimatiz ... utomobile/
http://www.autorubik.sk/clanky/klimatiz ... utomobile/
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Daj sem tú stať kde sa to tvrdí....tú časť ktorá to dosvedčuje.
Klimatizácia kúriť nemôže z jednoduchého dôvodu.Aj keď systémy môžu ísť v najzložitejších systémoch súčasne,tj zároven je chladený výparník a zároveň teplý vzduch aby sa mixom dosiahla výsledná teplota,platí to iba po hranicu určenú vonkajšou teplotou. Ale týka sa iba velmi zložitých viacokruhových systémov kde sa môžu rôzniť požiadavky posádky.Elektrická časť ovládania obsahuje aj tzv. preferencie,tj logika že ide ten systém ktorý sa požaduje a teda jeden ruší funkciu druhého.
Niečo ako že v jednej miestnosti kde máme klímu si zároveň určite nepustíme aj radiátor kúrenia.
Klimatizácia kúriť nemôže z jednoduchého dôvodu.Aj keď systémy môžu ísť v najzložitejších systémoch súčasne,tj zároven je chladený výparník a zároveň teplý vzduch aby sa mixom dosiahla výsledná teplota,platí to iba po hranicu určenú vonkajšou teplotou. Ale týka sa iba velmi zložitých viacokruhových systémov kde sa môžu rôzniť požiadavky posádky.Elektrická časť ovládania obsahuje aj tzv. preferencie,tj logika že ide ten systém ktorý sa požaduje a teda jeden ruší funkciu druhého.
Niečo ako že v jednej miestnosti kde máme klímu si zároveň určite nepustíme aj radiátor kúrenia.
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2867
- Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29 Zdieľať na Facebook
Vzduch ma svoju prirodzenu vlhkost, ktora kondenzuje na chladnejsich predmetoch, v tomto pripade na vyparniku, ktory ma funkciu ochladzovat vzduch prudiaci do kabiny. Tak ako aj male deti vedia, ze voda dokaze zamrznut, teda zmenit skupenstvo na tuhe, co sa deje pri teplote pod 0°C a teda, ze ten vyparnik musi mat ochranu aby nenamrzal (zamrznuty by nemal funkciu, kedze by bol nepriechodny…) tak sa klimatizacia v aute zvycajne pri vonkajsej teplote nizsej nez 4°C “nezapina“. Na vyparniku zvykne byt teplotne cidlo, ktore kontroluje teplotu toho vyparnika a stara sa o to, aby nenamrzol.
Ano, kompresor na asi vacsine aut je v behu stale, avsak iba na mizive % vykonu, co je dane jeho konstrukciou a ovladanim.
Takze ani ja si neviem predstavit, akym sposobom (keby to bolo umoznene) by mohla klimatizacia pri mrazoch pomoct s ohriatim interieru vozidla.
Od toho tam byva PTC, elektricky, vyhrevny clanok ktoreho zapnutie mava taktiez svoje specifika, podmienky.
Ano, kompresor na asi vacsine aut je v behu stale, avsak iba na mizive % vykonu, co je dane jeho konstrukciou a ovladanim.
Takze ani ja si neviem predstavit, akym sposobom (keby to bolo umoznene) by mohla klimatizacia pri mrazoch pomoct s ohriatim interieru vozidla.
Od toho tam byva PTC, elektricky, vyhrevny clanok ktoreho zapnutie mava taktiez svoje specifika, podmienky.
-
- Príspevky: 17840
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 6995
- Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Google [Bot] a 39 neregistrovaných