Ktorá dodávka na prerabku na obytné auto

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut
Odpovedať Nová téma
Autor Správa
wind-famous
Založený: 11 marec 2021
Príspevky: 1
Nabehané: 10 min
Predmet: Ktorá dodávka na prerabku na obytné auto PríspevokZaslal: 11.03.2021 18:44   
Zdravím,

ktorú dodávku do 3.5t by ste odporučili na prerábaku na obytné auto.
S autom sa až tak veľa jazdiť nebude. Ratám okolo 10-15k ročne. Možno ani to nie.
Skôr ide o tom aby nezhnilo vonku. Taku garáž nemám.
Cenovo sa pohybujem okolo 5000-7000.
Je mi jasné, že väčšina tých dodaviek bude mať už riadnu poricu km za sebou.
Ale motor sa ešte dá rozumne opraviť, no odhnité nosníky alebo časti karosérie sú problém.
Čiže pozerám hlavne po takých modeloch, ktoré mali najmnešie problémy s koróziou.
Kamarát mi odporúčil že Master nemal problémy s koróziou.
Neviem nakoľko je to pravda?

Plus ďalšia podmienka je aby to bolo minimálne o veľkosti H3 alebo približne rovnakej. Pretože čokoľvek menšie sa nedá rozumne prerobiť na obytnú dodávku, inak si obijete hlavu o strop. Treba ratať, že aj nová podlaha niečo pridá...

A áno viem, že niekde sa platia dialničné poplátky od výšky, ale to nevadí.

Auto budem mať na Slovenských špz, takže STK len po známosti, kedže prerobiť legálne v tomto zapadakové čo sa týka legislatívy je doslova nemožné, zatiaľ čo napríklad v česku je to celkom jednoduché.
Citovať
martincichy
Povedomá tvár - Favorito (43)
Založený: 18 september 2016
Príspevky: 4196
Nabehané: 12 dní 13 hod 35 min
PríspevokZaslal: 11.03.2021 18:59   
Master ma naozaj slusnu antikoroznu ochranu. Len 2.5 dci nje je vydareny. Radsej 2.8. Raritne sa ukaze vw lt s 2.5 tdi. Kolega si kupil sanitku so skrinou. Siroke, vysoke.
Citovať
mp3turbo
Legenda - Ford T (735)
expert: TDI
Založený: 09 apríl 2006
Príspevky: 20349
Nabehané: 1 mes 20 dní 13 hod
PríspevokZaslal: 11.03.2021 20:13   
Mercedes Sprinter, Iveco Daily, len pozor na hrdzu. Za tuto cenu to nebude ziadne terno ale naozaj potrebujes cim vacsie tym lepsie.

Cela ta prerabka bude sialene narocna a draha, kludne do toho nasypes viac nez 7000 za auto. Len na zvazenie ci by sa ti nehodilo lepsie nejaky velky prives za auto a hotovo (jazdna zostava ma svoje vyhody aj nevyhody) pripadne rovno kupit nejaky hotovy karavan podla zameriavaneho pouzitia.
_________________
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2758)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 22482
Nabehané: 4 mes 15 dní 0 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 11.03.2021 20:42   
Celé to pekne šlapalo už v socíku.Len výber bol aký bol.Poliaci na maluchovi obehali svet,ja som oblúbené Taliansko pochodil z karavanom aký si už snáď ani nepamätáte - obytný Žuk z alkovňou.Ako druhé prišlo Avia Furgon,z tým rodina zažila úplne najkrajšie dovolenky.Nová doba samozrejme veľmi pomiešal karty prvé bol Citroen J5 v továrenskom prevedení tiež z alkovňou.To už je vybavené slušne od kúpelky varenia chladničky či Trumatiku a satelitu asi všetko k dobrej dovolenke.Toto už nebolo vlastné ale odmena na akési GO.
Čo som ešte robil ale už nevlastnil bol Jamper maxík s alkovňou továrenský.Občas som mrkol očkom po predajoch a ceny továrenských boli v rozmedzí 5-7 tis v pekných stavoch.Choroba tieto myšlienky úplne vymazali,už sú nereálne a nič ma tak nemrzí,kedže mi bol ponúknutý práve ten mnou opravovaný za cenu "pre teba"
Kdesi hore zaznelo že ak Master (dobrá volba) tak 2,8 motor.Treba 5 x podčiarknuť,ide o nesmrtelný motor Sofima,nech nikoho nemýli že je označený ako HDI xxx čo je výkon.Ja ho mám v 6 tonke Renaultu Masscot a kúpil z 570 tis km.Ide stále ako rozprávka,emiska ľavou zadnou
Prestavby sa dajú robiť aj tu na SVK len nesmie sa meniť rozmer a pod.Auto dostane vnútornú výbavu a navonok zistí len pozorný veci ako okná a pod.Svetlíky na streche ani voltaiku nevidieť.Navonok dodávka.To síce je aké je,ale tiež má svoje výhody nie celkom zanedbatelné.
Citovať
trucker694
VIP člen - Veyron (284)
Založený: 03 december 2005
Príspevky: 2983
Nabehané: 26 dní 18 hod 23 min
PríspevokZaslal: 11.03.2021 23:57   
Použival alebo mal som k uživaniu Aviu 30 karavan v rokoch 87-90,na tie časy super, veľké, priestranné, lacné súčiastky, nafta koľko si len chcel skoro grátis, na discotékach zarábala aj keď stála, hodinový hotel,v lete tam bolo neskutočné teplo, v zime dobre, bufik z tatry urobil za chvíľu trenirkovu teplotu. Naložili sme do nej nafukovací čln, blbosti a išlo kempovať domaša, duchonka,komjatice,batovce. Čln som nafúkal z kompresora motorom, bicykle na besnenie po okolí. To bola kurxa perfekt doba. Nevýhoda bol rám bol jőkel profil, vybava nábytok, hliníkové boky, no proste bola ťažká. Prevodovka 4 kvalt,ale vtedy si nezavadzal nikomu, málokto sa ponáhľal, a keď tak som sa na chvíľu uhol. Dnešné karavany čo vyrábajú za Šahami smer Hont Vac to je iné kafe. Ale aj iné tuke lóve si pýtajú. Inak ja by som uvažoval na vyradenou sanitkou skriňou,tam sa vieš vyblázniť, alebo starší mercedes vario 612,613 autobus,treba hľadať do 3,5t. Neviem tie váhy, ale tie motory sú držiaky,má to šasi, niektoré sú 4x4.
V skriňovom priestore lepšie využiješ priestor. Alebo Iveco dailly,VW LT ten má kasňu so takmer kockatou skriňou. Iné dodávky sa hore zužuju, čo obmedzí priestor.
Alebo žuk, ale ten je malý a starý. Veľa zdaru v prestavbe,dnes je plno vecí dostupných, kúpiš, dopasuješ,alebo Ti urobia na mieru, kedysi sme to robili na kolene, a preto sme si to viac vážili.
_________________
Pokiaľ nebol facebook,tak dovtedy iba moja rodina vedela ,že som d.e.b.i.l
Citovať
miroslav114
Povedomá tvár - Favorito (32)
Založený: 17 marec 2015
Príspevky: 290
Nabehané: 2 dní 14 hod 2 min
PríspevokZaslal: 12.03.2021 06:40   
Ahoj , ja som mal Master 2008 - 2,5dci ale 150ps ,,, do 680tisic len oleje a filtre ,remene brzdy .. pri 680 prvýkrát výmena spojky .Predával som ho s ťažkým srdcom s890tisic km bez absolútnej hrdze ,jazdil eu väčšina diaľnice . Jazdi doteraz videl som ho asi 2 x a stále na rovnakých EČV . Za mna Master . Šprintera som mal tiež 2009 a zen hnil doslova pred očami , bola to 515cdi ,motor držiak ale karoséria katastrofa , dal som ho opravovať každý rok a poškodené diely nástrek. Nakoniec som ho dal preč . VW LT problém s difom, kardanom , elektronika a hnacie ústrojenstvo . Stále sa tam niečo riešilo , stále motor do dilny až skončil na inzercii a bol som spokojný že odišiel
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2758)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 22482
Nabehané: 4 mes 15 dní 0 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 12.03.2021 09:07   
Dobre že sa Sprinter spomenul.Je tak ako s píše,motor ok ale hnije za pachodu.Dlho som servisoval ale to bolo dookola čo robiť každý rok,tu kus hrdze sa odstránil a strekol,o pol roka iné miesta.Vyzeralo to fajn,obrovitánsky priestor,ale ak by to každú chvílu nedával pán ošetrovať by to bol do troch rokov najväčší otrhanec v chotári.Bol vždy ako zo škatulky,ale iba vďaka tomu majiteľ bol vyslovený puntičkár.
Citovať
arspidrik
Založený: 20 december 2011
Príspevky: 4
Nabehané: 48 min
PríspevokZaslal: 13.03.2021 08:02   
J5 robil Peugeot , Citroen robil C25 , mimochodom .
Citovať
jojko1001
Nová tvár - Trabanto (5)
Založený: 27 január 2008
Príspevky: 161
Nabehané: 19 hod 17 min
Bydlisko: H.O.
PríspevokZaslal: 13.03.2021 08:03   
za 5-7 tis.to už aj dovezieš a nemusíš investovať čas a material do neistoty.zväčša karavany sú AL.novšie plastové.máš to zariadené, kúrenie,chladnička,wc,sprcha,okná,chladnička,varič,bojler,nádrž na vodu,prípojka na el.a menič,solár na streche,TV,nábytok,markíza, to ked narátaš + za 2-3tis. dodávka na repas... tak to ti ani tvoj budget nebude stačiť. Za šestku...to už by som aj ten svoj Peugeot predal,teda s ťažkým srdcom.
Odpovedať Nová téma

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut