749 412
inzerátov
Pridať inzerát

Korozia brzd na odstavenom aute

   Obsah fóra Auto-moto fórum AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia
Odpovedať Nová téma
<123
Autor Správa
laco1871
Vážený člen - Gallardo (198)
Založený: 22 marec 2012
Príspevky: 3463
Nabehané: 21 dní 16 hod 32 min
PríspevokZaslal: 08.01.2019 13:45   
Aj napriek posmeškárom, SI STOJIM za TÝM, že HRUBKA brzd. kotúčov OVPLYVŇUJE ZDVIH brzd. pedálu !!!

A prosím p.Hlavatého aby prišiel a VYSVETLIL to týmto hlupakom !
Citovať
menonque
Nová tvár - Trabanto (17)
Založený: 08 december 2012
Príspevky: 196
Nabehané: 22 dní 22 hod 12 min
Bydlisko: Veľký Krtíš
PríspevokZaslal: 08.01.2019 18:20   
Laco, mal by si pravdu možno u starých bubnových bŕzd. Neviem aký si ročník, ale moje prvé auto bol moskvič 412, potom volga 24 a tieto vozy mali všade bubnové brzdy s nastavovacími excentrami. Tam keď ubúdalo z obloženia, tak sa zväčšoval chod pedála a preto sa muselo raz za čas ľahnúť pod voz a vymedziť vôľu.

Ale novšie brzdy aj bubnové majú samoštel a v kotúčových brzdách je zase piestik klinovaný gumičkou na potrebné vymedzenie vole. Pri najväčšej absurdite môžeš zodrať kotúč na hrúbku 1 mmm, obloženie a aj kov brzd. doštičky na 1 mmm a chod pedála nebude väčší, samozrejme kým nevypadne piestik z valčeka.

A ešte jedna vec. Ak niekto nemá v týchto veciach jasno, nemal by na to siahať. Robil som v dieľňach, ktoré sa zameriavali hlavne na opravu nákladných vozidiel tatra. Občas sa tam ukázal chlapík, čo vlastnil tatru 815 - bager a chodil ťahať rozumy. Raz sa dal na nastavovanie bŕzd, mimochodom postup je popísaný aj v príručke vodiča a pri t-815 bol jednoduchý. Len frajer otáčal štelovacími skrutkami presne naopak - teda ich povolil a tým pádom vyradil z činnosti aj ručnú brzdu. Brzdy si po zásahu nevyskúšal, ale hňeď na cestu. Prišlo strmé klesanie a tatra s bagrom sa nezadržateľne rútila dolu a nereagovala už na žiadnu brzdu. Prvý pokus o podradenie skončil tak, že už nemal šancu tam zaradiť nič. V tej chvíli by mu nikto ani zastrúhaný vlas nestrčil do zadku. Po asi 200m sa bager prevrátil a pricapil dve osobné plechovice , ktoré tam parkovali. Obrovské šťastie, že v nich nikto nesedel. Tak taký človek sa môže nazvať HLUPÁKOM. Veď jemu sa na pár odrenín ani nič nestalo, takže aj to príslovie sedí na hlupákov.
_________________
Citroen C5 2.0hdi,hydroactive 3+, 120kw, 2011, čierna metalizovaná
Citovať
vilaanalka
Nová tvár - Trabanto (7)
Založený: 31 august 2018
Príspevky: 22
Nabehané: 3 dní 17 hod 21 min
PríspevokZaslal: 08.01.2019 19:13   
laco1871 napísal:
Aj napriek posmeškárom, SI STOJIM za TÝM, že HRUBKA brzd. kotúčov OVPLYVŇUJE ZDVIH brzd. pedálu !!!

A prosím p.Hlavatého aby prišiel a VYSVETLIL to týmto hlupakom !


Ja si stojim za tym ze si tupec a o autach vies velke gulove.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2174)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 19029
Nabehané: 3 mes 15 dní 14 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 08.01.2019 20:01   
laco1871 napísal:
Aj napriek posmeškárom, SI STOJIM za TÝM, že HRUBKA brzd. kotúčov OVPLYVŇUJE ZDVIH brzd. pedálu !!!

A prosím p.Hlavatého aby prišiel a VYSVETLIL to týmto hlupakom !



Je to takto.Do valčeka príde tlak,pritlačí platničku na kotúč.Samozrejme kotúč "neuhne" a kedže ďalej nemôže,tak sila hydrauliky zatlačí na opačnú stranu a začne presúvať celý brzdový strmeň až dovtedy,kým sa aj na tej strane neoprie platnička do kotúča.Tu končia pohyby všetkého,brzda už môže iba zvýšiť prítlačnú silu na platničku.
Po pustení pedála opadne tlak na nulu,ale valček zacúva iba nejakú desatinku mm,tj toľko koľko ho vráti deformácia tesniacej gumičky,ale to stačí,platnička bez prítlaku dovolí volné točenie kotúča.Ak sa kotúč ztenší (hocikoľko),piestik sa vysunie viac až do opretia platničky o kotúč,ale už sa nevráti viac,než je tá desatinka po upadnutí tlaku.A tak pedál vytlačí stále iba to min.množstvo kvapaliny ktoré stačí na stisk. Čiže celý systém sa vymedzí do tej polohy,aký hrubý je kotúč,a tam v podstate stojí a iba sa natlakuje a odtlakuje pri skoro nultom pohybe.
Citovať
cicmanec
Legenda - Ford T (976)
Založený: 15 október 2008
Príspevky: 25635
Nabehané: 3 mes 14 dní 20 hod
PríspevokZaslal: 08.01.2019 20:34   
Tak lacko, máš to biele na modrom, kto je tu teda hlupák? Všetci už dávno vieme, že najväčší si tu ty! V ideálnom svete by taký i.diot aspoň na pol roka zaliezol do kanála a nevystrčil odtiaľ ani nos. V tvojom prípade sa bohužiaľ dočkáme ďalšej skvelej rady najneskôr pozajtra... angry
_________________
Upozornenie: Moje príspevky môžu obsahovať iróniu, sarkazmus, cynizmus, nadávky a urážky. Ak s tým máte problém nečítajte ich!
Citovať
laco1871
Vážený člen - Gallardo (198)
Založený: 22 marec 2012
Príspevky: 3463
Nabehané: 21 dní 16 hod 32 min
PríspevokZaslal: 09.01.2019 08:51   
Citovať
christiane
Známa tvár - Feldo (55)
Založený: 16 december 2011
Príspevky: 918
Nabehané: 14 dní 8 hod 45 min
PríspevokZaslal: 09.01.2019 20:26   
mhlavaty napísal:
laco1871 napísal:
Aj napriek posmeškárom, SI STOJIM za TÝM, že HRUBKA brzd. kotúčov OVPLYVŇUJE ZDVIH brzd. pedálu !!!

A prosím p.Hlavatého aby prišiel a VYSVETLIL to týmto hlupakom !



Je to takto.Do valčeka príde tlak,pritlačí platničku na kotúč.Samozrejme kotúč "neuhne" a kedže ďalej nemôže,tak sila hydrauliky zatlačí na opačnú stranu a začne presúvať celý brzdový strmeň až dovtedy,kým sa aj na tej strane neoprie platnička do kotúča.Tu končia pohyby všetkého,brzda už môže iba zvýšiť prítlačnú silu na platničku.
Po pustení pedála opadne tlak na nulu,ale valček zacúva iba nejakú desatinku mm,tj toľko koľko ho vráti deformácia tesniacej gumičky,ale to stačí,platnička bez prítlaku dovolí volné točenie kotúča.Ak sa kotúč ztenší (hocikoľko),piestik sa vysunie viac až do opretia platničky o kotúč,ale už sa nevráti viac,než je tá desatinka po upadnutí tlaku.A tak pedál vytlačí stále iba to min.množstvo kvapaliny ktoré stačí na stisk. Čiže celý systém sa vymedzí do tej polohy,aký hrubý je kotúč,a tam v podstate stojí a iba sa natlakuje a odtlakuje pri skoro nultom pohybe.

Obdivujem mhlavateho ze to dokazal vysvetlit,pretoze na taku otazku sa snad rozumne odpovedat ani neda.
Odpovedať Nová téma
<123

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia