Kúpa VW golf variant 7
Moderátori: mhlavaty, foter, niner, Atlas, LOCHNESS
-
db69
- Príspevky: 2210
- Dátum registrácie: 18.06.2020 19:48
- Bydlisko: okr. Galanta Zdieľať na Facebook
Re: Kúpa VW golf variant 7
už som to tu dával lebo ma obvinili že som rozprávkar
KIA X Ceed 1,5 TGDI AT


toto je spotreba Galanta - Lignano Sabbiadoro
preto dva obrázky lebo ked dám pauzu tak sa to vynuluje. a tankujem vždy vo Villachu
jazda na asitent jazdy po dialnici .kde je 130 ide to 130 a ked je tam 100 tak to ide 100
ked je potreba obehnúť polských chujov tak aj 160. žiadna jazda na spotrebu .
nikto sa tu neháda že nafťák nežerie menej,
A to len preto lebo sa to ráta na litre .keby sa to rátalo na kg nebolo by to až tak viditelné
Benzín 700-750 g/l,nafta 800-880g/l,
KIA X Ceed 1,5 TGDI AT


toto je spotreba Galanta - Lignano Sabbiadoro
preto dva obrázky lebo ked dám pauzu tak sa to vynuluje. a tankujem vždy vo Villachu
jazda na asitent jazdy po dialnici .kde je 130 ide to 130 a ked je tam 100 tak to ide 100
ked je potreba obehnúť polských chujov tak aj 160. žiadna jazda na spotrebu .
nikto sa tu neháda že nafťák nežerie menej,
A to len preto lebo sa to ráta na litre .keby sa to rátalo na kg nebolo by to až tak viditelné
Benzín 700-750 g/l,nafta 800-880g/l,
-
herin
- Príspevky: 1517
- Dátum registrácie: 26.06.2008 08:33 Zdieľať na Facebook
Re: Kúpa VW golf variant 7
Ja už v rakusku neobieham nikoho..jedine ked ide pod max povolenú rýchlosť..minulý rok mi prišiel pozdrav od Osterreichische bank že som na 100vke tam dolu kopcom pred Viednou išiel 112...bolo to za 60 eur..
teraz ked človek ide okolo OMV tým akoby dilaničným obchvatom Viedne tak je tam 80tka ale 25 km v kuse..a radar každých 300 metrov pomaly..
Ale odbočil som..spotreba pekná..ja som jazdieval dlhe roky Malinovo-Malacky, kde sme mali kanceláriu a kedže mi to bolo úplne jedno kedy prídem do firmy, tak som jazdieval 110 max po dialnici...a na nádrž 62 litrov som dokázal spraviť hocikedy 1400 km..prišiel som na pumpu natankoval doplna..niekedy som natankoval 58..niekedy 60 litrov..
Auto odomna chcel strašne kupiť môj kamaráta už som bol aj nalomený, že ho predám,ale viac menej mi žena hovorí že načo to chcem meniť?že máme to auto od nova..poznáš ho..je spolahlivé a kúpiš nejakú mačku vo vreci..a ked prišlo hento s tými daňami a čo budú stáť palivá, tak už ho nechcem predať ani omylom...
Pred tromi týždnami sme dosť pojazdili Nemecko a išiel som s ním aj 50 km s plynom na podlahe..v pohode dá cez 200..a poviem vám, že neobmedzená rýchlosť a sami nemčúri jazdia tak 140-150..ked som išiel cez 200, tak ma predbehlo za tých 50 km jedno jedine auto..aj to bol nejaký superšport typu mclaren, alebo ferrari...to išlo tak 250 ked ma predbehol...
inak nikto...jazdili všetci tak ako som napísal...
teraz ked človek ide okolo OMV tým akoby dilaničným obchvatom Viedne tak je tam 80tka ale 25 km v kuse..a radar každých 300 metrov pomaly..
Ale odbočil som..spotreba pekná..ja som jazdieval dlhe roky Malinovo-Malacky, kde sme mali kanceláriu a kedže mi to bolo úplne jedno kedy prídem do firmy, tak som jazdieval 110 max po dialnici...a na nádrž 62 litrov som dokázal spraviť hocikedy 1400 km..prišiel som na pumpu natankoval doplna..niekedy som natankoval 58..niekedy 60 litrov..
Auto odomna chcel strašne kupiť môj kamaráta už som bol aj nalomený, že ho predám,ale viac menej mi žena hovorí že načo to chcem meniť?že máme to auto od nova..poznáš ho..je spolahlivé a kúpiš nejakú mačku vo vreci..a ked prišlo hento s tými daňami a čo budú stáť palivá, tak už ho nechcem predať ani omylom...
Pred tromi týždnami sme dosť pojazdili Nemecko a išiel som s ním aj 50 km s plynom na podlahe..v pohode dá cez 200..a poviem vám, že neobmedzená rýchlosť a sami nemčúri jazdia tak 140-150..ked som išiel cez 200, tak ma predbehlo za tých 50 km jedno jedine auto..aj to bol nejaký superšport typu mclaren, alebo ferrari...to išlo tak 250 ked ma predbehol...
inak nikto...jazdili všetci tak ako som napísal...
-
cicmanec942
- Príspevky: 246
- Dátum registrácie: 18.07.2025 19:37 Zdieľať na Facebook
-
tatkotom
- Príspevky: 3118
- Dátum registrácie: 02.09.2023 16:50
- Bydlisko: Prievidza Zdieľať na Facebook
Re: Kúpa VW golf variant 7
Neporovnávaj koncernové šijacie stroje s normálnymi dieselmi, chlapče. Neraz keď ma viezol niektorý kolega na ... somnechápal, prečo to ide ako traktor a trasie. Z našich áut to nepoznám. Iste - motor počuť nad nejakých 3000-3500 otáčok no pri bežnom jazdení takmer nie - prekryje ho šum pneumatík a vetra. No nemám TDI, mám JTD.
db69 - parádna spotreba
db69 - parádna spotreba
-
db69
- Príspevky: 2210
- Dátum registrácie: 18.06.2020 19:48
- Bydlisko: okr. Galanta Zdieľať na Facebook
Re: Kúpa VW golf variant 7
herin
ja som jazdil do rakúska 20 rokov na LKW a 90% pokút len za rýchlosť.
kukne krúžok alebo kartu a už platím
uplná "sranda" boli dve pokuty v schránke jedna na 50 druhá 60
jedna pondelok +10km/h a druha utorok 11km/h dialničný prechod Kittsee - Jarovce bola tam 50
Nad 3,5tony na okreskách je tam 70km/h na dialnici 80
.Najdrahšie to je ked prekročíš rýchlosť na "IGL" zóne
tam platíš + 2000€ za znečisťovanie ovzdušia
A dosť často robia kontroly na nezaplatené pokuty .
ja som jazdil do rakúska 20 rokov na LKW a 90% pokút len za rýchlosť.
kukne krúžok alebo kartu a už platím
uplná "sranda" boli dve pokuty v schránke jedna na 50 druhá 60
jedna pondelok +10km/h a druha utorok 11km/h dialničný prechod Kittsee - Jarovce bola tam 50
Nad 3,5tony na okreskách je tam 70km/h na dialnici 80
.Najdrahšie to je ked prekročíš rýchlosť na "IGL" zóne
tam platíš + 2000€ za znečisťovanie ovzdušia
A dosť často robia kontroly na nezaplatené pokuty .
-
db69
- Príspevky: 2210
- Dátum registrácie: 18.06.2020 19:48
- Bydlisko: okr. Galanta Zdieľať na Facebook
Re: Kúpa VW golf variant 7
tatkotom
ked som chodil na Fiate 1,4T Jet ,tak som jazdil na spotrebu 120km/h a spotreba 6,3-6,4
Toto má AT a pri 130 na 7 točí 2400ot/min
Fiat na 6 točí 3100
ked som chodil na Fiate 1,4T Jet ,tak som jazdil na spotrebu 120km/h a spotreba 6,3-6,4
Toto má AT a pri 130 na 7 točí 2400ot/min
Fiat na 6 točí 3100
-
tatkotom
- Príspevky: 3118
- Dátum registrácie: 02.09.2023 16:50
- Bydlisko: Prievidza Zdieľať na Facebook
Re: Kúpa VW golf variant 7
Punto II 1.9JTD 59kW Prievidza - Fačkov (cez Fačkovské sedlo), necelé dva mesiace denne pondelok-piatok a medzitým okolo komína - nádrž-nádrž pod 4/100 
Terajšie krabice majú 8 a 3,5-ročný celkový priemer 6/100 (zapisujem tankovania a prejazdené kilometre, nie podľa palubákov) - dlhšie jazdy pokojne aj pod 4/100 (len ja pokojne nejazdím). manželka Multiplou PD-NR-BA (a kombinácie) 4,0-5,3. Tiež nejazdí pomaly (má "zakázané" aby ju niekto odadu nezostrelil...tak 120-140. Ad "palubák" - Muľa ukazuje zrejme pravdivo, Alfa občas kecá - mám za to, že nezarátava voľnobežnú spotrebu (alebo začne od predchádzajúcej) tak občas "meriam" s Torque.
Na dlhších a dlhých jazdách sa údaje palubáku zhodnú s Torque na 2-3%
Od piatka do nedele sme boli na Horehroní v jednej doline - tam v cieli Muľa naložená po strop 5,3, nazad ľahšia len o 5 kíl 4,6 no karoval som ja, tak ... hádam nemerali
Muľa tiež točí 3000 pri rýchlosti, pri ktorej Alfa 2500. Nechem trepnúť, nepamätám presne pri akej som to porovnával jeden ďeň keď som šiel doobeda jedným a poobede druhým.
Ono aj zhodná trasa byúde zakaždým trochu iná - teplota, tlak vzduchu, smer a sila vetra, jazdné pomery (roky som jazdil aj zhodné trasy, meral, porovnával), ja som spokojný že tie šunky pri prevažnej väčšine krátkych aj veľmi krátkych jázd (zas ak sa dakam ide - tak sa "ide") žerú menej než sú údaje výrobcov (a prevažná väčšina napríklad na Spritmonitor) hoci dostávajú často záhul.
Terajšie krabice majú 8 a 3,5-ročný celkový priemer 6/100 (zapisujem tankovania a prejazdené kilometre, nie podľa palubákov) - dlhšie jazdy pokojne aj pod 4/100 (len ja pokojne nejazdím). manželka Multiplou PD-NR-BA (a kombinácie) 4,0-5,3. Tiež nejazdí pomaly (má "zakázané" aby ju niekto odadu nezostrelil...tak 120-140. Ad "palubák" - Muľa ukazuje zrejme pravdivo, Alfa občas kecá - mám za to, že nezarátava voľnobežnú spotrebu (alebo začne od predchádzajúcej) tak občas "meriam" s Torque.
Na dlhších a dlhých jazdách sa údaje palubáku zhodnú s Torque na 2-3%
Od piatka do nedele sme boli na Horehroní v jednej doline - tam v cieli Muľa naložená po strop 5,3, nazad ľahšia len o 5 kíl 4,6 no karoval som ja, tak ... hádam nemerali
Muľa tiež točí 3000 pri rýchlosti, pri ktorej Alfa 2500. Nechem trepnúť, nepamätám presne pri akej som to porovnával jeden ďeň keď som šiel doobeda jedným a poobede druhým.
Ono aj zhodná trasa byúde zakaždým trochu iná - teplota, tlak vzduchu, smer a sila vetra, jazdné pomery (roky som jazdil aj zhodné trasy, meral, porovnával), ja som spokojný že tie šunky pri prevažnej väčšine krátkych aj veľmi krátkych jázd (zas ak sa dakam ide - tak sa "ide") žerú menej než sú údaje výrobcov (a prevažná väčšina napríklad na Spritmonitor) hoci dostávajú často záhul.
-
lubos zimovcak
- Príspevky: 4111
- Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12 Zdieľať na Facebook
Re: Kúpa VW golf variant 7
Neexistuje mat nizsiu spotrebu pri vyssej rychlosti...mhlavaty napísal: ↑08.09.2025 22:18 Na hlúposti reagovať nemá zmysel. Benzínu hluk stúpa z rýchlostou a nafte klesá.Čím rýchlejšie tým viac. Navyše tie rýchlosti 100-130 sú u diesla práve,oblasť max krútiaku,a to je práve aj oblasť kde má najnižšiu špecifickú spotrebu.Aj u seba to vidím že mám horšiu spotrebu pri 80 nez 120 a auto plus zatichá
Fyzika to nedovoli.
-
tatkotom
- Príspevky: 3118
- Dátum registrácie: 02.09.2023 16:50
- Bydlisko: Prievidza Zdieľať na Facebook
Re: Kúpa VW golf variant 7
Zjednodušená úvaha, pane.
Meral som už pred desaťročiami - ono závisí aj od priebehu "účinnosti" konkrétneho motora v rámci rozsahu otáčok. Každý motor má najlepšie využitie paliva (...priebeh účinnosti) pri nejakých otáčkach, nemusí platiť, že bude spotreba vždy nižššia pri nižších.
Kedysi som tri roky vozil moju z Prievidze do Nitry Wartburgom, ak somjazdil 60-80, spotreba bola vyššia než ak som jazdil 90-110 (viem prekračoval no nemali vtedy "baterkové radary" - merať mohli len tam, kde sa mohli pripojiť k elektrine). Tam to bol veľký rozdiel, zčasti spôsobený únikom čerstvej zmesi do výfuku pri "podtáčaní".
Ale...
Pred časom som jazdil pravidelne dvojkovým Puntom - v jednej dedine (Kľačno) som testoval jazdu 50 km/hod na švorke pri vyšších otáčkach - päťke pri nižších otáčkach, okamžitú spotrebu to síce ukazovalo koľko km prejde na liter no dokazovalo, že pri príliš nízkych otáčkach bola okamžitá spotreba vyššia. No a rozdiel je aj, koľko pri akých "natlačí turbo" - o koľko vyššia účinnosť spaľovania - využitia paliva je.
Trocha "kremíkového prehľadu":
Pochopenie účinnosti paliva turbomotorov pri meniacich sa otáčkach je kľúčové pre optimalizáciu výkonu a spotreby.
Účinnosť využitia paliva turbomotorov s meniacimi sa otáčkami je komplexný fenomén, ktorý je silne ovplyvnený viacerými faktormi.
**Základné princípy:**
* **Termodynamická účinnosť:** Turbomotory, či už benzínové (Otto cyklus) alebo naftové (Diesel cyklus), dosahujú svoju najvyššiu účinnosť pri určitých prevádzkových bodoch. Tieto body sa zvyčajne nachádzajú v stredných až vyšších otáčkach a pri strednom zaťažení.
* **Práca turba:** Turbodúchadlo komprimuje nasávaný vzduch, čím zvyšuje hustotu zmesi paliva a vzduchu v spaľovacej komore. To umožňuje efektívnejšie spaľovanie a vyšší výkon. Avšak, samotné turbo má svoje vlastné straty (mechanické, tepelné) a jeho účinnosť tiež kolíše s otáčkami motora a prietokom výfukových plynov.
**Vplyv meniacich sa otáčok:**
* **Nízke otáčky:** Pri nízkych otáčkach môže byť účinnosť turba nižšia, pretože je menej výfukových plynov na jeho pohon. To vedie k tzv. "turbodieru" (turbo lag), kde motor reaguje oneskorene na pridanie plynu. V tomto režime môže byť spotreba paliva relatívne vyššia vzhľadom na dosiahnutý výkon.
* **Stredné otáčky:** V tomto rozsahu otáčok turbo zvyčajne pracuje najefektívnejšie. Zabezpečuje dostatočný plniaci tlak, čo vedie k dobrému spaľovaniu a vysokej účinnosti paliva.
* **Vysoké otáčky:** Pri veľmi vysokých otáčkach sa zvyšujú trenie a mechanické straty v motore. Hoci turbo môže stále dodávať značný plniaci tlak, celková účinnosť paliva môže začať mierne klesať v dôsledku týchto dodatočných strát a potenciálne menej optimálneho spaľovania pri extrémnych podmienkach.
- Celkovo možno povedať, že účinnosť využitia paliva turbomotorov je najvyššia v strednom rozsahu otáčok a zaťaženia, zatiaľ čo pri extrémnych otáčkach (príliš nízkych alebo príliš vysokých) môže dochádzať k poklesu efektivity.
Meral som už pred desaťročiami - ono závisí aj od priebehu "účinnosti" konkrétneho motora v rámci rozsahu otáčok. Každý motor má najlepšie využitie paliva (...priebeh účinnosti) pri nejakých otáčkach, nemusí platiť, že bude spotreba vždy nižššia pri nižších.
Kedysi som tri roky vozil moju z Prievidze do Nitry Wartburgom, ak somjazdil 60-80, spotreba bola vyššia než ak som jazdil 90-110 (viem prekračoval no nemali vtedy "baterkové radary" - merať mohli len tam, kde sa mohli pripojiť k elektrine). Tam to bol veľký rozdiel, zčasti spôsobený únikom čerstvej zmesi do výfuku pri "podtáčaní".
Ale...
Pred časom som jazdil pravidelne dvojkovým Puntom - v jednej dedine (Kľačno) som testoval jazdu 50 km/hod na švorke pri vyšších otáčkach - päťke pri nižších otáčkach, okamžitú spotrebu to síce ukazovalo koľko km prejde na liter no dokazovalo, že pri príliš nízkych otáčkach bola okamžitá spotreba vyššia. No a rozdiel je aj, koľko pri akých "natlačí turbo" - o koľko vyššia účinnosť spaľovania - využitia paliva je.
Trocha "kremíkového prehľadu":
Pochopenie účinnosti paliva turbomotorov pri meniacich sa otáčkach je kľúčové pre optimalizáciu výkonu a spotreby.
Účinnosť využitia paliva turbomotorov s meniacimi sa otáčkami je komplexný fenomén, ktorý je silne ovplyvnený viacerými faktormi.
**Základné princípy:**
* **Termodynamická účinnosť:** Turbomotory, či už benzínové (Otto cyklus) alebo naftové (Diesel cyklus), dosahujú svoju najvyššiu účinnosť pri určitých prevádzkových bodoch. Tieto body sa zvyčajne nachádzajú v stredných až vyšších otáčkach a pri strednom zaťažení.
* **Práca turba:** Turbodúchadlo komprimuje nasávaný vzduch, čím zvyšuje hustotu zmesi paliva a vzduchu v spaľovacej komore. To umožňuje efektívnejšie spaľovanie a vyšší výkon. Avšak, samotné turbo má svoje vlastné straty (mechanické, tepelné) a jeho účinnosť tiež kolíše s otáčkami motora a prietokom výfukových plynov.
**Vplyv meniacich sa otáčok:**
* **Nízke otáčky:** Pri nízkych otáčkach môže byť účinnosť turba nižšia, pretože je menej výfukových plynov na jeho pohon. To vedie k tzv. "turbodieru" (turbo lag), kde motor reaguje oneskorene na pridanie plynu. V tomto režime môže byť spotreba paliva relatívne vyššia vzhľadom na dosiahnutý výkon.
* **Stredné otáčky:** V tomto rozsahu otáčok turbo zvyčajne pracuje najefektívnejšie. Zabezpečuje dostatočný plniaci tlak, čo vedie k dobrému spaľovaniu a vysokej účinnosti paliva.
* **Vysoké otáčky:** Pri veľmi vysokých otáčkach sa zvyšujú trenie a mechanické straty v motore. Hoci turbo môže stále dodávať značný plniaci tlak, celková účinnosť paliva môže začať mierne klesať v dôsledku týchto dodatočných strát a potenciálne menej optimálneho spaľovania pri extrémnych podmienkach.
- Celkovo možno povedať, že účinnosť využitia paliva turbomotorov je najvyššia v strednom rozsahu otáčok a zaťaženia, zatiaľ čo pri extrémnych otáčkach (príliš nízkych alebo príliš vysokých) môže dochádzať k poklesu efektivity.
-
herin
- Príspevky: 1517
- Dátum registrácie: 26.06.2008 08:33 Zdieľať na Facebook
Re: Kúpa VW golf variant 7
Ty žiješ asi v 90tych rokoch..resp. si sa tam asi zasekol čo sa týka sledovania vývoja áut..aj to TDI prešlo si predstav za tých 30 rokov zmenami a rotačky,alebo pdčka už sa nevyrábajú..cicmanec942 napísal: ↑09.09.2025 09:06Príjemný šepot kvetín naštartovaného diesla. Spolu s uspávajúcim kolísaním aka trasením. Na sprostosti hluchých a senilných dôchodcov zaslepených božstvom TDI netreba reagovať...
Dnešné moderné diesle absolútne netrasú..ani neviem vo vnutri že je naštartované..a trasením?
A čo sa týka jazdy, tak kludne si zmeraj hlukomerom benzin vs. diesel pri 130..nie je tam žiaden rozdiel...a ani pri nižších rýchlostiach..chod sa previezť v 5ťkovom báve a kludne aj v f10 6 valci...ani nebudeš vedieť či je to diesel alebo benzín
-
cicmanec942
- Príspevky: 246
- Dátum registrácie: 18.07.2025 19:37 Zdieľať na Facebook
Re: Kúpa VW golf variant 7
Hej, lebo šesťvalec 5er je úplne to isté ako Golf 7... 
Naposledy upravil/-a cicmanec942 v 09.09.2025 13:10, upravené celkom 1 krát.
-
mhlavaty
- opravy & diag
- Príspevky: 26130
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: Kúpa VW golf variant 7
Ale dovolí. Dané je charakteristikou motora,v ktorej oblasti má najnižšie špecifickú spotrebu,to je oblasť kde je max využitý potenciál motora. Iste že to neplatí donekonečna a do akejkoľvek rýchlosti z dôvodu že odpor vzduchu preberá maximum z potrieb výkonu.lubos zimovcak napísal: ↑09.09.2025 10:19Neexistuje mat nizsiu spotrebu pri vyssej rychlosti...mhlavaty napísal: ↑08.09.2025 22:18 Na hlúposti reagovať nemá zmysel. Benzínu hluk stúpa z rýchlostou a nafte klesá.Čím rýchlejšie tým viac. Navyše tie rýchlosti 100-130 sú u diesla práve,oblasť max krútiaku,a to je práve aj oblasť kde má najnižšiu špecifickú spotrebu.Aj u seba to vidím že mám horšiu spotrebu pri 80 nez 120 a auto plus zatichá
Fyzika to nedovoli.
-
lubos zimovcak
- Príspevky: 4111
- Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12 Zdieľať na Facebook
Re: Kúpa VW golf variant 7
Ked idem ekorally, so spotrebou pod 3 litre, idem do 80 km/h
Vsetko rychlejsie je uz 3,5-4 l..., mozem miesat prevodovkou ako chcem...
Vsetko rychlejsie je uz 3,5-4 l..., mozem miesat prevodovkou ako chcem...
-
tuninka
- Príspevky: 119
- Dátum registrácie: 27.06.2006 10:09 Zdieľať na Facebook
Re: Kúpa VW golf variant 7
Kde sa sá jazdiť do 80kmh? Ja keď idem okresku 90-100kmh, tak ma každý predbieha
Ale keď už tu píšete spotrebu, tak 6 rýchlostný manuál diesel 2 liter dci mi žere keď idem väčšinou dialnice 6,2l /100km 115-130km/h rýchlosť, druhý 6 rýchlostný automat 2 liter tdci pri rovnakej jazde 5,2l (menšie auto), 5 rýchlostné jtd 2,2l ale vyššie auto (Ulysse) okolo 7l/100 a benzín s lpg 1,6 5 rýchlostný žere asi 8l plynu, čo je cenový ekvivalent zhruba 4l benzínu, ale s tým diaľnice nejazdím. Ani jeden z tých dízlov neznie, ako keby niekto nitoval a pri 130 sú všetky tichšie, ako to LPG auto pri tej rýchlosti. Jasné vyššie otáčky, vyšší hluk, ale to sa mi na tom práve páči.
-
kirams
- Príspevky: 868
- Dátum registrácie: 11.06.2022 14:21 Zdieľať na Facebook
Re: Kúpa VW golf variant 7
Doteraz som mal iba diesle. Mam teraz novu 1,6 turbo benzin so 140 PS a niekdy by som uz diesel nechcel. Vykon, krutak, reakcie na plyn, zrychlenie… je to neporovnetelne lepsie!!!
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Majestic-12 [Bot] a 3 neregistrovaní