Kľudový odber auta

Diskusia ohľadne vozidiel značky Audi

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Thomasl
Príspevky: 508
Dátum registrácie: 04.10.2009 15:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Thomasl »

mal som podobný problém na passat 3c,kĺud.odber cca 50mA ,čo je pri kapacite 70Ah v pohode/merané po uspaní jednotiek/,mám
ich 18,ale potom som prišiel na to ,že niektoré jednotky napr.navigácia sa po určitom čase zapína a snaží sa aktualizovať alebo čo a potom tam tečú iné prúdy,nemal som na to nervy takže keď teraz keď plánujem dlhšiu odstávku odpojím - pól a kašlem na to....
Georgo11111
Príspevky: 87
Dátum registrácie: 30.08.2008 18:13
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Georgo11111 »

Díky za odpovede, išlo mi iba o to, že je to nové auto a teraz ho nevyužívam, lebo je sneh a nemám zimné gumy, tak preto, jazdím na inom aute. odpájať baterku nechcem, ked budu suche cesty tak ho prebehnem nech sa baterka dobije.
FERO 321
Príspevky: 1644
Dátum registrácie: 27.01.2011 16:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa FERO 321 »

Niekde som počul, že odber pri audi do 0,09 je O.K. Čím Viac elektroniky v aute tým vačší nápor na baterku.
wilz
Príspevky: 3690
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Nevidím, že by tu bol niekto zdôraznil jednu základnú vec a to, že v žiadnom prípade nie je pre životnosť a využiteľnú kapacitu batériu dobré nechávať batériu dlhšiu dobu stáť vo vybitom stave.
Batériu v takom prípade ako je tu popisovaný, treba dobiť externou nabíjačkou, aby pri odstavení auta nebola vybitá, lebo sa zníži jej dosiahnuteľná kapacita pri ďalšom používaní.
Samozrejme že ak je v aute nejaký trvale väčší odber ako má byť, tak to treba riešiť, prípadne batériu opakovane dobíjať nabíjačkou.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

*** že v žiadnom prípade nie je pre životnosť a využiteľnú kapacitu batériu dobré nechávať batériu dlhšiu dobu stáť vo vybitom stave

To snáď je preboha každému jasné,by som aspoň predpokladal
Ale opakovanie matka múdrosti...to je tiež pravda
Inak kto by nevedel takú elementárnu vec.../plné vybitie baterky znamená automaticky stratu z kapacity (časti) Iba jeden typ je odolný k tomuto efektu (volajú ho letiskový),viem že ho Bosch uviedol pod názvom tuším Super silver,alebo niečo podobné a tá batéria stojí značne viac peňazí
aristoteles
Príspevky: 779
Dátum registrácie: 30.09.2009 11:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa aristoteles »

Suhlasim s willz a mhlavatym... Cize, naozaj, ak je v zime najazd nizky a z nejakeho dovodu bola bateria vybita, tak kludne nemusi byt ziadna porucha a auto bude mat po niekolkych dnoch problem.
Aj ked, ten vybijaci prud vyzera vysoky a aj uplne nabitu bateriu by dokazal po cca 20-tich dnoch vybit... Ale, otazkou stale zostava spravnost merania....
Teda, nabit externou nabijackou "doplna" a je velka pravdepodobnost, ze sa problemy stratia...
wikyxxx
Príspevky: 1145
Dátum registrácie: 13.01.2009 17:19
Bydlisko: Okres Malacky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wikyxxx »

Ved ked meram kludovy prud tak si zapnem rezim meranie kludoveho prudu necham 20 minut spat a pozrem vo vysledkoch kolko nameralo.
tiom
Príspevky: 87
Dátum registrácie: 24.01.2010 16:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tiom »

Ja mam to iste na svojej a4 96kw ked stoji 4-5 dni vybije bateriu ale odkedy ho zamykam tak nieje problem-zatial
peter.janek
Príspevky: 26
Dátum registrácie: 06.04.2012 09:56
Zdieľať na Facebook

Re: Kľudový odber auta

Príspevok od používateľa peter.janek »

Ahoj, moja skúsenosť. Seat Altea 2,0 TDI,BKD. Kľudový odber 0,13 A,po dvoch dňoch nová batéria vybitá. Po napojení na diagnostiku ukázalo chybu vnútorného osvetlenia. Predtým poistky odpájanie a tak. Nakoniec zalomený kábel v prechodke vodičových dverí.Závada nájdená skôr náhodne ako logicky. Prajem veľa šťastia.
wilz
Príspevky: 3690
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Peter.janek, nejako mi to nepripadá logické čo píšeš.
Pri kľudovom odbere 130 mA by bežná 56AH batéria (a máš tam asi väčšiu), pri využití 75% kapacity mala vydržať cca 320 hodín, nie dva dni.
A zalomený kábel v prechodke do dverí skratoval na kostru, alebo o iný vodič ? Lebo zalomený kábel obvykle prestane viesť prúd a tým spôsobí stratu funkcie nejakého spotrebiča, ale nie vyšší odber.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Plný súhlas,nič netreba dodávať
peter.janek
Príspevky: 26
Dátum registrácie: 06.04.2012 09:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa peter.janek »

Ahoj páni. Napísal som moju skúsenosť. Zalomený, nie úplne prerušený kábel som opravil a veci sa dali do poriadku. Moja snaha bola pomôcť. Myslím že toto fórum by v prvom rade malo byť o pomoci,čo najjednoduchšie a pochopiteľne väčšine ktorá sem prispieva. Veľa šťastia v roku 2015.
meri27
Príspevky: 64
Dátum registrácie: 24.10.2008 14:30
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa meri27 »

No konečne som našiel chybu, bývalí majiteľ auta napojil bezpečnostný vypínač na štartér proti krádeži a ten odoberá 120 mA-ov, keď ho vypnem netočí štartér, neprišiel som nato skôr, lebo ten vypínač je ukrytý a vôbec ma to nenapadlo, ale konečne to mám :D. Po "uspávání" RJ -iek mám teraz kľudový odber 0,0 mA-ov. Podľa Vás mám ho úplne odpojiť ten skrytý vypínač, alebo nechať to ako to je, a stále to vypínať pri dlhšom státí?
meri27
Príspevky: 64
Dátum registrácie: 24.10.2008 14:30
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa meri27 »

Neviem čo to presne je, ale keď to nevypnem tak odoberá to prúd. Ten vypínač je asi napojení na štartér, lebo keď ho vypnem, neviem naštartovať auto, netočí štartér. Klúč sa točí akoby naprázdno.
Potki88
Príspevky: 155
Dátum registrácie: 11.11.2010 18:20
Zdieľať na Facebook

Re: Kľudový odber auta

Príspevok od používateľa Potki88 »

Pani viete mi poradiť čoho sa ešte chytiť?
Audi A3 facelift 2.0TDI PD . Majiteľka hovorí že keď na aute týždeň alebo dva nejazdí ,auto vybije baterku tak že sa nedá naštartovať. Pomôže jedine keď odpojí pól na baterke ,vtedy to vydrží bez problémov.
Našiel som si na to čas a dnes som meral odber medzi - pol a kontaktom na batérii. Aj po komplet uzamknuti auta hodnota ostane stáť na 0,40mA . Skúšal som vyťahovať všetky poistky aj relé ktoré som videl ale bez zmeny.
Ďalej som vybral 2DIN neorigo rádio ktoré tam je a odpojil som ho ,tiež bez zmeny. Skúšal som rozoberať kadečo a odpajat či sa niečo zmení ale bezvýsledne.
Čo sa týka zavad, motor je čistý ,všetky jednotky som prešiel chyby čo v nich boli vymazal , ostali tam len chyby na stĺpiku riadenia (koncový doraz a snímač uhlu) ďalej webasto hlási chybu ropného telesa a relé J39 pre ostrekovač svetlometu (zrejme ho niekto dal preč aby to nemínalo vodu ) , signál pre aktiváciu vyhrievaneho zadného skla prerušenie/ skrat na kostru.

Návrat na "Audi fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 17 neregistrovaných