840 773
inzerátov
Pridať inzerát

Kia Ceed 1.6 2008 LPG

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut KIA fórum
Odpovedať Nová téma
Autor Správa
Pajo99
Založený: 11 marec 2013
Príspevky: 10
Nabehané: 1 hod 19 min
Predmet: Kia Ceed 1.6 2008 LPG PríspevokZaslal: 05.09.2019 20:32   
Riešil niekto problém s tým že auto neštartuje na benzín za studena ? a keď naštartuje tak zdochne po 10 takýchto pokusoch ako tak ide, a po zahriati ide bez problémov na benzín, na plyn všetko poriadku aj štarty zatial kým j e 20°C. Robil toto aj starý motor aj nový. Na aute bol menený motor ktorý v tom predtým aute normalne fungoval. Takže vymenené celý motor s komponentami, katalyzátor a lambda sondy, benzín tlak na rampe 3,5baru. LPG vstrekovače neprepúštajú plyn, Tak mi niekto vysvetlite prečo to nechce štartovať na benzín? kde ešte hladať chybu. keď povodná je riadiaca jednotka a palivový plavak ale tam je tlak dobrý.
Citovať
bajo777
Legenda - Ford T (684)
Vrchný konštruktér
Založený: 03 august 2010
Príspevky: 11736
Nabehané: 4 mes 19 dní 14 hod
Bydlisko: BH - bratislavske humno
PríspevokZaslal: 05.09.2019 20:43   
palivo, korekcie, nech sa paci navstivit plynoservis, robia s tym dennodenne...
_________________
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)


Citovať
ivko1
Legenda - Ford T (556)
Založený: 02 august 2006
Príspevky: 13461
Nabehané: 2 mes 2 dní 23 hod
PríspevokZaslal: 05.09.2019 20:53   
Bajo on má problém naštartovať studený motor na benzín, s LPG problém nemá
Kludne aj čidlo teploty
Citovať
oco13
Legenda - Ford T (861)
Založený: 14 december 2008
Príspevky: 7484
Nabehané: 4 mes 3 dní 11 hod
Bydlisko: okr.nové zámky
PríspevokZaslal: 05.09.2019 22:10   
citácia:
keď povodná je riadiaca jednotka
Skúsil by som tento smer, alebo celkom odstavil plyn a riešil to ako bežné benzínové auto.
_________________
Spotreba? kolko nalejem tolko zožerie
Citovať
bajo777
Legenda - Ford T (684)
Vrchný konštruktér
Založený: 03 august 2010
Príspevky: 11736
Nabehané: 4 mes 19 dní 14 hod
Bydlisko: BH - bratislavske humno
PríspevokZaslal: 06.09.2019 06:40   
ivko1 napísal:
Bajo on má problém naštartovať studený motor na benzín, s LPG problém nemá
Kludne aj čidlo teploty


to neni oddelene, az ma raz plyn a jazdi nanho, benzinova jednotka je priamo ovplyvnena a samouciaca , stale riadi zmes benzinova jednotka !!! plynova iba modifikuje jej signal pre plynove vstreky...

priklad jak sa to dodrbe: nastavia ti bohatsiu zmes na plyne...z logickych dovodov, benzinova jednotka to registruje na lambde sonde a ubera, snazi sa dosiahnut stechiometricky pomer, ale plynova jej to stale posuva, za jazdy na plyne si tento boj nevsimnes, ide dobre! kedze korekcie su dlhodobe, kratkodobe, okamzite, manazment az ma signaly z cidiel dokaze ucinne regulovat vyslednu zmes, co je vlastne vypocet vsetkych tychto korekcii a pozaduje sa na konci lambda pomer 1!!!

co sa ale stane pri studenom starte ?? v prvych sekundach predsa hodnota z lambdy nevstupuje do uvahy, benzinova jednotka musi siahnut po udajoch co ma naucene z minulej prevadzky , az ockava ze z lubovolneho dovodu je tam dost paliva pomerovo, kludne pusti o x% menej ako by bolo treba, potom to startuje na chudu zmes, streli do sania atd atd

toto je zhruba mechanizmus ako suvisi studeny start na benzin s prevadzkou lpg, treba si to uvedomit raz a navzdy

obecne cim starsi motor a nizsia euro emisna norma, tym sa menej hra na presnost startovacej davky, proste motoru je dopriate v tejto tazkej chvili jeho zivota , potom sa ani nemusi prejavit do istej miery ochudobnenie...

dalej palivo stojace dlho v nadrzi postupne straca lahke frakcie, lahko odparitelne zlozky ktore musia byt pre bezproblemovy start, tak to suvisi zase s palivom

preto som pisal palivo, plynoservis v kartkosti zhrnute vyplyvajuce z vyssieho, natankovat cerstvy benzin, aby sa refresol, pojazdit az sa pozitivne neprejavi na startoch, nech sa paci plynarovi, kazdy jeden musi rozumiet aj benzinu, inac to nema robit !!! mechanik klasicky plynu rozumiet naopak nemusi, ale tiez by mal minimalne skontrolovat korekcie az pride k nemu niekto z problemom chodu, otazka je kolkati zo 100 to urobia?
_________________
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)


Citovať
mp3turbo
VIP člen - Veyron (489)
expert: TDI
Založený: 09 apríl 2006
Príspevky: 16526
Nabehané: 27 dní 2 hod 29 min
PríspevokZaslal: 06.09.2019 11:21   
>> Robil toto aj starý motor aj nový. Na aute bol menený motor ktorý v tom predtým aute normalne fungoval.


ty asi nemas co robit, ked len tak prehadzujes motory hore dole. Spolu s novym motorom prisli aj benzinove vstrekovace, alebo tie si dal z tvojho stareho motora ?
Citovať
lorak777
Známa tvár - Feldo (71)
Založený: 21 marec 2015
Príspevky: 1279
Nabehané: 6 dní 17 hod 44 min
PríspevokZaslal: 06.09.2019 11:50   
jazdi asi strasne vela na plyn a su zalepene trysky...malokto ked ma auto na lpg jazdi tak 1/4-1/3 na benzin, alebo dojazd na benzin...malokoho to napadne a ked sa setri, tak sa setri...
Citovať
pietro235
Založený: 19 máj 2014
Príspevky: 17
Nabehané: 2 hod 53 min
PríspevokZaslal: 07.09.2019 00:08   
čo ak je zlé benzínové čerpadlo? kto má lpg, tak nejazdí veľa na benzín a ak je stále málo benzínu v nádrži, môže sa časom čerpadlo zadrieť. na mojom aute (na LPG) bola od kúpy aj výstražná nálepka na čelnom skle aby som mal minimálne 1/4 nádrže benzínu práve kvôli čerpadlu. Brat musel na svojom aute na LPG meniť to benzínové čerpadlo lebo sa mu zadrelo.
Citovať
jergusko
Veľmi obľúbený člen - Ferraro (141)
Založený: 13 júl 2009
Príspevky: 1763
Nabehané: 6 dní 0 hod 36 min
Bydlisko: Bratislava
PríspevokZaslal: 07.09.2019 10:36   
Oktanová adaptácia. Keď jazdíš na LPG, ktorý má vyššie oktanové číslo (107 - 110), prispôsobí sa mu RJ motora. Na druhý deň, keď štartuješ na benzín, motor má odrazu celkom iné palivo (s nižším oktanovým číslom, 95), takže to nevie naštartovať.
Vyskúšaj jazdiť na benzín, či to na druhý deň na benzín naštartuje. Ak áno, tak je to v tom.
Riešením by mohlo byť tankovať 100-vku benzín. Neminieš ho veľa, keď jazdíš na LPG a bude menší rozdiel medzi oktanovým číslom benzínu a LPG.
Citovať
Pajo99
Založený: 11 marec 2013
Príspevky: 10
Nabehané: 1 hod 19 min
PríspevokZaslal: 07.09.2019 11:01   
písal som ze všetko išlo s druhým motorom čiže vstreky som s toho druheho motora ani nedával dole a na tom aute predtým fungovali pohode, v tom aute povodne ostalo iba palivove čerpadlo, kabeláž a riadiaca jednotka,palivove čerpadlo som skúšal či má tlak a ma tlak 3,5bar
Citovať
oco13
Legenda - Ford T (861)
Založený: 14 december 2008
Príspevky: 7484
Nabehané: 4 mes 3 dní 11 hod
Bydlisko: okr.nové zámky
PríspevokZaslal: 07.09.2019 11:24   
Znova tu napíšem - RJ ako chceš odskúšať??? A kto má hlavné slovo pri chode motora ak nie RJ.
_________________
Spotreba? kolko nalejem tolko zožerie
Odpovedať Nová téma

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut KIA fórum