Kupa uplne noveho auta. ANO ci NIE?

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

davidTJ
Príspevky: 70
Dátum registrácie: 20.01.2012 17:46
Zdieľať na Facebook

Kupa uplne noveho auta. ANO ci NIE?

Príspevok od používateľa davidTJ »

Ahojte,

uz dlhsiu dobu citam a v podstate s tym suhlasim ze nove auto je velmi zla investicia. ono v podstate o investiciu ani nejde, kedze je to spotrebak, ako povedzme topanky :), len si ho kupujeme na dlhsi cas. Zatial som mal 3x jazdene auta, obcas som do nich nabuchal peniaze, ale pri predaji vela nestratil. Jedno z nich som dojazdil uplne do konca.

No v poslednych dnoch som natrafil na clanky, kde tento povedzme mytus rozoberaju. Na jednej strane vyssie ciastky pri kupe, ale bezstarostnejsia prevadzka, co je logicke.

Aj keď je to relativne, a stale som zastancom kupopvania jazdeniek (pre beznych ludi, sukromne osoby), zaujima ma nazor starsich z vas (ja mam 26), ktori uz par aut vlastnili, aj nove aj jazdene. CO povazujete za lepsiu kupu z vlastnej skusenosti? UPLNE NOVE alebo JAZDENE? Vdaka za kazdy nazor. :2f93:

Link na clanky:
https://driveit.sk/je-nove-auto-najhorsia-investicia/
https://gazduj.etrend.sk/clanky-gazduj/ ... zaj-g.html
https://www.interez.sk/uplne-najhorsou- ... -odbornik/
FERO 321
Príspevky: 1644
Dátum registrácie: 27.01.2011 16:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa FERO 321 »

Tu ide o to ako si na tom z peniazmi. Máš len 26, už máš vlastné bývanie? Ak si na tom celkom dobre a nebude ti treba investovať do niečoho iného, tak jednoznačne nové auto. Ono sa hovorí nové je nové
a máš záruku, staré môže byť aj mačka vo vreci, no dá sa kúpiť aj dobré.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Toto je to,keď sa pobije srdce s rozumom.Nech sa na auto budeš pozerať z akejkoľvek strany,musí ti byť jasné na ktorej stojíš.Sú iba dve,na aute peniaze získavaš,alebo strácaš.Prekupník alebo špekulant zarába,klasický spotrebiteľ jedine stráca.Ak je jasný vlastný postoj,je to už iba o prioritách,čo bude dôležité a čo nie.Cieľ...čo je dôvod potreby,a myslím že je okamžite rozhodnuté ktorá varianta dostane zelenú.ˇUplná bezstarostnosť za kopec peňazí,alebo rozumná varianta na základe dobrého nákupu za primerané peniaze a pri primeraných nákladoch na prevádzku.Každý si musí vedieť zvážiť pokiaľ ten dobrý nákup vie zabezpečiť,a aký má dosah na prevádzkové pomery.Bežná je úplná živelnosť,bez štipky zvažovania,taký rómsky spôsob uvažovania - zajtrajšok ma nezaujíma,míňam dnes keď mám v kešeni korunu,zajtra bude čo bude.
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

Celá dilema sa odvíja od toho, koľko km na jazdíš za rok. Ak 10-20 000 tak nové auto má zmysel ak si ho necháš 10r. Ak najazdis 50 000km ročne tak potrebuješ sa na auto spoľahnúť, takže potrebuješ skôr nové. Ja som sa tým už zaoberal a počty nepustia. Ak nové auto každé 3r. tak lepšie to vychádza cez operatívny leasing. Je to za rovnaké peniaze akurát každý rok nové auto
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Zaleži ako intenzivne vieš zakupeny predmet využiť ,

platí všeobecne ,že ak zaplatenú cenu vydelíš frekvenciou použitia danej veci,za určitý čas ,

získaš numero ,ktoré vyjadruje cenu jednorazoveho použitia danej veci .

Najlepšie tento priklad funguje na kupe damskeho kožucha ,
ak dáma si zakupi kožuch za 1200 € a oblečie si ho 3x za rok, tak cena jedneho oblečenia kožucha bude 400 €
Ak však tento kožuch oblečie počas sezony 20 x tak cena jedneho oblečenia bude 60 €,
teda toto porovnanie ma pomocť k rozhodnutiu, či je skutočne nutné vlastníctvo danej veci za plnú sumu, alebo ak je frakvencia použitia veci nízka, či nie je vyhodnejšie si danú vec za učelom občasneho použitia iba prenajať.

Celkom dobre dokumentuje tuto uvahu aj prenajom obytneho prívesu za učelom jedneho, či dvoch týždňov dovolenky v roku,
určite to je vyhodnejšie si tento príves prenajať , ako zakupiť a znašať všetky starosti spojené s vlastníctvom danej veci /poplatky, garažovanie , udržba a opravy atď/

Bol tu nedavno članok o operatívnom leasingu auta , velmi poučný ...

Pri riešeni problému nove vs.ojazdené auto vstupuju do hry aj dalšie premenne, ako uroveń spoĺahlivosti oj.auta umerne ku vynaloženým nákladom na opravy a udržbu
a z toho dovodu ľudia radšej volia kupu noveho auta .
Avšak to platí iba do určitej urovne nadobudacej ceny nového auta.
Ak sa jedna o zaplatenie kupnej sumy povedzme 15 000 € tak tam nie je čo váhať a za 15 000 € treba zakupiť nové auto
jednoznačne sa to viac oplatí ako zakupiť ojazdené za 8 000 €

Avšak by sme uvažovali o vyššej lige kde nadobudacia cena auta presiahne 40 -50 , či 70 000 € alebo ešte vyššie ,tak tam by som velmi zvažoval zakupenie ojazdeného za 1/3 či max.polovicu nadobudacej ceny nového.

Je tu ešte jeden faktor a to uroveń spoľahlivosti noveho auta,
ktorá vzhľadom na zložitosť použitej techniky a spustu elektroniky ,dnes už nie je 100% zaručena
ako to bolo pred 15, či 10 rokmi.
Vyroba kvalitnych a spoľahlivých aut skončila niekedy na prelome rokov 2004-2006 , poťažmo 2008-2010 .

Dnes aj zakupenie noveho auta v hodnote 70 000 € može byť risk vzhľadom na spoľahlivosť a neočakavané vydavky na opravy.
Naposledy upravil/-a laco1871 v 09.02.2019 14:52, upravené celkom 1 krát.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Acon napísal:Celá dilema sa odvíja od toho, koľko km na jazdíš za rok. Ak 10-20 000 tak nové auto má zmysel ak si ho necháš 10r. Ak najazdis 50 000km ročne tak potrebuješ sa na auto spoľahnúť, takže potrebuješ skôr nové. Ja som sa tým už zaoberal a počty nepustia. Ak nové auto každé 3r. tak lepšie to vychádza cez operatívny leasing. Je to za rovnaké peniaze akurát každý rok nové auto

Máš aspoň brutto rozpočet koľko peňazí spapá taký spôsob operatívneho na tri roky,dajme tomu presne 3x 50 tis km. V jednej sume.Tak sa dá dopracovať čo ma stojí 1 spokojný km
scendo
Príspevky: 343
Dátum registrácie: 04.11.2017 23:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa scendo »

Nove vs jazdene, tato otazka nebude nikdy vyriesena a to z prosteho dovodu, vzdy zalezi na konkretnom pripade, teda na jednotlivcovi ktory kupu zvazuje. Ani jedna moznost nieje zla, skor treba dokladne zvazit potrebu auta, jeho ucel, dostupny kapital, nasledne naklady nielen suvisiace s autom a samozrejme priority ktore mame vsetci inak nastavene... Teda niekto si potrpi na reprezentativne auto, niekto na pohodlne byvanie, niekto na vzdelanie alebo zazitky, niekto na sporenie atd atd...
Urcite by sme sa vsetci radi vyvazali na nadupanych novych masinach, ale len malokto za cenu uveru alebo za cenu ze si niekolko rokov nebude moct dovolit ist na "dovolenku" alebo ze detom doma das na veceru suchy chlieb... Ak hravo pokryjem vydaje na byvanie, stravu a zivotne naklady, pokojne zatiahnem aj nove auto... a v tomto to cele je... dosadit si do svojej rovnice tie svoje hodnoty...

Samozrejme tabulkovy analytici budu tvrdit svoje prepocty, ale nikto nepozna hodnoty mojej rovnice a preto mi nikto nedokaze od stola tvrdit ci je pre mna lepsia volba jazdenka ci funglovka...

A este je tu jedna dolezita premenna a tou je nahoda, tu nevypocita NIKTO, jazdenka moze spolahlivo lacno posluzit a pri funglovke sa mozes neskutocne popalit a este aj pri predaji prerobit...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Dá sa jedine súhlasiť,nik iný nevie dať dokopy všetky nutné atribúty,jedine sám nový majiteľ.Človek zvonka môže sucho vypočítať a doložiť prepočty,vždy bude viac menej zohladńovať vlastné videnie
Moonshine
Príspevky: 528
Dátum registrácie: 12.06.2018 15:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Moonshine »

Ako to býva, posrať sa môže nové tak isto ako 20 ročné.
Kupoval som 3x 3 ročné do 50t km a teraz mám tretí rok fungel výbehový model.
Na každom som najazdil cca 100t a išlo do sveta. Podla stk tie autá behajú do dnes s raz takým nábehom, ako som ich púštal.
Možno som mal štastie na dobré kusy, možno som im dával nadštandardný servis a dobre ich jazdil.

Ale v prvom rade si zistím typ motora. Alfa a omega auta a najdrahšia časť. Najlepšie keď má evolučný vývoj, čiže bol dlhé roky bezproblémový. Ak je spojenie automatu, detto.
Elektrika v aute tiež musí byť tip top
Len treba hladať. Napríklad fóra daných značiek.
Ak otvorím sk/cz alebo európske fóra a nájdem tam len príspevky-aké gumy kúpiť atď... je to auto zaradené do výberu.

Pozriem dostupnosť náplní, spotrebných dielov. Ak je to všetko dostupné, ide do výberu.

Čeknem databázu kradnutých vozidiel. Ak je za druhou polovicou, ide do výberu, prípadne zistím, či sa dá namontovať dobré zabezpečenie.

Budem ho mať kde servisovať za rozumné peniaze, prípadne si olej vymeniť sám? Áno? Ide do výberu.

Som len bežný užívatel auta, ale vyžadujem od auta aby keď sa potrebujem dostať niekam bez starostí, držím sa istých zásad. Proste nasadnúť a mať istotu 90% naštartovať a dostať sa tam, kam potrebujem. Tých 10% som zažil 2x. V oboch prípadoch baterka, jedna KO a jedna vybitá kvoli zapnutému stropnému svetlu.inak nikdy som nikde nezostal trčať.
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

mhlavaty napísal:
Acon napísal:Celá dilema sa odvíja od toho, koľko km na jazdíš za rok. Ak 10-20 000 tak nové auto má zmysel ak si ho necháš 10r. Ak najazdis 50 000km ročne tak potrebuješ sa na auto spoľahnúť, takže potrebuješ skôr nové. Ja som sa tým už zaoberal a počty nepustia. Ak nové auto každé 3r. tak lepšie to vychádza cez operatívny leasing. Je to za rovnaké peniaze akurát každý rok nové auto

Máš aspoň brutto rozpočet koľko peňazí spapá taký spôsob operatívneho na tri roky,dajme tomu presne 3x 50 tis km. V jednej sume.Tak sa dá dopracovať čo ma stojí 1 spokojný km
Áno mám. Ty sám vieš koľko stojí bežný servis u teba a koľko v sutorizaku. Pri kúpe nového si počas záruky odkázaný na autoeizak a pri dnešných predĺžených zárukach vlastne celých cca 150 000km. Musíš zrátať cenu auta + všetok servis na dobu 150 000km vrátane výmeny stieračov + pneumatiky vrátane zimných + PZP + HP + diaľničnú známku + ak píšeš cesťáky tak aj cestnú daň - cena auta pri predaji = náklady na tie cca 3r. mimo paliva. To vydelíš počtom mesiacov a zistíš, že rovnaké auto na operák je drahšie zhruba o tých pár balíčkov cigariet, čo priemerný fajčiar vyfajčí. Pritom ťa vôbec nemrzí ak ti ho niekto nabúra, ukradne, vytopí... Väčšinou máš na čas oprav nárok na náhradné vozidlo... Netvrdím, že je to výhodné pre každého. No ja, som to rátal na P407 čo máme od nova už 10r/160 000km a lacnejšie by to vyšlo keby som každý rok zobral nové na operak za cca 300€ mesačne. Lebo nový stal 25 000 + x krát pneu, servis... A to nebol ani havarijne poistený
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Položkovite rozpísané dve varianty,prípadne tri - kupa nového,operačný a kúpa jazdenky kde by boli zadané iba dve podmienky- napr štyri roky a 200 tis km.Jedna výsledná suma v každej variante by asi celkom pekne rozhádzala a možno aj rozhádala ľudí.
Ja som takto rozpočítal už nie jedno auto v rodine a asi by som kadekoho celkom slušne nas...l ,niekoho potešil a niekoho celkom zarmútil.Ja v tom jasno mám,čísla neojekabátiš ako človeka.A funguje to bez toho,aby sa siahalo alebo ustupovalo v uživateľskom komforte.
Ak má môj model chybu,tak tá spočíva v tom čo už dnes zajtra nebude možné ovplyvniť.Dnes pricháda technika ktorá kadečo čo doteraz možné bolo robí nemožnou.Inak povedané,čas ide proti mne,či takto o 5-10 rokov bude osvedčený model fungovať si netrúfam predpovedať.Už v tom som mal vlastne šťastie že obaja moji si prioritne poriešili bývanie aj za cenu že ako vodiči jeden začal na E30 BMW a druhý Swifte a riešili pohyb z A do B a nie auto samotné.Až neskôr prešli kadečím cez Camry a pod k dnešnému stavu,ale ekonomicky vždy v úrovni nutného minima nákladov.Auto je ho..o,u mňa i u nich,dôležité veci nekorodujú a nestrácajú na cene
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

Ak budem mať servis a sam si všetko servisovat, počty sa budú odvíjať podľa Tvojho vzorca. No ja som na opačnom brehu.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Do určitej miery zrejme ano.Je rozdiel platiť nutné a raz,a behať od jedného k druhému a platiť za neopravu u každého. Vyčísliť ale ide všetko,a ja mám celkom dobrý prehlad o autách mojich klientov ktorý chodia výlučne ku mne.Každopádne na to aby napr jazdenka zotrvala veľa stotisíc km a celkový servis bol príjemný,to chce už dobrým krokom začať.Radšej pridať 500 a prvý majiteľ a garancia že sa vychádza z presných informácií a aj to v rámci možností preveriť a konfrontovať zo stavom.Zrejme tento klúčový bod a prvý krok je Achilova päta.
cobo77
Príspevky: 464
Dátum registrácie: 27.05.2007 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cobo77 »

Tiez som hladal a zvazoval tuto otazku pred cca 2-3 mesiace dozadu, rozpocet som mal do 20 000eur... Kupit premiové 3-4 rocné auto s cca 100-150000km alebo kupit nieco novsie 1-2rocné s km do 40 000km hoci nie premiovku,alebo uplne nove tu ma vsak odradzal prepad ceny hned po kupe, operativny leasing som vynechal... 2mesiace som hladal a cakal az som nasiel objavil sa inzerat zavolal som dohodlu sme sa... Kupil som 16mesacne auto s 6900km... Fakturacna cena 28900eur kupoval som to za rovnych 20000 cize do svojho rozpoctu... Auto podrzim 3roky do konca zaruky a posuniem dalej s cca 60 000km...rozhodni sa pospekuluj a prekalkuluj si to a hlavne sa nikde neponahlaj aut je ako maku :28b7:
lorak777
Príspevky: 1617
Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lorak777 »

povazujem za velky rozdiel jazenka a jazdenka... jedna ma statisice km a svoje roky, druha ledva po zabehu a 2-3 roky...zalezi od starostlivosti o auto... nechapem, ked chce mat niekto spolahlive auto, preco to chce od predavajuceho - kup si hocico, len vsetko co treba menit, to aj vymen a mysli pri tom ,ako by to bolo lietadlo - to znamena nie len remene, oleje, filtre - ale aj alternator, vodnu pumpu, brzdy, brzd. kvapalinu, capy, silentbloky, loziska, tlmice , sviecky, cievky, sviec.kable , akumulator - vsetko, co treba k bezpecnej jazde - motorcek okna nemusis, s tym prejdes aj tisic km. .... a ked by sa vsetci takto starali, tak co sa ti tam ma take horibilne pokazit - ano pokazi sa, ked sa chces chvalit, ze "vsetko je povodne" , akumulator 12 rokov, olej na 30tis.km, brzdovka sa nemeni, olej v prevod.je dozivotny a pod hluposti... ale to nie je o spolahlivosti...
Napísať odpoveď

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Google [Bot], pajtyi a 87 neregistrovaných