Kontrolné sklíčko stavu na bezúdržbovej batérii
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 504
- Dátum registrácie: 24.02.2015 18:27 Zdieľať na Facebook
Kontrolné sklíčko stavu na bezúdržbovej batérii
Ahojte, prosím o radu.
V Civicu mám 3 ročnú batériu Exide Premium 45Ah 390A (širšia tam žiaľ nevojde)
Túto: https://autobaterie.heureka.sk/exide-pr ... 90a-ea456/#
Kruté mrazy ju dostali (po týždni státia vozidla) do stavu, že nedokázala japonca naštartovať - nebola ale mŕtva, len točila nedostatočne na odpal. Tak som ju 1. krát od novoty vymontoval z vozidla (do tepla), dôkladne poutieral jej povrch, pripojil na nabíjačku z Lidla a nechal nabíjať (kto to pozná na vločku - troška viac ampérov). Do úplného nabitia (nabíjačka zasvietila na zeleno = full, otestované 2x za sebou) to trvalo cca 16 hodín pri teplote okolia cca +10°C. Zarazilo ma, že baterka bola počas, aj po úplnom nabití studená - vôbec žiadne zahrievanie povrchu alebo var elektrolytu som nebadal.
Po namontovaní do vozidla bezproblémovo natočilo motor a všetko zatiaľ funguje ako má - riešené včera a túto noc, takže dúfam, že manželku "neprekvapí" .
Zaujíma ma ale kontrolné sklíčko, ktoré bolo čierne pred nabitím (logicky), ale ostalo čierne aj po nabití. Pri fungel novej baterke bolo určite zelené.
Podľa legendy na batérii farby znamenajú toto:
ZELENA = OK, alles super - fahren!
ČIERNA = nabiť
BIELA = otestovať
Akože ju mám nabiť, keď je nabitá?
Stretol sa s tým niekto?
Ďakujem za vaše postrehy k veci.
V Civicu mám 3 ročnú batériu Exide Premium 45Ah 390A (širšia tam žiaľ nevojde)
Túto: https://autobaterie.heureka.sk/exide-pr ... 90a-ea456/#
Kruté mrazy ju dostali (po týždni státia vozidla) do stavu, že nedokázala japonca naštartovať - nebola ale mŕtva, len točila nedostatočne na odpal. Tak som ju 1. krát od novoty vymontoval z vozidla (do tepla), dôkladne poutieral jej povrch, pripojil na nabíjačku z Lidla a nechal nabíjať (kto to pozná na vločku - troška viac ampérov). Do úplného nabitia (nabíjačka zasvietila na zeleno = full, otestované 2x za sebou) to trvalo cca 16 hodín pri teplote okolia cca +10°C. Zarazilo ma, že baterka bola počas, aj po úplnom nabití studená - vôbec žiadne zahrievanie povrchu alebo var elektrolytu som nebadal.
Po namontovaní do vozidla bezproblémovo natočilo motor a všetko zatiaľ funguje ako má - riešené včera a túto noc, takže dúfam, že manželku "neprekvapí" .
Zaujíma ma ale kontrolné sklíčko, ktoré bolo čierne pred nabitím (logicky), ale ostalo čierne aj po nabití. Pri fungel novej baterke bolo určite zelené.
Podľa legendy na batérii farby znamenajú toto:
ZELENA = OK, alles super - fahren!
ČIERNA = nabiť
BIELA = otestovať
Akože ju mám nabiť, keď je nabitá?
Stretol sa s tým niekto?
Ďakujem za vaše postrehy k veci.
-
- Príspevky: 3408
- Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
- Bydlisko: SC Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 504
- Dátum registrácie: 24.02.2015 18:27 Zdieľať na Facebook
Ďakujem (za lichôtku), odmeriam ju.
V prípade, že má Bajo pravdu a skutočne poklesla hladina elektrolytu v akumulátore, je nejaké možnosť ho doplniť? Dekel baterky je plastový odliatok s výklopnou transportnou rúčkou. Pod nálepkou nie sú žiadne vypáčiteľné "štuplíky"
Alebo jej nie je pomoci, len ju nechať pomaličky vyschnút? Samozrejme, že ju budem ždímať kým to pôjde, ako mocní slovenských ovčanov
V prípade, že má Bajo pravdu a skutočne poklesla hladina elektrolytu v akumulátore, je nejaké možnosť ho doplniť? Dekel baterky je plastový odliatok s výklopnou transportnou rúčkou. Pod nálepkou nie sú žiadne vypáčiteľné "štuplíky"
Alebo jej nie je pomoci, len ju nechať pomaličky vyschnút? Samozrejme, že ju budem ždímať kým to pôjde, ako mocní slovenských ovčanov
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2711
- Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39 Zdieľať na Facebook
Preco by musela... Ja mam 5 rocne Akumu a Bosch a nechyba nic...vsetko pekne zaplavene.... A pri dobijani tou nabijackou sa ziadne bublanie typu gejzir nekona.... Ak je v tom bezudrzbovost ze mam vrtat diery ku kyseline tak dakujem ostanem pri stuplikoch.... Ja sa zase stavim ze naplne je dost... Chcelo by to mat zvazene pri kupe....
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
hjundai prosimta rozmyslaj trosku , preco mu asi to oko cernu ukazuje a napriek tomu nic nechyba ?? , prehral by si aj galoty, radsej sa nestavuj...
ano je rozumne ostat pri stuplikoch, "bezudrzbovost" neznamena ze nic nechyba ! ale tolko, ze pri predpokladanej zivotnosti tam ostane ako tak dost vody...
odvetranie tam stale je, lebo byt musi kvoli roztaznosti, malokto vie, ze najviac dostane nahubu baterka v lete, ked sa parkuje na priamom slnku, vysoke teploty, vtedy sa voda proste odpari, prave cez to odvetranie malou dirkou, ked sa zima opyta co si robil doteraz, uz jej zvacsa mozes praskovy cukor fukat
ano je rozumne ostat pri stuplikoch, "bezudrzbovost" neznamena ze nic nechyba ! ale tolko, ze pri predpokladanej zivotnosti tam ostane ako tak dost vody...
odvetranie tam stale je, lebo byt musi kvoli roztaznosti, malokto vie, ze najviac dostane nahubu baterka v lete, ked sa parkuje na priamom slnku, vysoke teploty, vtedy sa voda proste odpari, prave cez to odvetranie malou dirkou, ked sa zima opyta co si robil doteraz, uz jej zvacsa mozes praskovy cukor fukat
-
- Príspevky: 504
- Dátum registrácie: 24.02.2015 18:27 Zdieľať na Facebook
Myslím, že to zatiaľ nebudem "škrábat" a určite nééé vŕtať. Zelenú v sklíčku možno ešte uvidím keď bude teplejšie. Bo ten plávajúci indikátor funguje na princípe hustoty elektrolytu a ten sa pri plne nabitom akumulátore uvádza pri 20°C, takže tak to aj "naciachovali"....
Takže zrejme je maximálne nabitá, ale vzhľadom na nízku okolitú teplotu, je hustota elektrolytu nižšia ako pri normovaných 20°C čo spôsobí, že do sklíčka nadnáša čiernu ďobku
Takže zrejme je maximálne nabitá, ale vzhľadom na nízku okolitú teplotu, je hustota elektrolytu nižšia ako pri normovaných 20°C čo spôsobí, že do sklíčka nadnáša čiernu ďobku
-
- Príspevky: 504
- Dátum registrácie: 24.02.2015 18:27 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 7880
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
stare nabijacky tie varili baterky.tie z lidla nerobia nic funguju inac ako tie za komancov.bez-udrzbova sa vola preto tak aby si sa o nu nemusel starat.ale po troch rokoch nabijat bateriu a auto stoji tyzden hmm ziadna by to nezvladla.ja svoje nabijam pred zimou a po zime.a musim povedat ze teraz co boli tie mrazy po 2 tyzdnoch to bolo len tak tak.ale je to len u auta ktore jazdi mesto.auto na dialkove trate cez 1000km tam baterku neriesim.
-
- Príspevky: 152
- Dátum registrácie: 08.01.2010 19:06 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2711
- Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39 Zdieľať na Facebook
- coby som sa nestavil ked som uz nejaku tu baterku vyhodil a kolkokrat som do nich pozeral ziaden ubytok sa nekonal...a na to oko sa treba aj pozerat pod spravnym uhlom a nakoniec mozno ma spinave sklicko ta ne?bajo777 napísal:hjundai prosimta rozmyslaj trosku , preco mu asi to oko cernu ukazuje a napriek tomu nic nechyba ?? , prehral by si aj galoty, radsej sa nestavuj...
ano je rozumne ostat pri stuplikoch, "bezudrzbovost" neznamena ze nic nechyba ! ale tolko, ze pri predpokladanej zivotnosti tam ostane ako tak dost vody...
odvetranie tam stale je, lebo byt musi kvoli roztaznosti, malokto vie, ze najviac dostane nahubu baterka v lete, ked sa parkuje na priamom slnku, vysoke teploty, vtedy sa voda proste odpari, prave cez to odvetranie malou dirkou, ked sa zima opyta co si robil doteraz, uz jej zvacsa mozes praskovy cukor fukat
-
- Príspevky: 1644
- Dátum registrácie: 27.01.2011 16:58 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
Chlapci jak hovori klasik je to taky prekladatelsky orisek, kolik visni, tolik tresni
Nechajme tutoka kamarata Hondara nech zreferuje ci ma vody dost, alebo nedost
Podla mna ten bazmeg ukazuje cernotu ked chybuje voda
Ja hovorim ze moze !!!! Chybat liter vody a ne ze kazdemu jozkovi chyba, pisem lebo som to uz ne raz videl a ne ze sa mi snivalo a kamaratovemu konovmu bratovi sa to stalo, ale robili sme stichproba kontrolu s kolegami na autach a take jedno nebolo co nechybalo
Nechajme tutoka kamarata Hondara nech zreferuje ci ma vody dost, alebo nedost
Podla mna ten bazmeg ukazuje cernotu ked chybuje voda
Ja hovorim ze moze !!!! Chybat liter vody a ne ze kazdemu jozkovi chyba, pisem lebo som to uz ne raz videl a ne ze sa mi snivalo a kamaratovemu konovmu bratovi sa to stalo, ale robili sme stichproba kontrolu s kolegami na autach a take jedno nebolo co nechybalo
-
- Príspevky: 1982
- Dátum registrácie: 26.10.2009 18:24 Zdieľať na Facebook
keby chybal liter vody v tej malej baterii tak je skoro sucha , vykasli sa na magicke oko mne sa kedysi pokazilo hned po kupe a bateriu som mal este 5 rokov v diesely teraz uz myslim tie kokotiny na baterie prestali davat , nic neries bateriu si dobil tak jazdi a uvidis ak je pred smrtou uz ju nezachranis a ta mala zdorba nestoji svet aby si to tu rozoberal
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 51 neregistrovaných