1 040 520
inzerátov
Pridať inzerát

Kupa auta do 7500€

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut
Odpovedať Nová téma
12>
Autor Správa
kafem
Založený: 02 jún 2016
Príspevky: 12
Nabehané: 1 hod 11 min
Predmet: Kupa auta do 7500€ PríspevokZaslal: 17.03.2018 10:35   
Zháňam nejakú jazdenku do 7500€.
Viem že cena nieje nič moc ale tak hádam sa niečo nájde.

Momentálne jazdím na Mazda 6 MPS 2.3, 191kw (260 koní)
Užil som si z ňou dva pekné roky, to auto je super ale už je čas na zmenu.

Čo by malo mať nové auto bezpodmieňečne je:
Motor: benzín kone niesú dôležité už sa nepotrebujem blázniť stačí mi komfortná jazda
Spotreba: nieje priorita ale poteší pre zmenu trocha menšia než 11 l/100km
Servis: Auto by mi malo vydržať 2-3 roky bez veľkých zásahov.
Karoséria: najlepšie sedan/limuzína ale ak bude spĺňať väčšinu podmienok som ochotný vziať aj inú variantu karosérie

A samozrejme prkotiny ako tempomat, multifunkčný volant, el. okná, klimatizácia musia byť. Taktiež dosť podstatné je pre mňa ozvučenie a rádio. V Mazde MPS mám BOSE systém čiže niečo podobné, Proste nechcem žiadny plechovkový zvuk ale aspoň trochu kvalitu.
Jazdím krátke trasy, dlhé, mesto, rýchlostné, diaľnice takmer v rovnakom pomere. čiže pohodlné sedadlá najlepšie vyhrievané no nieje podmienka. A aspoň trochu nech to vyzerá ako zvonku tak aj z vnútra.
Pozeral som Citroen C5, Opel Astra, Ford Mondeo, Seat Exeo, Mazda 3, Mazda 6, VW Golf, VW Passat ....

Som otvorený hociakej značke.
Vďaka za rady
Citovať
cobo77
Nová tvár - Trabanto (6)
Založený: 27 máj 2007
Príspevky: 166
Nabehané: 1 dní 20 hod 19 min
PríspevokZaslal: 17.03.2018 11:52   
na vw groupu zabudni tam kupis za tu cenu nevydarene tsi motory avsak AUDI malo tfsi to neviem ako su na tom s kvalitou...skus pozriet Hondu Accord, Mazdu 3,Subaru Legacy,Peugeot ale tie motory nic moc 1,6 THP so 156 konikmi,Ford Focus 2,5 20V ...tieto auta maju cca od 100kw a viac...ale ak sadnes z MPS-ky do nieco takehoto budes sklamany lebo to porovnas...akurat ta spotreba bude ovela priaznivejsia
Citovať
kafem
Založený: 02 jún 2016
Príspevky: 12
Nabehané: 1 hod 11 min
PríspevokZaslal: 17.03.2018 13:01   
cobo77 ďakujem, aspoň sa mi trochu zúžil výber

Úplne mi postačí priemerny výkon od 90 koní hore. niečo s čím sa dá ísť tých 180-200 po dialnici a nezberá sa to 15 sekúnd na stovku. Teraz vážne nepotrebujem výkonné auto.

Nj to mi je jasné že budem sklamaný ale tak čo už. Nejako to budem musieť prežiť tie dva tri roky.
Citovať
trucker694
Veľmi obľúbený člen - Ferraro (131)
Založený: 03 december 2005
Príspevky: 1525
Nabehané: 13 dní 15 hod 8 min
PríspevokZaslal: 17.03.2018 17:44   
Ja dám z nula na sto pod jednu sekundu. K.urva vždy keď stúpim na váhu
_________________
Starosta obce GARGAMEL
Citovať
gnagy
Povedomá tvár - Favorito (30)
Založený: 19 marec 2016
Príspevky: 442
Nabehané: 8 dní 15 hod 24 min
Bydlisko: DK
PríspevokZaslal: 17.03.2018 20:59   
Z 260 koňového do "od 90 koní" auta bude asi veľký skok smerom dole. Ja som bol veľmi spokojný s Hondou Accord Tourer a motorom 2.4 i-VTEC. Na benzín bola priemerná spotreba 8,5 dlhodobá, ale podarilo sa mi napr. jazdiť aj za toľkoto:


_________________
Všetko sa dá uskutočniť, keď to nie je vyslovene nemožné. Keď na to človek zameria svoju myseľ a je rozhodnutý, źe to urobí.
Sir Nicholas Winton
Citovať
laco1871
Vážený člen - Gallardo (186)
Založený: 22 marec 2012
Príspevky: 3178
Nabehané: 19 dní 17 hod 50 min
PríspevokZaslal: 18.03.2018 11:42   
kafem napísal:
cobo77 ďakujem, aspoň sa mi trochu zúžil výber

Úplne mi postačí priemerny výkon od 90 koní hore. niečo s čím sa dá ísť tých 180-200 po dialnici a nezberá sa to 15 sekúnd na stovku. Teraz vážne nepotrebujem výkonné auto.



Si protirečíš...

Na 180-200 po dialnici potrebuješ VYKONNÉ AUTO

100 koňové auto NEDÁ 180 po dialnici ani vo sne...

takže od 2,2 vyššie ....
Citovať
bajo777
Legenda - Ford T (534)
Vrchný konštruktér
Založený: 03 august 2010
Príspevky: 9990
Nabehané: 3 mes 20 dní 6 hod
Bydlisko: BH - bratislavske humno
PríspevokZaslal: 18.03.2018 12:19   
180 da 90 PS barzjake auto, pokial je auto a ne krabica od bot , ovsem maximalka a prevadzkova rychlost su 2 veci, tuto jozko by si mal v prvom rade ujasnit priority...
_________________
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)


Citovať
kafem
Založený: 02 jún 2016
Príspevky: 12
Nabehané: 1 hod 11 min
PríspevokZaslal: 18.03.2018 17:39   
gnagy nj toho som si vedomí ale tak teraz rok nemôžem mať rýchle auto, lebo s MPS-kou som si trocha zavaril. Vďaka skúsim pozrieť nejaké vo forme sedanu.
A pekná spotreba .
Ja s mojou MPS-kou som dal rekord 8,96 l/100km (tempomat na 137 cez celé Rakúsko), dlhodobu mám 11,8 ale kľudne viem spraviť aj 14,5 :)

laco1871 nemyslím si lebo som napísal od 90 koní a ak si už vyskúšal zopár áut tak vieš že so 100 koníkmi nieje tých 180 až taký problém .

bajo777 neviem či si mňa nazval jožkom ale tak ešte raz moje priority:
komfortná jazda, spotrebu mám u prdele, len som povedal že poteší ak by bola menšia. Ak by som kvel na spotrebe tak asi nebehám na MPS-ke. A rýchlosť ako som vravel nepotrebujem sa pretekať ale nechcem 60 konove auto co na stovku potrebuje 20 sekund a pri 160 sa ide rozpadnuť. Proste maximálka môže byť 195 ale proste aby som vedel prejsť kúsok na diaľnici v 180-ke medzi staveniskami bez väčších problémov.

A aby sme si to ujasnili viem že to je veľký skok prejsť s relatívne výkonného auta do krabičky na komfortný presun ale tu krabičku plánujem mať len dve maximálne tri roky. Potom znova budem zháňať niečo výkonnejšie.
Citovať
bajo777
Legenda - Ford T (534)
Vrchný konštruktér
Založený: 03 august 2010
Príspevky: 9990
Nabehané: 3 mes 20 dní 6 hod
Bydlisko: BH - bratislavske humno
PríspevokZaslal: 18.03.2018 19:03   
Nic v zlom, Jozko som Ta nazval, kedze Kafe sa asi nevolas , a kedze Jozef je najcastejsie muzske meno na SK - sanca je vysoka ze trafim, nakoniec vtedy oslavujeme VSETCI MDM, medzinarodny den muzov predsa

Pri tempe 180 naozaj peknu spotrebu nerobi ziadne auto a to ani elektricke
_________________
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)


Citovať
kafem
Založený: 02 jún 2016
Príspevky: 12
Nabehané: 1 hod 11 min
PríspevokZaslal: 18.03.2018 21:13   
V pohode len ma to zaskočilo lebo potom si človek nieje istý komu si adresoval ten koment, ale tak ty sa asi tiež nevoláš bajo777 ale zvolil si si to ako nick tak to rešpektujem.


A naozaj neviem ako ťa presvedčiť, ale na spotrebu nepozerám. Viem že trochu netypické pretože väčšina ľudí čo zháňa auto tak musí mať pod magických 150tkm, a spotreba najlepšie keby to ešte vyrábalo benzín namiesto nejakej spotreby ale tak ja nepatrím medzi týchto ľudí. Budem sa opakovať ale toto auto čo zháňam je fakt na obdobie dvoch troch rokov a potom plánujem kúpiť znova nejaké výkonné auto, s minimálne porovnateľným výkonom MPS ale predpokladám že pod 300 koní asi nepôjdem lebo treba posúvať tú hranicu. A asi si vieš predstaviť spotrebu na 300 konovom benzíne :) Môj názor je že ak mi auto poskytne výkon a komfort tak niekde sa to musí odraziť. A je mi jasné že ak budem trocha vytáčať nejakú 100 konovu skatulku na 180 na dilanici tak nebude mat spotrebu ako na okreske.
Citovať
bajo777
Legenda - Ford T (534)
Vrchný konštruktér
Založený: 03 august 2010
Príspevky: 9990
Nabehané: 3 mes 20 dní 6 hod
Bydlisko: BH - bratislavske humno
PríspevokZaslal: 18.03.2018 21:32   
no ked myslis ze toto je prava radost, ja ti to nebudem vyhovarat, kup si co potrebujes , vyrabaju to, tak to je pre ludi, ja ti poviem pravdu, ze auto co mam v podpise, coz bude za chvilu 8 rokov, neslo viac ako 160, uplne vazne, nevidim nato dovod, uz 150 tempo je na hrane pokuty a v dnesnej premavke to jedna ani nemas kde ist stabilne, jednak ti to neprinesie realnu usporu casu, bavime sa teda o sk...az naozaj potrebujes lietat nizko, tak nekupuj 100PS auto pojdes na hranici jeho moznosti, to naozaj budes mat aj lepsiu spotrebu s vacsim objemom, ale v realite si nemyslim ze tak jazdis jak pises, lebo 11 na mazde a ten styl mi nejako nevychadza
_________________
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)


Citovať
kafem
Založený: 02 jún 2016
Príspevky: 12
Nabehané: 1 hod 11 min
PríspevokZaslal: 18.03.2018 23:27   
Nie žeby to bola maximálna radosť alebo neviem čo ale ak si to nezažil tak nepochopíš, ale chápem sto ľudí sto chutí. Niekomu stačí auto na presun z bodu a do bodu b. Mne nie, ja v tom vidím a hľadám viac.

Tak dúfam že ti bude slúžiť ďalších 8 :).

A ak si neišiel nikdy dlhšiu trasu tak samozrejme nevidíš úsporu času ale tak pri 1300 km vieš ušetriť podľa agresívnosti a samozrejme arogantnosti 50-80 minút (otestované, odmerané, žiadne vycucané čísla z prsta). Samozrejme že na krátke vzdialenosti je to minimum času tam sa bavíme o jednomiestnych číslach v minútach ak vôbec. A jazdím prevažne Nemecko čiže na rýchlosť mám dosť miesta.

Momentálne mám pristrihnuté krídla preto chcem zmenu. Na lietanie budem mať čas neskôr ako som písal. Preto mi stačí hocičo aj zo 100 konmi. Mne teraz neide o to aby som sa išiel cez víkend vyblázniť na serpentíny a pretekal sa po diaľnici. Normálne jazdenie, občas na diaľnici ísť rýchlejšie. NIe že teraz výjdem na diaľnicu dám pedál na podlahu a pôjdem 500km vkuse 180km/h. Proste nech tam je tá rezerva jazdiť budem cca 160 ale ak bude treba tak mať tam tú rezervu.

Neviem ako si myslel to, že ako jazdím ale na spotrebe neklamem. Nemám na to dôvod to čo som napísal je pravdivé odmerané a zopakované vickrát.
Auto má od výrobcu udávanú kombinovanú spotrebu 10,2 l/100km. Ak človek jazdí normálne a nie veľmi v meste tak nieje žiadny problém to dosiahnuť.
Ja ako som písal nižšie jazdím všetky varianty a môj dlhodobý priemer je 11,85 l/100km neviem čo sa ti na tom nezdá a čo ti tam nevychádza. Možno si si len utvoril zlú predstavu o mne a si myslíš že auto je vkuse v červených otáčkach s pedálom na podlahe, ale to nieje pravda.
Dlhodobý priemer znamená niekoľko tankovaní spriemerovaných čiže niekedy dám na nádrž spotrebu 10-11 inokedy 13-14. Jazdím normálne občas si na diaľnici pridám a som na 10 niečo, jazdím agresívnejšie ale nie na hraniciach tak je to necelých 12, idem sa vyblázniť do hôr a na diaľnici mu dám tiež pedál na podlahu idem nad 14. Za mesiac natankujem 3-4 krát a už je marec čiže priemer je tých 11,85.

Napr za minulý rok 12 mesiacov, 53 tankovaní, celková suma 4336,85€, 2912 litrov benzínu (len 98,100 alebo 102 oktánový) najazdených 24 462 KM a priemerná spotreba 11,76l/100km.
Najmenšiu spotrebu čo som dal bola 8,96 l/100km (celé rakúsko na tempomate v nočnej premávke, čiže žiadne extrémne brzdenia a pridávania).
Maximálna 14,54 l/100km (serpentíny, dialnica).
Najlacnejšie tankovanie 1,389€ za liter, najdrahšie 1,669€/l dlhodobá priemerná cena za liter 1,490€
Vkuse tankovaná plná nádrž najmenej 51,01 litrov, najviac čo som dal bolo 60,06 litrov (a to som už len doplachtil na benzínku tam už neboli ani výpary) benzínu do 60litrovej nádrže. Priemerne 54,93litrov na tankovanie.
Citovať
bajo777
Legenda - Ford T (534)
Vrchný konštruktér
Založený: 03 august 2010
Príspevky: 9990
Nabehané: 3 mes 20 dní 6 hod
Bydlisko: BH - bratislavske humno
PríspevokZaslal: 19.03.2018 06:08   
take jednotlive trasy nejazdim a nechcem jazdit!, som mal tu cest otocit BA - Marseille onehdy cca 15 rokov dozadu, sice dvaja soferi, s prenocovanim tam, navrat dlhou trasou cez fr. alpy a nespominam nato rad...naozaj v aute problem nevidim, je to makacka horsia jak v bani, co ma absolutne nezaujimalo bola nejaka casova uspora, proste dojst zivy domov !

aby sme boli v obraze, tak ja aj k ceste do HR volakam na makarsku pristupujem relaxovane, absolutne bez casoveho planu a to su moje najdlhsie trasy za rok, cca polka z 1300 tvojich...

urobim o malo menej km rocne, z nechutou ku kazdemu jednemu a za cca 1/4 tvojich nakladov, vlastne este menej...

takze vlastne aspon nejake plus som nasiel

kup si volake kachle, radovo 150PS, aj cosi usetris v spotrebe, aj na dialnicu to je lepsie...moj nazor...

moje cisla: 21.684 km, 822+231=1053 evri
_________________
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)


Citovať
kafem
Založený: 02 jún 2016
Príspevky: 12
Nabehané: 1 hod 11 min
PríspevokZaslal: 19.03.2018 16:49   
nj každý má iné preferencie. Ja jazdím rád, viem si pri tom vyvetrať hlavu, odbehnúť od reality. Samozrejme tiež ma občas štve ak mám sedieť 13 hodín v aute ale chvalabohu to nieje až tak často.

No tie náklady sú veľký rozdiel ale tak sú to aj dva veľmi odlišné auta.

Ok tak aby sme to tu len nespamovali. Pozrel som nejaké tie Brava a keďže ty máš ten Fiat tak čo mi vieš o ňom povedať?. Pozerám model 2010-2012 motor buď 90 alebo 120 koní. Km od 50tkm do 120 cca. Nejaké typycké Fiatské problémy? Nejaký väčší problém pri tých 100tkm s rozvodami a pod? Je tempomat bežná vec alebo to má pomiešané výbavy lebo vidím že má klímu, navi, multifunkčný volant ale tempomat nejako nevidno. Ako je na tom komfortovo? Ak ideš tých 700 k moru si dolámany či sa to dá? Bedrová opierka? Pozerám model s tou navi a je tam slot na sd kartu (aké veľké to vie zobrať?) dole je nejaký USB výstup vraj pre windows phone niečo k tomu? A nevidím AUX výstup je len niekde skrytý alebo pretože má tieto dve možnosti tak tam nieje? Ako je na tom audio/repro? Aspoň trocha decentné či čisto základ, plechovkový zvuk? A tak všeobecne tvoj názor na to auto. Ako viem že je tam trochu zaujatosť ale snaž sa byť objektívny že čo by mohlo byť lepšie čo ťa irituje čo je naopak v pohode.
Citovať
bajo777
Legenda - Ford T (534)
Vrchný konštruktér
Založený: 03 august 2010
Príspevky: 9990
Nabehané: 3 mes 20 dní 6 hod
Bydlisko: BH - bratislavske humno
PríspevokZaslal: 19.03.2018 18:03   
objektivne sa moze vyjadrit len nemajitel, ale ten zas nema ziadne dostatocne dlhodobe informacie , tak si vyber...

darmo tu napisem roman, co by som mohol, ked mas ine preferencie, neni nic lahsie, jak ist vyskusat , az budes mat stale vazny zaujem to kupit, mozem pisat viac

mam atmosferu 90PS, mam radio s CD, nemam usb, mam manual klimu, bedrovu nemam, mal som v aute predtym a som ju ma vypnutu , k audiokvalite sa vyjdrovat nemozem, kedze moj sluch je poskodeny urazom...

tempomat som nemal, ale som si ho dorobil, nic tazke...auto bolo ready, stacilo zacvaknut packu, dopojit sa do riadiacky

vyslovene ma nasralo - oprava prevodovky, kedze boli pouzite nekvalitne loziska 2ks celkom, pri 65000, jednalo sa o chybu serie, bohuzial som si to odniesol...zachytil som to v stave rapkania, nie ze by som sa nato vyprdol a jazdil az auto zastavi...

mam to 6 kvalt, 6. ka dlha, takze pri 130 tocis 3200 otacok, to je sice pozitivne, ale chyba mu vykon aby ten kvalt udrzalo hore kopcom, zase 160 sa da ist aj na 4ke a potom uz problem neni

co sa mi dost lubi je podvozok, ten je o dost lepsi ako agregat, je velmi stabilne, predvidatelne

dobre su brzdy, kotuce vsade od zakladu, predne vetrane, ucinok aj priebeh

niekto povie ze preposilovane el servo, mne to naopak vyhovuje, pouzivam city rezim nonstop, to zaparkujes aj malickom, zase ma to progresivitu, nemusis sa bat ze sa vykotis na dialnici pri prechadzani z pruhu do pruhu

lubi sa mi sirka vzadu, das tam 3 detske sedacky, alebo 2 a sklopis delene sedadlo a nalozis sanky, alebo posadis zenu k detom, moznosti je vela

kufor 400 litrov, neni to kombik, na hatch ok, ked nahodou potrebujem objem, mam 350 litrovy box

pozdlzne je vzadu menej miesta, viac ako v okte 1, ale menej ako v tvojej mazde6, darmo to je hlavny kompromis nizsej strednej vs strednej triedy...

k posedu vodica nemam vyhrady, vo vsetky smeroch miesta dost, siroky rozsah nastaveni volant, sedacka, nezavadza nic noham aj ked ich mam dlhe, sedacky su velmi dobre vpredu, ziadne trestne lavice, ze aby si sa odviezol potrebujes priplatkove

nelubi sa mi ze auto ma od 0km spotrebu oleja, sice miernu, ale ma , to oproti prevodovke ale neni chyba, lebo to ma kazdy jeden tento motor, konkretne deci na 1000 km, ja to asi v 5000 km skontrolujem a ten pol liter doplnim...to su tie moderne vymysli, tenke kruzky

nelubi sa mi 30000 interval vymeny oleja, na to som sa im vyprdol a menim podla seba, zaroven ten motor ma malu olejovu napln necele 3 litre, na jednej strane poviem blbost, na druhej ta vymena je lacna zalezitost

chyby auta, vymena radia v zaruke, oprava prevodu, oprava tecuceho termostatu minuly rok, vymeny stred a koniec vyfuku, brzdy dozili cca 110000, jeden krat rozvody, drobne tuningy, dorabka tempomatu, uprava obalu vzduchaca - dotesnenie, ulomena krytka rucnej brzdy - esteticky problem, mam druhu, len som lenivy

suma sumarum je to smejd jak to citam po sebe, ale s plynom to jazdi tak lacno, ze mu vsetko odpustam , na druhej strane nemam problem sadnut a ist, v tom stave to drzim ! aby som dosiel tam aj domov, za 150000 sa to tak stale stalo, apropo podvozok je povodny a subjektivne mu nic neni, auto ako take ma fest tuhu kasnu ! ziadna zuvacka, to by som este hodne vyzdvihol, jaj a este mozno budes prekvapeny pri zatvarani dveri z japonca , velmi solidny zvuk a pocit vahy, co na japoncoch vidim, skor sa mi zda ze to je papier

apropo, ked by si nahodou chcel bravo, kukni sa na deltu 3, je to vlastne to iste auto, iba je dlhsie, vzadu ma podstatne viac miesta pozdlzne + posunovatelne + polohovatelne sedacky, aj na kufri sa to premietlo, az tak ze ho volaju SW

ufff, toto som asi nechcel pisat, ale uz to mazat nejdem..

jaj a naj motor je Tjet, spotrebu urobis jak s atmo a taha to lepsie a v sirsom rozsahu, kone su neni az take podstatne, 150 PS verzia ani nehovorim...neblaha je kombinacia s oplackymi prevodovkami...pri kupe preverit a pri velkych km pocitat s opravou...drzat dost oleja, aj vymenit ho !
_________________
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)


Citovať
Odpovedať Nová téma
12>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut