Kľudový odber auta
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 508
- Dátum registrácie: 04.10.2009 15:38 Zdieľať na Facebook
mal som podobný problém na passat 3c,kĺud.odber cca 50mA ,čo je pri kapacite 70Ah v pohode/merané po uspaní jednotiek/,mám
ich 18,ale potom som prišiel na to ,že niektoré jednotky napr.navigácia sa po určitom čase zapína a snaží sa aktualizovať alebo čo a potom tam tečú iné prúdy,nemal som na to nervy takže keď teraz keď plánujem dlhšiu odstávku odpojím - pól a kašlem na to....
ich 18,ale potom som prišiel na to ,že niektoré jednotky napr.navigácia sa po určitom čase zapína a snaží sa aktualizovať alebo čo a potom tam tečú iné prúdy,nemal som na to nervy takže keď teraz keď plánujem dlhšiu odstávku odpojím - pól a kašlem na to....
-
- Príspevky: 87
- Dátum registrácie: 30.08.2008 18:13 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1644
- Dátum registrácie: 27.01.2011 16:58 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3690
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
Nevidím, že by tu bol niekto zdôraznil jednu základnú vec a to, že v žiadnom prípade nie je pre životnosť a využiteľnú kapacitu batériu dobré nechávať batériu dlhšiu dobu stáť vo vybitom stave.
Batériu v takom prípade ako je tu popisovaný, treba dobiť externou nabíjačkou, aby pri odstavení auta nebola vybitá, lebo sa zníži jej dosiahnuteľná kapacita pri ďalšom používaní.
Samozrejme že ak je v aute nejaký trvale väčší odber ako má byť, tak to treba riešiť, prípadne batériu opakovane dobíjať nabíjačkou.
Batériu v takom prípade ako je tu popisovaný, treba dobiť externou nabíjačkou, aby pri odstavení auta nebola vybitá, lebo sa zníži jej dosiahnuteľná kapacita pri ďalšom používaní.
Samozrejme že ak je v aute nejaký trvale väčší odber ako má byť, tak to treba riešiť, prípadne batériu opakovane dobíjať nabíjačkou.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24976
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
*** že v žiadnom prípade nie je pre životnosť a využiteľnú kapacitu batériu dobré nechávať batériu dlhšiu dobu stáť vo vybitom stave
To snáď je preboha každému jasné,by som aspoň predpokladal
Ale opakovanie matka múdrosti...to je tiež pravda
Inak kto by nevedel takú elementárnu vec.../plné vybitie baterky znamená automaticky stratu z kapacity (časti) Iba jeden typ je odolný k tomuto efektu (volajú ho letiskový),viem že ho Bosch uviedol pod názvom tuším Super silver,alebo niečo podobné a tá batéria stojí značne viac peňazí
To snáď je preboha každému jasné,by som aspoň predpokladal
Ale opakovanie matka múdrosti...to je tiež pravda
Inak kto by nevedel takú elementárnu vec.../plné vybitie baterky znamená automaticky stratu z kapacity (časti) Iba jeden typ je odolný k tomuto efektu (volajú ho letiskový),viem že ho Bosch uviedol pod názvom tuším Super silver,alebo niečo podobné a tá batéria stojí značne viac peňazí
-
- Príspevky: 779
- Dátum registrácie: 30.09.2009 11:45 Zdieľať na Facebook
Suhlasim s willz a mhlavatym... Cize, naozaj, ak je v zime najazd nizky a z nejakeho dovodu bola bateria vybita, tak kludne nemusi byt ziadna porucha a auto bude mat po niekolkych dnoch problem.
Aj ked, ten vybijaci prud vyzera vysoky a aj uplne nabitu bateriu by dokazal po cca 20-tich dnoch vybit... Ale, otazkou stale zostava spravnost merania....
Teda, nabit externou nabijackou "doplna" a je velka pravdepodobnost, ze sa problemy stratia...
Aj ked, ten vybijaci prud vyzera vysoky a aj uplne nabitu bateriu by dokazal po cca 20-tich dnoch vybit... Ale, otazkou stale zostava spravnost merania....
Teda, nabit externou nabijackou "doplna" a je velka pravdepodobnost, ze sa problemy stratia...
-
- Príspevky: 1145
- Dátum registrácie: 13.01.2009 17:19
- Bydlisko: Okres Malacky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 87
- Dátum registrácie: 24.01.2010 16:00 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 26
- Dátum registrácie: 06.04.2012 09:56 Zdieľať na Facebook
Re: Kľudový odber auta
Ahoj, moja skúsenosť. Seat Altea 2,0 TDI,BKD. Kľudový odber 0,13 A,po dvoch dňoch nová batéria vybitá. Po napojení na diagnostiku ukázalo chybu vnútorného osvetlenia. Predtým poistky odpájanie a tak. Nakoniec zalomený kábel v prechodke vodičových dverí.Závada nájdená skôr náhodne ako logicky. Prajem veľa šťastia.
-
- Príspevky: 3690
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
Peter.janek, nejako mi to nepripadá logické čo píšeš.
Pri kľudovom odbere 130 mA by bežná 56AH batéria (a máš tam asi väčšiu), pri využití 75% kapacity mala vydržať cca 320 hodín, nie dva dni.
A zalomený kábel v prechodke do dverí skratoval na kostru, alebo o iný vodič ? Lebo zalomený kábel obvykle prestane viesť prúd a tým spôsobí stratu funkcie nejakého spotrebiča, ale nie vyšší odber.
Pri kľudovom odbere 130 mA by bežná 56AH batéria (a máš tam asi väčšiu), pri využití 75% kapacity mala vydržať cca 320 hodín, nie dva dni.
A zalomený kábel v prechodke do dverí skratoval na kostru, alebo o iný vodič ? Lebo zalomený kábel obvykle prestane viesť prúd a tým spôsobí stratu funkcie nejakého spotrebiča, ale nie vyšší odber.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24976
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 26
- Dátum registrácie: 06.04.2012 09:56 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 64
- Dátum registrácie: 24.10.2008 14:30 Zdieľať na Facebook
No konečne som našiel chybu, bývalí majiteľ auta napojil bezpečnostný vypínač na štartér proti krádeži a ten odoberá 120 mA-ov, keď ho vypnem netočí štartér, neprišiel som nato skôr, lebo ten vypínač je ukrytý a vôbec ma to nenapadlo, ale konečne to mám :D. Po "uspávání" RJ -iek mám teraz kľudový odber 0,0 mA-ov. Podľa Vás mám ho úplne odpojiť ten skrytý vypínač, alebo nechať to ako to je, a stále to vypínať pri dlhšom státí?
-
- Príspevky: 64
- Dátum registrácie: 24.10.2008 14:30 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 155
- Dátum registrácie: 11.11.2010 18:20 Zdieľať na Facebook
Re: Kľudový odber auta
Pani viete mi poradiť čoho sa ešte chytiť?
Audi A3 facelift 2.0TDI PD . Majiteľka hovorí že keď na aute týždeň alebo dva nejazdí ,auto vybije baterku tak že sa nedá naštartovať. Pomôže jedine keď odpojí pól na baterke ,vtedy to vydrží bez problémov.
Našiel som si na to čas a dnes som meral odber medzi - pol a kontaktom na batérii. Aj po komplet uzamknuti auta hodnota ostane stáť na 0,40mA . Skúšal som vyťahovať všetky poistky aj relé ktoré som videl ale bez zmeny.
Ďalej som vybral 2DIN neorigo rádio ktoré tam je a odpojil som ho ,tiež bez zmeny. Skúšal som rozoberať kadečo a odpajat či sa niečo zmení ale bezvýsledne.
Čo sa týka zavad, motor je čistý ,všetky jednotky som prešiel chyby čo v nich boli vymazal , ostali tam len chyby na stĺpiku riadenia (koncový doraz a snímač uhlu) ďalej webasto hlási chybu ropného telesa a relé J39 pre ostrekovač svetlometu (zrejme ho niekto dal preč aby to nemínalo vodu ) , signál pre aktiváciu vyhrievaneho zadného skla prerušenie/ skrat na kostru.
Audi A3 facelift 2.0TDI PD . Majiteľka hovorí že keď na aute týždeň alebo dva nejazdí ,auto vybije baterku tak že sa nedá naštartovať. Pomôže jedine keď odpojí pól na baterke ,vtedy to vydrží bez problémov.
Našiel som si na to čas a dnes som meral odber medzi - pol a kontaktom na batérii. Aj po komplet uzamknuti auta hodnota ostane stáť na 0,40mA . Skúšal som vyťahovať všetky poistky aj relé ktoré som videl ale bez zmeny.
Ďalej som vybral 2DIN neorigo rádio ktoré tam je a odpojil som ho ,tiež bez zmeny. Skúšal som rozoberať kadečo a odpajat či sa niečo zmení ale bezvýsledne.
Čo sa týka zavad, motor je čistý ,všetky jednotky som prešiel chyby čo v nich boli vymazal , ostali tam len chyby na stĺpiku riadenia (koncový doraz a snímač uhlu) ďalej webasto hlási chybu ropného telesa a relé J39 pre ostrekovač svetlometu (zrejme ho niekto dal preč aby to nemínalo vodu ) , signál pre aktiváciu vyhrievaneho zadného skla prerušenie/ skrat na kostru.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 17 neregistrovaných