Ktorý skúter kupovať . starý alebo nový , 50tka alebo 125tka

diskusia ohľadne motocyklov, Vaše názory a problémy s nimi ...

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

capitan
Príspevky: 79
Dátum registrácie: 06.11.2008 19:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa capitan »

Mato992

To je absolútna hlúposť, že 4 takt potrebuje väčšiu starostlivosť ako 2 takt. Práveže je to opačne.


Výhody/nevýhody 2 taktu:
+ Možnosť výrazne lepšieho tuningu
+ Výkon

-Spotreba keď máš poladený skúter a stále plný nie je problém aj dvojciferné číslo v spotrebe
- častejší servis, musíš sa v tom stále rýpať a starať sa:)
- olej do benzínu
2 takt 125 tka a 50 tka v tuningu je pre ľudí, kt. to proste baví, upravoavť, ladiť a dávať do toho stále prachy..


Na začiatok chcem povedať, že nech ťa ani nenapadne kúpiť 50-tku 4 takt (ten motor je slabý aj do kosačky) podľa mna jazdiť na tom je životu nebezpečné na naších cestách.

Výhody/Nevýhody 4 taktu
+ nenáročná údržba - raz za par tisíc km vymeniť olej skontrolovať, remeň valčeky a iný spotrebný materiál
+ spotreba/výkon - 125 tky väčšinou žerú okolo 3 litrov na sto a maximálku majú za hranicou 100 km/h
+ Životnosť - vydrží veľa km bez zásahu do motora

- niekomu príde 125 tka nudná a lenivá (nie je to stroj pre garážových majstrov :D)

na záver:
Sam som majiteľ 125 tky (číňan Keeway ARN 125) a na to moje jazdenie to maximálne stačí najazadil som 14 tis km za 3 roky a bez problemov diele sú za par eur a spotreba 3 litre/100km ale nedá sa to porovnávať zo značkovými skútrami.
Dôležité je aký máš rozpočet keď máš okolo 2 tisíc išiel by som do novej Hondy PCX 125 alebo mierne ojazdenej Gilery Runner 125 ktorá patrí medzi top danej triedy. Samozrjeme je na výber aj s cestovných skútrov ako je Suzuki Burgman ale musíš si sám uvedomiť na čo ten skúter budeš využívať a podľa toho sa rozhodnúť:)

Keď nie si náročný postačí ti aj číňan tak ako mne odvezie ťa z bodu A do bodu B za par eur:)
oco13
Príspevky: 17840
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Páni brzdite . V prvom rade by som doriešil ako je to s tou novelou. Podla mojich vedomostí , je to ešte len návrh novely a navyše má len malú šancu prejsť. Tak isto Mko čo sa dávalo s Bčkom je len na motocykle s konštr. rychlosťou do 45km /h a nejakého obmedzeného výkonu . Túto rýchlosť aj výkon skoro všetky 50ky prekračujú, takže si najskôr ujasni na čo máš vlastne papiere.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
davos
Príspevky: 170
Dátum registrácie: 18.06.2007 18:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa davos »

ťažka volba v súčasnosti - dobré zľavy na nové - velky výber
záleži od rozpočtu a tvojich priorít - ako budeš skuter využívať
ak by to mal byť skuter ázijskej značky tak len Kymco alebo pomerne novu značku Tauris - vygugli si kto su - čo su....
iného azijca určite nie

u 50 objemu je 4t slabší ako 2t ale viac vydrží,nesmrdí ,nehučí
2 t sa dá viac tunovať ale stojí to peniaze aj väčšiu spotrebu

125 - su prakticky skoro všetky 4t
oproti 50 úplne iné - lepšie vozenie a využitie ,
vyšši výkon dava viac možnosti na využite - spolujazdec,diaľkove jazdy,jazdné vlastnosti,pohodlnosť,uživanie si jazdy aj bezpečnost pri predbiehani autami

oco13
50 - maju papierovy výkon upravený - blokovaný ,aby max.rýchlosť bola 45 km - všetky sa dajú odblokovať a vytuniť na vyšší výkon a rýchlostčo robí asi 99% majiteľov
autocalunnictvo
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 03.09.2007 13:28
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autocalunnictvo »

ja som mal hondu pcx, bol som dost spokojny, dalo sa na tom ist 80 bezproblemov, zralo to do 3l, ale vkuse plny plyn, predal som to za 1800, tak som to aj myslim kupil, povozil som sa na nej od marca do augusta, ale fajn.
kupil by som si ho opat, pomer cena/vykon super, mna zaujal dizajn ale aj jazdne vlastnosti nema zle, trosku tvrda, ale som mal moznost jazdit aj na cinskom skutriku, nikdy uz, neviem co to bolo, ale strach v ociach
markoimportauto
Príspevky: 1458
Dátum registrácie: 25.09.2006 12:08
Bydlisko: Spojené bratislavské emiráty
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa markoimportauto »

Jednoznacne taku, jednoznacne presne opacnu......to su nazory! Ako vino! A teraz si vyber...
Predpokladam, ze si z odpovedi uplne zmagoreny a ani sa ti nedivim.
Odpovede totiz neriesia podotazky, iba vychadzaju zo subjektivnych nazorov jedincov v style "ked to moze stacit mne, musi aj tebe" neberuc pritom dalsie faktory na zretel. A tych veru nie je malo...

Tu 50-ku ako "jednoznacne najlepsiu volbu" ti anonymne za kompom moze (a asi aj) poradi nejaky 40-kilovy škrátek, ktoremu to moze skutocne stacit.
Jednak preto, lebo je mušia vaha, dalej preto, lebo zije v malej dedine kde nie je ohrozovany hustou a najma bezohladnou premavkou na skutre este prilis nezvyknutou (nenahovarajme si, trebars Taliansku ako typicky skutrovej krajine sa v ohladuplnosti k skutristom tak skoro nevyrovname).
Dalej niekoho "jednoznacne najlepsia volba" moze pramenit kludne aj z nedostatku skusenosti s inymi strojmi, alebo preto, lebo je prilis mlady a na vacsi skuter jednoducho nedorastol :40bd:

Ja som vasnivy skutrista od roku pána (rozumej od roku 1989, potajme aj skor :d :D ), tj na skutri som jazdil uz v case, kedy dost vela Anonymous z tohto fora nebola este ani vo vyrobnom plániku :d :D .
Vyskusal som odvtedy mraky skutrov, od 50ccm az po 400ccm. Mal som uplne nove aj jazdene, manual aj variator, 2-takt aj 4-takt, kapotovany aj "naked", vduchac aj vodnik....
Takze sa skromne nazdavam, ze co ti teraz napisem bude mat aspon trochu hlavu aj patu.
Zacal by som takto:

1. ROZPOCET (penaze su dolezite vzdy, pokial v tomto nemas jasno, tak ti tazko niekto poradi. Dany parameter nasledne znacne ovplyvnuje to, ci sa budes na skutri viac vozit, alebo viac stat zapichnuty v servise, ci v horsom pripade na krajnici. Pomyslena hranica medzi kupou noveho alebo jazdeneho podla mna lezi niekde okolo 1500€ (napr. NOVÁ Yamaha Vity, 4-takt 125ccm so vstrekovanim za 1599€) . Ak mas tieto €vrá pokope, tak mam za to, ze rozmyslat nad jazdenym by davalo zmysel iba pri nejakom velmi zachovalom kusku luxusnejsieho, resp. sportovejsieho ZNACKOVEHO typu)

2. VEK a TELESNE PROPORCIE (ine priblizovadlo je vhodne pre pínďasa, ktoremu este mlieko po brade tecie a ine pre stareho fotra. Ine je vhodne pre 45-kiloveho "borca", onakvejsie zas pre 120kg "bombardera". Pri malych skutroch to nie je zdaleka márny parameter, nakolko vykonu u nich nie je na rozdavanie-skor naopak.
Staci, ze si clovek sadne na 50-ku kvalitne nakrmeny po dobrom obede a uz sa to prditko odrazu nejak tazsie rozbieha :40bd: . Zavisi tiez od MIESTA a UCELU VYUZITIA. Niekde to moze byt ozaj uplne jedno, ked ta skuter vozi nanajvys z jedneho konca dediny na druhy...)

3. MIESTO a UCEL VYUZITIA (treba mysliet na spominanu bezohladnost jazdy nasich riadicov, ktori skutrom povacsine nefandia alebo ich popri telefonovani, fajčeni a žrani za volantom samotné šoferovanie natolko otravuje, ze nemaju vobec chut zaoberat sa este zavadzajúcim, zvacsa pomalsim elementom akym je maly skuter.
Obzvlast, ak je to skuter na styl prerastenejšieho bicykla :d :D , navyse s tenkym teličkom za rajdami :40bd: Ten RESPECT u takto zaneprazdneneho riadica rozhodne nevzbudi. Odrazu sa takyto skutrista ocitne v priamom ohrozeni zivota ani nevie ako.
Pochopitelne, malokomu by bolo dalej prijemne teperit sa na 50ccm prditku po roznych obchvatoch, resp. 4-prudovych komunikaciach, kde by bol clovek jednoznacne najpomalsi dopravny prostriedok od dôb, kedy sa po tychto komunikaciach zakazala jazda traktorom a konskym pohonom :d :D
Netreba popritom zabudat ani na vietor, rozne (aj male) prevysenia alebo jazdu vo dvoch. Tie dokazu jazdu citelne spomalit a ak sa skombinuju vsetky tieto faktory dokopy (uplne bezne), tak takato jazda moze byt natolko pomala (a tym aj v urcitych usekoch nebezpecna), ze taki bezni hobby bezci su oproti tomu o poznanie rychlejsi :40bd:
Znacny rozdiel aj z tychto dovodov predstavuje pouzitie na dedine oproti tomu mestskemu. Ak clovek jazdi skor po vacsom meste, dlhsie trasy, alebo vo dvoch, tak tu je podla mna na dnesne pomery rozumne poohliadnut sa po +- 125ccm, optimalne na vacsich kolesach. Objem nicim nenahradis je tu namieste. Ani argument vyssej spotreby totiz neobstoji. Priemerna moderna 125-ka si malokedy vypyta viac ako 2,5L/100km. Rozdiel v decilitroch oproti mensej kubature za to vsak rozhodne stoji.

4. SERVIS a UDRZBA (nezanedbatelna otazka znie, kto a kde mi v pripade potiazi pomoze. Hoci dnes prakticky nie je problem oservisovat aj povodne cinske haraburdy, tak vo vseobecnosti je lepsie radsej servisovat kvalitu kvalitou, ako haraburdu rovnakou haraburdou. Ak sa na vec pozrieme z pohladu narocnosti udrzby, tak pri modernych skutroch plati, ze ideal treba hladat medzi vzduchom chladenymi 4-taktami so vstrekovanim paliva. Nie zeby karburator bol vylozene zly (pouziva ho veselo pri mensich skutroch aj velmi uznavana znacka Gilera/Aprilia). Taktiez nemam ani velke vyhrady pri 2-takte s oddelenym mazanim. Ale naco zbytocne riesit pri novom nieco, co uz je prekonane, resp. na prevadzku predsalen o malo narocnejsie (u 2-taktu je nutne mysliet na olej, u vodou chladeneho zase na chladiace medium).

5. VYROBCA (specialne v pripade malych skutrov do 125ccm je toto mimoriadne dolezity parameter. Nejde pritom o ziadne predsudky, ale o holy fakt. V tak nizkych cenovych relaciach, v akych sa dnes tieto nove skutre pohybuju je to aj logicke. Jednoducho tu plati ovela viac ako inde: za malo penazi malo muziky. A aj to malo muziky je v pripade novych navyse skoro vzdy zlej muziky. Za najmensie peniaze totiz iba povodne cinske haraburdy, ktore aj ako nove nestoja za vela.
Paradox je vsak v tom, ze v podstate kazdy maly skuter do 125ccm je takcitak vyrobeny v Cine. Treba vsak rozlisovat: vyrobene v Cine, aebo povodom z Ciny. Nie je totiz CIna ako Cina, to je jasne aj u inych tovarov.
Preto ak maly skuter, tak iba znackovy. Tym sa mysli naozajstna, roky zavedena znacka, ktora je v CIne iba vyrobena podla europskych, prip. japonskych kvalitativnych standardov. Ling-´tun-ťching, alebo ine "zvončekom" znejuce nazvy teda ani omylom. Pritom treba dat pozor na tzv. kvazi znacky, ktore europsky znejucimi nazvami snazia maskovat svoj v skutocnosti cinsky povod. Naozaj (zatial) s nimi netreba stracat cas. Ich doba este len pride, ale teraz este nie. Je namieste odolat ich vabeniu v podobe casto originalnejsieho a krajsieho dizajnu akym je v skutocnosti original, ktoreho takto okopirovali. Toboz ak sme uvedeny skuter videli iba na obrazku :3020:

Aby som bol trochu konkretnejsi, tak by som sa obzeral po produktoch tychto vyrobcov:

1. Aprilia
2. Benelli
3. Derbi
4. Gilera
5. Honda (zvlast odporucam)
6. Peugeot
7. Piaggio
8. Suzuki
9. Vespa (znacka specificka dizajnom)
10. Yamaha (zvlast odporucam)
11. Malaguti (zvlast odporucam)
www.carsale.sk výkup, import-export vozidiel: nové, demo, jazdené so zárukou Preprava vozidiel z / do EÚ Registrácie dovezených vozidiel
simie69
Príspevky: 125
Dátum registrácie: 11.09.2007 19:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa simie69 »

Pred pol rokom som predal svoju CBR 125 za 1300€ aj s oblečením. A to je už iné vozenie ako skúter... či už výzorom skutočnej motorky, či výkonom...
davos
Príspevky: 170
Dátum registrácie: 18.06.2007 18:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa davos »

:3c90: každý ti tu hovorí nekupuj čínsky šmejd
a ty si samozrejme vyberieš činsky šmejd / mimo piagga/

:d :D
ivko1
Príspevky: 14965
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Ked každý pozerá len aby za dané peniaze mal čo najnovší skúter a ešte si k tomu myslí že spolahlivejší...

Si spomínam ked som bol pred pár rokmi na Moto vystáve na Inchcebe, v čase kedy začal naplno rozmach skútrov hlavne z číny, a všetko čo tam človek videl bolo niekolko značkových skútrov a zvyšok boli 3-4 modely po celom pavilone, kde sa menila len farba a značka výrobcu...

Kolega má Adamoto 125ccm, kupoval nový, ten dovozca z KE mu je tak nejak rodina z druhého kolena...
Dva krát riešil reklamáciu cez predajcu v našom okrese, ja som mu zváral ulomený výfuk, lebo bol ako z ho-v-na vyrobený, a čo by ma úplne dožralo tak to ide tuším nejakých 75km/h.

Každý značkový skúter podobného objemu nemá problém ísť cez 100km/h, tak že trebárs dochádzať do práce trebárs 90km/h mu nerobí problém

Absolútne nevidím dôvod na to aby som si kúpil zánovný šmejd, miesto overenej kvality len preto lebo to potrebujem iba na 3-5km
RbK77
Príspevky: 292
Dátum registrácie: 03.10.2008 18:32
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa RbK77 »

Svojho času som taktiež vyberal skúter a tiež som nevedel, či novú, alebo novšiu čínu, alebo možno o máličko starší ale kvalitnejší a overenú značku. Nakoniec som kúpil Peugeot Trekker 5/2007 s 2800 km a za ten čas žiadna chyba a všetko frčí ako má. Preto ako som ti písal aj do SS by som ti odporučil radšej niečo priplatiť a kúpiť niečo, čo ti poslúži. Neviem ako ty, ale ja takéto veci nekupujem na pol roka, takže je predpoklad, že to budeš mať dlhšie a teda oplatí sa investovať. Môj názor, tak ako povedali aj chalani nadomnou. A aj moja osobná skúsenosť, keďže som bol v úplne rovnakej situácii ako si teraz ty.
capitan
Príspevky: 79
Dátum registrácie: 06.11.2008 19:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa capitan »

Napísal si, že budeš jazdiť max 14 km ale ver tomu že isť 14 km rýchlosťou cca 50 km/h (ako pôjdu hentie čínske 50 tky) v dnešnej premávke nie je žiadna sranda. Síce sám mám Keeway 125 tku, ale neodporúčam ti kúpovať si novú čínskú 50 tku

Ten zip vyzerá celkem slušne a je to asi jediný schopný skúter čo si sem dal. Po značkách ako vonroad, adamoto a pod. ani nepozeraj. Vozil som sa chvílu na CPI 50 tke(to isté ako Keeway)
a bola to fakt hrôza nedalo sa to porovnať s mojím (aj ked to nie je žiadna výhra :D), za litr zoženieš už značkový skúter
napr:
http://motocykle.bazos.sk/inzerat/24370 ... da-X8R.php
http://motocykle.bazos.sk/inzerat/24351 ... CARBON.php
http://motocykle.bazos.sk/inzerat/24342 ... eos-50.php
tento vyzerá byť v dobrom stave a za tie peniaze je to o moc lepšia volba ako nová china...

markoimportauto ti sem dal typy na značky(aj ked Benelli už nie je ten pravý Talian:)) tak ked chceš 50 tku vyber si značkový skúter stačí len hladať a hlavne nezober prvý na ktorý narazíš:)
inak môžem ti odporúčiť toto forum:) www.scooter-tuning.sk/forum/ vela som sa tam naučil a chalani ti určite radi poradia sú tam fakt odborníci:)
RbK77
Príspevky: 292
Dátum registrácie: 03.10.2008 18:32
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa RbK77 »

Tu mám napredaj svoj Peuget http://www.autobazar.eu/sk/card.php?id=2582929

Ak chceš pozri si. Na cene sa samozrejme vieme dohodnúť.
lanken
Príspevky: 1404
Dátum registrácie: 14.08.2006 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lanken »

za 1100e kamoš kupil trend focusa 5D 2,0 rv99 s 156tis km s novou stk, ročnými gumamy a ročnou baterkou :40bd:
autolaik
Príspevky: 4906
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autolaik »

no a ja za 900 bicykel...porovnavas neporovnatelne
lanken
Príspevky: 1404
Dátum registrácie: 14.08.2006 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lanken »

a ten focus má výhodu že ked prší tak može v nom aj frajerku pretiehnuť
RbK77
Príspevky: 292
Dátum registrácie: 03.10.2008 18:32
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa RbK77 »

Po 700 € chodia čínske v rovnakom ročníku. Myslím, že cena je primeraná a mám povolenú aj cenotvorbu a aj som ochotný sa dohodnúť. Áno za 1100 kúpiš focusa, alebo aj iphone, aleo notebook. Nedá sa to porovnávať...

Návrat na "MOTOCYKLE - všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných