Klepanie prednej nápravy pri maximálne vytočených kolesách
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 102
- Dátum registrácie: 28.04.2014 08:59 Zdieľať na Facebook
Klepanie prednej nápravy pri maximálne vytočených kolesách
Zdravím,
pred 2 týždňami som si kúpil ojazdený Santa Fe rok 2006 (145 tisíc km) (Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi VGT, 4WD, 110 kW, r.v. 2006, naj. 145 tisíc km Foto: http://img24.eu/images/sjk1bt4.jpg). Všimol som si, že keď parkujem a vytočím kolesá na MAXIMUM (maximálny raid), začnú mi pri pretáčaní klepať v rytme (so zvyšujúcou rýchlosťou klepajú rýchlejšie), je to dosť hlasné a znie to akoby sa koleso išlo rozpadnúť.
Navyše, okrem klepania sa tie kolesá (tiež len pri maximálnom vytočení do boku) akoby ťažšie pretáčali resp. zadrhávajú sa v istej polohe, potom sa koleso trochu otočí, a zase sa trošku zadrhne. Cítiť to akoby ste pri parkovaní prechádzali kolesom cez nejaký vyvýšený kopček alebo ako keď chcete kolesami vyjsť na mierne vysoký obrubník (treba vždy pridať trošku viac plynu). Obidva tieto javy sa dejú LEN pri maximálne vytočených kolesách a LEN pri pomalom pohybe auta dopredu/dozadu - to znamená, že pri otáčaní volantu naprázdno v stoji je všetko ok a nič nepočuť.
Viete mi prosím poradiť, kde môže byť problém, a koľko by ma stála oprava? Dočítal som sa, že by to mohol byť homokinetický kĺb, no mne to robí pri vytočení volantu do oboch strán. Manžety na kĺboch sú v poriadku, neviem, či už boli dakedy menené. Inak v aute nič nebúcha ani neklepe, ani v zákrutách ani pri jazde cez hrbolce. Čítal som, že napr. pri 1. generácii Santa Fe sa nedá kĺb vymeniť samostatne, ale treba vymeniť celú poloos či také niečo, cena cca 700e [-o< Prosím poraďte, čo to môže byť a ako je to pri mojom modely. Ďakujem za každú radu!
pred 2 týždňami som si kúpil ojazdený Santa Fe rok 2006 (145 tisíc km) (Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi VGT, 4WD, 110 kW, r.v. 2006, naj. 145 tisíc km Foto: http://img24.eu/images/sjk1bt4.jpg). Všimol som si, že keď parkujem a vytočím kolesá na MAXIMUM (maximálny raid), začnú mi pri pretáčaní klepať v rytme (so zvyšujúcou rýchlosťou klepajú rýchlejšie), je to dosť hlasné a znie to akoby sa koleso išlo rozpadnúť.
Navyše, okrem klepania sa tie kolesá (tiež len pri maximálnom vytočení do boku) akoby ťažšie pretáčali resp. zadrhávajú sa v istej polohe, potom sa koleso trochu otočí, a zase sa trošku zadrhne. Cítiť to akoby ste pri parkovaní prechádzali kolesom cez nejaký vyvýšený kopček alebo ako keď chcete kolesami vyjsť na mierne vysoký obrubník (treba vždy pridať trošku viac plynu). Obidva tieto javy sa dejú LEN pri maximálne vytočených kolesách a LEN pri pomalom pohybe auta dopredu/dozadu - to znamená, že pri otáčaní volantu naprázdno v stoji je všetko ok a nič nepočuť.
Viete mi prosím poradiť, kde môže byť problém, a koľko by ma stála oprava? Dočítal som sa, že by to mohol byť homokinetický kĺb, no mne to robí pri vytočení volantu do oboch strán. Manžety na kĺboch sú v poriadku, neviem, či už boli dakedy menené. Inak v aute nič nebúcha ani neklepe, ani v zákrutách ani pri jazde cez hrbolce. Čítal som, že napr. pri 1. generácii Santa Fe sa nedá kĺb vymeniť samostatne, ale treba vymeniť celú poloos či také niečo, cena cca 700e [-o< Prosím poraďte, čo to môže byť a ako je to pri mojom modely. Ďakujem za každú radu!
Naposledy upravil/-a ampo v 28.04.2014 13:49, upravené celkom 1 krát.
-
- Príspevky: 168
- Dátum registrácie: 05.08.2011 10:58 Zdieľať na Facebook
je velmi pravdepodobne
ze homokineticke klby idu do haja - podobny prejav som mal pri parkovani aj ja, po vymene klbu vsetko ok /mam inu znacku auta/, idealne by bolo, ak by sa ktomu prejavu vyjadril povolanejsi - nejaky mechanik, co ma s tym skusenosti - predpokladam, ze aj to bol jeden dovod, preco sa majitel zbavoval auta (naklady na dalsie opravy)
-
- Príspevky: 5285
- Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00 Zdieľať na Facebook
Mne to robí tiež pri plnom rajde síce mám (Renault) ale to je jedno aká značka auta a robí mi to viacmenej od novoty ...neriešim. Pretože to nieje štandartná poloha pri bežnom a jazdení a v tejto polohe sa jedná zväčša prakticky o prejdenie zopár metrov do mesiaca...
Nevytáčaj volant na doraz a je po probléme.Ak to robí ozaj tak ako mne že len posledných pár CM otočenia volantu uhlovo na volante možno 15-20° .
Nevytáčaj volant na doraz a je po probléme.Ak to robí ozaj tak ako mne že len posledných pár CM otočenia volantu uhlovo na volante možno 15-20° .
-
- Príspevky: 102
- Dátum registrácie: 28.04.2014 08:59 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1383
- Dátum registrácie: 10.06.2009 21:06 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3687
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
Re: Klepanie prednej nápravy pri maximálne vytočených kolesá
ampo napísal:Dočítal som sa, že by to mohol byť homokinetický kĺb, no mne to robí pri vytočení volantu do oboch strán.
No veď pri vytočení do obidvoch strán sa vonkajšie homokinetické kĺby pri obidvoch predných kolesách natáčajú, či nie ?
A to čo píšeš, je čítankový popis opotrebovaného homokinetického kĺbu na vonkajšej strane hnacej poloosi.
Ak to robí až tak ako popisuješ, tak sa pokiaľ možno vyhni jazde s plne vytočeným volantom, pretože sa ľahko môže stať že auto bude musieť byť odtiahnuté po poškodení homokĺbu.
Inak zrejme pri jazde bez plného vytočenia kolies to ešte nejakú dobu bezpečne vydrží.
A to či sa na tvojom aute dá kĺb meniť samostatne alebo spolu s celou poloosou, to ľahko zistíš v autorizovanom servise alebo si to vygugli u predajcov dielov.
Ale v každom prípade doporučujem vymeniť súčasne obidva vonkajšie kĺby.
-
- Príspevky: 1982
- Dátum registrácie: 26.10.2009 18:24 Zdieľať na Facebook
Mas Santa Fe 1 alebo 2 lebo 2006 bol uz aj novy model , ak mas model vyrabany 2005-2006 s kodom motora D4EB tak klb sa da vymenit samostatne stoji okolo 100-110 eur na ostatne 110 kwnejde vymenit samostatne , dokonca som ho nasiel za 50 eur
Naposledy upravil/-a braga v 28.04.2014 17:12, upravené celkom 1 krát.
-
- Príspevky: 102
- Dátum registrácie: 28.04.2014 08:59 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 909
- Dátum registrácie: 06.11.2011 21:47 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 909
- Dátum registrácie: 06.11.2011 21:47 Zdieľať na Facebook
Samotne rapotanie pripisujem klbu, take to odskakovanie moze a nemusi byt sposobene konstrukciou napravy a jej geometriou. Takych aut je mnoho ktore pri maximalnom vytoceni odskakuju. ALe praskanie klbu je v kazdom pripade znamenim ze nieco nie je v poriadku.
Pokial auto jazdi normalne a prejavi sa tato zavada len v max polohe volantu, skontroloval by som manzetu hom. klbu.
a dal by som novu vazelinu, castokrat to pomoze a klb sluzi dalsich par rokov.
Tazko takto od klavesnice radit, jednoznacne to clovek musi vidiet.
Pokial auto jazdi normalne a prejavi sa tato zavada len v max polohe volantu, skontroloval by som manzetu hom. klbu.
a dal by som novu vazelinu, castokrat to pomoze a klb sluzi dalsich par rokov.
Tazko takto od klavesnice radit, jednoznacne to clovek musi vidiet.
-
- Príspevky: 74
- Dátum registrácie: 05.06.2011 20:17 Zdieľať na Facebook
Problém, môže byť vo vyvážení kolies, máš elektróny. Osobná skúsenosť : V jednom nemenovanom servise mi pred pár rokmi obúvali nové pneu na Al-disky a pri vyvážení pneu namiesto nalepovacích závaží mi tam dali klasické olovené závažia na plechový disk (ani ma to v ten moment nenapadlo). Auto jazdilo v pohode, no po dvoch rokoch som prehodil zadné kolesá dopredu a tu nastal problém ako Ty popisuješ, správalo sa to rovnako, len pri maximálnom vytočení. Na tých pôvodne zadných bolo trochu väčšie závažie a to pri maximálnom vytočení drelo o guľový čap a jemne aj drhlo. Bol som im tam patrične vy... a kolesá som nechal vyvážiť v inom servise kde dali nalepovacie závažia a bolo po probléme. Skús si pozrieť či to nie je náhodou aj Tvoj problém. Bolo to iné auto ako máš Ty.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Erik je blízo problému.Tam ani niet čo uvažovať.V plnom zalomení klbu sa dostane do polohy maximálneho zaťaženia,a guličky aj z klietkou musia raz za otáčku urobiť dráhu z jednej krajnej polohy do druhej a pritom vždy musia prokonať stredové prehĺbenie ktoré si guličky vytlčú jednak v stredovej hvieznici unášača ale aj vonkajších polgulatých drážkach vonkajšieho telesa.Auto ide 95% z holesami rovno a tak sa dráha vytlká najviac v polohe poloosi zodpovedajúce priamemu smeru.Presunu guliek je kladený obrovský odpor až do doby kedy ten bod guličky prekonajú a z tej priehlbne sa konečne dostanú von presúvajú do druhej polovice dráhy.Takže bezprostredná príčina je zapadnutie guličiek do vytlačeným jamiek a problém sa odtiaľ dostať von pri obrovskej sile ktorá ich do jamiek tlačí...Z určitým zvukom logicky.
-
- Príspevky: 102
- Dátum registrácie: 28.04.2014 08:59 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 102
- Dátum registrácie: 28.04.2014 08:59 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 909
- Dátum registrácie: 06.11.2011 21:47 Zdieľať na Facebook
Keby sme ti mali odpovedat s moznostou ANO/NIE, tak by sme museli konstatovat ANO klb je vadny. Existuje ALE tzn.
ze ak v beznej premavke ti nesposobuje problemy. Tak by som riesil len kontrolu manziet, naplnil by som novou vazelinou a moze frcat dalej.
Z praxe ti poviem ze originalne alebo znackove klby trebars GKN a pod. su TOP. TOP je ale aj ich cena.
Mozno kdesi zozenies klb za nejake to lacne €, ale v konecnom dosledku mozes byt aj poriadne sklamany, zial stava sa to dost casto.
ze ak v beznej premavke ti nesposobuje problemy. Tak by som riesil len kontrolu manziet, naplnil by som novou vazelinou a moze frcat dalej.
Z praxe ti poviem ze originalne alebo znackove klby trebars GKN a pod. su TOP. TOP je ale aj ich cena.
Mozno kdesi zozenies klb za nejake to lacne €, ale v konecnom dosledku mozes byt aj poriadne sklamany, zial stava sa to dost casto.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: dntrend a 6 neregistrovaných