Kia Sportage - reakcia motora
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 303
- Dátum registrácie: 07.06.2016 09:45 Zdieľať na Facebook
Kia Sportage - reakcia motora
zdravim , kupil som kiu sportage 2 0 CVVT 120kw 20tk este v zaruke, chcel by som sa opytat, ci je normalne ze reakcia na plyn nieje okamzita, ale po zosliapnuti proste chvilku trva kym zareaguje, mozno 1s ale pri jazde pocitovo neprijemne v kii po skusobnej jazde vraj ok. co si otom myslia znaly problemu? ma to takto byt?
-
- Príspevky: 5737
- Dátum registrácie: 03.12.2007 11:01 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 558
- Dátum registrácie: 18.09.2012 17:16 Zdieľať na Facebook
Je to na diesly úplne normálne. To iste som mal na suzuki sx4 1.9ddis, cca 1s oneskorenie.
Ked som sa pytal mechanika, vysvetlenie bolo v style, ze pri plne sa nadavkuje vela nafty, ale prietok vzduchu je slaby a ta doba 1s je prave cas, kym sa rozhybe turboduchadlo a zacne tlacit dost vzduchu. Skratka tam vznika turbodiera... Najlepsie je podradit nad 2.000ot a vtedy dat plnku ak chces eliminovat tuto vec.(vela ludi dava plnku na 50kmh na 5 pri 1200ot :D )Pri rozjazde si osobne myslim, ze to nehra úlohu...
Pripadne to na krizovatke vytoc na 3.000 a potom dotoho pustaj spojku, ak chces hrabat a vyrazit rýchlo.
Co sa tyka automatu, mame firmene oktavky, kde to trva aj dobre 2sekundy, pretoze automat sa musi spamatat, podradit a potom az prida poriadne. Eliminuje to prave tlacitko sport prípadne Sko, kedy to automat ocakava a taktiez radi az na vyssich otáčkach.
Ked som sa pytal mechanika, vysvetlenie bolo v style, ze pri plne sa nadavkuje vela nafty, ale prietok vzduchu je slaby a ta doba 1s je prave cas, kym sa rozhybe turboduchadlo a zacne tlacit dost vzduchu. Skratka tam vznika turbodiera... Najlepsie je podradit nad 2.000ot a vtedy dat plnku ak chces eliminovat tuto vec.(vela ludi dava plnku na 50kmh na 5 pri 1200ot :D )Pri rozjazde si osobne myslim, ze to nehra úlohu...
Pripadne to na krizovatke vytoc na 3.000 a potom dotoho pustaj spojku, ak chces hrabat a vyrazit rýchlo.
Co sa tyka automatu, mame firmene oktavky, kde to trva aj dobre 2sekundy, pretoze automat sa musi spamatat, podradit a potom az prida poriadne. Eliminuje to prave tlacitko sport prípadne Sko, kedy to automat ocakava a taktiez radi az na vyssich otáčkach.
-
- Príspevky: 303
- Dátum registrácie: 07.06.2016 09:45 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 167
- Dátum registrácie: 15.11.2012 10:53 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3391
- Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 303
- Dátum registrácie: 07.06.2016 09:45 Zdieľať na Facebook
co myslis tym, neda sa poriadne jazdit? jazdim do prace 10km cez 3dediny, ani sa poriadne nerozbehnem, jedna dovolenka k moru a nejaka lyzovacka v zime, co by som robil stym
turbom, ktore pod kapotou uz nechcem, mam na tom AWD aby ma to v zime doviezlo tam kam chcem bez nasadzovania retazov, mozno 5min. neskor lebo nieje turbo, ale to prezijem, len ta minimedzera medzi stlacenim plynu a zaberom mi vrta v hlave..preco?? nieje nieco pokazene??
turbom, ktore pod kapotou uz nechcem, mam na tom AWD aby ma to v zime doviezlo tam kam chcem bez nasadzovania retazov, mozno 5min. neskor lebo nieje turbo, ale to prezijem, len ta minimedzera medzi stlacenim plynu a zaberom mi vrta v hlave..preco?? nieje nieco pokazene??
-
- Príspevky: 107
- Dátum registrácie: 31.08.2010 08:45 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 87
- Dátum registrácie: 30.08.2008 18:13 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3414
- Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
- Bydlisko: SC Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 303
- Dátum registrácie: 07.06.2016 09:45 Zdieľať na Facebook
hold je to tak, ak chcem aby to islo, tak musim byt niekde medzi 3,5 az 5tis otacok aby ukazalo co v nom je, ale stym som pocital, ved je to atmosfera, ale to ticho a po otvoreni kapoty o polovicku suciastok menej nez v TD, hoci o nieco vysia spotreba pri pokojnej jazde 6,8 a pri sviznej 8 az 9 to myslim nieje az take zle v porovnani servisnych nakladou a tiez ked najazdim rocne 10tis km. mimochodom je to manual AWD. mozno je to len pocit stym oneskorenim, som odchovany na 2 a viac litrovych diesloch, tak mozno preto, ale aj tak dik za info..
-
- Príspevky: 3391
- Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55 Zdieľať na Facebook
Hm, ty s dobrovolne presiel z 2,0 turbonafta na atmo benzin s AWD?
Masochista!
Ja by som uz aut bez turba/elektromotora nechcel.
Skratka v dnesnej dynamicke premavke mi prejav atmo motorov pride nedostatocny
Ano, da sa s tym jazdit - nad 4000ot to uz ide. Lenze, naco tocit, ked 1,0 turbo benzin budemat rovnaku albo lepsiu dynamiku v beznej premavke?A pri zasadne nizsej spotrebe?
Masochista!
Ja by som uz aut bez turba/elektromotora nechcel.
Skratka v dnesnej dynamicke premavke mi prejav atmo motorov pride nedostatocny
Ano, da sa s tym jazdit - nad 4000ot to uz ide. Lenze, naco tocit, ked 1,0 turbo benzin budemat rovnaku albo lepsiu dynamiku v beznej premavke?A pri zasadne nizsej spotrebe?
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Atmo benzin,treba trocha upraviť, dať tomu nejaký ľahky tunning,
to znamena športový vzduch.filter, zap.sviečky iridium, a samozrejme LPG
jazdiť s benz.atmosferou bez LPG, je vyhadzovanie vlastných peňazí zbytočne , ako keby si ich zapalil alebo splachol
Atmo-benzin nikdy nebude mať také zrýchlenie z 15 na 60 km/h ako TDi
Ale zrýchlenie od 110-160 km/h je dobre podľa mňa
A kde končí TDi, tam začína každý atmo benzín, samozrejme zo skuseným pilotom...
to znamena športový vzduch.filter, zap.sviečky iridium, a samozrejme LPG
jazdiť s benz.atmosferou bez LPG, je vyhadzovanie vlastných peňazí zbytočne , ako keby si ich zapalil alebo splachol
Atmo-benzin nikdy nebude mať také zrýchlenie z 15 na 60 km/h ako TDi
Ale zrýchlenie od 110-160 km/h je dobre podľa mňa
A kde končí TDi, tam začína každý atmo benzín, samozrejme zo skuseným pilotom...
-
- Príspevky: 3391
- Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55 Zdieľať na Facebook
suhlasim, ked som kedysi porovnaval 1,4 D so 66kw a 1,6 benzin so 77 kw, tak jednoznacne pri beznej, dynamickej jazde bol lepsi naftak.
Ked sa islo rychlo a vyslovene "sportovo" - tam uz silnejsi benzin mal prevahu.
Lenze - opat a znovu, bezne sa jazdi prave v normalnom mode a ten hyper agresivny sa pouziva minimalne - preto a tiez pre sucasne emisne limity, maju turbomotory vdaka krutiacemu momentu daleko lepsie vysledky.
Ked sa islo rychlo a vyslovene "sportovo" - tam uz silnejsi benzin mal prevahu.
Lenze - opat a znovu, bezne sa jazdi prave v normalnom mode a ten hyper agresivny sa pouziva minimalne - preto a tiez pre sucasne emisne limity, maju turbomotory vdaka krutiacemu momentu daleko lepsie vysledky.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní