Koľko stáli autá za 'socíku'?
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Chlapci neporovnávajte ceny aut to nič neznamená . Treba porovnávať počet narodených detí trebárs v 1956tom a 2015tom a potom uvidíte ktorá doba bola lepšia. Pozrite si na youtube "fertility rate" a uvidíte kam smerujeme aj s našimi autami. (Do prrdeleeee)
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- Príspevky: 63
- Dátum registrácie: 17.02.2008 19:02
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1906
- Dátum registrácie: 12.12.2009 20:01
- Bydlisko: Revúca Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1458
- Dátum registrácie: 25.09.2006 12:08
- Bydlisko: Spojené bratislavské emiráty Zdieľať na Facebook
Škoda Favorit 136L stál v auguste 1989 presne 84 600,-Kčs. V tejto sume boli v lokálnej Mototechne malého mesta na výber 3 uni barvy: snehobiela, popolavá šedá a orieškovo hnedá svetlá.......136L bola základná výbava osadená motorom, ktorý mal predpísané používať palivo 95 oktánov a viac (neskôr typ 135 s nižším kompresným pomerom mohol jazdiť aj na 91-oktánový špeciál). Rozdiel medzi ním a "luxusne" vybavenou verziou 136LS bol však veľmi malý (cca 2400,-Kčs) vzhľadom na pridanú hodnotu, ktorú táto verzia ponúkala: obrátkomer, parádne anatomické sicne, stierač 5. dverí, mlhovky, tón. sklá, strešný spojler 5. dverí, rozšírená stredová konzola...
Ešte jedna zaujímavosť:
Favorit sa začal oficiálne "navoľno" predávať od roku 1988, predtým však existoval skoro rok ako nultá (testovacia) séria, ktorú prideľovali iba štátnym podnikom. Účelom bolo zrejme dolaďovať rôzne vlastnosti a testovať materiály, ktoré boli použité v embéčkach prvý krát (napr. plastová palubovka, ktorej vrátka kastlíku sa najskôr vplyvom slnečného žiarenia vlnili - v ostrej sérii už bol problém vyriešený, celohliníkový agregát a účinky novo vyvinutého chladiacieho média Alycol, pneumatiky OR Economy atď...). Bez zaujímavosti iste tiež nie je fakt, že táto nultá séria bola osadená karburátorom firmy Pierburg a neskôr ostré série dostali jeho licenčnú podobu od firmy Jikov. Verejným tajomstvom vtedy bolo (tí, ktorí mali možnosť porovnávať vedia), že licenčné karburátory už kvalitu ani ekonomiku originálov nedosahovali a tak bol na čiernom trhu originál Pierburg veľmi žiadaný (čierny preto, lebo oficiálne sa predával iba Jikov a ak ste chceli Pierburg, tak ho musel nejaký garážmajster zo služobného Favorita najskôr ukradnúť - resp. vymeniť za Jikov )
Ešte jedna zaujímavosť:
Favorit sa začal oficiálne "navoľno" predávať od roku 1988, predtým však existoval skoro rok ako nultá (testovacia) séria, ktorú prideľovali iba štátnym podnikom. Účelom bolo zrejme dolaďovať rôzne vlastnosti a testovať materiály, ktoré boli použité v embéčkach prvý krát (napr. plastová palubovka, ktorej vrátka kastlíku sa najskôr vplyvom slnečného žiarenia vlnili - v ostrej sérii už bol problém vyriešený, celohliníkový agregát a účinky novo vyvinutého chladiacieho média Alycol, pneumatiky OR Economy atď...). Bez zaujímavosti iste tiež nie je fakt, že táto nultá séria bola osadená karburátorom firmy Pierburg a neskôr ostré série dostali jeho licenčnú podobu od firmy Jikov. Verejným tajomstvom vtedy bolo (tí, ktorí mali možnosť porovnávať vedia), že licenčné karburátory už kvalitu ani ekonomiku originálov nedosahovali a tak bol na čiernom trhu originál Pierburg veľmi žiadaný (čierny preto, lebo oficiálne sa predával iba Jikov a ak ste chceli Pierburg, tak ho musel nejaký garážmajster zo služobného Favorita najskôr ukradnúť - resp. vymeniť za Jikov )
Naposledy upravil/-a markoimportauto v 24.04.2016 13:02, upravené celkom 3 krát.
www.carsale.sk výkup, import-export vozidiel: nové, demo, jazdené so zárukou Preprava vozidiel z / do EÚ Registrácie dovezených vozidiel
-
- Príspevky: 1906
- Dátum registrácie: 12.12.2009 20:01
- Bydlisko: Revúca Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 33
- Dátum registrácie: 02.06.2011 15:18 Zdieľať na Facebook
Moje skúsenosti
Ja som si v marci 1988 kúpil Škodu 105L vo výbave Š-125, čo znamenalo rovnaký interiér, len slabší motor a 4 kvalt versus 5 kvalt. To auto som si kúpil "iba" na 2 roky, lebo som bol zapísaný do poradovníka na "sen československého motoristu" VAZ 2107, ktoré stálo 78t Kčs. V roku 1988 stala Š- 105 S- 56t Kčs, Š -105L - 59t Kčs, Š- 125 L- 64t Kčs, Š- 135 LS (motor z Favorita s nejakými úpravami) - 69t Kčs, Š Rapid stala necelých 75t Kčs. Rumunský zázrak Oltcit stál tesne pod 69t Kčs. Ešte si spomínam, že otec kúpil v roku 1977 Wartburg za 56t Kčs, kedy Š- 100 stála okolo 50t Kčs a Trabant necelých 40t Kčs. Jeden známy si kúpil Fiat Uno v Tuzexe za 105t Kčs. Samozrejme si musel zohnať bony. V roku 1990 vyskočili ceny vozidiel. Na konci roka 1990 som dostal list od Mototechny, že moje vysnívané VAZ 2107 na mňa čaká a mám si so sebou zobrať 125t Kčs...V tej dobe aj cena Š-Favorit vyskočila z 84.600 Kčs na nejakých 105t Kčs a cena neustále stúpala. V roku 1990 počas nejakej súťaže, ktorá bežala v TV na živo akási sliepka vyhrala Š- Favorit, ale moderátorovi sa nezdalo, že neskáče od radosti. Spýtal sa ju, že na čom jazdí a ona odvetila, že si akurát kúpili Daewoo Racer (akoby Opel Kadet). To auto v tej dobe stálo 189.000 Kčs. Takže asi tak. Mimochodom cena benzínu v roku 1988 bola 8 Kčs, čo bolo voči bežnej výplate 2.500 Kčs iná pálka.
-
- Príspevky: 1906
- Dátum registrácie: 12.12.2009 20:01
- Bydlisko: Revúca Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1458
- Dátum registrácie: 25.09.2006 12:08
- Bydlisko: Spojené bratislavské emiráty Zdieľať na Facebook
Re: Moje skĂşsenosti
Ano, 8Kčs stál 91-oktánový špeciál, 96-oktánový Super stál 9Kčs......Inak treba podotknúť ešte jednu dnes už zabudnutú vec:marianauris napísal:Mimochodom cena benzínu v roku 1988 bola 8 Kčs, čo bolo voči bežnej výplate 2.500 Kčs iná pálka.
palivá u nás okolo roku 1988 mali jednu minimálne Európsku raritu: ako prví sme v ČSSR zaviedli celoplošné používanie bezolovnatých benzínov a to vďaka vyvinutiu unikátneho aditíva "UNI", ktoré zamedzovalo tzv. zahlbovaniu ventilov do hlavy (väčšina tragačov mali netvrdené ventilové sedlá). Tomu dovtedy v benzínoch zabraňovalo používanie olova. Celá európska motoristická odborná verejnosť vtedy híkala od prekvapenia. Bolo to v dobách, kedy sa aj v "kapitalistických" - motoristicky vyspelejších krajinách predaj bezolovnatého benzínu rozbiehal iba pozvoľna a dlho tvoril paralelu v ponuke popri štandardných olovnatých benzínoch (s výnimkou CH, kde boli podstatne prísnejšie emisné normy a plošné nasadenie katalyzátorových verzii bolo realitou min. od roku 1984)
www.carsale.sk výkup, import-export vozidiel: nové, demo, jazdené so zárukou Preprava vozidiel z / do EÚ Registrácie dovezených vozidiel
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Luboš - fasovali sme dve nové Caddyny 1.9tdi a sdi, moja umrela po 200t km sdi asi po 250t km . Dvbojhmota turbo , na sdi vybehla kluka von z bloku. AXko malo 1,4 miliona keď ho chlapec rozbil. Zapametaj si čo na stroji nie je to sa nikdy nepokazí. Táto poučka sa samozrejme netýka len aut ,ale všetkých výrobkov modernej doby.Treba si uvedomiť princíp obratkovosti výrobkov - každý novší musí byť horší , aby menej vydržal a zákazník si kúpil ďalší . Ak toto robí jeden výrobca , skrachuje , ale ak to robia všetci - niet inej volby.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- Príspevky: 1906
- Dátum registrácie: 12.12.2009 20:01
- Bydlisko: Revúca Zdieľať na Facebook
...luboš,niekedy som jazdil zo sanitkou Š-1203 aj 2x týždenne do BA čo je od nás na Kramáre 315km,do KE a BB skoro denne a nič mi nebolo...
...Šiel som síce 4 hodiny /BA/ čo je priemer cca 75-77km/h,ale neboli rýchl cesty ani toľko dialníc a nebolo toľko áut a policajtov...
...Dnes po tých nových cestách moderným autom pri tých množstvách áut a policajtov si dovolím tvrdiť že ten priemer veľmi neprekročíš...
...Šiel som síce 4 hodiny /BA/ čo je priemer cca 75-77km/h,ale neboli rýchl cesty ani toľko dialníc a nebolo toľko áut a policajtov...
...Dnes po tých nových cestách moderným autom pri tých množstvách áut a policajtov si dovolím tvrdiť že ten priemer veľmi neprekročíš...
-
- Príspevky: 1165
- Dátum registrácie: 30.01.2009 18:03 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
To nebolo o tom .Tie isté partie na MB Dodavka , hladký 5valec natočili milion a auto ani nemrklo. Nemalo totiž ešte tie problémové komponenty.lubos zimovcak napísal:Keby vám dali preplácať náklady na opravy, ver, že by vydržali aj 500.000 km..
je sakra rozdiel firemné a súkromné..
A k tvojmu pobehovaniu východ -západ ? za minulého režimu 90% občanov jednoducho nemuselo takto behať.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- Príspevky: 1165
- Dátum registrácie: 30.01.2009 18:03 Zdieľať na Facebook
Ten vychod-zapad mi pripomenul jeden vtip, z cias komunizmu:
Pytaju sa cigana: Co by si robil, keby otvorili hranice na zapad?
Cigan: Vyliezol by som na stlp.
Preco?
Cigan: Aby ma utekajuce masy ludi neposlapali.
A co by si urobil, keby otvorili hranice na vychod do Ruska.
Cigan: Tiez by som vyliezol na stlp.
Preco?
Cigan: Aby som lepsie videl toho magora, co tam ide.
Pytaju sa cigana: Co by si robil, keby otvorili hranice na zapad?
Cigan: Vyliezol by som na stlp.
Preco?
Cigan: Aby ma utekajuce masy ludi neposlapali.
A co by si urobil, keby otvorili hranice na vychod do Ruska.
Cigan: Tiez by som vyliezol na stlp.
Preco?
Cigan: Aby som lepsie videl toho magora, co tam ide.
-
- Príspevky: 1617
- Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52 Zdieľať na Facebook
tie ceny sa s dnesnou dobou nedaju zrovnavat, aj zivot je iny, obrovske presuny ludi za pracou a produktivita prace, vykonnost zamestnancov. Ja si myslim, ze aj ked bol benzin za 2,40 Kcs, aj tak bol drahy, potom dlho za 5 a dlho za 8 Kcs / a pamatate v tej dobe naftu za 70-90 halierov? a bola na kurenie a do aut/. A nove technologie vyroby plechov, valcovanie za studena, profilovanie - vyvoj nezastavis a vsetko si pyta svoje peniaze. Plus zmena pohladu na realne hodnoty - auto je ako vysavac, chladnicka, pracka a pod., ale byt, dom, pozemok - to su hodnoty. Plus k tomu rodina a zazemie - nechcel by si sa dnes uz vozit v autach s bezpecnostou S100, ani svoju rodinu. Komunisti to hrali na ludi s rozumom, najprv boli auta len na pridel, nemohol si ho kupit hocikto, bol listkovy system, potom sa robili zoznamy, zapisovali sa poradia, nebolo dost aut, bol si spokojny , co sa ti zrovna uslo a hlavne malokto reptal na ceny, ktore boli nekrestanske v pomere k platom / ved si bol stastny, ze sa ti vobec auto uslo/. Samozrejme, ze profitovali ludia, ktori mali prsty v ciernej ekonomike, ktora kvitla za komancov ako magnolie / kvitne aj teraz, ale je to sofistikovanejsie/. Su to mile reminiscencie, ale doba sa meni.... Dnes mi vadi, ze sa na ceny pozeraju inym okom ludia, co maju kde byvat, ziskali peniaze podvodmi / a sami pred sebou to ospravedlnuju, ze oni su ti sikovni, co vyhrabali dieru v zakone, ale v konecnom vypocte oklamali len nas vsetkych/. Inak sa dnes pozera na cenu auta niekto, co nema byt a ma zenu s dietatom a inak ten, co byva v zdedenom baraku po prarodicoch a pod. a ma pracu. Ved to je vidiet pomaly denne v tychto diskusiach. K mozstvu aut by bolo vhodne, keby sa vlada vzhliadla v podobnych krajinach ako slovensko a cestnu siet prisposobila europskym potrebam a konecne zacala dotovat plyn a auta na elektrinu aspon ako v nemecku, ked uz nie ,ako v beneluxe, kde uz zacinaju rusit vjazdy starych dizlov do miest. To chcem vidiet, ako to dopadne u nas pri tychto cenach a platoch a starom vozovom parku, co mame......
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 15 neregistrovaných