Kia Ceed SW 1,6 gdi - rozpadnutý katalyzátor , zničený motor

Diskusia ohľadne vozidiel značky KIA

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

proman
Príspevky: 33
Dátum registrácie: 09.10.2015 19:52
Zdieľať na Facebook

Kia Ceed SW 1,6 gdi - rozpadnutý katalyzátor , zničený motor

Príspevok od používateľa proman »

Zdravím, uvažujem nad kúpov auta a ceed s 1,6 gdi bol jeden z vážnych kandidátov.
Pri zisťovaní info na nete som sa dočítal o problémoch hyundai/kia s katalyzátormi.
Konkrétne rozpadnutý katalyzátor spôsobil kolaps motora po vtiahnutí úlomkov z katu do motora. Boli prípady keď sa to stalo už po najazdení 50t km. Týkalo sa to motorov 1,6 vti a 1,4 vti, problem bol v nekvalitnom katalyzátore a umiestnení katu tesne za motorom a nie klasicky pod autom. Najviac trpeli prestavby na LPG ale aj benzínové motory neboli vínimkou. Porucha prišla nahle bez príznakov, prevencia - pravidelná kontrola katalyzátora - nepohodlne a neiste riešenie...
Otázky:
1. ako je to z motorom 1,6 gdi - má niekto podobnú skúsenosť s gdi?
2. motor 1,6 gdi je len upravený 1,6 vti alebo nová konštrukcia?
3. ako je umiestnený katalyzátor - rovnako ako predtým tesne za motorom?

vďaka za názory
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Chyba nie je v kate,ten je obeť plynu,vysokej teploty od dohorievajúceho paliva,a vzápätí po deštrukcii sú jemné časti v rámci pulzácie sania naťahané do motora.Takže,v prvom rade ...normálnemu vodičovi z minimom technického citu sa to nemôže stať.to sa stane často z hlúposti,napr po výpadku ak nepáli sviečka a "najako dojdem domov" a palivo končí v katalizátore ktorý už sám o sebe je kotolňa.Druhý prídad sú plynári,kde plyn a benzín často na prechodný čas zafungujú spolu,resp niečo nie je v poriadku.Zdravému človeku čo trochu uvažuje sa to jednoducho nemôže stať.
Bolo viac motorov kde je kat priamo na zberači...
O kvalite motorov VTi (príp VVTi) by som radšej mlčal,ale i tak je rozpad katu a následne spomínaná deštrukcia možná iba ak sa stretnú dve nedokonalé veci,stroj a obsluha
hjundai
Príspevky: 2709
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

Chyba samozrejme môže byť v materiály katalyzátora. Napr. toto malo ako typickú chybu Nissan murano, keramický katalyzátor sa rozpadal, drobné časti sa vracali do sania, motor sa mechanicky ničil, začal brať olej a postupne sa blížil jeho koniec. LPG s tým nemá nič. Dnes skoro všetky autá majú recirkuláciu a toto sa ani pri LPG nedeje pravidelne.
Ja neviem či je to u nich chronická chyba, ak je chyba v materiály je možnosť to riešiť iným katom. Šak to nieje diel za milion a vydrží veľmi dlho. Mám jedného H. s mpi, s celkom vysokým nájazdom a motor je na tom výborne.
Naopak gdi jasne karbonujú. Aj gdi sa možno dá prestavať na lpg...
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

To su take alibisticke otazky...

Dotycny HLADA dovody,pre rozhodnutie ako NEKUPIT konkretny model auta....

Jednoducho neexistuje take auto,zeby na nete boli popisane na neho iba chvaly 100%
vzdy je tak,ze aj ked iba 1 z 10 000 napise nejake negativum,tak sa to stale da dohladat a precitat si ten negativny komentar..
Vobec by som sa pri vybere auta neriadil tym,co niekto napise do diskusie o autach,respektive vobec by som nedal take kriterium ,ze chcem kupit lem take auto,o ktorom pisu len same chvaly v 100% pripadov,lebo take auto neexistuje.
YxoYpsilono
Príspevky: 3391
Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa YxoYpsilono »

Tieto problemy sa takemr vylucne tykali motorov prestavanych na LPG.

Teda povodnych CVVT.

LPG do auta nepatri, dnes je benzinove auto vrlmi citlive na nastavenie a to amater plynar v garazi nedokaze zabezpecit..

1,6 gdi je motor v pohode, navyse vdaka zaruke je velka cast aut stale v zaruke a kvalitne servisovana.


Teda spolahlivost vyborna, spotreba akceptovatelna, len jazdna dynamika je slaba, predsa ken, je to len ato motor.

Doporucenia hodne pre jazdenie okolo komina.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

veru lpg nepatri do auta a penaze za benzin patria pumparke,......nastastie ne moje :40bd:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
keyness
Príspevky: 686
Dátum registrácie: 23.05.2011 15:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa keyness »

Plyn do auta patri.... vyrobcovia tieto systemy vyvyjaju nie amateri v garazi , ak amater v garazi tak za takym netreba ist. P.s. nebiem ci si dotycny vsimol kolko uz stoji benzin a s naftou to tiez nie je ziadna slava.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

uz ten pomer cien leze na 3 nasobok, neze budete teraz vo velkom cpat tu skodlivu zalezitost do aut, este si to niekto vsimne a casy lacneho jazdenia su prec :3c90:

apropo lacneho!??, potom nevim preco som uz v sumare natankoval za 5000e plynu ked to je take lacne...
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ano aj nie.Motor vznikne primárne ako agregát,ktorý zohladńuje potreby a vlastnosti nosného paliva,a to sú veci premyslené až do absudna.Naladí sa časovanie,mení sa časovanie,menežment sníma hranicu prechodu k tvrdému spalovaniu,sníma každý detail a prispôsobuje a mení dáta tisíckrát v sekunde aby....prišiel montér,do plastového potrubia sa trikrát zle trafil a na štvrtý raz a po troch blombách v saní tam osadil vstrekovač,ktorý pod blbým uhlom,ako sa podarí tam naprská niečo,čo má iné vlastnosti.A teda je celý ten menežment akurát na to,aby to odpálil a motor ide.Ak v dnešnej dobe je všetko prísne optimalizované,a teda každý miligram hmoty je presne tam kde byť má,znesie teplotu ktorá bola braná do úvahy pri prejekte na benzín,odpar paliva,odolnosť voči teplote,prestup tepla,mazanie a chladenie,to všetko sa predhodí strýčkovi NÁHODA a motor pôjde.Pôjde,prečo by nešiel.Jeden vydrží 100 tis km,iné viac a ešte iný menej.
Plyn do auto patrí,ak ho tam konštruktér projektoval od samého začiatku a celá architektúra motora a riadiaci menežment vznikal z týmto zámerom a ohladom na vlastnosti plynu.Inak je to hajzlovina,motor čo si svoje odkrúti z plynom je šrot,rozdiel je iba ktorý nabehal koľko km kým sa ním stal.Oslnivé čísla to nikdy neboli a nebudú pretože na neduh (mnoho km) netrpí ani väčšina benzínu.Nech to hovorí ako chce a kto chce,ale benzínový motor prestavaný na plyn hoci aj tým naj lepším montérom je stále spackaný zbastardený motor ktorý za to zaplatí skrátením života.Čím modernejší motor,tým viac to platí.Do jednoduchých motorov z triviálnym menežmentom ,tam je to jediné kde sa to dá akceptovať ako rozumnosť,je tam nesporný potenciál šetriť na palive.Ale tam platí aj to,že prípadný kolaps ako výmena hlavy piesta,väčšia oprava motora atd je skôr v rovine minimálnych nákladov a stále nepoznačí ekonomiku výraznejšie.
andy.gee
Príspevky: 1383
Dátum registrácie: 10.06.2009 21:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa andy.gee »

sorry za OT ale nedalo mi :)

bajo a co mam robit ja? :d :D ja som spolu do aut natankoval uz vyse 20 tisic litrov 'tam nepatriaceho' paliva!

co len budem robit :d :D

edit: Milan ma pravdu, ale ja si myslim, ze s kvalitnou montazou a vacsou starostlivostou sa tie motory doziju slusnych kilometrov, samozrejme to chce trochu rozmyslat a venovat sa tomu
Obrázok Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC + LPG (BRC)
proman
Príspevky: 33
Dátum registrácie: 09.10.2015 19:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa proman »

mhlavaty napísal:Takže,v prvom rade ...normálnemu vodičovi z minimom technického citu sa to nemôže stať.to sa stane často z hlúposti,napr po výpadku ak nepáli sviečka a "najako dojdem domov" a palivo končí v katalizátore ktorý už sám o sebe je kotolňa.Zdravému človeku čo trochu uvažuje sa to jednoducho nemôže stať.
No dnes má už málo ľudí predstavu ako funguje motor a hlavne moderný s recirkuláciou spalín a pritom sú to ľudia "zdraví" a tak postup: " nejako dojdem domov resp. do servisu" zvolí asi vačšina, najmä keď na prístrojovke nič nesignalizuje poruchu.
Aký je teda spravny postup ked ide auto na 3 valce? odstavit a privolat odťahovku?
mhlavaty napísal:O kvalite motorov VTi (príp VVTi) by som radšej mlčal
Prečo mlčať? treba uviesť výhody a nevýhody prípadne spôsob ako ich eliminovať veď o tom je diskusné fórum
laco1871 napísal:To su take alibisticke otazky...
Dotycny HLADA dovody,pre rozhodnutie ako NEKUPIT konkretny model auta....Jednoducho neexistuje take auto,zeby na nete boli popisane na neho iba chvaly 100%
Nesúhlasím, je mi jasne že dokonalé auto nekúpim a už vobec nie v danej cenovej hladine, ale hľadám auto kde je tých chýb čo najmenej a hlavne závažných ako boli motory TSI apd. Ak sa spomínaný problém v motoroch pri prechode na GDi nevyriešil tak je to pre mňa problém - lebo to nieje vadný kus, ale vlastnosť všetkých motorov daného typu.

Inak ako tak zisťujem tak je celkom problém nájsť nové auto do mesta a občasné dlhšie trasy.
Diesel - krátke trasy nie
Benzín - klasická odolná atmosfera s nepriamym vstrekovaním v rozumnom objeme sa už nerobí - posledný mohykan Toyota s valvematicom - aj keď aj to už nieje klasika kvôli emisiam...
Moderné turbobenzíny: už sú v podstate rovnako komplikované ako diesle až na DPF (už nie dlho) ale s podstatne kratšou životnosťou
Asi zostáva fakt len ten hybrid so všetkými + a - alebo jazdené zachovalé osvedčené auto (len to je ako hľadať ihlu v kope sena )
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Iba v rýchlosti...ak vypadne jeden valec je nutné odpojiť vstrekovač toho valca aby nedostával palivo,inak nezhorí,zato však kľakne lambda aj kat
autokomplet
Príspevky: 1669
Dátum registrácie: 16.08.2006 14:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autokomplet »

do Europy prichadza doba Hybridna ...

nove auto je dnes planovane na 100.000 km, len skromnejsi zakaznici si na to nevedia zvyknut - vyrobcom aut to logicky vyhovuje.

motor GDi bol masovejsie predavany v Mitsubishi Carisma a inych modeloch uz v roku 1997. Mal svoje muchy a preto ho dali na vedlajsiu kolaj, tiez sa ostatni Japonci na neho nevrhli.
Rovnako turbove motory neboli preferovane.

Ine su vysledky v laboratoriu pri dodrzani kvality maziv a paliv, zial ine su vysledky pri pouzivani beznym spotrebitelom.

Prisla nova doba, biozlozky v palive nerobia dobrotu motorom s priamym vstrekom, do toho este EGR a uz je problem.

Je tu boj roznych organizacii a kazda si presadzuje to svoje, vysledne si to obcan zaplati co je pre ekonomiku a jej cisla vyhodne ...

Stare dobre nepriamovstrekove atmosfericke japonske motory sa zacinaju vytracat a pouzivane su zatial aspon v hybridoch (myslim Toyotu 1.8i).

Uz sa neviem dockat hybridnych vymyslov Europskych vyrobcov - to budu priekaky - hybridne TD motory, hybridne benzinove turbo-priamovstreky a podobne kreacie. To budete plakat za starymi autami ...
Žijeme v dobe plnej egoistov, sociopatov, ľudí s vymytým mozgom a žiaľ aj srdcom.
Ľudia pod tlakom medii, technologii, rýchleho spôsobu žitia stratili skutočné hodnoty.
Ešte že máme riešenie - môžeme si zabezpečiť psa...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Vývoj a rýchlosť novo vyvíjaného nekopíruje schopnosť servisu tej techniky.A na západ od nás to nie je lepšie,ale ešte horšie,a nezrovnateľne drahšie.Ale to ide aspoň na úrovni zárobkov

Návrat na "KIA fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní