1 036 586
inzerátov
Pridať inzerát

Kombinácia klasických a C značiek

   Obsah fóra Auto-moto fórum AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia
Odpovedať Nová téma
12>
Autor Správa
oco13
Legenda - Ford T (603)
Založený: 14 december 2008
Príspevky: 5610
Nabehané: 3 mes 8 dní 2 hod
Bydlisko: okr.nové zámky
Predmet: Kombinácia klasických a C značiek PríspevokZaslal: 11.02.2018 19:27   
Chcem sa opýtať či niekto riešil už takýto problém. Vlastne sú dva
Za osobným autom chcem ťahať dva vozíky jeden s C tabulami a jeden klasický nákladny. Traktory s dvoma vlekmi som už videl, ale je to možné aj u osobákov. Hmotnosti neprekročím.

_________________
Spotreba? kolko nalejem tolko zožerie
Citovať
laco1871
Vážený člen - Gallardo (186)
Založený: 22 marec 2012
Príspevky: 3206
Nabehané: 19 dní 20 hod 57 min
PríspevokZaslal: 11.02.2018 21:14   
Obavam sa ,že to možné nie je,ťahať za vozíkom,ďalší vozík, z toho dovodu,že ŤZ sa smie montovať len na ťažné vozidlo, a vlečené vozidlo, teda sam privesný vozík,nie je konštrukčne usposobený k tomu aby na ňom mohlo byť namontované ŤZ,k vlečeniu ďalšieho vozíka,
tolko nejaké porozumenie zákona..
Avšak ja si také riešenie viem predstaviť, a pokiaľ ten prívesný vozík nie je nejak zhnitý,tak bolo by to aj celkom bezpečné..
Videl som už aj vyvaranie podlahy a oja privesného vozíka (!) čo je celkom zakazané, avšak skutočne ten vozík bol po oprave pevnejší ako predtým.
Citovať
oco13
Legenda - Ford T (603)
Založený: 14 december 2008
Príspevky: 5610
Nabehané: 3 mes 8 dní 2 hod
Bydlisko: okr.nové zámky
PríspevokZaslal: 11.02.2018 21:19   
Prvý vlek by mal byť štiepkovač domacej výroby na C značkách , takže ten môže mať aj ťažné zariadenie.
_________________
Spotreba? kolko nalejem tolko zožerie
Citovať
mastik29
Obľúbený člen - Bawo (80)
Založený: 07 apríl 2010
Príspevky: 1906
Nabehané: 11 dní 5 hod 8 min
PríspevokZaslal: 12.02.2018 00:37   
Kto jazdi castejsie u nasich susedov (CR), tak mozno na dialnici stretol klasicky tahac s navesom, avsak za navesom ma pripnuty este aj velky prives...
Pokial si dobre spominam, tak este minuly rok taketo supravy jazdili s oranzovym majakom, poslednu dobu uz asi bez.
Predpokladam, ze maju vybavenu vynimku...
Na trase Olomouc-Rozvadov tieto supravy stretavam casto, takze istotne sa nejedna len o jednu.
Citovať
cervinka
Nová tvár - Trabanto (11)
Založený: 17 január 2009
Príspevky: 83
Nabehané: 18 hod 52 min
PríspevokZaslal: 12.02.2018 09:21   
Zadal si zaujímavú tému, s ktorou sa stretávame len zriedkavo. V Zákone o cestnej premávke 8 / 2009Zz nie je o takejto jazdnej súprave ani slovo. Tento zákon rieši len skupiny na vedenie motorových vozidiel a tam je písané vždy len o jednom prívese - §75. Myslím si, že vyriešenie tejto problematiky sa nachádza v nariadení vlády SR č.349/2009Zz, kde sa jasne píše v paragrafe 2c, že jazdná súprava je súprava skladajúca sa z motorového vozidla spojeného s
a) prívesom
b) návesom
c) dvomi prívesmi
d) návesom a prívesom

Takže podľa tohto by si teoreticky takúto jazdnú súpravu mohol ťahať, pokiaľ však neprekročíš maximálne rozmery, t.j. 12,0m dĺžky a súčasne neprekročíš povolené hmotnosti ťažného vozidla. podmienkou je že hmotnosť prvého prívesu musí byť vyššia alebo rovnaká ako druhého prívesu. A ešte prvý príves by mal mať schválené a zapísané ťažné zariadenie, inak samozrejme za ním nemôžeš ťahať druhý príves, ktorý musí vyhovovať podmienkam ťažného zariadenia prvého prívesu podľa technickej dokumentácie, hoci je to len na C-čkových značkách.
Pre istotu by som navštívil odbor dopravy okresného úradu a spýtal by som sa na to.
Citovať
trucker694
Veľmi obľúbený člen - Ferraro (133)
Založený: 03 december 2005
Príspevky: 1544
Nabehané: 13 dní 18 hod 19 min
PríspevokZaslal: 12.02.2018 10:13   
Citovať
oco13
Legenda - Ford T (603)
Založený: 14 december 2008
Príspevky: 5610
Nabehané: 3 mes 8 dní 2 hod
Bydlisko: okr.nové zámky
PríspevokZaslal: 12.02.2018 10:16   
Práve o tú technickú dokumentáciu ide.Vozidlá domácej výroby ktorým bola pridelená C značka nemajú žiadnu a rovnako ani žiadne schválené hmotnosti. Za mojim malotraktorom teda kludne ťahám vlečku ktorej hmotnosť 3x prevyšuje hmotnosť ťažného vozidla. Bohužial vzdialenosti ktoré mám v povolení k týmto značkám znamenajú prejazdy aj hodinu a tomu by som sa rád vyhol. Skúsim napísať na MDPT a uvidím aké vysvetlenie mi podajú oni.
Trucker nechcem im konkurovať , ale určite si si všimol že cestári opilujú haluze okolo ciest. Oni to tam nechajú aj mesiac a potom to drvia a fúkajú do jarkov. Ja by som im pomohol a zároveň si zabezpečil palivo na ďalšiu zimu.
_________________
Spotreba? kolko nalejem tolko zožerie
Citovať
mastik29
Obľúbený člen - Bawo (80)
Založený: 07 apríl 2010
Príspevky: 1906
Nabehané: 11 dní 5 hod 8 min
PríspevokZaslal: 12.02.2018 10:33   
trucker694, o tom som pisal, v CR jazdia vo velkom, hlavne vidam tu zltocervenu prepravnu spolocnost. Neviem aka je celkova dlzka takej supravy, no nad 12 metrov to bude o hodne. Ked som o tom hladal, tak som nasiel akurat, ze Skodovka si vybavila daku vynimku na dlhsi naves co premava medzi jej fabrikami.


A asi bude najvacsi problem prave to tazne, otypovane pre prvy voz a aj jeho STK.
Citovať
trucker694
Veľmi obľúbený člen - Ferraro (133)
Založený: 03 december 2005
Príspevky: 1544
Nabehané: 13 dní 18 hod 19 min
PríspevokZaslal: 12.02.2018 13:44   
Tie súpravy jazdia vo Švédsku, max.hmotnosť 65 ton. Na pevnine skúšajú tandem náves +prives, aj na trase BA vw Malacky po D2 jazdia, ale hmotnosť tam nie je ani 30ton. Iba na dĺžku presahuje 17m, alebo podľa zákona 22m,preto má maják je to nadrozmerny náklad. Majú na to povolenie z ministerstva. To isté spomínaná súprava v CZ, aj na Morave okolo Ostravy také jazdia. V Nemecku na A3, A38 ich skúšajú. Ale nie tieto zo snímok, ale náves s prívesom. Aj tak si neviem predstaviť akoby sa zatočil v Leviciach v Geni do ZFka. Pripadne kde by som s takou súpravou dva návesy zaparkoval na dialnici v Nemecku, v Čechách a na Slovensku iba tak zabudnúť. Od Trnavy po Levice dovi dopo.
Oco a ta činnosť ktorú ideš vykonať je veľmi užitočná, pretože sa väčšinou používa na kúrenie iba kvalitné drevo, a tieto konáre budúca stiepka je palivo budúcnosti. V Škandinávii úplne bežná vec, a u nás Ťa budú vysmievať, tak ako je to tuná v poslednej dobe zvykom. Držím ti palce, nech to doriesis, a pomôžeš aj iným.
Citovať
wilz
VIP člen - Veyron (259)
Založený: 04 január 2008
Príspevky: 2782
Nabehané: 15 dní 9 hod 46 min
PríspevokZaslal: 12.02.2018 18:56   
Myslím že sa vôbec netreba zaoberať tým, že nejaké nákladné súpravy s dvomi prívesmi jazdia v CR alebo na severe, to pre nás vôbec nie je relevantné.
Sme na Slovensku, považujem za vylúčené, aby ti tu niekto regulérne schválil ťažné zariadenie na tom štiepkovači alebo na podobnej rárohe.
Myslím že jediné riešenie je jazdiť takto načierno alebo to poriešiť technicky nejako inak, že napr. by bol štiepkovač upevnený na plošine na dlhšom jednoosom prívese a na mieste by si ho posunul k prednej bočnici a príves by bol potom vyvážený hmotnosťou dreva. Alebo napr. mať 4-kolesový príves s otočnou prednou nápravou, kde by bol ten štiepkovač umiestnený.
Na MDPT kľudne napíš, tí ti len napíšu zamietavú odpoveď.
Citovať
oco13
Legenda - Ford T (603)
Založený: 14 december 2008
Príspevky: 5610
Nabehané: 3 mes 8 dní 2 hod
Bydlisko: okr.nové zámky
PríspevokZaslal: 12.02.2018 23:18   
Witz : napíšem už po niekolký krát -štiepkovač má C zbačky a teda nikto neschvaluje jeho konštrukciu ani to aké má ťažné. Ak mi z MV odpíšu že nemôžem ťahať dva vleky ale jeden ano, tak mu prirobím korbu a budem jazdiť tak. Mne ide v podstate len o to či v súprave môžu byť dve vozidlá s rozličnými druhmi značiek.
Trucker : na toto ma naviedli chalani z iného fora, v cz sa štiepka spracúva normálne vo velkom a kúria s ňou dokonca aj elektrárne.
A ešte pre všetkých - ak to nepôjde inak tak takto to pôjde a takto vyzerá výsledok
_________________
Spotreba? kolko nalejem tolko zožerie
Citovať
ntg
Nová tvár - Trabanto (6)
Založený: 31 december 2010
Príspevky: 81
Nabehané: 18 hod 4 min
PríspevokZaslal: 13.02.2018 01:18   
a preco by nemohli byt rozne znacky, ved tj uplne nepodstatne, ci tazne voz. je na C a prives na normal.pokial su platne. na SK nic nie ke tak ako ke v inyxh krajinach bezne, nejdem sa tu vyjadrovat preco a co atd. na Sk je uz zakazanr sa aj vyjadrovat na cokolvek!!
Citovať
rybol
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 14 február 2017
Príspevky: 22
Nabehané: 55 min
PríspevokZaslal: 13.02.2018 10:48   
za osobakom nie je mozne tahat dva prisvesne voziky. isto by si prekrocil pripustnu hmotnost a to nechcem vidiet, ako by si na tebe zeleny zgustli
Citovať
oco13
Legenda - Ford T (603)
Založený: 14 december 2008
Príspevky: 5610
Nabehané: 3 mes 8 dní 2 hod
Bydlisko: okr.nové zámky
PríspevokZaslal: 13.02.2018 10:51   
Rybol - štiepkovač má menej ako 300kg a štiepka tiež neváži vela , je to samý vzduch. To čo je na fotke za tou feldou bolo ani nie 200kg.
_________________
Spotreba? kolko nalejem tolko zožerie
Citovať
autolaik
Známa tvár - Feldo (74)
Založený: 15 marec 2009
Príspevky: 1976
Nabehané: 21 dní 0 hod 18 min
PríspevokZaslal: 13.02.2018 12:17   
oco máš kotol automat na štiepku ci len klasický. Ja som pred pár rokmi kúpil peletový a teraz sa škriabem po hlave že som mohol radšej univerzálnejší. Ročnú spotrebu mám cca 2t aj s TUV.
Citovať
Odpovedať Nová téma
12>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia