Klasické autá

Diskusia o tom najlepšom zo sveta automobilového priemyslu

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

Monteverdi Hai 650 F1 (1992)

[img]http://imageshack.com/a/img706/2239/8k4h.png[/img]

V roku 1992 sa Peter Monteverdi znovu rozhodol vstúpiť na scénu. Na ženevskom autosalóne v priestoroch menšieho stánku vystavoval svetlo fialový automobil Hai F1, ktorý spôsobil rozruch. Podľa informácií od majiteľa značky sa tento model predal v piatich exemplároch.

Hai 650 F1 bol ohromujúci, skutočný a nefalšovaný superšport a označenie F1 nebolo len na parádu a znamenalo, že auto bolo postavené na šasi Formuly 1. Ćíslo 650 značilo výkon motora.
Ak si niekto chcel zajazdiť na skutočnej F1 upravenej na cestu bol tu Hai F1 650. Motor Ford DFR V8 pochádzajúci z F1 bol v takzvanej "detuned" úprave čo by som nazval, že bol naladený tak aby bol použiteľný aj na ceste.
O tento superstroj prejavilo záujem niekoľko potencionálnych zákazníkov a bolo prijatých aj niekoľko objednávok. Požiadavka od zákazníkov na superšport bola aj nezverejňovať cenu, zaujímalo ich len auto. Niektoré zdroje tvrdia, že 3 kusy si ponechal Peter Monteverdi na prezentačné účely....Dva protoypy sú dnes vystavené v múzeu Monteverdi v Binningene vo Švajčiarsku.

Motor: Ford DFR V8
Obsah: 3491 cm3
Výkon: 649 bhp (484 kW; 658 PS) pri 11,000 ot./min, 784 Nm
Prevodovka: šesťstupňová manuálna prevodovka
Pohotovostná hmotnosť: 850kg
Rozmery: rázvor 2790 mm, dĺžka 4550 mm, šírka 1960 mm, výška 1050 mm
predné pneu 245/40ZR-17
zadné pneu 335/35ZR-17
Maximálna rýchlosť 337 km/h
0 - 100 km/h 3,0 s

[img]http://imageshack.com/a/img59/1046/fha78.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img850/3842/3u1s.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img36/5036/ilc3.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img14/7586/cif8.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img845/8059/2bts.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img7/6171/p96d.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img829/1808/wjt3.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img838/9384/5e87.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img839/5917/hcdl.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img21/6244/vrd1.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img203/4643/hdvu.jpg[/img]
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

jergusd napísal: Mne sa aj neskutočne páči Monteverdi Tiara - neskutočne krásna limuzína,..... Únos áut, sám som z neho bol a aj stále som unesený .....

K tej Tiare určite napíšem príspevok v najbližšej dobe, je to zaujímavé auto. A áno film Únos áut to je parádna prehliadka parádnych áut.... :)
Naposledy upravil/-a Zdvihak v 15.01.2014 17:17, upravené celkom 3 krát.
jergusd
Príspevky: 959
Dátum registrácie: 30.06.2012 18:16
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jergusd »

Budem sa len a len tešiť,to auto je môj veľký sen, mercedes oproti monteverdi sa mi nevidel nijak výnimočným, škoda, že tieto autá, nie sú súčasťou môjho života bolo by to krásne.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

:2f93:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

MONTEVERDI Tiara (1982) vyrobené 5 kusov.

Okrem výroby automobilov a pretekania sa Peter Monteverdi (zomrel v roku 1998, údajne na ťažkú chorobu) zaoberal priemyselným dizajnom a navrhol celú radu automobilových štúdií, člnov a hodiniek (veď bol Švajčiar).

Vysoko kvalitné ručné spracovanie ušľachtilých materiálov, pochrómovaného kovu, dreva, kože a prvotriedneho laku, robilo z Monteverdiho automobilov, určených pre úzky okruh bohatých kupcov, zberateľské rarity už počas prvých predajov.

Peter Monteverdi nezažil len úspechy, ba naopak, po celý život bol sprevádzaný sklamaním a ranami osudu. Ropná kríza zničila sľubne sa rozvíjajúcu produkciu, zastavenie výroby osvedčeného motora a dielov z USA znemožnilo ďalšiu výrobu objednaných vozidiel High Speed. Zmluvné pasce a smola zmarila sľubne sa rozvíjajúcu spoluprácu s veľkými firmami, ako Mercedes, Saurer, BMW a Ford. V prototypoch zostali ďalšie projekty a jedným z nich bol a automobil Monteverdi Tiara (upravený Mercedes-Benz triedy S).

V prípade Monteverdi Tiara bola predstava vytvoriť na základe Stuttgardskej vlajkovej lode Mercedesu triedy S (W126), vozidlo ktoré by bolo určené pre tých najnáročnejších zákazníkov. Existovala predstava vybudovať odnož, kde by sa tieto luxusné autá vyrábali v malých sériách. Túto myšlienku neskôr realizovala firma Maybach, ktorej produkcia automobilov bola určená pre tých najnáročnejších zákazníkov.

Výsledok bol predstavený na ženevskom autosalóne v roku 1982.
Mercedes 500 SEL (voliteľne 380 SEL) zostal vo všetkých podstatných oblastiach nezmenený (relevantné pre splnenie povolení), to znamená nosná konštrukcia, deformačné zóny, bezpečnostné prvky, riadenie, elektroinštalácia, a pod. Keby Monteverdi zmenil príliš veľa častí, automobil by musel absolvovať opätovne ťažkopádne a zdĺhavé kontroly ako boli napríklad nové crash testy, čo by predražilo výrobu. Predaj a servis mal zabezpečovať Mercedes, čo bol aj dôvod prečo bolo mnoho vlastných riešení Monteverdimu zakázaných. Avšak automobil, najmä v exteriéri, sa stal dosť nezávislým s vlastnou identitou a jeho pôvod bolo možné rozpoznať, až keď oba automobili stáli vedľa seba.
Peter Monteverdi nahradil, vtedy tak modernou štvorsvetlovou chrómovanou maskou tú pôvodnú, zadné svetlá pochádzali z Peugeota 505. Bola zmenená predná kapota, mriežka chladiča, tomu boli prispôsobené predné blatníky, automobil dostal chrómové nárazníky užšie ako MB W126. Celkovo bol voz o niečo dlhší ako MB W126. Interiér oboch vozidiel je takmer identický, zmenené boli číslice na ukazovateľoch, znak na volante a použité boli tie najkvalitnejšie materiáli a tiež špeciálne švi. Všetky prototypy (hovorí sa o piatich) boli upravené ručne v dielňach Monteverdi.

Manažéri, boli nadšení myšlienkou, ale väčšina skeptikov žiaľ ostala nepresvedčená. Mercedes odmietol poskytovanie základných modelov.
Teraz bolo niekoľko možností : Monteverdi mohol kupovať autá za normálnu cenu, ktorá by však úplne narušila rozpočet, alebo nájsť iného partnera. Bolo v hre BMW, ktoré pracovalo s Monteverdiho kupé BMW. Tretia varianta bola kompletný - vývoj čo bolo príliš veľké riziko pre malú automobilku.
Pavel Berger , dlhoročný obchodný partner Petra Monteverdiho a súčasný majiteľ firmy (múzea) , povedal : " Boli sme sklamaní , stáli sme v zlomovom bode. Lesk mena Monteverdi bol ale v poriadku , len vonkajšie okolnosti sa zmenili. Takže pán Monteverdi rozhodol upraviť výrobu automobilov a nie, aby sa zapojili do nového , nevyčísliteľného rizika . Boli sme realistickí aby sme neurobili nejakú hlúposť , ktorá by nakoniec viedla k bankrotu . "

Monteverdi používal pre svoje výtvory vždy technológiu z USA. Ale Tiara na báze Mercedes mala ukázať nové cesty. Ale Stuttgart nepresvedčil...

Model vyrobený ako číslo dva (čiernej farby) používa dodnes Paul Berger ako každodenné auto. Po smrti Petra Monteverdiho sa o múzeum starostlivo stará jeho najbližší spolupracovník Paul Berger. Pán Berger vie o každej podrobnosti a so zdržanlivou hrdosťou a s fundovanými informáciami obohacuje návštevníkov pri prehliadke múzea. Bývalý vedúci predaja Monteverdiho áut sa stal testamentálnym majiteľom zbierky a dbá argusovským okom na čistotu, aby jeho skvosty nezačali hrdzavieť a hlavne nevznikli škody spôsobené skladovaním. Všetky autá sú v plne funkčnom stave! Pravidelné jazdy v bazilejskom Binningene patria k tradícii a prilákajú každoročne mnoho zvedavcov.

Ja osobne považujem za veľmi zaujímavý aj model High Speed 375/4, tomu sa povenujem nabudúce.

V prípade bližšieho záujmu o históriu a produkciu automobilky Monteverdi je v bazilejskom Binningene vo Švajčiarsku múzeum značky. Múzeum nie je bežne otvorené, ale je možné po telefonickom dohovore expozíciu navštíviť. Po objednaní a zaplatení paušálnej sumy 200 CHF môže človek vidieť celú históriu tejto jedinečnej značky.
Kontakt: Monteverdi Car Collection, Oberwillerstrasse 20, CH-4102 Binningen Bazilej, Švajčiarsko, tel 0041 614 214 545, www.monteverdi.ch, www.ruedi-wenger.ch

Motorizácia bola použitá z modelov S - class , tj osemvalcové motory 3,8 litra a 5,0 litra .
Monteverdi Tiara 5,0
V8 / 4.973 cm3 / 231 PS / Vmax:235 km/h

[img]http://imageshack.com/a/img208/7041/i2pp.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img835/7435/9jj3.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img703/8948/dclx.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img194/1779/ku4a.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img43/5997/21c7.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img837/8730/fubw.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img706/5227/1p0s.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img600/6893/p4pw.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img707/5231/spjv.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img30/7406/et44.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img836/2540/6gn7.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img21/1179/xsu5.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img823/8231/t2l3.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img12/2031/pi7x.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img571/5978/dpu5.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img546/3121/b54g.jpg[/img]


Pán na videu, ktorý riadi model 375 je Paul Berger, na začiatku je možné na niekoľko sekúnd vidieť aj jeho čierne Monteverdi Tiara:


Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

MONTEVERDI High Speed 375/4 (1970-1978) predpokladá sa 28 kusov.
Posledné vozidlo nesúce Vin # 3128 bolo postavené v roku 1978

Motor: 7.2 litra V8 Chrysler 440 Magnum (7206cm3)- 375 PS pri 4600 ot SAE/ 480 Nm/3200 rpm, alebo V8 / 6.974 cm3 / 395 PS / 586 Nm/ 4.000 /
Prevodovka: 3-stupňová automatická Torqueflight, alebo 5-Speed ZF Manual
odpruženie: predné nezávislé paralelné na trojuholníkových ramenách, vinuté pružiny, nastaviteľné tlmiče a stabilizátor.
Zadné-de Dion horné a dolné vodiace ramená, vinuté pružiny, nastaviteľné tlmiče
brzdy: ventilované kotúče
Max. rýchlosť: 250 až 260km/h, 0 - 100 km/h 6,9 s

Limuzíny boli zakúpené takmer výhradne arabskými ropnými šejkmi, najmä kráľovskou rodinou Kataru, ktorá údajne stále vlastní 5 kusov a stabilne ich využíva na každodennú prepravu. Auto patrilo k najluxusnejším limuzínam 70-tych rokov a tomu zodpovedalo výhradne ručné spracovanie, použité najvalitnejšie materiáli aj výbava.

1978 Monteverdi High Speed 375/4 Sedan



[img]http://imageshack.com/a/img33/131/95s2.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img716/7605/z351.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img534/8762/mma2.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img849/9779/knay.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img843/9547/qav9.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img838/2035/phij.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img802/2721/i8ib.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img594/1065/klgf.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img35/2843/lcs1.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img594/9167/dod9.jpg[/img]
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

Zdvihak, o tejto nadhere nemas volaco ?

FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

ALFA ROMEO Gulietta (1954-1965) celkom všetkých verzií 176 114 kusov z toho Spider Veloce 2796 kusov

Úžasná Alfa Romeo Gulietta je odpoveďou na sny...a to by ako popis tohto automobilu aj stačilo...
Po druhej svetovej vojne sa spoločnosť Alfa obrátila smerom k širokému trhu. Do konca roku 1952 mala vypracovaný malý nový sedan Gulietta Berlina, chýbali však finančné prostriedky na jeho zostrojenie.
Alfa preto siahla po netypickom riešení. Predala úročené dlhopisy s prísľubom, že 200 šťastných držiteľov dlhopisov získa po rozbehnutí výroby úplne novú Berlinu. Program bol úspešný, ale do stanoveného dátumu nebolo k dispozícii ani jedno auto, a to pre problémy s karosériou. Riešenie Alfy bolo geniálne v tom, že motor a podvozok z modelu Berlina dostal karosériu jednoduchého športového vozidla, aby uspokojil nedočkavých držiteľov dlhopisov skutočným vozidlom.
Výsledok z návrhárskej dielne Franca Scaglioneho sa stal senzáciou. V roku 1954 vyrobili štyri exempláre Gulietta Sprint na turínsky autosalón. Šťastní vyhrávajúci držitelia dlhopisov boli uspokojený a auto sa stalo obrovským hitom.
Po pôvodnom kupé Gulietta Sprint rýchlo nasledoval sedan Berlina a nádherný otvorený dvojmiestny Spider z dielne Pininfarinu. Pri pokračovaní výroby pribudli varianty Sprint Veloce dosahoval 170 km/h, Sprint Special od Bertoneho a Sprint SZ od Zagata, posledné dva dosahovali rýchlosť 193 km/h. Spoločnosť Carrozzeria Boneschi karosovala niekoľko kombi Weekendina a menší počet kombi vyrobila aj spoločnosť Colli. V roku 1952 uviedli aj model Giulia, čo bola v podstate Gulietta so silnejším motorom 1570cm3.
Dnes je ventilový rozvod DOHC bežný, tieto konštrukčné prvky však v 50-tych a 60-tych rokoch predstavovali niečo mimoriadne. Dvojicou vačkových hriadeľov v hlave valcov sa mohli pochváliť len vysokovýkonné automobily, ktoré boli veľmi drahé. Toto technické riešenie by sme v tej dobe objavili u automobilov značiek Ferrari, Aston Martin a Porsche. Spoločnosť Alfa Romeo ním obohatila autá určené širšej verejnosti.
Podľa majiteľov jazdiť na svižnom modeli Gulietta je zábava vďaka perfektnému zrýchleniu, dobrému držaniu na vozovke a dostatočnému výkonu, ktorý údajne prekvapí aj rýchlostnú kameru.
Motor:R4, DOHC 1290cm3 od 46kw/6000ot./min, (Berlina), Sprint 60kw/6300ot/min. Sprint Veloce 67kw/6500ot./min., Sprint Speciale a Sprint Zagato 75kw/6500/ot./min.,
Prevodovka: 4st. manuálna, 5 st. manuálna
Top speed: od 146km/h do 193km/h

Alfa Romeo Giulietta 1300 Spider Veloce (1962):

[img]http://imageshack.com/a/img811/4303/7onr.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img546/2296/o7pp.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img541/5333/91fo.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img829/7263/maw2.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img401/8961/q6l9.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img600/1351/rn1e.jpg[/img]

Gulietta Sprint (1962):

[img]http://imageshack.com/a/img842/8154/bxq1.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img841/8291/frix.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img163/4184/ajoo.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img197/3512/j8d5.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img194/2941/pbig.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img196/401/8v92.jpg[/img]

Alfa Romeo Giulietta Spider (1963):

[img]http://imageshack.com/a/img585/2517/svr7.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img31/1253/0pj7.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img593/6154/k9fa.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img196/6793/tfb1.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img845/9810/y5ew.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img845/5125/evhr.jpg[/img]

Alfa Romeo Giulietta Sprint Speciale (1961):

[img]http://imageshack.com/a/img198/3421/l9ov.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img30/6001/djfy.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img801/9513/snvo.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img801/8550/bmvy.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img811/7458/8liq.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img32/3217/c498.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img855/4791/3s1v.jpg[/img]
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

BMW E9 3.0 CS (1971-1975) 4455 kusov, pre USA 3.0 CS 1368 kusov

Citujem časť rozhovoru s majiteľom:

Otázka: Ako sa riadi toto auto?
Majiteľ :
Je to absolune úžasné. Nedávno som cestoval asi 3500 míľ do Santa Fe na súťaž, potom zase o niekoľko týždňov asi 1500 míľ na výlet do Hilton Head a späť do svojho domova v Ohiu. Voz fungoval perfektne , aj na strmých horských cestách aj v hustej premávke.

Otázka: Ako ste sa umiestnili na súťaži?
Majiteľ:
Skončil som druhý v triede (Športy a GT, 1966-1975), v Sante Fe, kde v mojej kategórii boli 330GT, 330GTC, a DB6, Mistral Spyder, a GTV 1750, a '73 911T. DB6 skončil ako prvý.

Otázka: Je to originál alebo je voz obnovený.
Majiteľ:
Asi pred 20 rokmi automobil dostal nový lak na veľmi vysokej úrovni. Interiér a Connolly koža bola prebrúsená asi v rovnakom čase. Voz je vybavený 3,5 l motorom a päťstupňovou prevodovkou BMW, tieto vozidlá boli pôvodne vybavené štyrmi rýchlosťami. Je to veľmi populárna konverzia, a dokonca aj odporcovia pochopili jej užitočnosť. Kolesá sú 16 "a pochádzajú z neskoršieho BMW, a v spojení s päťstupňovou prevodovkou, zlepšujú schopnosti vozidla.

Otázka: Aká je vaša obľúbená časť? Pre mňa je to, interiér plný svetla.

Majiteľ:
Interiér je jedinečný. Milujem tvar C stĺpika, celý tvar vozidla je jednoducho krásny. Milujem spôsob, akým sa riadi, jednoducho milujem celé auto.

Johnov klenot:
[img]http://imageshack.com/a/img546/8618/z0f5.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img811/7317/ufqz.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img545/7687/zxcc.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img600/4983/qae0.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img513/7273/5c5i.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img835/9692/c7g5.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img842/9756/c7w3.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img713/5540/2m9q.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img593/4779/78sk.jpg[/img]
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

De Soto Firedome (1952-1959) 43820 kusov

Spoločnosť De Soto ukončila výrobu 30. novembra 1960. V tej dobe mala na konte 2 024 629 vyrobených automobilov. O zániku spoločnosti De Soto rozhodlo vedenie koncernu Chrysler už v roku 1957. V Amerike sa znížil dopyt po automobiloch strednej veľkosti. V roku 1955 sa tieto vozidlá na celkovom predaji podieľali 39% o dva roky neskôr 31% a v roku 1958 už len 26%. Priemerní Američania kupovali veľké autá domácich výrobcov, alebo malé dovážané vozidlá. Kompaktné autá na scénu ešte nedorazili. V roku 1955 spoločnosť De Soto predala 117 747 automobilov, avšak o rok neskôr už len 36 556 kusov. Odbyt naďalej klesal a v roku 1961 dosiahol iba 2400 áut.
Zanikla tak ďalšia tradičná značka. Spoločnosť De Soto vznikla 4. augusta 1928. Založil ju Walter P. Chrysler a k jej názvu zvolil meno španielského cestovateľa Hermanda De Soto, ktorý bol kedysi kubánskym guvernérom. Značka mala konkurovať automobilom Oldsmobile, Nash a Pontiac. To sa jej zo začiatku aj darilo. Napriek tomu, že vozidlá De Soto mali zhodné karosérie s vozidlami Plymouth, Dodge a Chrysler, boli o mnoho lacnejšie. Posledný predvojnový automobil bol zhotovený 9. februára 1942 a prvé povojnové autá vznikli v marci 1946.
Automobily De Soto boli každý rok zdokonaľované a zušľachťované. Ani zdvojené svetlomety ani plutvy na zadnej časti však nedokázali odvrátiť zánik značky. Nízky objem výroby v roku 1959 nedokázal pokryť prevádzkové náklady. Automobili sa preto vyrábali na výrobnej linke závodu Chrysler. Do továrni, kde sa 23 rokov výrabali autá De Soto, bola presunutá produkcia áut Imperial, špičkových vozidiel koncernu Chrysler. V roku 1959 zišli z linky posledné kabriolety De Soto. V roku 1960 tvorili sortiment dva typy Fireflite a Adventurer. Predali sa len v počte 19411 kusov, lebo 30 novembra 1960 padlo rozhodnutie koncernu Chrysler ukončiť výrobu automobilov De Soto.

Pred mnohými rokmi žil v Minnesote jeden muž, ktorý si splnil svoj veľký sen, keď si kúpil zbrusu nové auto fantastický De Soto Firedome. Strážil ho ako svoj najväčší poklad, občas sa na ňom previezol po ulici a niekdy sa len tak posadil na dvore vedľa auta, a sedel pozeral sa naň sem tam ho preleštil handrou. O niekoľko rokov, keď bol už veľmi starý, auto zakonzervoval a opatrne poprikrýval a zaparkoval do jednej starej stodoly vedľa svojho domu. Auto obložil slamou, aby ho ešte lepšie ochránil. Často myslel na svoje auto, ale už nevládal k nemu ísť. Prišiel deň, keď starý pán skonal. Nemal žiadne deti, manželku ani príbuzných, nikto sa nestaral o dom záhradu ani stodolu a auto ostalo dlhé roky opustené odpočívať pod slamou.
Jedného dňa kúpila dom so záhradou a stodolou jedna mladá rodina, s tromi deťmi. Aj keď dali do poriadku dom aj záhradu pod slamu v stodole sa nikto nepozrel. Deti sa často hrávali na dvore s loptou, až jedného dňa lopta vyletela vyššie až preletela cez bočné okno stodoly a pristala na kope slamy. Deti vyliezli na kopu a ako odtláčali balíky slamy zrazu sa pod nimi objavili časti zaprášenej karosérie veľkého stále krásneho auta. Čo je to? Utekali svoj objav oznámiť otcovi...Objavili sme niečo zaujímavé! Poď sa rýchlo pozrieť! Opatrne odstránili slamu aj fóliu z auta a ten pohľad bol neuveriteľný, auto vyzeralo fantasticky. Dokonca bolo plne funkčné.

De Soto Firedome Custom 1957:
motor: V8 5920 cm3/ 220KW
Prevodovka: 3st. automat
top speed: 185km/h

[img]http://imageshack.com/a/img838/7513/v83v.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img546/2779/wv17.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img191/2022/e6hs.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img850/7606/imy8.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img691/5576/e3tz.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img835/2108/6dmd.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img854/9634/wuc9.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img594/388/itsb.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img854/244/1a3q.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img198/4750/2bkf.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img811/2388/k3kv.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img31/6631/oxeq.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img713/7210/tpa1.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img844/3293/yqut.jpg[/img]

De Soto Firedome (1957):

[img]http://imageshack.com/a/img593/4783/qc8y.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img827/5778/1qkt.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img30/110/ihu3.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img196/2544/d6wn.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img827/8236/5y64.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img716/2908/bixw.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img200/8588/8xp1.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img854/2369/2g8n.jpg[/img]
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

Glas 1300GT, 1700GT, 1600GT (1964-1968) 3760(1300GT), 1802(1700GT) a 1259(1600GT) kusov, verzia kabriolet 364 kusov

Hans Glas sa v Nemecku zaoberal výrobou poľnohospodárskych strojov. Spolu so svojim synom, leteckým konštruktétom zahájil v roku 1951 výrobu skútrov. Obchod zo začiatku pekvital, avšak v súvislosti s prechodom mnohých Nemcov k menším automobilom sa Glas v roku 1955 rozhodol vyrábať malé autá, známe ako Goggomobil, názov vznikol z prezývky "Goggo" Glasovho vnuka. Malé auto zaznamenalo veľký úspech vyrábalo sa v mnohých verziách.

Karosériu atraktívneho Glas 1300GT (1700GT) navrhol taliansky desingér Pietro Frua. Šlo o prvé športové automobily skonštruované firmou Glas. Glas sa snažil osloviť aj zákazníkov automobiliek BMW a Mercedes. Neskôr preto požiadal návrhárské štúdio Frua o projekt automobilu poháňaného motorom V8. Táto jednotka vznikla spojením dvoch štvorvalcov 1300cm3. Spoločnosť bola úspešná s menšími vozmi , ktoré predala v stotisícových množstvách. Ale akonáhle ctižiadosť Hansa Glasa zaviedla do novej oblasti automobilového trhu, prestalo sa obchodu dariť. Majiteľ bol nakoniec nútený firmu v roku 1966 predať za 10 mil. nemeckých mariek koncernu BMW. Nový vlastník pokračoval vo výrobe typov 1700GT a V8 do roku 1968. Hans Glas zomrel vo veku 79 rokov, 14.decembra 1969.

Glas 1300GT sa dodával s karosériou kupé alebo kabriolet. Motor o objeme 1290 cm3 poskytoval výkon 63kw. Glas 1700GT s motorom 1682 cm3 dosahoval výkon 74kw - vyrábaný v rokoch 1965-67 a BMW(Glas) 1600 GT s motorom 1573 cm3 a výkonom 77kw, ktorý bol vyrábaný v rokoch 1967-68. S otvorenou karosériou bolo zhotovených len 364ks GT. Vozidlá boli vybavené 4 st. manuálnou prevodovkou neskôr 5stupňovou.
max rýchlosť: 1300GT - 175km/h, 1700GT 185km/h, 1600GT 190km/h.

Glas 1700 GT Coupe (1965):

[img]http://imageshack.com/a/img841/1795/oc4s.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img203/9875/kpji.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img853/4268/uz86.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img560/2900/5dvz.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img837/1006/ch66.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img836/886/8zom.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img819/4811/06gy.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img30/2794/bt6g.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img33/1250/kg4f.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img706/673/ntto.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img856/7015/hren.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img844/4047/tf6p.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img838/4828/irhn.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img571/788/amcj.jpg[/img]
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

Glas V8 (1966-1968) 718 kusov

Predstavený v septembri 1965 na frankfurtskom autosalóne . Cena v čase uvedenia bola veľmi priaznivá 4500 USD, ale nemohla byť realizovaná vo fáze výroby, ale aj napriek tomu zostala priaznivá. V Nemecku dostalo auto tiež prezývku "Glaserati", vďaka štýlu ktorým ho navrhol Pietro Frua. Za návrhom kupé Glas V8, z ktorého sa neskôr stal BMW 3000, stál spomínaný taliansky karosár Pietro Frua. V aute bolo miesto pre päť cestujúcich.
Z celkového počtu 718 vyrobených áut V8 bolo dodaných 418 kusov s označením BMW 3000. Tieto autá poháňal trojlitrový V8 BMW s maximálnym výkonom 118kw.
Motory: V8 2580 cm3/110kw a 2962 cm3(1967-68)/118kw
Prevodovka: 4st. manuál
max rýchlosť: 200km/h, 205km/h

BMW Glas V-8 3000 (1967):

[img]http://imageshack.com/a/img577/8171/9gtr.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img594/3732/o0s8.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img585/9627/6h5j.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img706/3313/n1e1.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img593/4240/oi6o.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img845/2972/lpfs.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img198/1720/m2bn.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img36/9955/abxg.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img811/4899/7daz.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img839/854/ute7.jpg[/img]
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

Zoznam všetkých automobilov (aj iných príspevkov) v téme pre sprehľadnenie. Pod názvami jednotlivých vozidiel (príspevkov) sa nachádzajú funkčné odkazy, pre zobrazenie stačí kliknúť: Klasické autá
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

Ghia 450SS (1966-1968) 40 kusov

O modeli 450SS iba málokto počul a ešte menej bolo takých, ktorý by ho videli. Tento veľmi vzácny automobil bol zmesou talianskeho štýlu a americkej sily. Keď budete hľadať nejaké informácie o tomto aute zistíte, že sa o ňom zmieňuje len málo webových stránok. Pri diskusii o tomto modeli s motoristickými nadšencami iba málokto bude vedieť o čom je vlastne reč.
Ghia 450SS je zabudnutý superatomobil, ktorý akoby sa vyparil. Závod Ghia so sídlom v Turíne bol jedným z najlepších karosárskych závodov a predtým, kým sa stal pridruženou firmou Fordu, mal silné väzby na Chrysler. K modelu 450SS však viedla cesta cez Fiat.

Bol to Sugarmanov sen. Existuje jedna historka o losangelskom podnikateľovi Burtovi Sugarmanovi, ktorý videl na obálke časopisu kupé Fiat 2300 s Ghiovou karosériou a rozhodol sa, že z neho urobí veľký športový automobil pre USA. Pod kapotu to však chcelo, niečo poriadne americké. A preto že išlo o Ameriku 60-tych rokov nemohlo to byť nič iné ako V8.
Prišiel s nápadom dať peknú karosériu Ghia, navrhnutú Giorgom Giugiarom (pracoval pre Ghiu v tom čase), na kompletný podvozok Plymouth Baracuda aj s motorom. Ghiovi sa nápad zapáčil, takže súhlasil s tým, že bude vyrábať karosérie a loďou ich bude posielať do USA.
Všetko sa však začalo zamotávať takmer od začiatku. V roku 1967 firmu Ghia kúpil De Tomaso. Nasledujúce interné zmätky viedli k tomu, že projekt musel byť zastavený, napriek tomu, že automobil mal veľký potenciál.
Motor: V8 4490cm3/180kw/5000ot.min.
Prevodovka: 3st. automat, 4st. manuál, pohon zadných kolies
Brzdy: kotúčové,
top speed: 220km/h

[img]http://imageshack.com/a/img62/8311/ofgn.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img268/2713/4lbs.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img585/482/fao4.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img822/863/5vdm.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img513/9718/3htx.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img208/7674/nze8.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img839/6870/lupw.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img197/1538/owus.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img542/8109/8q70.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img809/9995/j0fk.jpg[/img]
Zdvihak
Príspevky: 437
Dátum registrácie: 19.11.2010 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Zdvihak »

FIAT 2300/2300S Coupé (1960-1968) 7200 kusov

Jeden z menej známych športových modelov značky Fiat bol predstavený v roku 1960 na turínskom autosalóne. Karoséria kupé Ghia 2300/2300s bola postavená na podvozku Fiat 2300 sedan s totožným rázvorom kolies, kupé malo mierne širší rozchod ako sedan. Karoséria vyvinutá a vyrábaná firmou Ghia. Neskôr však firme Ghia chýbali výrobné kapacity a s výrobou pomohla firma OSI.
Elegantné kupé Ghia 2300 bol skutočný "Grand Touring" s motorom Abarth upraveným inžnierom Farrari Lampredim, ktorý mal dva vačkové hriadele v hlave valcov a jeho výfukový systém vydával nádherný zvuk.
Interiér 2300 Coupe obsahoval luxusné vybavenie vrátane elektrických ovládaní okien.
Model 2300S sa líšil od modelu 2300 tým že motor radový šesťvalec bol vybavený dvomi karburátormi a mal vyšší výkon, najsilnešia bola verzia s motorom Abarth. Cenový rozdiel medzi výkonnejšou verziou nebol veľký. Väčšina predaných áut tvorí verzia 2300S.
Motor: R6 2279cm3/105hp, 2279cm3/136hp, Abarth 2323cm3 (trojitý karburátor)/210hp
Brzdy: kotúčové
Prevodovka: pohon zadných kolies, 4st. manuál., 3st. automat
top speed: 192-210km/h

Vlastniť "klasické auto", alebo ak chcete "veterána" je ako ostrov v oceáne technológií. Pre Pierantonia Micciarelli v Miláne, Taliansku, tento ostrov prichádza v podobe Fiatu 2300 S Coupe. Napriek toľkým pravidlám a predpisom pre možnosť vlastniť veterána v Taliansku. Ale to nie je len dopravný prostriedok, ale oddanosť štýlu a remeselnému spracovaniu. Vo svete techniky, zostávajú Pierantonio a mnohí z nás, ktorí sa rozhodnú pre tento životný štýl, pozastavení v čase.



[img]http://imageshack.com/a/img46/8758/sl3y.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img138/9860/qnv9.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img35/4330/5thy.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img580/8674/c9f8.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img841/371/syjh.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img18/9168/ukfe.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img62/3373/pbpt.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img42/3658/ewkp.jpg[/img]

[img]http://imageshack.com/a/img577/7929/req0.jpg[/img]

Návrat na "VETERÁNY a klasické autá"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní