Kia Ceed 2008 1.6crdi 66kw - 2 x nepresiel EK
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 80
- Dátum registrácie: 30.01.2009 14:35 Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 654
- Dátum registrácie: 25.05.2008 16:13 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 88
- Dátum registrácie: 02.11.2008 14:45 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
V tomto je aspoň čiastočne diesel jednoduchší ako benzín.Za zvýšeným dymom je vždy to isté,zlý pomer paliva.Paliva veľa a vzduchu málo.
U preplňovaného sa nepomer paradoxne hladá ľahšie ako u atmosferického motoru.Ale tú rovnicu treba mať pred očami stále,a prv než sa čokolvek urobí vymení,musí to toho princípu zapadať,že dôsledok chyby je tento nepomer.Potom sa hneď ľahšie hladá.Množstvo vzduchu je merané váhou,ak sa vyskytne miesto úniku na mieste kde odmerané množstvo ubudne (prasklina IC alebo hadice) RJ nadávkuje palivo ale do motora nepríde dosť vzduchu,výsledkom je dym.Na strane paliva sú to zase rôzne závady na tlakoch alebo spracovaní pre rozprášenie aby palivo bolo schopné kvalitne a bezo zbytkov horieť z dostatkom kyslíka.Takže tu sa dá z problémom pohnúť jedine tak,že sa skontrolujú základné požiadavky ktoré poskytuje samotná diagnostika.S čím motor pracuje ako hodnotou z niektorého snímača a pod,to všetko poskytuje aj ako informáciu v diagnostike.Ak diagnostike vie na čo pozerá,vie hodnoty skontrolovať a posúdiť ich či sú v reálnych číslach.Často musí takúto hodnotu z diagnostiky konfrontovať na správnosť porovnaním z vlastným meraním napr tlakomerom,či hodnota (rozsah a pod) sedí a RJ nepracuje s posunutou hodnotou.To je typické napr pre čidlá teploty,váha vzduchu časom starne a znižuje výstup,Lambdy starnú a spomalujú.Niečo sa dá overiť bleskovo,niečo komplikovane,takmer vždy pre abnormálnu prehustenosť vecí okolo motora.Takže pre majiteľa podobného problému z toho vyplýva jasná správa,že opravu emisného systému musí zveriť mechanikovi ktorého vrchol umenia nekončí pozretím chybových kódov.Ktorý pozná vzájomné vzťahy funkcií a pozná rozmer hodnôt pre daný motor a vie ako všetky tie informácie dostať von a spracovať na správu...je to toto. Je to jednoduché
U preplňovaného sa nepomer paradoxne hladá ľahšie ako u atmosferického motoru.Ale tú rovnicu treba mať pred očami stále,a prv než sa čokolvek urobí vymení,musí to toho princípu zapadať,že dôsledok chyby je tento nepomer.Potom sa hneď ľahšie hladá.Množstvo vzduchu je merané váhou,ak sa vyskytne miesto úniku na mieste kde odmerané množstvo ubudne (prasklina IC alebo hadice) RJ nadávkuje palivo ale do motora nepríde dosť vzduchu,výsledkom je dym.Na strane paliva sú to zase rôzne závady na tlakoch alebo spracovaní pre rozprášenie aby palivo bolo schopné kvalitne a bezo zbytkov horieť z dostatkom kyslíka.Takže tu sa dá z problémom pohnúť jedine tak,že sa skontrolujú základné požiadavky ktoré poskytuje samotná diagnostika.S čím motor pracuje ako hodnotou z niektorého snímača a pod,to všetko poskytuje aj ako informáciu v diagnostike.Ak diagnostike vie na čo pozerá,vie hodnoty skontrolovať a posúdiť ich či sú v reálnych číslach.Často musí takúto hodnotu z diagnostiky konfrontovať na správnosť porovnaním z vlastným meraním napr tlakomerom,či hodnota (rozsah a pod) sedí a RJ nepracuje s posunutou hodnotou.To je typické napr pre čidlá teploty,váha vzduchu časom starne a znižuje výstup,Lambdy starnú a spomalujú.Niečo sa dá overiť bleskovo,niečo komplikovane,takmer vždy pre abnormálnu prehustenosť vecí okolo motora.Takže pre majiteľa podobného problému z toho vyplýva jasná správa,že opravu emisného systému musí zveriť mechanikovi ktorého vrchol umenia nekončí pozretím chybových kódov.Ktorý pozná vzájomné vzťahy funkcií a pozná rozmer hodnôt pre daný motor a vie ako všetky tie informácie dostať von a spracovať na správu...je to toto. Je to jednoduché
-
- Príspevky: 223
- Dátum registrácie: 11.09.2011 11:02 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 223
- Dátum registrácie: 11.09.2011 11:02 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Celý problém že nečítaš pozorne...píše tiež toto....Ten ceed má takýto prejav už 4 roky odkedy na ňom jazdím
Otázka znie čo je para ? Odparená voda (predpokladám) a tá odniekiaľ zvykne chýbať.O tom zmienka nie je,za štyri roky
Ani nehovorím že nejde o vodu ale nemrznúcu zmes a po štyroch rokoch by bol každý cat či filter cca 10 x zabitý a to nevratne
Otázka znie čo je para ? Odparená voda (predpokladám) a tá odniekiaľ zvykne chýbať.O tom zmienka nie je,za štyri roky
Ani nehovorím že nejde o vodu ale nemrznúcu zmes a po štyroch rokoch by bol každý cat či filter cca 10 x zabitý a to nevratne
-
- Príspevky: 3413
- Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
- Bydlisko: SC Zdieľať na Facebook
Mozes docasne namontovat nieco na doraz plynoveho pedalu, alebo zospodu pedalu, aby sa realne nedal dat plny plyn, ale zase aby na neutral dosiahlo maximalne otacky. Ked das na neutrale takuto "podlahu", tak pojdu otacky o trochu pomalsie hore ale nebude plna davka paliva a tym teda by nemuselo zadymit.
-
- Príspevky: 1958
- Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35 Zdieľať na Facebook
Ona tam plna davka paliva nebude nikdy na neutrale. Priklad kalibracia vstrekovacov na volnobehu pri 300bar je urcita davka paliva
Potom je dalsia kalibracia pri 600bar auto musi ist, musia byt otacky v urcitom rozsahu okolo 2000 /nepamatam presne/ a takisto musi byt davka paliva medzi 17 a 30mg mozes na volnobehu tlacit tie otacky kolko chces davka paliva sa nepohne z hodnoty na volnobehu kym nie je v zatazi preto auto musi ist. Ak zdymi kvoli palivu v neutrali tak co spravi v zatazi?
Potom je dalsia kalibracia pri 600bar auto musi ist, musia byt otacky v urcitom rozsahu okolo 2000 /nepamatam presne/ a takisto musi byt davka paliva medzi 17 a 30mg mozes na volnobehu tlacit tie otacky kolko chces davka paliva sa nepohne z hodnoty na volnobehu kym nie je v zatazi preto auto musi ist. Ak zdymi kvoli palivu v neutrali tak co spravi v zatazi?
-
- Príspevky: 16
- Dátum registrácie: 28.08.2011 12:12 Zdieľať na Facebook
Ten dym je nazaj biely, je ho menšie množstvo, drží sa prizemi a rýchlo sa stratí,- netuším čo to môže byť, ešte som premýšlal či nemôže byť šedý ten dym ale to už neviem posúdiť ako konkrétne vyzerá šedý dym, toto je jednoznačne biele.sjaro napísal:Práveže viem, a ak píše pravdu o bielom dyme a ide mu tam para, čo pravdepodobne ano, tak môže obísť emisne kontroly celého Slovenska.
Voda sa nestráca vôbec žiadna a je to prejav ktorý na tom aute bol už pri 70 000km, paradoxne som dnes na voľnobehu z kopca dal niekoľko krát podlahu a 1x to trochu zadymilo, 2x to nezadymilo vôbec a po 20 sekundách opäť, ale vždy to zadymí a prestane; uvidím - pôjdem najprv do tej dekarbonizácie čo robia prípravkami BG (alebo vodíkom? čo odporúčate), do nádrže dám aditíva a uvidím či to v niektorom momente prestane dymiť.
Pri akcelerácii, pri včerajšej jazde do toho kopca na Hronský Benadik - 3ka a 130kmh, žiadny dym ani pri akcelerácii ani pri jazde na 4500 otáčkach.
Ešte sa tu niekto pýtal či ten dym smrdí... no mne nie, smrdí to menej ako otcova oktávia keď beží na voľnobehu a má taký štiplavý zápach.
Aj mechanik povedla že radšej keby z toho valilo čierny dym ako keď to robí toto ale tiež odporučil dekarbonizáciu + aditíva a odsledovať či to dymiť prestane a keď áno tak na EK s tým.
Mňa len prekvapuje prečo to do 4500 nezadymí, a počas akcelerácie zadymí ale jedine na dvojke a trojke a len keď držím dlhšie plný plyn tak ak zamnou svieti auto vidím dym no na 4 a 5 už nie, akceleruje normálne ako vždy ale bez dymu.
Bohužiaľ ja som až do terajšej návštevy EK vôbec ani netušil o tom že to vôbec nesmie nikdy zadymiť po pridaní na volnobehu na max. otáčky... keďže to robilo aj pri predošlých EK len tam to na max. otáčkach držal nejakú dobu, uvolnil plyn, zase vypísalo stlačiť, zase uvolnil a vždy bolo vidieť že hodnota sa zvýšila a následne klesla, tuto mal za autom iba BOSCH krabicku pripojenú káblom k PC, z toho sondu strčil do výfuku a len dal podlahu a ako dosiahlo max. otáčky tak pustil plyn,- niekedy bolo 1,22 inokedy 1,77
Jedno čo je isté že ten dym určite nieje čierny a to mi teda hlava neberie kde v tom motore vznikne toto (žeby spálením nafty vznikal biely alebo teda šedý dym? - nedokážem z toho malého množstva nijako prísť nato či to môže byť šedé). Vodu som do toho nedolieval už 50 000km, je 1cm nad minimom. Olej pri zohriatom motore drží max. celých 12-15000 podľa toho kedy sa podarí že idem meniť.
KIA RIO II; r.v. 2009; 1,4 16V; LPG Solaris .
-
- Príspevky: 1958
- Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 223
- Dátum registrácie: 11.09.2011 11:02 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Na bielo dymia autá zo zlou funkciou vaporizéra (AdBlue) na bielo dymí ak sa časť paliva nezapáli iba dostane do velkej teploty.Každopádne opacitomer meria priechodnosť spalín na svetlo ktoré sa znižuje prítomnosťou sadzových zložiek.Mám ako zistiť či opacitomer vyhodnotí paru,ale myslím že myšlienku môžeme rovno zahodiť.Zdymenie na počiatku ten prístroj nezaujíma ani na sekundu,to by som z Voyagerom neprešiel emisku,a ja som ju urobil z hodnotou 0,11 a to na počiatku vyhodil kúsok čierneho dymu,takže technik keď to videl povedal - no neviem,uvidíme.Ešte pri bráne zo tri razy dal plný plyn,ale potom na meraní to dopadlo výborne.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní